| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trondhb Veteran
|
Posted: 12.12.2005 18:25 Post subject: |
|
|
Tobias Hysén har skrevet ny kontrakt med Djurgården t.o.m. 2008.
Forøvrig sier Djurgården følgende ang. prisnivå:
"Ryktesvägen har vi hört att intresserade klubbar i dag skulle kunna tänka sig att betala över 20 miljoner kronor för en spelare av Tobias kvaliteter, men det är som sagt enbart rykten som dessvärre kanske till och med bara är spekulationer från någon eller några journalister... Vi har i vart fall inte fått något som helst bud eller någon indikation i den riktningen."
Interessen har nok vært hypet kraftig opp i avisene, regner med DIF hadde takket ja til et tilbud på rundt 15 mill. Men nå er altså også dette toget gått.
Les mer:
Hysén skrev på nytt kontrakt
Klausul i Tobias Hyséns kontrakt |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 12.12.2005 18:26 Post subject: |
|
|
| hva med Johan Arneng? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.12.2005 18:27 Post subject: |
|
|
| trondhb wrote: | | Tobias Hysén har skrevet ny kontrakt med Djurgården t.o.m. 2008. (...) nå er altså også dette toget gått. |
Toget har vel ikke gått sjøl om Hysén er lojal overfor DIF og forlenger kontrakten sin? Uansett er det ikke en slik spillertype jeg mener RBK har mest bruk for.
Da tar jeg mye heller Arneng, som foreslått. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 12.12.2005 23:42 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke helt hvorfor mange er så negative til Patrice Bernier? Han har bevist at han holder et høyt nivå i tippeligaen og er sammen med Gashi den beste midtbanespilleren vi realistisk sett kan gjøre oss forhåpninger om å få tak i(med mulig forbehold om Wurtz som Harald nevner,han har jeg ikke sett). Bernier tar opp en ikke-EØS-plass, men det tror jeg ikke blokkerer andre spillerkjøp denne sesongen. Jeg tror f.eks. ikke vi kan gjøre oss forhåpninger om å hente Zidan i en sesong hvor vi ikke spiller i CL(ikke engang UEFA-cup). Det er i det hele tatt ingen gode grunner for at Zidan skulle velge oss foran FCK,Brøndby eller til og med Midtjylland, ettersom Danmark er et mye tryggere valg hvor han kjenner spillestilen osv. Er vel uansett ikke usannsynlig at regelen om maks 2 spillere utenfor EØS kan bli forandret, etterhvert er det ganske mange tippeligalag som sliter med dette og det har vel blitt foreslått endringer av regelen på fotballtinget de siste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
Troinndern Veteran
|
Posted: 12.12.2005 23:53 Post subject: |
|
|
| Totto_Dahlum wrote: | | Skjønner ikke helt hvorfor mange er så negative til Patrice Bernier? | Fordi han ikke styrker annet enn innbytterbenken. Litt samme tanker som jeg hadde om Russel. Han styrker benken, men ikke startelleveren. Og de spillerne har vi nok av fra før. Skaff meg noe jeg gleder meg til å se i RBK-drakt.
Ennå en Per. Det er det jeg vil ha.
| Totto_Dahlum wrote: | | Er vel uansett ikke usannsynlig at regelen om maks 2 spillere utenfor EØS kan bli forandret |
Jo, det er veldig usannsynlig hvis du har fulgt med på UEFA's planer. Ikke vil jeg utvide den grensa heller. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2005 12:17 Post subject: |
|
|
- Slik jeg tolker Rushfeldt, er det mest sannsynlig at han blir i Austria Wien. Og skulle han returnere til Norge tror jeg nok det heller i favør Rosenborg eller Tromsø, sier Egil Østenstad.
Les mer: Østenstad tviler på Rushfeldt
Altså blir det ingen reprise på drakampen mellom RBK og Viking høsten/vinteren 96/97. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 13.12.2005 13:50 Post subject: |
|
|
Skulle til å skrive det samme.
Og før dere spør: nei, jeg har ikke hørt om han jeg heller, men det er ikke min jobb. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2005 16:55 Post subject: |
|
|
| Baadshah/Tab wrote: | Tviler sterkt på om Brathseth & co har hørt om denne karen! |
Det hadde imidlertid Brann:
| Quote: | - Vi har diskutert ham, men ikke inngående. Men det er en bra spiller, sier Branns assistenttrener Espen Steffensen.
(...)
Haapala er 26 år gammel og beskrives som et skikkelig rivjern. For de finske seriemestrene MyPä opererer han som ballvinner og ballsentral midt på midtbanen. Han er også lagets kaptein og har for lengst debutert på midtbanen for Finland.
(...)
Haapala er Bosman-spiller, og kan gå gratis til Brann. |
Les mer: Vurderer finsk rivjern
Høres helt klart ut som om en spiller RBK burde ha snappet før Manchester City kom på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 13.12.2005 18:27 Post subject: |
|
|
Jepp, 2mas. Ser også at han er i en fin alder også!
Jeg blir så skuffa, altså. Det er så fu..ings iriterende!  |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.12.2005 19:36 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: |
Ahh det er jo ikke helt sandt. Han har også scoret imod MTK Budapest, Porto, Brügge(begge kampe) i CL sammenhæng! |
Tenkte gruppespill jeg, men Porto stemmer.
Utenom de målene han lagde, ble han lettere nøytralisert av motstanderen enn hva Brattbakk og Carew ble. Jeg skal ikke ta fra Rush noe ære. Han scora masse mål for oss, men vi har hatt bedre spisser i klubben og da blir det feil å gå tilbake til noe som er tvilsomt om vil være bedre enn i de foregående år han har vært i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.12.2005 19:39 Post subject: |
|
|
Han er jo kompis med Brattbakk, så hvem vet, men er nok å sikte for høyt. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 13.12.2005 19:41 Post subject: |
|
|
| Han spilte da for Celtic... Verd å prøve! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2005 19:47 Post subject: |
|
|
Henke er faktisk ikke lenger helt umulig å få tak i:
- Jag kan inte ge ett svar om det blir allsvenskan. Det handlar om hur jag känner mig i kroppen. Men jag älskar fotboll. Det är min utbildning i livet. Jag vill spela, helst så länge som möjligt. Det kan också bli ett år till i Barcelona.
Läs mera: Henke Larsson nobbar ny klubb
Tror uansett ikke at han velger RBK om han vender nesa mot hjemlige trakter. |
|
| Back to top |
|
 |
MartinG Junior
|
Posted: 13.12.2005 20:12 Post subject: Nye spiller 06( trenger nye spiller med leder rolle) |
|
|
Nå som vi mister vår KJÆRE Winsnes så må vi godta å få inn nye spillere på laget. Hvis Strand også ryker nå så ser det mørkt ut. Da må vi finne en ny nøkkelspiller. Solli er en god og utviklet spiller som har god kontroll over RBK. Men holder det med bare han? Nå må vi ha inn flere spillere med et godt angansjemang og godt humør. Hva er dit forslag til en ny spiller med en stor lederrolle?  _________________ Rosenborg skal ta Gullet 06 |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 13.12.2005 20:33 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Tror uansett ikke at han velger RBK om han vender nesa mot hjemlige trakter. |
Ikke noe fare, for brakka hadde ikke vist interesse engang.. |
|
| Back to top |
|
 |
Hulsker kan Brenn Senior
|
Posted: 13.12.2005 20:43 Post subject: |
|
|
Serriøst vært så kult å sett Henke Larsson i RBK drakta..  _________________ Gi oss Daniel Braaten tilbake. Å gi oss en skikkelig spiss, selg steffen! |
|
| Back to top |
|
 |
Shefki Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
Hulsker kan Brenn Senior
|
Posted: 13.12.2005 21:34 Post subject: |
|
|
nah? u think?  _________________ Gi oss Daniel Braaten tilbake. Ã… gi oss en skikkelig spiss, selg steffen! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.12.2005 21:50 Post subject: |
|
|
Ja, det kan være en idé å sjekke ut disse innleggene før du skriver noe, "Shefki".  |
|
| Back to top |
|
 |
C.Sativa Junior
|
Posted: 13.12.2005 23:32 Post subject: |
|
|
Mange spenende navn i Sveriges tropp til midtøsten.
Hadde vært moro om Rbk kunne fått sendt en mann for å titte på kampene. Kunne jo vært en fin avskjedspresang til Bjørn Hansen, "buisness and pleasure"
Med tanke på at det bare er spillere fra nordiske ligaer burde de fleste være overkommelige prismessig i allefall.. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 14.12.2005 07:43 Post subject: |
|
|
Karim Essidiri også nå skal vi tro Nordlys.
http://www.siste.no/fotba...868215.ece
| Quote: | Nordlys vet at Essediri mellomlandet i Trondheim torsdag på vei hjem til Frankrike. Først dagen etter fløy han videre til Paris. Advokat Torgeir Knutsen deltok i samtalene med Per-Mathias Høgmo og Rune Bratseth.
Verke Høgmo eller Bratseth besvarte Nordlys utallige henvendelser tirsdag. Det eneste Knutsen ville si var:
– Ingen kommentar.
Men TILs administrerende sportslig leder Tore Rismo bekrefter at Rosenborg har bedt om tillatelse til å snakke med Essediri, som har kontrakt med TIL ut 2006-sesongen.
|
Braaten, Helstad, Ødegaard, Jamtfall.... klart vi trenger Essediri Klart vi trenger vingen som ikke skoret på de siste 25 tippeligakampene. Supervingen som skoret 1 mål på en hel sesong.
"Heller en Drogba enn en Rushfeldt" - Høgmo er en ironiker altså - det visste jeg faen ikke før nå....
Høgmo, Koppinen, Hirschfeldt, Bernier, Essidiri - like før vi kan ende opp som ett Tromsenborg her.... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 14.12.2005 08:31 Post subject: |
|
|
Kan ikke forstå annet enn at Høgmo kanskje ser han som R.Strands erstatter ? Essediri er jo BÅDE rask og utholdende og kan kanskje funke som midtbanespiller også ?
TomH, hva tror du ? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.12.2005 08:40 Post subject: |
|
|
| Såfremt man ikke har tenkt å bruke Braaten sentralt så synes jeg ikke vi skal hente Essediri. Men kunne ikke Ødegaard, Braaten, Essediri vært en spennende kombinasjon? Bør være mulig å kjøre hurtige kontringer med den trioen på topp... |
|
| Back to top |
|
 |
|