| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
otters Rutinert
|
Posted: 05.02.2011 17:32 Post subject: |
|
|
Må forresten være deilig å være sportslig leder i rbk, jobber bare litt i 2 vinduer, men ALDRI i helgene i disse vinduene.
Tror jeg søker den jobben..... _________________ vi banker Alltid LSK |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.02.2011 14:24 Post subject: |
|
|
| Vil gjerne ha både midtstopper og spiss, men akkurat nå må jeg si at det er på midtbanen det er tynnest. Se rommene Winsnes gir Shakhtar da. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 06.02.2011 19:19 Post subject: |
|
|
Inspirert av Liverpool under King Kenny:
Örlund
Høiland - Wangberg - Lago
Lustig ------------------------- Dorsin
Ã…sen - Henriksen - PCS
Moldskred
Prica _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 06.02.2011 20:19 Post subject: |
|
|
| Hjelpe meg som RBK trenger forsterkninger.. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 06.02.2011 20:22 Post subject: |
|
|
| Ja, har du noen forslag kanskje? |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 06.02.2011 20:50 Post subject: |
|
|
| Ja det er et skrikende behov etter forsterkninger. En i forsvar, en på midtbanen og en spiss. Det må man minst ha hvis Rosenborg skal være med å kjempe om gullet. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 06.02.2011 22:54 Post subject: |
|
|
Azar Karadas, Knut Olav Rindarøy og Christian Grindheim så er vi der. _________________ I'm the man in black |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 06.02.2011 23:07 Post subject: |
|
|
Vi bør hente Huseklepp når Bari rykker ned uten at han har rukket imponere nok til å være interessant for bedre klubber. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 07.02.2011 00:36 Post subject: |
|
|
| Men da må vi betale det samme som Bari. Det er kontraktfestet at han kan selges for den samme sum som han kom for, om de rykker ned. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.02.2011 00:47 Post subject: |
|
|
Blir han en fiasko med lite spilletid, så vil nok Bari selge billigere om interessen fra andre lag uteblir. Noe som vil være en naturlig konsekvens om han faktisk blir fiasko.
Men tror han vil klare seg fint. |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 07.02.2011 10:53 Post subject: |
|
|
| sau1 wrote: | | Bakklandia wrote: | Hvis valget er Mix eller BHR, tar jeg Mix ti av ti ganger. De spiller jo på de samme plassene, også.
Vi bør absolutt være med i kampen her, en "gratis" Mix er etter norsk målestokk faktisk ett for godt tilbud til å ikke prøve. |
Diskerud er saa langt unna Rosenborg-kaliber man kan komme.
Han har ikke vaert i naerheten av dominant i Tippeligaen en gang. |
Kunne jo sagt det samme om Annan når han var i Start, at han er ikke var dominant i tippeligaen. Han ble jo funnet for dårlig for Start. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 07.02.2011 10:57 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | | Hvis man skal ansette folk med god nok kompetanse så bør man vel kanskje ha litt innsikt og perspektiv på hva slags kompetanse man skal ansette? |
Du skal ikke se bort i fra at man benytter seg av Headhunter byråer. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.02.2011 11:01 Post subject: |
|
|
| Et apropos dette, men Brann brukte Adecco til å finne sportsdirektør. Nå endte de (naturligvis) opp med Roald Brun Hansen også i den stillingen, men bare å komme på idéen og outsource en sånn kartleggingsjobb til noen skrivebordsrotter i et vikarbyrå, er jo bare helt fantastisk. |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 07.02.2011 11:10 Post subject: |
|
|
Finnes byråer som er langt mer profesjonelle enn Adecco, som faktisk vil finne gode kandidater uavhengig av yrke. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.02.2011 11:19 Post subject: |
|
|
Og enda et apropos; den eneste gangen jeg har brukt adecco, så ble jeg plassert inn i en helt annen jobb enn den jeg søkte på. Søkte som IT-konsulent i et forsikringsbyrå og fikk jobben. Trodde jeg iallefall, helt til jeg kom første dag på jobb og fant ut at de må ha forvekslet meg med noen andre - for jeg var plutselig pensjonsrådgiver. Satt der sammen med mastergrad-utdannede økonomer og skulle rådgi gamle enker. Hadde ikke råd til å miste jobben, så jeg sa ingenting. Jobbet som økonomisk rådgiver i et halvt år uten at noen skjønte at noe var galt. Følte meg som George Costanza i Seinfeld.
Adecco, ass... |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.02.2011 11:37 Post subject: |
|
|
Haahha, priceless! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 07.02.2011 11:41 Post subject: |
|
|
Haha, vakkert! Ser det for meg:
Kramer gets a regular job
og
_________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 07.02.2011 11:42 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Et apropos dette, men Brann brukte Adecco til å finne sportsdirektør. Nå endte de (naturligvis) opp med Roald Brun Hansen også i den stillingen, men bare å komme på idéen og outsource en sånn kartleggingsjobb til noen skrivebordsrotter i et vikarbyrå, er jo bare helt fantastisk. |
Nå er kanskje ikke adecco de beste i klassen, men dersom det hadde blitt kjørt en skikkelig rekrutteringsprosess med profesjonelle headhuntere sist gang vi skulle ansette sportsdirektør, ser jeg ikke helt bort fra at valget muligens kunne falt på en annen...  |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.02.2011 11:46 Post subject: |
|
|
| Vel, Hoftun har jo erfaring i å rekruttere fra Adecco han også: Pelu, Nordberg osv osv. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 07.02.2011 11:50 Post subject: |
|
|
| Hoftun er vel rekruttert fra Adecco selv. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.02.2011 12:19 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Vel, Hoftun har jo erfaring i å rekruttere fra Adecco han også: Pelu, Nordberg osv osv. |
osv osv Demidov
¨
Enkelte her inne ønsket seg Adecco-spillerne Borges og Hovland i fjor.
Personlig ser jeg ikke noe galt i å hente fra Adecco eller andre jallaligaer, spørsmålet er kvalitetssjekken. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.02.2011 12:36 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Demidov  | Feil, det var ikke Hoftun men Torbjørnsen. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 07.02.2011 12:39 Post subject: |
|
|
| Feil, Torbjørnsen har ikke hentet noen, kun anbefalt. (ref "Kvalitetssikring") |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 07.02.2011 12:46 Post subject: |
|
|
Demidov var Eggen jr sitt værk, ikke Hoftuns. Borges hadde også strengt tatt vist at han holdte TL-nivå før Fredrikstad ble ydmyket av naboen Sarpsborg i 2009. Det å hente en spiller fra Adecco der relativt, men de Hoftun har hentet derfra har ikke holdt mål og jeg tviler på at Nordberg styrker oss noe særlig.
Det bør uansett settes sterkere tvil til Terje Svendsens evne til å være styreleder i en fotballklubb:
| Habilos wrote: | Fra samme artikkel, sitat Svendsen:
"- Hvilke kvaliteter mener du en sportslig leder i RBK må ha?
- Det er en ledelsesmessig tung jobb. Stillingen er voldsomt eksponert, og du må tåle å stå i en storm. Du må bygge et sportslig fundament og ivareta fundamentet som ble bygd opp under Eggen, kjenne til det og jobbe strategisk. Og du må kjenne fotballkoden, ha naturlig autoritet og balansere interessene i og rundt klubben.
- Hva med et bredt internasjonalt nettverk?
- Det er viktig for oss. Nå er vi så heldige at vi har Norges kanskje beste talentspeider i Stig Torbjørnsen. At den sportslige lederen kan jobbe med og bruke Stig er også viktig. " |
På spørsmål om internasjonalt nettverk så trekker han inn at vi var så heldige at vi hadde Stig Torbjørnsen, men hva med sportsdirektøren selv? hvilken internasjonal innflytelse bør han ha? Dette sa Svendsen i 2008, og siden har vi hatt en lengre periode med begrenset tilgang på Torbjørnsens tjensester helt til han heldigvis signerte en ny bindene avtale for litt siden.
Ellers høres svendsens beskrivelse av jobben helt ok ut men den er samtidlig veldig flertydig, og hvordan evnet Svendsen og Skutle å måle beksrivelsen opp mot Hoftuns kvaliteter? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.02.2011 12:50 Post subject: |
|
|
"jobbe strategisk"
Mwahahaha _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
|