| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 01.12.2005 15:17 Post subject: |
|
|
| Henguru wrote: | | Så vi får de nye draktene til UEFA-cupen da? |
Ja, det fins jo ikke gammeltrøyer med Narvesen på (forutenom de som ble brukt på pressekonferansen i september). |
|
| Back to top |
|
 |
ssjovold Proff
|
Posted: 01.12.2005 16:18 Post subject: drakta |
|
|
Håper virkelig at narvesen-rema godtar størrelse og layout på logoen på brystet på forslaget som det er nå; hele drakta virker mye mer 'together' enn noen av de andre jeg har sett (synes også siemens drakta til Real er fin). Nå synes jeg faktisk at å ha narvesen logoen i enten helsvart eller gråsvart minner meg om noen som har tatt et farvebilde og lagt den i en svarthvitt kopimaskin. Når ringen er tonet ned slik den er på forslaget, framhever den faktisk det svarte og hvite, synes jeg.
Min frykt er at narvesen vil be om en mer dominerende logo. Den er ikke så stor som narvesen antagelivis føler at den KAN være! _________________ Svein Sjovold |
|
| Back to top |
|
 |
Hulsker kan Brenn Senior
|
Posted: 01.12.2005 16:41 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | er enig med Arnt... Byggern logoen er den jævligste.. men jeg hadde blitt storfornøyd hadde vi fått noe som dette:
 |
Helt enig! Viss drakta blir slik, så blir den jo konge  _________________ Gi oss Daniel Braaten tilbake. Å gi oss en skikkelig spiss, selg steffen! |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 01.12.2005 17:35 Post subject: |
|
|
Er det slik at kampdrakta til spillerne og replicadrakta nødvendigvis og alltid er identisk ?
Behovet for store reklamer på spillerdrakta er større enn på replicaen på grunn av synligheten på TV/pressebilder, menst det kankje ikke er så nøye hvor store reklamelogoene er på Mr.Ølvomb fra Ranheim...
Kanskje det kan gå an å få aksept for at replicaer selger bedre med moderat størrelse på reklamen på replicaen ??
Eller er det spillerdrakta som er poenget ? _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
arne ball Junior
|
Posted: 01.12.2005 17:59 Post subject: |
|
|
Har jeg drømt eller lovte ikke Espeseth at Narvesen logoen skal bli svart??
Mener å huske han sa det under alt styret med den første Narvesen logoen. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.12.2005 17:59 Post subject: |
|
|
Siden jeg ikke bærer drakta er akkurat dèt ett fett for meg, men jeg avskyr at spillerne ser ut som noen lassiser fra Sogndal utpå banen. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.12.2005 19:30 Post subject: |
|
|
| arne ball wrote: | | Har jeg drømt eller lovte ikke Espeseth at Narvesen logoen skal bli svart? |
- Med stor sannsynlighet vil vi også til neste sesong ha en drakt der logoen til hovedsamarbeidspartneren er i svart-hvitt, sa Espeseth timer etter at han hadde forklart hvorfor Narvesen skulle ha farger.
Les mer: Storm i vannglass?
Men RBK og Narvesen har altså fortsatt ikke bestemt seg, og det ser ut til å bli to eller tre farger på logoen alt ettersom man velger blå eller svarte bokstaver.
Har for øvrig oversendt alle mine tre forslag til Brakka nå, og forhåpentligvis er de til inspirasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
ulroe Junior
|
Posted: 01.12.2005 21:50 Post subject: |
|
|
hvis du tar utgangspunkt i den nye spaniadrakta, så trenger ikke den å ha striper. argentina har det samme draktdesignet, men har større striper.
Dette betyr sikkert at man kan velge bort striper.
SÃ¥ jeg har laget dette forslaget til hvordan drakta kan se ut uten striper.

Last edited by ulroe on 01.12.2005 21:56; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
KristerK Senior
|
Posted: 01.12.2005 21:54 Post subject: |
|
|
den der såg iallefall rævstøgg ut!!!
da foretrekker jeg tyskland designet:P |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 01.12.2005 21:56 Post subject: |
|
|
Det er logovariantene som bør sendes til Espeseth og co !!!
Så får en bare overbevise Snuruås om at han skal droppe den sorte bakgrunnen på Byggern.... _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 01.12.2005 23:05 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Har for øvrig oversendt alle mine tre forslag til Brakka nå, og forhåpentligvis er de til inspirasjon. |
Hadde du giddi posta de tre forslaga du har sendt inn? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.12.2005 23:32 Post subject: |
|
|
Enda en gang?
Har vel lagt ut enkelte flere ganger allerede:
Gidder du å sende meg Telenor- og Bygger'n-logoene du har brukt, "ulroe"? Som "LitjEggen" skriver, er det disse variantene RBK bør benytte. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.12.2005 12:07 Post subject: |
|
|
| ulroe wrote: | | argentina har det samme draktdesignet, men har større striper. |
SÃ¥ sannelig:
Her er for øvrig Frankrikes trøye, etter tysk lest:
 |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 02.12.2005 14:18 Post subject: |
|
|
Denne draktene der ser veldig bra ut synes jeg. Men når Byggern logoen kommer på så blir det så stygt. Den passer ikke inn sammen med de andre reklamene, men synes den Bygger'n logoen til "Ulroe" så best ut. Hadde kanskje sett enda bedre ut om man fjerna de svarte skyggene på bokstavene. |
|
| Back to top |
|
 |
ulroe Junior
|
Posted: 02.12.2005 14:28 Post subject: |
|
|
her er logoene 2mas |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.12.2005 14:12 Post subject: |
|
|
- Matchtröjan är själen i vår klubb. Samtidigt utgör den en stor del av ett starkt varumärke, säger Manchester United-direktör David Gill.
Läs mera: Superklubbarnas nya kläder
Gleder meg til den dagen det kommer slike uttalelser fra Brakka! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.12.2005 12:25 Post subject: |
|
|
Recon har allerede vært innom emnet, men jeg tar det opp igjen:
Av en eller annen merkelig grunn har Adidas gitt RBK CL-trøyer der både klubbmerket og gullstjerna er klistret, ikke brodert, på. Synes ikke dette lever opp til lovnaden fra Eisele om at "Adidas lägger alltid 100% i det man gör och givetvis gäller deta även för RBK"... |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.12.2005 12:37 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Jeg siktet til 2004/05-trøya til Real:
...ved nærmere ettersyn så ser jeg at de har greid å kvitte seg med luftehullene. Hvorfor i all verden greide ikke RBK det samme? |
Studerte denne trøya ved nærmere øyensyn da jeg var i Madrid, og oppdaget at Real hadde en tynn "stripe" med luftehull langs sidesømmene. I alle fall: Mye flottere enn trøya til RBK. Tok dette opp med Martin Eisele, men fikk følgende dårlige svar:
- RBK och Real Madrid använder samma modell på tröja under 2004. Grundmodellen kallas Shark och är vår top tröja, mest avancerade och tekniska modell under 2004. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 06.12.2005 13:19 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Recon har allerede vært innom emnet, men jeg tar det opp igjen:
Av en eller annen merkelig grunn har Adidas gitt RBK CL-trøyer der både klubbmerket og gullstjerna er klistret, ikke brodert, på. Synes ikke dette lever opp til lovnaden fra Eisele om at "Adidas lägger alltid 100% i det man gör och givetvis gäller deta även för RBK"... |
Er dette den nye trøya? Eller årets CL-trøye?
Jeg er helt enig i at det er alt for dårlig å ikke ha emblemet og stjerna brodert inn, men så lenge den nye drakta har det, er det bra. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 06.12.2005 13:38 Post subject: |
|
|
| Vet du noen visningsdato for den nye skjorta 2mas? Skjer vel iløpet av de neste to ukene. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.12.2005 13:45 Post subject: |
|
|
Trøya er visst snart på plass, men det er ikke sikkert RBK gjør noe mer enn å legge ut bilde på rbk.no...
| tbone wrote: | | Er dette den nye trøya? Eller årets CL-trøye? |
Dette er et utsnitt fra den nåværende trøya, ja. Og som sagt: Plastikk-opplegget gjelder bare for CL-trøyene, så vidt jeg vet. Mener at RBK i Tippeligaen hele tida har brukt de skikkelige utgavene med broderinger. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 06.12.2005 14:09 Post subject: |
|
|
Ã…hh ?
Kjenner jeg merkevarebyggerne på brakka rett så nytter de nok anledningen til ett merkevarebyggende og oppmerksomhets-skapende arrangement....
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.12.2005 14:14 Post subject: |
|
|
Vil forsvare RBK litt: På grunn av skiftet av hovedsponsor ved nyttår er det ikke så enkelt å få til et lignende arrangement som det i mars.
Men som sagt: Dette hadde vært mulig å lage en liten juleavslutning med lansering av ny drakt og opplegg for julegaveinnkjøp. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.12.2005 14:29 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Plastikk-opplegget gjelder bare for CL-trøyene, så vidt jeg vet. Mener at RBK i Tippeligaen hele tida har brukt de skikkelige utgavene med broderinger. |
Jeg tror ikke det Thomas. Mener de som ble fanga opp etter gullet i 2004 var plastic fantastic hele veien. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.12.2005 14:33 Post subject: |
|
|
| Gir meg. Har finstudert mine egne bilder fra gullfeiringa i fjor, og ser nå at det var plastikkopplegg også da. Synes dette er venstrehåndsarbeid fra Adidas' side. RBK kunne sjølsagt ha presset tyskerne mer, men Adidas burde på egen hånd forstå at man bør levere kvalitetsprodukter. |
|
| Back to top |
|
 |
|