| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Horribel Junior
|
Posted: 12.02.2011 04:00 Post subject: |
|
|
Da må du ha sett en annen kamp, for det var der han imponerte meg mest. Viste fin ro med ballen, en gang for rolig, men ble ikke farligheter av det. Fysikken er rå, og det ser ikke ut som om det skal være noe problem å bruke han i tippeligaen.
Fikk en vanskelig førsteomgang da unggutten Aasbakk ikke hadde den beste opptredenen. Kom igjennom gang på gang på siden hans. Men han har da mange år å forbedre seg på.
Nordberg kan vel ikke lastes for baklengsmålene? Muligens den ene dødballen, men er ikke helt sikker.
Sammen med Örlund var vel Nordberg den eneste som fikk godkjent av meg. Har likevel følelsen av at Nordberg ville gjort det langt bedre med en rask stoppermakker, det kunne blitt tippeligaens beste stopperpar. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.02.2011 09:58 Post subject: |
|
|
Med et par unntak så har samtlige av dine innlegg på dette forumet gått med på å hype Tom Erik Nordberg. Jeg tror folk gjennomskuer motivene dine når du sitter og snakker om Tippeligaens beste stopper-par, og lignende vås. Er ikke måte på hvor mange superlativer du har brukt om Nordberg på den lille tiden din her.
Glimt er et Adecco-lag og der har Nordberg vist at han klarer seg fint. Han har fremdeles til gode å vise noe som helst på et høyere nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.02.2011 12:44 Post subject: |
|
|
Vel,
Horribel er ikke akkurat den eneste som ser store kvaliteter hos Nordberg.
Selv har jeg bare sett ham mot Hønefoss og må derfor bare forholde meg til andre troverdige kilder. De er imidlertid ganske klare på at Nordberg like gjerne kan ende som landslagsspiller, som reserve - rett og slett litt avengig av hvilke kvaliteter og hvor stor hurtighet makkeren hans har.
Jeg har f.eks hørt Nordberg bli sammenlignet med Hangeland.
Dette er dog ikke mine ord, men morsomt og oppmuntrende er det jo.
JJønsson sammenlignet ham vel også med en eller annen svensk proff i England?
Mitt usikkerhetsmoment ift Nordberg er hvor kjapp han er til å flytte/ stokke bena i dueller mot kjappe tekninkere. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.02.2011 12:47 Post subject: |
|
|
Er det kun jeg som ikke holder norsk landslagsnivå som den store målestokken for spillere inn? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.02.2011 13:36 Post subject: |
|
|
Recon,
evt stoppere på nivå med Hangeland/ landslagsnivå er, pr tidspunkt, helt greit å hente inn for RBK, når de finner dem "gratis" rett utenfor Brakka.
Det tror jeg forresten det alltid vil være - selv om du er uenig i det.
Historien til RBK viser jo at det dukker opp gode midtstoppere utenfor Brakka i ny og ne. Ingen grunn til å tvile på at det kommer til å skje igjen. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.02.2011 16:57 Post subject: |
|
|
Hangeland er dog ikke representabel for det generelle stoppernivået på landslaget da. Seff ville Hangeland hevet RBK, men sånn bortsett fra det.. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 13.02.2011 12:06 Post subject: |
|
|
Lurer på hvem disse "kildene" er som mener Nordberg er den neste Bratseth. Jeg har ikke hørt noe som antyder noe i nærheten.
Når man ikke greier å dominere mot Glimt i en treningskamp med b-preg, så stiller man klart bak i køen mot Wangberg, Bjärsmyr, Høiland og Lago, som alle beviselig har et nivå høyere inne.
Like greit å sende Nordberg tilbake til Ranheim når man vet at RBK ønsker en ny midstopper inn. Å være 5-valg på midtstopperplass er bare håpløst. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 13.02.2011 12:59 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Er det kun jeg som ikke holder norsk landslagsnivå som den store målestokken for spillere inn? |
Nei,
men jeg holder norsk landslagsnivå som den store målestokken for spillere inn. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.02.2011 17:55 Post subject: |
|
|
Erlendr,
hvem er det som har snakket om at Nordberg er den neste Bratseth?
Det hørtes jo litt voldsomt ut.
Vedr mine kilder: Etter noen år i fotballen, ville det jo vært litt rart om man ikke etterhvert fikk nære relasjoner til både trenere/ ledere i adecco, TL og fotballforbundet... Det er jo mange og ta av, godt spredd rundt om i landet og Norge er jo ikke større enn at "alle kjenner alle". _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.02.2011 19:03 Post subject: |
|
|
| Men TomH, er det ikke litt typisk norske "fagfolk" å legge sin elsk på spillere med duellstyrke og snegletempo på beina, dvs spillere som sikkert er ok i TL men totalt håpløse internasjonalt. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.02.2011 19:56 Post subject: |
|
|
Knerten,
er det ikke også typisk at det kun er de ypperste stopperne i verden som både har duellstyrke, hurtighet og dribleteknikk?
Om RBK finner en hurtig makker til Nordberg, tror jeg, ut fra hva jeg har hørt, at han vil kunne fungere ypperlig også internasjonalt.
Ingen vil heller hevde at Hangeland har alle de ovenfornevnte ferdigheter - og han fungerer jo særdeles godt? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 13.02.2011 22:29 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
Om RBK finner en hurtig makker til Nordberg, tror jeg, ut fra hva jeg har hørt, at han vil kunne fungere ypperlig også internasjonalt. |
Usain Bolt ?  _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 13.02.2011 22:55 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
Om RBK finner en hurtig makker til Nordberg, tror jeg, ut fra hva jeg har hørt, at han vil kunne fungere ypperlig også internasjonalt.
|
Vi andre ville vel gjerne sett ham i en del kamper mot skikkelig motstand før vi konkluderte hvilket internasjonalt potensial fyren har. Det er lov å håpe og ønske, men det må være vel tidlig å selge skinnet nå. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 13.02.2011 23:19 Post subject: |
|
|
Vingback,
ut fra hva jeg har hørt...
Jeg er selv spent på hvordan han vil fungere i TL.
Jeg er også spent på hvem som evt blir makker. Hverken Lago, Bjærsmyhr eller Wangberg vil jo være noen god makker for ham - høres det ut som. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 14.02.2011 21:24 Post subject: |
|
|
| For Adressa sin del håper jeg Nordberg og Åsen etablerer seg i elleveren i år, for da kan de lage en feature-sak om "Tom & Jerry". |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 14.02.2011 21:26 Post subject: |
|
|
| Trener de en agent er det bare å ringe Terje "The Pink Panther" Liverød. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 14.02.2011 21:35 Post subject: |
|
|
Han Liverød er faktisk helt på grensen til å kunne ha en birolle i Seinfeld som seg selv. Han trenger ikke å gjøre til karakteren sin noe i det hele tatt. Kler seg litt underlig, har masse merksnodige kontakter og mange jern i ilden gjennom et langt liv med merkelige venstresvinger hele veien. Har blant annet hørt at han drev med import av ullgensere og -skjerf fra Andesregionen i Peru og Bolivia til Norge. 10-15% mer eksentrisk så er han den norske "Peterman".
Men som den sindige verdalingen Nordberg er har han vel vett til å styre unna de verste agentene. Når det er sagt, tror jeg Liverød er en langt mer redelig og ærlig fyr enn f.eks Baardsen og Kjenner. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 15.02.2011 11:26 Post subject: |
|
|
Hoeres mer ut som Kramer  _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 18.02.2011 13:18 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...192993.ece
Nordberg spiller for Ranheim mot molde idag. Det er vel første skritt. Ligger i lufta at han blir lånt ut igjen hvis vi finner en midtstopper før overgangsvinduet stenger. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 18.02.2011 16:50 Post subject: |
|
|
| Hvor mye betalte vi egentlig for han? |
|
| Back to top |
|
 |
roger Senior
|
Posted: 18.02.2011 19:23 Post subject: |
|
|
| Nordberg til Ranheim, åpner det for Reginiussen til Rosenborg? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.02.2011 20:50 Post subject: |
|
|
| Reginiussen og eksisterende klubb er tilsynelatende bare interessert i låneavtale for å få ham i form, og det er ikke aktuelt uansett hva som skjer med Nordberg. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 19.02.2011 09:19 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig med deg i at det ikke burde være aktuelt, men usikker på hvordan du så kategorisk kan slå fast at det ikke er aktuelt. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 19.02.2011 10:22 Post subject: |
|
|
Reginiussen er kun aktuell fra i dag og fram til ca 1- - 10 juli, da Schalke starter sin sesongoppkjøring. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.02.2011 10:51 Post subject: |
|
|
| Håper Nordberg går til Ranheim, for da får Oviasu spille midtbane i Ranheim. |
|
| Back to top |
|
 |
|