| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lillhammring Senior
|
Posted: 16.02.2011 19:56 Post subject: |
|
|
Er ikke hver dag det kommer post med nyheter opp til nord tydeligvis! _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.02.2011 23:15 Post subject: |
|
|
| Clasiker wrote: | | Men jobben til Hoftun blir ikke bedre løst ubemannet. Hvem vil vi evt. ha inn? |
Ikke vår jobb.
Og vi vet jo hvor høyt nivå det er på prosessene i RBK når de skal besette slike stillinger...
Dessuten er vel fyren fast ansatt, så skal han bort, må det skje med metoder jeg gladelig benytter, men dere er for puddinger til.
For jeg driter en lang fyllemage-kabel i MANNEN Hoftun. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 16.02.2011 23:37 Post subject: |
|
|
| Enig med Recon, ta en Bari å spreng postkassen til Hoftun så blir det kanskje slutt på denne tafatte mannen som sportsdirektør. |
|
| Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
Posted: 17.02.2011 00:57 Post subject: |
|
|
| Av gamle RBKere vil jeg gjerne hatt Øyvind Leonhardsen som sportsdirektør. Mann med masse erfaring fra flere ligaer og en mann med mange kontakter. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.02.2011 01:00 Post subject: |
|
|
| Ser ikke hvorfor det å være ex-spiller eller ex-rbker skal være noe kriterie å gå etter? Kanskje vi skulle kun vurdere utifra hvem som er best kvalifisert. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 17.02.2011 01:03 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: |
Dessuten er vel fyren fast ansatt, så skal han bort, må det skje med metoder jeg gladelig benytter, men dere er for puddinger til.
|
Haha, hva tenker du på her? |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 17.02.2011 04:28 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Ser ikke hvorfor det å være ex-spiller eller ex-rbker skal være noe kriterie å gå etter? |
De fleste trenere er da ex-spillere? |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 17.02.2011 08:51 Post subject: |
|
|
Ja, og poenget var...?
Her er det vel snakk om SD, ikke trener. Vil mene at kvalifikasjonene til disse to stillingene er vidt forskjellige. Og uansett, en trener kan ha tilegnet seg en del ønskede kvalifikasjoner som spiller, men det bør likevel ikke være et interessant kriterie ved valg av trener heller. en SD må blant annet ha evnen til å løfte blikket og se litt utenfor sin egen lekegrind. En absolutt fordel å ha oversikt over spillere/spillermarked, men dette kan til en viss grad kompenseres med gode lederegenskaper gjennom evnen til å trekke på andre med rett kompetanse på dette området OG innsikt i egne begrensninger.
Dette blir litt som vanskjøtselen av norsk helsevesen, der legestanden har en formening om at man MÅ være lege for å kunne lede et sykehus... |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 17.02.2011 09:17 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | Recon wrote: |
|
Haha, hva tenker du på her? | Han er egentlig snill som et lam, men liker å bruse litt med fjærene for å vise at han fortsatt har litt testo i kroppen.  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.02.2011 09:46 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | | Keenoir wrote: | | Ser ikke hvorfor det å være ex-spiller eller ex-rbker skal være noe kriterie å gå etter? |
De fleste trenere er da ex-spillere? |
Men ikke Mourinho, Hamren, Sacchi, Benitez, Svennis, osv.. Det er ingenting som tilsier at en god fotballspiller må bli en god trener, men fremdeles er det et sentralt ansettelseskriterie for mange klubber. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 17.02.2011 10:14 Post subject: |
|
|
Bjarnasjon er den vingen i TL jeg kunne tenkt meg mest. Island får virkelig frem fotballtalenter. Hadde fungert ypperlig i 4-4-2-formasjonen til Jönsson.
Men synes fortsatt at sentrallinjen bør forsterkes. Vi må ha en spiss og en midtbanespiller som scorer mål. En midtstopper med fart må vi også ha inn. |
|
| Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 17.02.2011 10:20 Post subject: |
|
|
Selv om Trondheim er langt fra Stavanger, kan det vel ikke beregnes som utlandet Men jeg for all del enig i at Bjarnason hadde vært en god forsterknig, vi har jo ikke henta inn noen nye vingtyper akkuratt dette vinduet heller! _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
| Back to top |
|
 |
Lillhammring Senior
|
Posted: 17.02.2011 10:23 Post subject: |
|
|
Har vi fått med oss dette? http://fotball.adressa.no...192802.ece
Der slapp vi i alla fall mamma Riise! men er det virkelig så ille å dra tilbake til Norge at han foretrekker nedrykk på nivå 2 i England? _________________ I svart og kvitt for alltid, også i Lillehammer! |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 17.02.2011 10:37 Post subject: |
|
|
Tja, hvis han ser for seg en framtid i Fulham eller annen klubb i England så får han jo vist seg fram en mnd lenger da.
Og så er det vel sikkert vanskelig å få samme lønna i Norge. Iversen fikk jo ca samme tilbud fra en klubb i samme gjørma som fra RBK og han var jo ikke blant de dårligst betalte i Norge... |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 17.02.2011 10:40 Post subject: |
|
|
| Jonas Wannebo wrote: | | Island får virkelig frem fotballtalenter. |
Vel... Landslaget får ikke til så veldig mye... _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 17.02.2011 10:48 Post subject: |
|
|
| Men tatt i betraktning at de knapt har fler innbyggere enn Sør-Trøndelag + Stjørdal så får de det ganske bra til... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 17.02.2011 10:50 Post subject: |
|
|
| Bjarnasson er vel vokst opp på Figgjo ( kom dit i 12 - 13 års alderen ) og kunne også ha valgt Norge som landslag. Island skal ha mye skryt ,men Bjarnason er i stor grad ett norsk produkt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
GuitarHero Senior
|
Posted: 17.02.2011 14:04 Post subject: |
|
|
RBKs speider: – Håper å bidra med en eller to
http://fotball.adressa.no...192935.ece
- Nei, dette er noe klubben samlet jobber med – ikke bare meg. Jeg jobber kontinuerlig med spillere gjennom hele året, ikke bare i dette vinduet. Men jeg håper jo å kunne bidra med en eller to navn før 31. mars, sier Torbjørnsen.
Men likevel...
Erik Hoftun legger heller ikke noe press på Torbjørnsen i dette vinduet:
- Nei. Han kikker på spillere året rundt, og ting han jobber med kan være like aktuelt for oss inn mot neste overgangsvindu, som i det vinduet vi er i nå, sier han
Meh. Håper rådene Torbjørnsen kommer med er god nok til signering, men mtp. RBKs aktivitet på signeringsfronten sparer jeg ikke på sjampisen for å si det sånn. Uansett er det jo ikke Torbjørnsen som i utgangspunktet skal føle seg presset. Det er jo deg det, kjære sportsdirektør. |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 17.02.2011 14:04 Post subject: |
|
|
| det var da en voldsom oppsiktsvekkende nyhet! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.02.2011 14:23 Post subject: |
|
|
Les Hoftuns respons som:
- Ja, det er greit, vi har jo ansatt han der Stig, men nå må vi få inn spillere med erfaring, som vi kjenner, og som vi vet er gode, sånne som spiller i Norge og sånn. Sånne afrikanere og bulgarere og sånn er vel og bra, men det er jo egentlig bare mas med dem. Vafler liker de heller ikke. Nei, vi får se, vi kan jo heller sende Bjørn ut et par ganger i sommer for å se på de der ungguttene Stig er så glad i. Prosesser tar tid, det håper jeg alle forstår. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.02.2011 15:52 Post subject: |
|
|
| Jarwson wrote: | | Av gamle RBKere vil jeg gjerne hatt Øyvind Leonhardsen som sportsdirektør. Mann med masse erfaring fra flere ligaer og en mann med mange kontakter. |
Håper for guds skyld vi styrer unna denne eks-RBKer-filosofien når vi omsider skal skifte sportslig leder. En med kapteinsbind på armen ført opp øverst under posten "ledererfaring" på CV'en har vært forsøkt nok nå.
Det klubben trenger er en leder med erfaring fra økonomi og administrasjon. Slikt er mye lettere å finne i næringslivet enn på fotballbanen.
Hoftuns erstatter ønsker jeg skal være noe i nærheten av hans rake motsetning. Jeg ønsker en mann (eller dame for den saks skyld) med:
-God kompetanse innen økonomistyring og administrering av en stor bedrift
-Erfaring fra forhandlingsposisjon
-Målrettede og klare visjoner rundt å bygge ut sportslig kompetanse og fasiliteter (ikke kutte ned på mentale trenere, labratorier, trenere på lavere aldersnivåer osv. som det er i dag)
-Vilje og evne til å knytte til seg og bruke ressurspersoner på områder vi er for dårlige på/ikke har
-Klare mål om videre utvikling spesielt på inntektssiden
-"Investor-is" i magen, altså at man tør å satse på investeringer i form av spillere med stort potensiale både sportslig og økonomisk for klubben
Jeg ser faktisk heller at neste sportslig leder er en blåruss fra Hydro enn Roar Strand, for å si det slik. En viss fotballgfaglig kompetanse må naturligvis personen ha, men det er sannsynligvis lettere å bygge opp denne enn økonomisk og administrativ kompetanse. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 17.02.2011 16:18 Post subject: |
|
|
| Det er jo akkurat dette jeg har sagt hele tiden. Man kan ikke ansette kompiser og ex-rbkere. Da blir det katastrofe og det ser vi nå |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 17.02.2011 17:25 Post subject: |
|
|
Hørtes mer ut som Skutles arvtager det der, Zorac. Jeg tar heller "strategi og ledelse" enn "økonomi og adminstrasjon", men ellers mye enig.
Ellers var det vel ikke helt kinaputter i postkassen jeg tenkte på, det er Hoftun i trådkorset, ikke kjerring og unger, men det er alltid mulig å gjøre en jobb umulig og utrivelig nok å sitte i....
Den derre brann- & eksplosjonsloven har jeg hatt nok styr med... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
|