View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 28.01.2011 06:13 Post subject: |
|
|
Hvis penger alene var motivasjonen så hadde Per Ciljan kunnet dratt for lenge siden, det er noe han selv har bekreftet.
Helhetspakken må være bedre enn den RBK kan tilby, først da vil han dra. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.01.2011 10:54 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Den dagen Ciljan også begynner å produsere mål og målgivende (igjen) blir han en attraktiv spiller for større klubber. |
Var vel i en periode på fem kamper høsten 2007 han produserte dette, og det er vel den eneste perioden han har spilt i sin favorittposisjon, men dette har vi diskutert nok ganger Må likevel si at folk har et litt enkelt syn på fotball om man tror at det bare handler om å flytte seg "10-20 meter mot høyre/venstre".
Toreinar: Middelklasse? Ballbehandlingen han leverer i internasjonale kamper er toppklasse. Husk at i TL ser ikke ballbehandlingen så god ut, fordi det elendige nivået gjør at man ikke trenger å kunne behandle ballen. På internasjonalt nivå derimot, blir man avslørt om man ikke har teknikk, og PCS blir aldri avslørt på teknikk internasjonalt, uansett motstand. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 28.01.2011 11:01 Post subject: |
|
|
Ok da knerten
Har sett det samme og satte ting litt på spissen.
Generellt vil man i bedre ligaer finne flere med god teknikk og driv med ballen.
Det vil med andre ord bli lett å drukne i massen om man ikke skiller seg ut på andre måter.
Går man som Bosman er vel sjansen for å bli stallfyll mye større enn om man kjøpes ut av kontrakt for å satses på. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 31.01.2011 05:28 Post subject: |
|
|
Er det bare meg eller virker ciljan ganske fjern eller full på ett eller annet rusmiddel i dette intervjuet fra LaManga?
http://www.rbk.no/incomin...191461.ece _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.01.2011 09:35 Post subject: |
|
|
Heroin. Garantert. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 31.01.2011 10:03 Post subject: |
|
|
Synes det var merkelig jeg og. Hele intervjuet er jævlig rart. |
|
Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 31.01.2011 10:11 Post subject: |
|
|
Ja, det første jeg tenkte da jeg så intervjuet var: Hva faen er han rusa på?
hva var egentlig greia med intervjuet? _________________ I'm Awesome |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.01.2011 10:23 Post subject: |
|
|
Virker som om at noen bak ryggen på intervjueren tar en Lars Berger spør dere meg...  |
|
Back to top |
|
 |
sjefolainen Junior
|
Posted: 05.02.2011 11:56 Post subject: |
|
|
Per Ciljan brukte draktnummer 17 mot Shaktar, er dette permanent? Noen som vet? |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 05.02.2011 13:32 Post subject: |
|
|
Drakten var visstnok alt for stor for ham, så jeg tipper det hadde skjedd noe med hans drakt. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.02.2011 11:58 Post subject: |
|
|
Jeg kommenterte etter kampen mot Rapid at Per så mye eldre ut enn han gjorde i høst.
Sjekk dette: http://fotball.adressa.no...192113.ece
Han må ha lagt på seg mange kilo i vinter! Den spede gutten ser jo ut som et lite beist. Så gjenstår det jo å se om dette har noen positiv innvirkning på spillet hans. Får håpe det ikke går utover fart og smidighet, men noe må han vel prøve for å sette fart i utviklingen igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 07.02.2011 12:19 Post subject: |
|
|
– Jeg lever ut proffdrømmen i RBK
Per Ciljan Skjelbred har lenge vært en publikumsfavoritt, men et punktum for RBK-karrieren kan settes etter sesongen. Midtbanespillerens kontrakt går nemlig ut ved nyttår.
– Du, jeg føler at det er lenge igjen jeg. Jeg lever ut proffdrømmen nå jeg, i Rosenborg, smiler Skjelbred til NTB.
– Men hvorfor vil du da ikke forlenge kontrakten?
– Det er klart det frister å gå ut. Gjøre noe annet. Men det må være rett klubb, sier 23-åringen med trykk på MÅ.
Jeg håper han forlenger. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.02.2011 12:38 Post subject: |
|
|
Eg gjør ei. Håper han kommer seg ut, hvor som helst, fortest mulig.
Gjør ilt i sjela å se en av rikets mest tekniske og bevegelige spillere, godt, gammelt norsk vis bli redusert til nok en jævla løper. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 07.02.2011 14:13 Post subject: |
|
|
Per Ciljan Strand.
Edit. Enig med Recon. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 07.02.2011 17:30 Post subject: |
|
|
Flisespikkeri men jeg synes PCS proever litt for mye aa fremstaa som en reflektert (nesten filosofisk), klok og avbalansert ung mann... det blir hakket for polert for min smak men det kan jo vaere det er slik han er... _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
Awesome Rutinert

|
Posted: 07.02.2011 18:01 Post subject: |
|
|
Jeg tror at dersom Newcastle kommer på banen er han villig til å gå, men ikke for andre klubber.
Er det bare jeg som sitter med følelsen av at han er vår nye Strand? Tipper vi har han i mange år til, og det ville gledet meg!
Samtidig er det nå viktig å signere ungt, pga f.eks Annan sier han åpner for å komme tilbake om noen år (da er han litt eldre) om vi sitter med PCS når han er eldre og Stadsgaard sier han ikke ser bort i fra en retur til Trondheim etterhvert. (nå snakker jeg om 5-10 år frem i tid) Kansje jeg tenker litt rart nå? Men er noen med meg på disse tankene? lønner seg å signere ungt nå. _________________ I'm Awesome |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.02.2011 19:18 Post subject: |
|
|
andost4 wrote: | f.eks Annan sier han åpner for å komme tilbake om noen år (da er han litt eldre) |
Interessante betraktninger.
Kanskje det bør innføres en nedre aldersgrense her på forumet?
_ _ _
Forøvrig tror jeg ikke at RBK er spesielt interessert i å signere 35 år gamle Stadsgaard, Ciljan og Annan om 10 år. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 07.02.2011 19:22; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.02.2011 19:22 Post subject: |
|
|
Får virkelig ikke håpe det. Jeg synes faktisk Skjelbred skyller Rosenborg etter sine svake prestasjoner på sin helt vanvittige kontrakt en forlengelse slik at en kan få ordentlig betalt. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 07.02.2011 23:59 Post subject: |
|
|
andost4 wrote: |
Er det bare jeg som sitter med følelsen av at han er vår nye Strand? Tipper vi har han i mange år til, og det ville gledet meg!
|
Han leverer ikke nok på banen til å bli noen ny Roar Strand, uansett hvor lenge han blir i klubben. Han kan heller kalles en ny Winsnes, eller noe i den duren. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.02.2011 00:13 Post subject: |
|
|
Det har han vel fortsatt muligheten til ennå. Som 23-åring hadde ikke Strand gjort all verden i RBK. Ikke noe mer enn hva Ciljan har gjort til nå. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.02.2011 00:36 Post subject: |
|
|
Frodo wrote: | Han leverer ikke nok på banen til å bli noen ny Roar Strand, uansett hvor lenge han blir i klubben. Han kan heller kalles en ny Winsnes, eller noe i den duren. |
Hvis Ciljan hadde blitt i Rosenborg hele karrieren sin kunne han absolutt ha blitt vår nye Roar Strand. En guttunge som elsker Rosenborg, og som i en alder av 23 har spilt nesten 140 kamper for oss totalt hvorav nesten 40 er i Europa. Han herjet i europa som 18 åring, han herjet som 20 åring, og han er stadig vår beste når vi møter europeisk motstand.
Det sier seg selv at han kan bli en av de største legendene klubben noengang har hatt. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 08.02.2011 00:43 Post subject: |
|
|
Og likevel er han (de få gangene han blir tatt ut) benke-/tribunesliter på landslaget, og utenlandske klubber sikler ikke akkurat på ham. Med tanke på hvor mange norske proffer vi har hatt de siste 20 årene, så er dette merkelig, slik du beskriver ham. For min del er jeg ikke overrasket over at han ikke sees på som god nok for verken landslaget eller gode utenlandske klubber.
Han skal ha for at han er en flott representant for klubben utenfor banen, men prestasjonene på banen er det som avgjør om han får legendestatus. Og foreløpig må det skje en del utvikling om han skal nå opp til Roar Strand, og mange andre legender som har vært i klubben. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 08.02.2011 00:47 Post subject: |
|
|
Roar Strand spilte som 23-åring for Molde FK etter å ha spilt noen få e-cupkamper for RBK, sendt RBK til cupfinalen i 1992 og gjort det helt greit i RBK-trøya uten å ha den fulle tilliten til å være i ellveren.
Det må en utvikling til for at Ciljan skal bli en Strand, men han er foran skjema på de fleste kriterier. |
|
Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 08.02.2011 00:50 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Det har han vel fortsatt muligheten til ennå. Som 23-åring hadde ikke Strand gjort all verden i RBK. Ikke noe mer enn hva Ciljan har gjort til nå. |
Nei, Skjelbred har selvsagt muligheten til å bli en stor legende. Men som nevnt må det skje utvikling spillemessig. For noen holder det sikkert at en spiller i en klubb hele livet, men for andre, som meg, er man også opptatt av at prestasjonene holder et høyt nivå. Nå er det nærmest slik at Skjelbred snylter på Rosenborgs status, og ikke omvendt, slik det burde ha vært. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.02.2011 01:05 Post subject: |
|
|
Man skal lese mye dumt her i livet tydeligvis....  |
|
Back to top |