| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 11.02.2011 23:04 Post subject: |
|
|
Det jeg mente er at jeg er ikke overbegeistret for handler hvor man baserer seg for mye på høy videresalgsprosent for å "ha råd".
Plutselig koker tilsynelatende gode videresalg bort i prosenter her og prosenter der. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 11.02.2011 23:16 Post subject: Kara |
|
|
Skal ikke kritisere Hoftun og co for mye her nå men har aldri likt måten vi går offentlig ut med vår interesse for spillere. Når det er sagt er Kara en meget god spiller med et enormt potensiale. Tromsø vil nok ikke selge Kara til oss eller noen andre TL-lag å med dagens budsjett vil vi nok ikke strekke oss til Tromsø sitt krav - som jeg antar er tosifret med et par prosenter mht til videresalg.
Er desto overlykkelig over ST comeback og er sålangt meget begeistret for JJ. _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.02.2011 23:27 Post subject: |
|
|
| Er vel kanskje et håp om at Kara skal be om å bli solgt til Tromsø. |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 11.02.2011 23:32 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Er vel kanskje et håp om at Kara skal be om å bli solgt til Tromsø. |
Solgt til Rosenborg mener du? Mente han uttalte tidligere at en overgang til oss fristet? Anyways, en overgang er høyst velkommen _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.02.2011 23:54 Post subject: Re: Kara |
|
|
| sylello wrote: | | Skal ikke kritisere Hoftun og co for mye her nå men har aldri likt måten vi går offentlig ut med vår interesse for spillere.. |
Når så vi sist at vi ble linka til en spiller som vi kjøpte? Spillerne som kommer til RBK er så å si på brakka før det kommer ut i media. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 12.02.2011 00:04 Post subject: |
|
|
| Har ingen tro på denne overgangen. Jeg lo da jeg hørte at vi har tatt kontakt med TIL. Stakkarslig stormannsgal klubb som heller går konk enn å selge oss Kara for under tretti millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
d3 Rutinert

|
Posted: 12.02.2011 00:08 Post subject: Re: Kara |
|
|
| Rånny wrote: | | sylello wrote: | | Skal ikke kritisere Hoftun og co for mye her nå men har aldri likt måten vi går offentlig ut med vår interesse for spillere.. |
Når så vi sist at vi ble linka til en spiller som vi kjøpte? Spillerne som kommer til RBK er så å si på brakka før det kommer ut i media. |
Jeg snakket om interesse for spillere, ikke spillere vi har kjøpt og som er klar for klubben. Såklart vil det være stor pågang fra media om RBKs interesse for spillere, men det betyr at informasjonen om interessen enten kommer fra RBK selv eller den andre parten. _________________ 100% JESUS |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 12.02.2011 00:19 Post subject: |
|
|
Cue: en eller annen tromsøfanatiker som argumenterer for TILs sunne drift og lyse fremtidsutsikter, samt rosenborgs arroganse på overgangsmarkedet. Dere finnes her allerede, gjør dere ikke? _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.02.2011 00:22 Post subject: |
|
|
Collins har trukket seg og TomH er ikke helt klar for rollen som fulltids Tromsø supporter  |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 12.02.2011 00:51 Post subject: |
|
|
| Ja hvor ble det av han Collins gjøken egentlig... Jeg savner faktisk litt det latterlig vissvasset hans! |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 12.02.2011 01:11 Post subject: |
|
|
Michael Collins om RBK etter EL:
| isberget.no wrote: | Re: Rosenborg Ballklubb
michael collins » Fre 17/12-10, 18:13
Haha, jeg fryder meg. Jeg vil heller si de hadde tjyvflaks som erobret hele tre poeng. Men RBK er blitt så vant til dommerhjelp at de ikke takler å møte objektive dommere (eller t.o.m. dommere som dømmer til fordel for større lag) ute i Europa. De har vel ikke råd til å kjøpe europeiske dommere lenger, tenker jeg.
michael collins
Isbergetmedlem |
... og jeg brukte noen innlegg her inne på å forsvare den trekuken  |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 12.02.2011 01:32 Post subject: |
|
|
Saré > Kara
Sikkert bare et play for å vise at vi har andre alternativer i posisjonen enn Saré for å presse ned prisen. Tilbud kontra behov. |
|
| Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 12.02.2011 01:41 Post subject: |
|
|
Støtter deg i det synspunktet det. Jeg vil fortsatt ha Saré fremfor Kara. Jeg fikk sansen for personen Bakary Saré da han var her! Ikke at min personlige mening om personligheten hans skal ha noe å si for våre signeringer, men Kara har ikke imponert meg nok, Saré imponerte meg halvveis da han var her, tiltross for skade. _________________ I'm Awesome |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.02.2011 01:56 Post subject: |
|
|
| For meg om prisen er lik Kara >>> Sarè den ene slet med å slippe til for oss mens den andre til tider har dominert i samme serie. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 12.02.2011 02:00 Post subject: |
|
|
Antar ">>>" betyr (mer enn)x3?
Saré var skadet i høst, derfor fikk han lite spilletid. Det han derimot presterte imponerte meg, uavhengig av skadesituasjon. "Dominert" er ditt ord, trur ikke jeg vil si meg enig i dem.
Last edited by kris0stby on 12.02.2011 02:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 12.02.2011 02:01 Post subject: |
|
|
Sant, men nå var Saré skadet da han var her, men etter nærmere ettertanke, så mener jeg det er ganske vansklig å skille de to. er det ikke ca. 2 års aldersforskjell på de da? Vet ikke om det har mye å si men? _________________ I'm Awesome |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.02.2011 02:49 Post subject: |
|
|
| Kara er 22 og Sarè er vel 20 ,men for å si det sånn kan jeg godt tenke meg begge to. Prisen har også mye å si på hva som er mest attraktivt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.02.2011 02:51 Post subject: |
|
|
De er jo to komplett forskjellige spillertyper. Kara er et beist fysisk som er best som midtstopper eller defensiv midtbanespiller. Taklinger, duller i fokus.
Sarè er spinkel, indreløper/offensiv midtbanespiller med en fantastisk pasningsfot og et (lite grunnlag) et godt skuddbein. Overblikk og pasningsfot i fokus.
Uansett vil jeg heller ha Kara enn Sarè, jeg har blitt en stor Kara-fan. MEn jeg vil helst dra en Ole Brumm og si ja tak begge deler. Vi har ingen erstatter for Annan så vi trenger Kara. Men vi har heller ingen spillere som virkelig kan sende en lissepasning lenger enn 6 meter, det kan Sarè.
Vi kjøper vel uansett ikke begge, lite sannsynlig noen av dem med tanke på hva klubbene krever for dem. :S |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 12.02.2011 03:01 Post subject: |
|
|
| Kara er født et halvt år før Saré. Nov. 89 kontra Mai 90. |
|
| Back to top |
|
 |
Horribel Junior
|
Posted: 12.02.2011 04:05 Post subject: |
|
|
| Hadde ikke skadet nei, men blir han god nok når vi kommer til Europa? Ikke at vi har så alt for mange av de fra før... |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 12.02.2011 09:47 Post subject: |
|
|
En byttehandel som involverer Trond Olsen trenger ikke være dumt. Olsen er vel den eneste spilleren utenfor førsteelleveren som er verd litt og som faktisk kan være veldig god for andre Tippeligalag. Personlig har jeg alltid likt Trond Olsen, har alltid likt det at han skaper mål eller assist hver gang han kommer inn.
Kara er en spiller vi bør strekke oss litt for å få tak i, men når det er Tromsø som sitter på han skal man vel ikke forvente fornuftig forhandlingspolitikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 12.02.2011 10:33 Post subject: |
|
|
Hvis dette blir en realitet, så blir det en dyr overgang, for RBK betalte vel mye for Olsen i sin tid. Med Olsen inne i overgangen bør videresalg ikke være noe tema. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 12.02.2011 10:34 Post subject: |
|
|
Hvis dette blir en realitet, så blir det en dyr overgang, for RBK betalte vel mye for Olsen i sin tid. Med Olsen inne i overgangen bør videresalg ikke være noe tema. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.02.2011 10:54 Post subject: |
|
|
Hva vi i sin tid betalte for Olsen er uinteressant da det er det en kaller sunk cost. Det eneste som er interessant er hva vi verdsetter Olsen til idag, Kara idag og tilsvarende for Tromsø. I vår nye måte å spille for har vi dessverre lite bruk for en spiller som Trond Olsen ,men Tromsø kan ha stor nytte av en spiller med de kvalitetene som Trond Olsen bringer.
HÃ¥per virkelig at dette kan bli noe av. |
|
| Back to top |
|
 |
|