| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.11.2010 16:34 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | 4. Personlig mener jeg poengsnittet for Eggens del av sesongen ikke nødvendigvis kan sammenliknes direkte med Hamréns vårsesong, særlig ikke når vi hadde akkurat samme sesongutvikling i fjor. Jeg mener det er sannsynlighetsovervekt for at vi hadde kommet inn i akkurat den samme poengplukkingsstimen som i fjor i år også, om Hamrén hadde fortsatt. Eggen leverte avslutningen 12-5-0 36-17 i år, kontra 12-4-1 33-11 under Hamrén i samme periode i fjor. |
Nettopp. Det var det der jeg mente med at laget lå i rute i år også.
Ellers ett aldeles glimredne innlegg, Kristian!  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 19.11.2010 16:50 Post subject: |
|
|
Mye enig i det du skriver, kristobal, og mye uenig. Jeg orker ikke å ta hele regla, men noen punkter der jeg er dundrende uenig:
Punkt 1: Det stemmer at de som jublet mest tok munnen alt for full, men hva gjelder dette forumet er det veldig få som tilhørte denne gruppen. Det gjentatte argumentet var at sannsynligheten for å kvalifisere seg ville bli større. Det står jeg ved, men samtidig mente de aller fleste av oss at Eggen burde ha tatt over i januar. Ikke glem at dette var hoveddiskusjonen i lange tider. Larse er et unntak på dette forumet.
Punkt 4: I sammenlikningen med fjorårets sesong overser du at laget har mistet flere viktige bidragsytere. Hamrén slet langt mer i vårsesongen i år enn i fjor med å få fart på spillet. Jeg tror man må innse at å få RBK til å spille gladfotball i 2010 er en vanskelig oppgave om man så heter Hamrén eller Eggen. Det jeg tror, er at Eggen er bedre egnet til å få gull ut av gråstein, Hamréns andre kvaliteter satt til side, og prestasjonen mot Atletico underbygger dette. Aldri i verden at vi hadde angrepet den kampen på den måten med Hamrén som trener.
I det hele tatt, det å bli skuffet over hva Eggen har fått til i dette vikariatet er ganske urimelig. Han fikk relativt dårlig tid, slitne spillere som følge av mye formasjonstrening på liten tid og veldig lite å si når det gjelder spillermaterialet. Å bruke høstens prestasjoner som et slags bevis på at Eggens form for fotball er utgått på dato, og nå snakker jeg i europa-sammenheng, er veldig tynt, spesielt med tanke på de fleste i brigaden argumenterte for å la Eggen slippe til tidligere.
Sportslig sett er jeg altså uenig i at det var riktig å la Hamrén fortsette, og jeg tror Eggen fortsatt *har det* hva gjelder å skape ekstremt gode fotballag som vinner kamper og spiller god fotball.
Når det gjelder det som har skjedd utenfor banen er jeg i større grad enig. Jeg hadde ikke trodd at det skulle bli et problem at Eggen mistet garderoben, men spesielt Dorsin og Demidov virket uvillige til å endre måten man gjør ting på. Den taktiske og mentale inngangen til Leverkusen-kampen var det jo spillerne som bestemte, jf kommentarer i etterkant. Det gikk ikke akkurat bra det heller. Det virker rett og slett som om noen av de yngre spillerne ikke helt har tatt Eggen seriøst, og ikke har hatt tillit. Det er selvfølgelig et problem, og sånn sett er det greit at vi får en ny trener. Jeg håper Jönsson ikke lar forsvarsrekka diktere angrepsspillet.
Når det gjelder forhold til journalister, omdømme, turbulens, den nye mediehverdagen, så ble dette et større problem enn hva i hvert fall jeg hadde sett for meg. Det er synd, men Eggen, som så mange andre trenerlegender, tar enormt med plass og han kommuniserer på en måte som er veldig lite kompatibelt med den fordummende TV2-dekningen. Andre enkeltepisoder med Kjernen og klubbens journalister er ikke gode argumenter mot å ansette en trener isolert sett, men på grunn av turbulensen, eksponeringen og alle diskusjonene som følger, dannes det negative spiraler.
Slik ting har utviklet seg, er det helt greit at Jönsson tar over nå, men jeg skulle veldig gjerne ha sett hva Eggen kunne ha gjort med RBK over en hel sesong og med et par nye fjes inn på spillersiden. Jönsson er et enormt usikkert kort, men med stort potensiale; det er bare å håpe og tro på det beste. Han slutter seg i hvert fall til brigadens syn på forholdet mellom det offensive og det defensive. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 20.11.2010 21:18 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: | | Hellner som ikke kommer på pallen i Kollen. |
Du får höga odds på det tipset så jag föreslår att du satsar en rejäl slant. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.12.2010 18:37 Post subject: |
|
|
Över hälften (61 procent) av dem som fick frågan "Vilken svensk nu aktiv förbundskapten gillar du mest?" svarade att de inte visste eller att de var tveksamma. 23 procent uppgav att de gillade fotbollens Erik Hamrén mest. Ishockeyns Pär Mårts blev tvåa med 9 procent.
- Fotbollen är ju den största sporten, och landslaget är ju populärast, så då hänger man ju med som förbundskapten också, säger Erik Hamrén.
Läs mera: Fotbollen mest populära sporten |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.01.2011 16:02 Post subject: |
|
|
Apropos: Zlatan har døpt hunden sin Hoffa.  |
|
| Back to top |
|
 |
Hercules Proff
|
Posted: 28.01.2011 00:42 Post subject: |
|
|
Kjell Jonevret blir Erik Hamrens assistenttrener for Sveriges fotballandslag. Iallfall under samlingen i februar.
http://fotball.adressa.no...191312.ece |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 31.01.2011 22:09 Post subject: |
|
|
| Halmstad leier tre Real Madrid-juniorer. Alt er tydeligvis mulig. Ikke at vi skal satse på låneavtaler med Real og den slags, men et tegn på at det går an å være mer oppfinnsom enn å lete i hjemlig serie. Forsøket verdt kan det alltids være uansett klubb. Også med tanke på permanente overganger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.01.2011 22:20 Post subject: |
|
|
| Har du noen link, eller i det minste noen navn? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 31.01.2011 22:25 Post subject: |
|
|
José Zamora Girona, Raul Ruiz Matarin och Javier Hernandez.
Det hjelper å ha spansk trener, Halmstad hentet jo nylig Tidligere Barcelona-junior Ivan Diaz permanent, også. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 02.02.2011 13:44 Post subject: |
|
|
Hva skjer med Elfsborg? Virkelig sterkt lag til neste år!
http://www.bold.dk/nyt/El...se-Nilsson
Lasse Nilsson, David Elm, osv..
Det står i artikkelen at de fikk 4.plass i Allsvenskan i fjor og skal spille Europa League kvalik i år? Hvordan kan det la seg gjøre? 4.plass.... |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.02.2011 14:43 Post subject: |
|
|
| RBK spilte e-cupkval etter 5. plass så det går nok fint. Enten i form av av cupmesteren allerede er kvalifisert eller gjennom fair-play som vi kom inn. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.02.2011 21:24 Post subject: |
|
|
| Kassies har som vanlig kontroll: Helsingborg tok cupgull og seriesølv. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.02.2011 21:30 Post subject: |
|
|
Ukraina - Sverige 1-1. Ikke akkurat noen høydare, men et veldig flott mål av svenskene tidlig i kampen.
Mikael Lustig med den femte straffen i straffekonkurransen etterpå. Sikkert oppe til venstre for keeper.
Bajrami bommet etterpå, og Ukraina vant Kypros cup. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 31.03.2011 09:17 Post subject: |
|
|
Malmö FF har startat ett nytt riskkapitalbolag för att finansiera nya spelarköp.
De har hittills fått in 20 milj som eventuellt kan stiga till 25 milj. Malmö har som mål att ta upp kampen med FCK och RBK om den nordiska tronen, men nu verkar det som MFF blir av med sin tränare Roland Nilsson till FCK. Nilsson har beslutat att inte förlänga sitt kontrakt som går ut efter säsongen, men det spekuleras om att FCK vill försöka köpa ut honom till sommaren. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.03.2011 11:22 Post subject: |
|
|
| Flott hvis også Sverige kan komme opp med et lag igjen som kan gjøre det bra i Europa. NAE som ny trener fra i sommer? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.04.2011 22:22 Post subject: |
|
|
En liten målkavalkad från Trelleborg - Malmö FF 2-4 i går, där Trelleborg tvingades spela hemmamatch på reservarenan i Malmö på grund av dålig plan, alltså hemmamatch borta. Lägg märke särskilt till Richardinhos finaöverskruvade inlägg till Mehmeti på 4-2-målet, där har RBK-spelarna mycket att lära.
http://www.youtube.com/wa...eFk6iKWTZE |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 04.04.2011 22:32 Post subject: |
|
|
Selv om tippeligaen er bedre ranket en allsvenskan, så er allsvenskan en mye bedre teknisk liga med bedre fotutseting for utvikling av talenter. Tippeligaens overlegenhet ligger i lillestrømsk duelfotball med flopassninger og grisetaklinger.
Allsvenskan = utviklingsliga
Tippeligaen = "Wanna be"- liga _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.04.2011 22:40 Post subject: |
|
|
| Malmö FF har fått behålla alla sina spelare sedan i fjol och verkar ha bibehållit formen. Det skall bli spännande att se hur de klarar sig i CL-kvalet. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 04.04.2011 22:48 Post subject: |
|
|
Sverige kunne hatt godt av å få et klubblokomotiv  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.04.2011 15:23 Post subject: |
|
|
AIK-fansen har gått bananas igjen. Kampen stoppet etter 20 minutter, og dommeren sendt til sykehus.
http://www.aftonbladet.se...2931048.ab
Lurer på hvor lang tid det tar før AIK får noen virkelige sanksjoner fra det svenske forbundet og/eller UEFA. Det går jo nesten ikke en runde uten at det skjer noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 12.05.2011 09:58 Post subject: |
|
|
Några notiser från svensk fotboll:
- En ny svensk storstjärna har fötts. Simon Thern 18 år, son till brons-VM-hjälten Jonas Thern, gjorde ett drömmål för Helsingborg i senaste allsvenska matchen då han strax efter ett inhopp dribblade av 3-4 spelare och gjorde mål. Det har tidigare gått getord om hans teknik och snabbhet.
Helsingborg vill teckna långtidsavtal ut 2016......
- Gammeldansken Ulrich Vinzents i Malmö har blivit brassedansken. Den 35-årige högerbacken i Malmö FF har under fem år spelat över 200 matcher för MFF utan att göra mål. Han är därmed den utespelare i MFFS historia med flest antal matcher utan att göra mål. Men i går hände det i cupmatchen mot Jönköping Södra. Han bröt in mot mitten och skruvade bollen runt försvararna och runt målvakten in i dennes bortre hörn med en höger yttersida. Därför brassestämpeln. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 12.05.2011 13:44 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Helsingborg vill teckna långtidsavtal ut 2016...... |
Ser jeg antydninger av kritikk mot Hoftun? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 12.05.2011 22:51 Post subject: |
|
|
| Nej. Självklart är det bra att teckna långtidsavtal med riktiga guldklimpar som Simon Thern. En annan sak är om han/pappan med lång proffskarriär/agenten (om han har någon) är intresserade. Det är annat med borderline-talanger som man inte riktigt vet hur bra de är typ Aas, Oviasu och Åsen. |
|
| Back to top |
|
 |
|