View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 01.02.2011 18:50 Post subject: |
|
|
Det er bare treningskamper, men alltid godt å vinne. Nok av de som trøster seg med at det bare er treningskamper helt til serien starter. |
|
Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 01.02.2011 18:54 Post subject: |
|
|
Det er ikke alle som er i toppslag riktig enda nei, og 90min er kanskje lenge nok for enkelte. Noen betraktninger:
Prica startet bra, ble mer anonym utover 2. omg.
Skjelbred er nesten usynlig. Jobber greit på midten, men briljerer ikke særlig.
Defensivt fungerer det greit. Lustig hadde god kontroll på kant. Men f/dm slapp kanskje til litt mange skudd fra distanse.
Henriksen spilte bra, men har litt for mange unødvendige balltap som igjen fører til sjanser i mot. Ikke helt Annanklasse enda
Åsen og Wangberg berger bra på dette nivået, og antar en eller begge får mer spilletid kommende sesong. _________________ mvh HeXX
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.02.2011 18:54 Post subject: |
|
|
Det herjer en sykdom i Rosenborg-troppen som gjør at spillerne er nødt til å starte alle setninger med "nei".... hehe |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 01.02.2011 18:55 Post subject: |
|
|
Sånn helt isolert så ser jo dette ut som et meget imponerende resultat. Blir ikke noe dårligere hvis vi tar stallen vår med i betraktningen heller. Gleder meg til å se scoringene og hvordan kontringsspillet var. Men det som gleder mest er vel at Wangberg spiller - og leverer. Håper inderlig at han etablerer seg og blir en stopper på jevnt bra nivå, da har vi et spørsmåltegn mindre i midtforsvaret. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.02.2011 18:56 Post subject: |
|
|
Veldig bra kamp, synes jeg. Bunnsolid defensivt, både av forsvarsspillere og midtbanespillere. Dødelig effektive fremover. Henriksen er banens beste, med Wangberg hakk i hæl. Pasningne til Henriksen foran 4-0 bør rammes inn. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 01.02.2011 18:59 Post subject: |
|
|
Sagt det før og sier det igjen: bor en liten Xabi Alonso i Henriksen.  _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 01.02.2011 19:01 Post subject: |
|
|
Simen Wangberg - Fullstendig kontroll. Klassestopper! Per dags dato vårt førstevalg på stopperplassen, imo.
Markus Henriksen - Løper midtbanen til Spartak i senk, sammen med en knallgod makker i Gjermund Åsen. Fantastisk assist på målet til Trond Olsen. Som han over her sa: Det bor en liten (stor) Xabi Alonso i Markus!
Gjermund Åsen - Løper og stresser Spartak konstant. Utgjør en god duo sentralt på midten med Markus Henriksen. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.02.2011 19:03 Post subject: |
|
|
Synes Moldskred fortjener litt kred for sin jobbing både helt nede ved vår egen dødlinje og opp til motstanderens mål. I tillegg var målet hans veldig avgjørende for at vi fikk kampen inn i rett spor. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.02.2011 19:16 Post subject: |
|
|
Hadde vi hatt den samme effektiviteten i de viktige, internasjonale kampene i fjor hadde vi vært i CL, evt avansert greit fra gruppa i EL.
Synd det er i de mindre viktige kampene ketchupen spruter. |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 01.02.2011 19:18 Post subject: |
|
|
Selv om det bare var en treningskamp, var det et flott resultat. Fint å se at vi setter sjansene våre.  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.02.2011 19:18 Post subject: |
|
|
Blir veldig, veldig glad av å høre at Wangberg leverer! |
|
Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 01.02.2011 19:27 Post subject: |
|
|
Wangberg er en svært spennende midtstoppertype. Offensiv i hodet, skikkelige "klyv" med beina og i det hele tatt solide fysiske forutsetninger. Det blir spennende å se valgene hans med ballen i beina når han blir enda mer presset.
Ellers løste Henriksen den dype midtbanerollen svært bra i dag. Er det flere enn meg som synes det virker som han har fått større løpshurtighet og snert i steget ? |
|
Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 01.02.2011 19:28 Post subject: |
|
|
Følte meg atskillig tryggere med Wangberg-Høiland enn med Lago-Bjärsmyr. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 01.02.2011 19:31 Post subject: |
|
|
Sikkert ikke så veldig ofte at Örlund har andreassist  |
|
Back to top |
|
 |
Kamelot78 Junior
|
Posted: 01.02.2011 19:58 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Sånn helt isolert så ser jo dette ut som et meget imponerende resultat. Blir ikke noe dårligere hvis vi tar stallen vår med i betraktningen heller. Gleder meg til å se scoringene og hvordan kontringsspillet var. Men det som gleder mest er vel at Wangberg spiller - og leverer. Håper inderlig at han etablerer seg og blir en stopper på jevnt bra nivå, da har vi et spørsmåltegn mindre i midtforsvaret. |
Tror vi trygt kan rangere Simen som førstevalget på midtstopperplass nå og Lago og Høiland som likeverdige konkurrenter som makker til Wangberg.
Mathias få nøye seg med å være reserveløsning nå. |
|
Back to top |
|
 |
Kamelot78 Junior
|
Posted: 01.02.2011 20:11 Post subject: |
|
|
Henriksen løste ankerrollen perfekt idag men jeg ser helst at vi henter en annen spiller som kan kle den plassen. Markus vil jeg ha høyere på banen slik at han blir mer delaktig i det offensive spillet. Han hadde et godt skudd og et nydelig målgivende til Olsens scoring. Jeg vil se mer av dette, høyere oppe på banen.
Og jeg syns også det er mye mer kraft i løpene hans, han har blitt sterkere og mye bedre på hodet. Trening gjør mester.
"Høyere, Raskere, Sterkere". Er det ikke det de sier på den reklamen?
 |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 01.02.2011 20:16 Post subject: |
|
|
Citius, Altius, Fortius - det olympiske motto  |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 01.02.2011 20:17 Post subject: |
|
|
Kamelot78 wrote: | Han hadde et godt skudd og et nydelig målgivende til Olsens scoring. Jeg vil se mer av dette, høyere oppe på banen.
|
Hvorfor ikke se mer av dette lavere nede på banen? |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 01.02.2011 20:23 Post subject: |
|
|
Fantastiske nyheter å komme hjem til etter jobb. Flott at Wangberg spiller solid, han tar steget i år! Henriksen er profesjonell og har blitt bedre på sine forbedringspunkter. Konge! Åsen spilte også bra, virker det som utifra den tråden her... Herlig! Hadde overhodet ikke gjort meg noe om han tok steget i år også! Ahh, endelig litt optimisme igjen. At det var en treningskamp mot et lag med skrantende attityd (?) bryr meg egentlig mindre... Vi hadde attityd! Moldskred blir også bedre i år, kan også digge innsatsviljen til fyren (selv om han ikke er noe særlig rå i dueller...). Olsen-goal med høyra! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.02.2011 20:26 Post subject: |
|
|
Hvor får dere fra at Olsen sitt mål var med høyra? Det var det jo da ikke. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 01.02.2011 20:31 Post subject: |
|
|
Rånny wrote: | Hvor får dere fra at Olsen sitt mål var med høyra? Det var det jo da ikke. | Beklager min mangel på kildekritikk, da... Har ikke fått sett noen bilder fra kampen ennå... |
|
Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 01.02.2011 20:32 Post subject: |
|
|
Bra kamp, men må jo si at det var et fryktelig blekt lag fra Moskva, og 0-4 er vel litt i overkant med tanke på banespill. Det jeg likte ved denne kampen var at det ikke så ut som en typisk treningskamp, men at det var press på ballfører og stor iver i Rosenborg-laget. Wangberg viser trygghet og er stor i duellspillet. Pluss også til Henriksen og Åsen, selv om sistnevnte tidvis slurver en del med avleveringene.
Når også Olsen kommer inn og scorer var dette alt i alt en meget positiv kamp for oss. Selv om Olsen i likhet med Åsen må jobbe mye med pasningsspillet ,kan han bli en viktig innbytter for oss i år, fordi han kan komme inn å snu kamper med fart og fordi det ofte skjer mye rundt han på banen. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.02.2011 20:33 Post subject: |
|
|
andy88 wrote: | Rånny wrote: | Hvor får dere fra at Olsen sitt mål var med høyra? Det var det jo da ikke. | Beklager min mangel på kildekritikk, da... Har ikke fått sett noen bilder fra kampen ennå... |
Var ikke mot deg, som du ser så skrev jeg dere. Var flere her inne som skrev det nemlig  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 01.02.2011 20:36 Post subject: |
|
|
Defensivt i dag ble jeg riktig imponert! Vi lå tett og kompakte, Wangberg hadde stålkontroll i midten. Nei, dette var virkelig bra.
Offensivt sier vel 4-0 seg selv.
Kampvurdering:  |
|
Back to top |
|
 |
netrom Senior
|
Posted: 01.02.2011 20:38 Post subject: |
|
|
ja, hadde Olsen skutt med høyre hadde vel keeperen tatt den. |