View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Awesome Rutinert

|
Posted: 28.01.2011 10:42 Post subject: |
|
|
Skjelbred wrote: |
Spent på hvem erstatteren blir... |
bouba tenker jeg!  _________________ I'm Awesome |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 28.01.2011 10:46 Post subject: |
|
|
Vidar Riseth. Skal ha sin store del av æren for seriegullet i 2006 da han ble omskolert til defensiv midtbanespiller. Bør kunne få ham billig fra Vålerenga mot klausul ved videresalg. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 28.01.2011 10:55 Post subject: |
|
|
I debatten før NAE,s vikariat skreiv jeg noe sånn som at; Tror ikke han kapper beina av noen og sier du skal være Mini, men at han kan utnytte de spillerne vi har og tilpasse seg nåtiden.
Det samme vil jeg tro om Jønsson.
Tror ikke han vil brennlakkere noen og si;du skal være Annan.
NÃ¥r spesielle spillere forsvinner vil det forskyve ansvarsforholdet offensivt og defensivt for hele laget.
Spillestilen vil gjerne bli litt påvirket, selv om det ikke behøver å merkes så mye ved første øyekast. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Komatic Proff

|
Posted: 28.01.2011 11:00 Post subject: |
|
|
Synd for oss at vi mister en av de aller beste spillerne vi har hatt i klubben. Men samtidig er det litt greit å få en avklaring. Nå får vi inn litt frisk kapital som vi kan bruke på en erstatter. Forhåpentligvis blir det Bouba, en spiller både jeg og mange her inne har stor tro på.
Lykke til i Shalke Anthony! Takk! _________________ I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona |
|
Back to top |
|
 |
blackwater Proff
|
Posted: 28.01.2011 11:03 Post subject: |
|
|
Virker ikke som TR kommer i retur i denne handelen? |
|
Back to top |
|
 |
Snurre Junior
|
Posted: 28.01.2011 11:06 Post subject: |
|
|
blackwater wrote: | Virker ikke som TR kommer i retur i denne handelen? |
Like så greit. Bruk heller pengene på kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 28.01.2011 11:11 Post subject: |
|
|
Synes TR virker voldsomt dyr ifht kvalitetene han besitter, noe vel Schalke også har oppdaget. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 28.01.2011 11:30 Post subject: |
|
|
Jeg anbefalte Tore Reginiussen, her på forumet, sesongen før han gikk til TIL (ja, det finnes spennende stoppere i Adecco).
I dag ville jeg ikke anbefalt Reginiussen til RBK. Han har godt tempo, men jeg føler likevel at han ikke er rask nok til å komplettere f.eks trege spillere som Lago og Wangberg. Bjärsmyr har heller ikke akkurat imponert med stor hurtighet. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 28.01.2011 11:36 Post subject: |
|
|
Noen som vet med sikkerhet hvor mye vi betalte for Annan og hvor mange prosent Start skal ha av gevinsten ? |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 28.01.2011 11:38 Post subject: |
|
|
Da er det vel bare å takke Anthony for å ha gjort en fantastisk jobb i RBK.
Lykke til i bundesligaen!
Da håper jeg vi handler Saré! |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 28.01.2011 11:42 Post subject: |
|
|
For mitt eget vedkommende tror jeg at det, som med Tettey sin overgang til Rennes, vil ta en stund før det synker inn at vi faktisk har mistet Annan og innser hvor stort tapet av ham er.
Men kan vel allerede nå si at jeg kommer til å savne hvor ytterst profesjonell han var som fotballspiller, de utsøkte og perfekt timede taklingene/gjenvinningene, den fantastiske evnen til å hindre overganger/brudd i mot, den voldsomme spensten og hvordan han på Makelele-vis var i stand til nesten alltid å være i riktig posisjon der hvor ballen var. Og sist, men ikke minst personen Anthony Annan.
Tør påstå at vi i Rosenborg aldri har hatt en spiller som har vært så god i sin posisjon som det Annan er. Trodde lenge vi skulle få opptil det dobbelte av det som er rapportert å bli overgangssummen nå, men skal nok si oss fornøyd med 20-25 millioner, kontraktsituasjonen og markedet tatt i betraktning.
Det sier seg selv at det blir ufattelig vanskelig å erstatte en spiller av Annans kaliber, og for Rosenborg finnes det nok ingen ren Annan-erstatter der ute som kan gå inn og levere på et like høyt nivå. Må for øvrig si at det gir grunn til bekymring for 2011-sesongen at så å si hele sentrallinja fra fjoråret nå er borte vekk.
Er vel nærliggende å tro at det skjer noe rundt Saré nå, men vet ikke helt jeg. I de forholdsvis få opptredenene han fikk for oss, synes jeg ikke akkurat det lyste noe defensivt anker over ham og jeg tror heller at han kommer mer til sin rett i en noe mer offensiv rolle. Eggen var jo også ganske ivrig på det. Så sånn sett finnes det nok bedre (defensive) alternativer der ute vi kan få fatt i, men spørs vel om sportslig avdeling har koll på sånt. Men når det er sagt er det jo ikke sikkert vi er på jakt etter et rent defensivt anker så godt mulig Saré er en dugandes løsning after all. Ser i alle fall stort potensiale i gutten.
Skulle forresten likt å vite hva prisforskjellen på Saré og Henning Hauger er, om Jönsson "tør" hente Hauger til RBK. At det ville skapt en del hysteri både blant media og fans er i alle fall helt sikkert.
Tilslutt: takk for innsatsen Anthony og lykke til videre! MÃ¥tte du en dag ta enda et steg videre i karrerien. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 28.01.2011 11:45 Post subject: |
|
|
JohnTiger wrote: | Noen som vet med sikkerhet hvor mye vi betalte for Annan og hvor mange prosent Start skal ha av gevinsten ? |
"Etter det adressa.no erfarer er Annan solgt for 21 millioner kroner til Schalke 04, noe som betyr at Start sitter igjen med 2,5 millioner av handelen."
http://fotball.adressa.no...191321.ece _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 28.01.2011 11:46 Post subject: |
|
|
JohnTiger wrote: | Noen som vet med sikkerhet hvor mye vi betalte for Annan og hvor mange prosent Start skal ha av gevinsten ? |
Tror Hoftun for å dobbelsjekke avtalen tok en telefon til Svein Mathisen rett etter overgangen. Må gå an å få tiltro til det i retten denne gang.
Selvfølgelig en litt ekkel tanke, men Hoftun ventet jo til at... ja, før han godtok budet.  |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 28.01.2011 11:51 Post subject: |
|
|
Vil mye heller ha Farnerud enn Hauger hvis det først skal hentes noen fra Stabæk. |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 28.01.2011 11:57 Post subject: |
|
|
knækk wrote: | JohnTiger wrote: | Noen som vet med sikkerhet hvor mye vi betalte for Annan og hvor mange prosent Start skal ha av gevinsten ? |
Tror Hoftun for å dobbelsjekke avtalen tok en telefon til Svein Mathisen rett etter overgangen. Må gå an å få tiltro til det i retten denne gang.
Selvfølgelig en litt ekkel tanke, men Hoftun ventet jo til at... ja, før han godtok budet.  |  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.01.2011 11:59 Post subject: |
|
|
Farnerud er for gammel klubben har ikke økonomi til å betale for spillere som en ikke har forhåpninger om å tjene penger på. Et hvert kjøp bør være med det målet at en skal få inn minst like mye som en betalt tilbake den dagen spilleren blir solgt. |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 28.01.2011 12:03 Post subject: |
|
|
knækk wrote: | Tror Hoftun for å dobbelsjekke avtalen tok en telefon til Svein Mathisen rett etter overgangen. Må gå an å få tiltro til det i retten denne gang.
Selvfølgelig en litt ekkel tanke, men Hoftun ventet jo til at... ja, før han godtok budet.  |
Denne var stygg, unødvendig og helt bak mål!
Skjerpings |
|
Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 28.01.2011 12:21 Post subject: |
|
|
knækk wrote: | JohnTiger wrote: | Noen som vet med sikkerhet hvor mye vi betalte for Annan og hvor mange prosent Start skal ha av gevinsten ? |
Denne kunne du spart deg  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.01.2011 12:23 Post subject: |
|
|
Dumt skrevet ,men etter Jarstein er det en høyst berettighed bekymring når det gjelder klausuler. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 28.01.2011 12:38 Post subject: |
|
|
JohnTiger wrote: | knækk wrote: | JohnTiger wrote: | Noen som vet med sikkerhet hvor mye vi betalte for Annan og hvor mange prosent Start skal ha av gevinsten ? |
Denne kunne du spart deg  |
Denne legger vi død, ferdig diskutert!!
Ønsker Annan lykke til videre... Vet dere om han får spille CL for dem, ettersom han spilte e-cup for rbk? Får vel kanskje melde på nye spillere i sluttspillet? _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 28.01.2011 12:41 Post subject: |
|
|
Bekreftet |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 28.01.2011 12:45 Post subject: |
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 28.01.2011 12:50 Post subject: |
|
|
Jess, da blir det Bundesliga for meg fremover.. for nå er det vel knapt en sjel igjen på RBK som jeg ikke har i halsen...  |
|
Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 28.01.2011 13:07 Post subject: |
|
|
Om man skal se noe positivt, nå som vår beste spiller har dratt, så er det ihvertfall at spillerene på RBK går til meget gode klubber.
Annan til Schalke
Demidov til Real Socidad
Stadsgaad til Malaga
Iversen til Crystal Palace (alderen tatt i betraktning)
Tettey til Rennes
Marek hadde tilbud fra Besiktas, men gikk til mindre kjente Ankaragücü.
Det viser ihvertfall unge talenter i Europa at det er muligheter i RBK, noe som kan tiltrekke gode spillere. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 28.01.2011 13:27 Post subject: |
|
|
Med et såpass svekket lag vil det være en god prestasjon av Jönsson å få laget til å prestere fra dag èn og en sinnsyk prestasjon å skaffe seriegull. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
|