English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2006
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 176, 177, 178  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 12:59    Post subject: Reply with quote

Det at det ikke er ulovlig å prøve er ikke et argument for å gjøre det. Det ville bare vært bortkastet energi å prøve å få han hit i vinterpausen slik situasjonen er nå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 13:19    Post subject: Reply with quote

Og det, var et bra motargument???
Hvor mye energi bruker man på å legget inn et bud på 15 mil.???
Svaret blir vel JA, NEI eller å gå til forhandlinger! Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
GoldFish
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 13:21    Post subject: Reply with quote

Har du spilt litt MYE cm/fm?

Er ikke så enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
C.Sativa
Junior

PostPosted: 03.12.2005 13:22    Post subject: Reply with quote

Quote:
Kult at en gutt fra Oslo er Rbk-fan! :wink

Er faktisk Fredrikstad-gutt, mer bestemt fra Hvaler.
Er nå uansett Rbk-fan på min hals Very Happy
Back to top
Troinndern
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 13:47    Post subject: Reply with quote

Erik W wrote:
Ja om du trekker fra noen smågutter som messi på barca osc..

Hvorfor skal vi trekke fra han? Ser jeg ikke poenget i.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 14:29    Post subject: Reply with quote

Tror at RBK i framtida må utvikle en ny spillerinnkjøpsmodell. Spillere med det ferdighetsnivået en ønsker, som også har suksess i klubben de spiller i, blir automatisk ønsket av internasjonale klubber også.

Lønns/skattenivået i Norge gjør at det er svært vanskelig å konkurrere med de utenlandske klubbene på betingelser, og spillerne vil da gjerne ønske å "komme til utlandet".

RBK vil mest trolig ha størst mulighet til å skaffe seg spillere med høyest mulig kvalitet gjennom en litt annen strategi enn å gå etter "årets stjerneskudd".

Jeg har to forslag til litt mer langsiktige strategier, som begge begrunnes i RBK`s kjernefilosofi "vi gjør hverandre gode".

2 forutsetninger gjelder:

a. At en blir veldig dyktige på "å gjøre hverandre gode" At en finner metoder/programmer for å bruke ekstra mye ressurser for å integrere og videreutvikle nye spillere inn i RBK-modellen, og videreutvikle spillernes ferdigheter og uutløste potensiale.

b.At en blir veldig dyktige til å kartlegge spilleres ferdighetsnivå/egenskaper slik at en ser potensiale i spilleren som ikke nødvendigvis har kommet til uttrykk i nåværende klubb, men som kan komme til uttrykk i RBK gjennom punkt.a.

Det er da to grupper spillere en kan gå etter på overgangsmarkedet.

a. Unge spillere som enda ikke har slått gjennom men som har de nødvendige ferdighetene og som kun trenger "litt hjelp" for å slå gjennom som toppspiller. ( f.eks Grindheim, Gashi, Hæstad, Strømstad i 2003/2004 )

b. Etablerte spillere som ikke får ut sitt potensiale i nåværende klubb. Med dette så mener jeg spillere som tidligere har bevist høyt nivå, men som en eller annen grunn underpresterer i nåværende klubb, men som RBK har analysert seg fram til at de kan bidra med å heve til tidligere toppnivå.

Årsaken til at en spiller underpresterer i ennen klubb kan være mange og sammensatte og det forutsettes en skikkelig analyse av årsaksforholdene. ( f.eks S.Iversen, A.Valencia og Forlan )

Faktisk så er det sjelden at en norsk "toppspiller" fortsetter å yte på samme høye nivå etter overgang mellom norske klubber, eksemplene er mange på at spillere sliter med å prestere like høyt i nye omgivelser. Ofte kan det være slik at det er ideelle omgivelser som får en spiller til å prestere maksimalt, og på samme vis ikke-ideelle omgivelser som får en spiller til å underprestere.

Om RBK kunne lykkes med å videreutvikle sin "vi gjør hverandre gode" filosofi, til ett spesialopplegg for integrering av nye spillere, der spillerne tilbys en sportslig "karriere og utviklingsplan", der en bruker ett år på å komme opp på maksnivå, så vil RBK ha mye bedre forutsetninger for å kunne mønstre ett lag med høykvalitets-spillere, enn om spillerne skal kjøpes menst de presterer på sitt maksnivå.

En slik bevisst strategi bør selvfølgelig komme i tillegg til en normal strategi der en utnytter de muligheter som spillermarkedet gir en på innkjøp av direkte forsterkninger.

En må jobbe både med kort, mellomlang og langsiktig spillerutvikling/innkjøp.

a.Kortsiktig ved kjøp av kvalitets-spillere om de blir tilgjengelig, b.mellomlang med kjøp av spillere nesten som har nivået inne men som en har grunn til å tro kan utvikle seg mye på 1-2 år, og
c. langsiktig gjennom vanlig talentarbeid og scouting av spillere mellom 16 og 19 i hele norden.

Last edited by LitjEggen on 03.12.2005 15:38; edited 2 times in total
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 14:36    Post subject: Reply with quote

Jepp, dette bør Rbk-ledelsen se etter! Wink
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.12.2005 14:40    Post subject: Reply with quote

Avsporing: Hadde en pussig drøm i ørska i morges, nemlig at Rob Friend hadde blitt med RBK på treningsleiren i Lyon for et aldri så lite hemmelig prøvespill.
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 14:44    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Jepp, dette bør Rbk-ledelsen se etter! Wink

Ville ikke du akkurat ha Hæstad?

Bra analyse Litjeggen btw.
Back to top
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 15:09    Post subject: Reply with quote

Niks, jeg snakket om Strømstad!
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 15:11    Post subject: Reply with quote

Ok, gjorde saken mye bedre Rolling Eyes
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 16:32    Post subject: Reply with quote

Litjeggen wrote:
a. Unge spillere som enda ikke har slått gjennom men som har de nødvendige ferdighetene og som kun trenger "litt hjelp" for å slå gjennom som toppspiller. ( f.eks Grindheim, Gashi, Hæstad, Strømstad i 2003/2004 )

b. Etablerte spillere som ikke får ut sitt potensiale i nåværende klubb. Med dette så mener jeg spillere som tidligere har bevist høyt nivå, men som en eller annen grunn underpresterer i nåværende klubb, men som RBK har analysert seg fram til at de kan bidra med å heve til tidligere toppnivå.

Ekstremt velskrevet og poengtert innlegg! Du burde skrevet under "kommentar"spalten på rbkweb.com. Det ville vært en attraksjon i seg selv.

Forøvrig: hvem er disse spillerne som går inn under a. eller b.?

Rune Ertsås er jo ofte nevnt, men grunnet usannsynligheten for å komme inn på førstelaget drar han heller til M*lde. En del av den planlagte kontrakten der er at han skal leies ut til Levanger førsteåret. Det burde vi også fått til. Om vi så får han kunne han jo leies ut til AAFK etterpå.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 16:57    Post subject: Reply with quote

Hvem ?

Som sagt så må det skikkelig analyse av ferdigheter til for å finne ut hvem som kan heve seg og få ut potensialet sitt i RBK.

Magne Hoset var en opplagt kandidat når han slet i FCK ( se bort fra resten ), og Werder Bremen`s Pekka Lagerblom kan være en kandidat.

Pekka er i Werder`s førstetropp, er ung, men får 0 spilletid.

Hvorfor så Werder potensiale i han og hvorfor får han ikke spille ?
Kommer Werder til å droppe han eller selge når kontrakten går ut ?
Hvilke egenskaper besitter han og hvilke trenger han å utvikle ?
Kunne han ha utviklet seg i RBK ?
Hvor sannsynlig er det at RBK kan utvikle de manglende egenskapene hos han ?

Om svaret var at har endel egenskaper på det nivået RBK ønsker, og i tillegg har egenskaper som RBK med stor sannsynlighet tror de kan videreutvikle så kan han være rett mann.

Og kanskje til en pris på 3-5 mill...

OM Pekka faktisk her rett spillertype i det hele tatt veit jeg ingenting om, men en scout/speider hos RBK burde sjekket det ut sammen med Bratseth/Høgmo....
Senior

PostPosted: 03.12.2005 17:58    Post subject: Reply with quote

Ønsker ikke Hoset til Rosenborg!!!!
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 18:01    Post subject: Reply with quote

Storflor wrote:
Ønsker ikke Hoset til Rosenborg!!!!

Greit det. Han var ett EKSEMPEL for å illustrere hva som er mulig på overgangsmarkedet. God spiller som ikke fann seg til rette i ny klubb av ulike sportslig og ikke-sportslige årsaker...og dermed kan gjøre det mulig for en annen skandinavisk klubb å gjøre ett spillervarp ( i dette tilfellet VIF )

Når det gjelder kontraksttilbud og overgangs-summer for eventuelle signinger som er av kategorien a. unge spillere som kan bli god nok og b. spillere som har vist nivå før men underpresterer nå, så er det best å begrense risiko ved å tilby leigekontrakter med kjøpsopsjon.

En kan leie spilleren i ett år med opsjon på kjøp til en avtalt pris. En kan da tørre å gå høyere på pris enn normalt siden en har ett år på å vurdere spilleren, samtidig som en kan vurdere å gå ut av kontrakten om spilleren ikke har ønsket utvikling.

W.Bremen kunne f.eks tilbudt å leige Zidan fra 30.06.2005 til 30.06.2006 for 5 mill med opsjon på å kjøpe han for 25 mill.( -5 )

Er han suksess så kjøper en for 25, er han middels suksess så tilbyr en 10 og er han ingen suksess så lar en han gå tilbake til Werder.

Werder er pr.idag ikke sikker på at Zidan noen gang kommer til å tilføre klubben noe sportslig og en slik avtale bør være attraktiv også for W.Bremen....

25 mill er kun ett oppdiktet tall, hva verdien til Zidan virkelig er aner jeg ikke, men med en slik avtale så er en i stand til å vurdere om Zidan faktisk funker for RBK og finner seg til rette personlig, og om han er verdt investeringen...

Når det gjelder unge spillere så kan en også tilby en leigekontrakt med kjøpsopsjon, og en kan sette kjøpsverdien såpass høyt at selgende klubb finner det attraktivt framfor å beholde spilleren selv og vente på ett storbud. Slår spillren til så får en spilleren til en pris en har satt selv uten budrunder og slår han ikke til så kan en enten la han gå tilbake til moderklubben, eller tilby ett lavere beløp som er mer i samsvar med spillerens potensiale vurdert gjennom ett helt år.

En kunne da f.eks ha tilbudt Haugesund en leige/kjøpsavtale for Grindheim, der en leigde for 2 mill med opsjon på kjøp for 6 mill.
Veteran

PostPosted: 03.12.2005 23:08    Post subject: Reply with quote

bj_rn wrote:
Ok, gjorde saken mye bedre Rolling Eyes

Det jeg mente var at Litjeggen sa mye riktig!
Og jeg mener fremdeles at Rbk bør sette et bud på Strømstad. Den gutten verd 15 millioner kr, også er det bare å se hva Start svarer! Rolling Eyes
Igjen det er ikke noe galt i å prøve. Wink RBK RBK RBK
Back to top
delay
Junior

PostPosted: 04.12.2005 13:56    Post subject: Reply with quote

Hæstad bør heller ikke dea fra Norge så tidlig heller...han bør utvikle sef i Norge ett par år, slik som Per bør... og når de er rundt 24år vil de klare seg bra i utenlandske klubber....men det er nok best å holde Per for alltids i rosenborg, kanskje vansklig men..
Back to top
nastynick
Rutinert

PostPosted: 04.12.2005 16:48    Post subject: Reply with quote

Til de som vil ha Mohammed Zidan til RBK...

http://www.dr.dk/Sporten/...145502.htm

vet ikke om jeg vil ha han, jeg ass..
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 04.12.2005 17:05    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:

Ville du hatt Carew da ? :/
Sjef

PostPosted: 04.12.2005 17:11    Post subject: Reply with quote

Sålenge at en spiller presterer på banen har det ingenting å si for meg at han er høy på pæra og har svin på skogen. Zidan er ikke hardbarka kriminell eller noe sånt.

For øvrig:

Quote:

Mohamed Zidan er på godt og ondt den største profil i dansk fodbold. I de fem år, han har spillet i Danmark, er han gået fra at være et boldbegavet talent til at være en stjernespiller med potentiale til at blive blandt de allerbedste.

Men samtidig er han blevet dømt for vold mod en tidligere kæreste, er hæleri-tiltat for at have købt et stjålet ud, blevet taget i at køre for stærkt - og holdkammerater og trænere må slål med den lille egypters store ego, der kræver enorm opmærksomhed, og ofte har ført til en meget selvisk spillestil.

Hvordan er dette utilpassede supertalent egentlig havnet i Danmark, og hvad har gjort den 23-Ã¥rige egypter til den, han er?

Læs mere:
* Zandheden
* Zandheden - del 2: Det store spring
* Zandheden - del 3: I dag forsørger han hele familien
Back to top
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 04.12.2005 17:46    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg var 21, og jeg jeg havde min egen Mercedes SLK.

Kørte den godt?

- Ja! Hvorfor tror du jeg mistede mit kørekort?

Hvordan kan man mislike en slik fyr? Very Happy

Forøvrig argumenterte Recon bra for at å være beskjeden alltid ikke er å foretrekke. Vi husker jo med gru tilbake med spillerne som sto med lua i hånda på t-banen på vei til kamp hvor de skulle først og fremst se Arsenal spille.

Ett godt argument til: mannen snakker tydeligvis dansk og trivdes i Herning, en by som bare er en syvendedel så stor som Trondheim. Risken for at han vil mistrives her vel da ikke stor. Han sa jo at de fem årene i Danmark var noen av de beste i hans liv.

Vi burde starte en kampanje! Kunne du begynt med litt lobbyvirksomhet 2mas? Wink

Å få ham hit er både en drøm og realistisk. RBK
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2005 20:04    Post subject: Reply with quote

nastynick wrote:

Der står da ingeting nyt i den link, eneste jeg kraftigt fordømmer er at han har slået sin kæreste, men der er selvfølgelig to sider af historien. Uret og fartbøden giver jeg ikke meget for.
Hvis du kan få fat i dokumentarprogrammet der er lavet om han, kan du få et indblik i personen Zidan.

PS. Han scorede for Mainz i dagens kamp!

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
nastynick
Rutinert

PostPosted: 05.12.2005 01:20    Post subject: Reply with quote

ser bare ikke for meg han samarbeide med Runde Bratseth og co....

Dessuten, passer Zidan i et spillesystem a'la RBK? Jeg har bodd i københavn i 4 år og fulgt han som spiller i endel år, og han har jo supre kvaliteter, men tror han er en spillertype som trenger frihet rundt seg for å lykkes..
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 05.12.2005 01:24    Post subject: Reply with quote

Han er da mindre ego enn Braaten som har vært en gedigen suksess.
Back to top
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 05.12.2005 03:13    Post subject: Reply with quote

Om Zidan kunne vert en suksess for RBK ?

Såframt han ikke ble plassert i forsvarsrekka eller def midtbane så hadde han garantert løfta laget. Om han er 100% riktig spisstype ? Nei, men han er så god, at dersom en hadde han tilgjengelig, så hadde en laget Zidan-rollen innen for den fleksibiliteten som spillestilen og spillesystemet gir.

Om han ikke var 100% som midtspiss, så kunne en latt han spille skjev spiss, som Brattbakk f.eks ofte fikk spille...eller en kunne sløst med potensialet og plassert han på vingen...

Om RBK har som hovedmålsetning å underholde, så finnes det vel knapt mer underholdende spillere som potensiellt kan være innen rekkevidde...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 176, 177, 178  Next
Page 47 of 178

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb