| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 08.02.2011 13:40 Post subject: |
|
|
Hvorfor begrenser alle det til 2009 vs 2010? Og hva i all verden gjør 2009 og 2010 til ok europaår? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.02.2011 13:48 Post subject: |
|
|
Det var jeg som snakket om 2009 kontra 2010, rett og slett for å påpeke samme sportslige resultater til tross for at Tettey og Sapara gikk ut porten uten å bli erstattet.
Konesseur og andre har snakket om nedbygging av stallen over tid.
Jeg er ikke uenig i at vi har mistet gode spillere, men tror ikke helt på regnestykket Fjorårsnivå - solgte spillere + nyinnkjøpte spillere = Årets nivå.
Jeg ser helt klart at mange gode spillere har dratt de siste årene, men også at 2010 totalt sett må kunne rangeres som det beste året siden 2003 med tanke på sportslige resultater.
Det er naturligvis ikke noe villet fra min side at gode spillere forsvinner, men at det står så dårlig til som enkelte her inne vil ha det til er jeg uenig i. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 08.02.2011 14:03 Post subject: |
|
|
Helt enig med Kristobal i at regnestykket ikke er så enkelt.
Men synes du ser litt lett på at antall kvalitetsspillere reduseres.
Med det blir vi sårbare ved skader,slitasje og karantener.
Tenker ikke bare på topp 3 spillerne vi mister, men også at bredden i spillere tett oppunder de aller beste blir redusert.
1 umiddelbar forsterkning og et par som er ca. på nivå med de vi har vil bedre mye på dette.
Da har jeg også medregnet at noen til skal ta et ytterligere steg denne sesongen.
Feks at minst en av Åsen,Bakenga,Jamtfall,Wangberg, viser seg som en skikkelig førstlagsspiller og at en av Fredheim Holm eller Høyland slår godt til. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 08.02.2011 14:13 Post subject: |
|
|
| Vi må ha en umiddelbar forsterkning i midtforsvaret, på midtbanen og gjerne også på spissplass, og i tillegg en stallspiller på nivå med Moldskred. Altså fire spillere totalt for å opprettholde kvaliteten i 11'ern, det vil si gruppen på 15-16 spillere som sparker ball i eliteserien. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.02.2011 19:34 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | Helt enig med Kristobal i at regnestykket ikke er så enkelt.
Men synes du ser litt lett på at antall kvalitetsspillere reduseres.
Med det blir vi sårbare ved skader,slitasje og karantener.
Tenker ikke bare på topp 3 spillerne vi mister, men også at bredden i spillere tett oppunder de aller beste blir redusert.
1 umiddelbar forsterkning og et par som er ca. på nivå med de vi har vil bedre mye på dette.
Da har jeg også medregnet at noen til skal ta et ytterligere steg denne sesongen.
Feks at minst en av Åsen,Bakenga,Jamtfall,Wangberg, viser seg som en skikkelig førstlagsspiller og at en av Fredheim Holm eller Høyland slår godt til. |
Et veldig viktig poeng og et veldig sterkt argument mot å kjøpe spillere som Moldskred, Winsnes, Høiland da det ikke finnes forbedringspotensial heller det motsatte forverrings potensial. Hoftun & Co bør fra nå av nærmest ha forbud mot å hente spillere som er eldre enn 27 år da vi ikke har økonomi til å hente gode nok spillere i den alderen. Det er også dyrt over lengre tid da det fratar en ung spiller sjansen til å utvikle seg selv og med det skaffe Rosenborg merverdi. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 09.02.2011 12:46 Post subject: |
|
|
Det er litt av noen forsterkninger han derre sportslige lederen vår skaffer oss...
http://fotball.adressa.no...192268.ece
og han i forsvar er også delvis.
tjo hei hvor det går tilbake til fotballens tinder for RBK... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.02.2011 12:55 Post subject: |
|
|
| Synes det veldig bra at klubben er tålmodig og gjør en ordentlig jobb med rehabiliteringen slik at en er langt sikrere på at spilleren kan holde seg skadefri. Kan bli et viktig aspekt som kan gjøre oss svært attraktiv for skadeutsatte ,men meget gode spillere. Et område vi faktisk har muligheten til å være i verdensklasse på. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.02.2011 12:55 Post subject: |
|
|
Synes det blir litt tidlig å slakte Hoftun for å hente disse 2. Ihvertfall på bakgrunn av at Høiland har hatt en laseroperasjon for skjeve hornhinner.
Har store forventninger til DFH. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 09.02.2011 12:57 Post subject: |
|
|
Allerede før lasiken var det jo snakk om at Høiland var delvis etter skade.
Jeg klager ikke på at skadde spillere rehabiliteres, jeg påpeker at "forsterkningene" våre er skadde, og den ene antagelig ikke i hele tatt kan brukes før 5. runder uti.
Godt vi ikke står med lua i hånda og aksepteres spilleralmissene som kastes til oss lissom...
For øvrig også ganske utrolig at noen fortsatt får seg selv til å starte en setning med "syns det blir litt tidlig å slakte Hoftun..." lenger....  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 09.02.2011 13:52 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Allerede før lasiken var det jo snakk om at Høiland var delvis etter skade. |
Danskene mente da DFH dro at han ville være ute til sommeren. Jeg er ærlig talt positivt overrasket over at DFH SENEST vil komme tilbake til 5.-6. serierunde, da vil Schwabe ha gjort en kjempejobb.
Hvor lang tid han bruker på å spille seg i kampform, er jo et annet spørsmål - han går vel ikke rett inn i førsteelleveren når han blir skadefri. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 09.02.2011 14:04 Post subject: |
|
|
| Sommeren kommer i April i Danmark. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 09.02.2011 19:42 Post subject: |
|
|
| smeboe wrote: | | han går vel ikke rett inn i førsteelleveren når han blir skadefri. | Han har vel strengt tatt ingenting i en Rosenborg-ellever å gjøre uansett form.
På den annen side gjelder jo det rundt 80% av troppen vår... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 09.02.2011 20:18 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | Det er litt av noen forsterkninger han derre sportslige lederen vår skaffer oss...
http://fotball.adressa.no...192268.ece
og han i forsvar er også delvis.
tjo hei hvor det går tilbake til fotballens tinder for RBK... |
Du glemte å nevne den tredje forsterkningen vår som er på full fart tilbake til Ranheim etter 4-5 uker i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 16.02.2011 07:26 Post subject: |
|
|
"Spillerne refser treningskvaliteten" er dagens overskrift i Adressa.
Mens ingressen sier
"Spillerne innrømmer at de ikke har gjort en god nok jobb på treningsfeltet".
Spent på hva resten av artikkelen sier. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.02.2011 08:43 Post subject: |
|
|
| Stallen vi har per nå trenger så mange forsterkninger, én i hvert ledd, at det virker usannsynlig at vi har penger til å hente alle disse nå. Da er det bedre å hente én enn å fordele pengene jevnt over tre spillere, og heller satse på at et par unggutter kan utvikle seg litt (har mest tro på Åsen egentlig), mens vi venter på at billig kvalitet dukker opp. Ja, det betyr at denne sesongen blir en mellomsesong, og det er nok vanskelig å akseptere for mange, men bedre enn at man i desperasjon sprer pengene jevnt utover tre nye "Høiland". |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 16.02.2011 08:57 Post subject: |
|
|
Vet ikke om Hedon gir meg autorisasjon til å svare på slike innlegg, men jeg prøver meg allikevel.
Det finnes muligheter til å ta grep når det gjelder drifta vet du Henning. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.02.2011 12:43 Post subject: |
|
|
| Det at vi jakter Kara/sentral midtbanespiller må vel bety at Jönsson ser for seg stjerne på midtbanen og ikke flat firer? Kara-Skjelbred (Henriksen), Åsen-Henriksen (Skjelbred)? Nå tror jeg vel egentlig ikke at Kara kommer, Saré er kanskje mer sannsynlig, men da er det litt vanskelig å se hvem som skal ta ankerrollen. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.02.2011 13:24 Post subject: |
|
|
| Hva er vitsen med et anker på et synkende skip? |
|
| Back to top |
|
 |
cris Proff
|
Posted: 16.02.2011 13:32 Post subject: |
|
|
Uten forsterkninger vil rbk slite med å forsvare seriemesterskapet fra i fjor, tror jeg.
Problemet et man ikke er villig til å betale for kvalitet. Kara har man tydeligvis ikke råd til.
Man følger isteden en strategi som jeg mener er risikofylt; dvs å kjøpe spillere som ikke har lyktes ute og som man håper skal få et løft i rbk, eller å kjøpe et "uoppdaget " talent for en billig penge og som man håper vil blomstre i rbk.
Problemet er at man har kommet i en situasjon som det er krevende å komme seg ut av. Å la dette bli en mellomsesong, dvs ikke kjøpe nye spillere som kan gå inne i første elveren, tror jeg faktisk er enda mer sjansebetont. Å satse bare på egne talenter holder dessverre ikke. Til det er talentarbeidet i rbk for dårlig.
Det beste er vel å krysse fingrene å håpe på at man lykkes med nye signeringer, men jeg må si meg enig med flere at dette ikke ser lyst ut - bare kort tid før seriestart.
Hva er poenget mitt? Jo, jeg sier meg enig med de som sier at man får som fortjen: dårlig ledelse over tid straffer seg. Det fortrinnet som man en gang hadde er dessverre skuslet bort. Synd. men sant. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 16.02.2011 13:33 Post subject: |
|
|
Hva med å kaste SL overbord, kanskje skuta kommer på rett kjøl igjen og holder seg flytende? Samt kvitte seg med mye av dødvekten i administrasjonen? _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Jarwson Senior
|
Posted: 17.02.2011 01:03 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | smeboe wrote: | | han går vel ikke rett inn i førsteelleveren når han blir skadefri. | Han har vel strengt tatt ingenting i en Rosenborg-ellever å gjøre uansett form.
På den annen side gjelder jo det rundt 80% av troppen vår... |
En DFH i form er en ypperlig spiller som har veldg mye å gjøre i Start11ern.. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 17.02.2011 17:42 Post subject: |
|
|
Altså, han kan sikkert i form gjøre en anstendig jobb SAMMENLIGNET med de som er der nå, men så har heller ikke mange av dem noe der å gjøre, så jeg står på mitt.  _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 19.02.2011 12:07 Post subject: |
|
|
| Jeg har alltid vært, og er fremdeles, veldig positiv til Jönsson. Samtidig likte jeg ikke artikkelen om for dårlige treninger. Greit at vi har mistet spillere, men treneren har uansett et ansvar her. Er det for lavt tempo? Er JJ for snille med spillerne, og klarer ikke drive dem fram med nødvendig autoritet? Har ikke vært på RBK-trening i år, men håper virkelig det utelukkende handler om mangel på kvalitetsspillere... |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 19.02.2011 14:37 Post subject: |
|
|
| Tja, det handlet vel også om at det hadde vært mange forfall pga. skader, mange borte pga. landslagsoppdrag etc. Det var iallfall slik jeg oppfattet det, at kvaliteten ikke ble bra nok pga. mangel på spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
chemical Junior
|
Posted: 21.02.2011 11:11 Post subject: |
|
|
Sier seg selv at når vi mister Annan,ivers,statsgaard,demidov og roar at nivået på treningene synker.? Vi trenger nye spillere med kvalitet som kan være med på og løfte treningsnivået noen hakk. Det som er frustrerende er at disse spillerne skulle vært på plass for lenge siden og fått med seg oppkjøringen.
Det blir spennende og se fremmover, men er selv ganske redd for at dette blir en vanskelig og frustrerende sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
|