View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 11.01.2011 10:05 Post subject: |
|
|
Tre mill euro er greit, én mill er useriøst. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.01.2011 12:02 Post subject: |
|
|
http://www.fotomac.com.tr...da_surpriz
Alanzinho/Annan bytterykter. Vi krever Alanzinho og penger for Annan, visstnok. Men en tyrkisk jallaavis er vel ikke noen garantist for fakta, akkurat. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.01.2011 12:04 Post subject: |
|
|
Og ifølge El Sevilla har Sevilla lagt inn et andre bud på 2 millioner euro. Også det skal ha blitt avvist av oss.
http://elsevilla.com/fich...al-sevilla |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.01.2011 12:06 Post subject: |
|
|
Jeg vil mye heller ha gjennom en byttehandel med Alan enn et salg som ender på 2.5 mill Euro. Når vi har gitt bort penger til Start så er det i kke rare greiene igjen. Langt bedre å få Alanzinho så håper ryktene er riktige! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 11.01.2011 12:22 Post subject: |
|
|
Hvordan fungerer det forresten? Kan man "sno seg unna" videresalgsklausuler ved å bytte spillere i steden for å selge? Er ikke det litt rart?
Hvis vi bytter ender det nok med et sviende tap i rettssalen hvor RBK må betale Start et par mill (Odd/ODD skal ha litt også, selvfølgelig). |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.01.2011 12:42 Post subject: |
|
|
En fasetter vel en verdi for byttet spiller i overgangsaken og så må Rosenborg betale Start ut ifra denee verdien. Tror en slik løsning kan lønne seg. Hadde jeg vært Rosenborg så hadde jeg gitt klar beskjed i pressen om at bud under 4 millioner euro ikke vil bli besvart. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 11.01.2011 12:48 Post subject: |
|
|
En kan jo forsåvidt bli "enig" med tyrkerne at en selger Annan for 10 mill og kjøper Alanzinho for 10 mill og så er en ferdig med Start.
Men da ville en kanskje fått litt problemer neste gang en skal hente en spiller i Norge med lovnad om prosenter ved videresalg. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 11.01.2011 13:12 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg vil mye heller ha gjennom en byttehandel med Alan enn et salg som ender på 2.5 mill Euro. Når vi har gitt bort penger til Start så er det i kke rare greiene igjen. Langt bedre å få Alanzinho så håper ryktene er riktige! |
Hvis vi selger Annan for 23 millioner, som det har blitt antydet, og Start skal ha 20 % av salgssummen som overskyter 10 mill, så sitter RBK igjen med 20 millioner kroner. Det kaller du "ikke rare greiene"?
Hvis du tenker på at vi allerede har betalt 10 mill, så er det riktig - de millene har vi betalt for et par år siden, og de får vi uansett ikke igjen om han går som Bosman. 3 millioner euro fra Sevilla = 20 friske, sårt tiltrengte millioner i en slunken klubbkasse, som forhåpentligvis går til kjøp av Sare + en solid offensiv forsterkning. Jeg så lagbildet fra første RBK-trening i Adressa i går, og det var ikke akkurat tanken på et vinnerlag som var det første som slo meg da jeg så den brokete forsamlingen av urutinerte juniorer og folk som vil bort fra klubben til "nye utfordringer"... |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 11.01.2011 13:23 Post subject: |
|
|
Les posten igjen. Jeg gikk utifra 2.5 mill euro, noe som er veldig klart i det jeg skriver. Det er ca 19 millioner, så skal Start ha sitt så sitter vi igjen med 17.
Det er veldig tvilsomt at hele porsjonen av de 17 millionene blir investert i spillere med tanke på at de skal gjennomføre et nullbudsjett neste år. Det vil garantert bli budsjettert med spillersalg og dette er flotte penger å dekke den posten inn med tidlig.
Hvis vi derimot bytter spilleren så sitter vi ihvertfall igjen med en kvalitetsspiller, det er tankegangen min.
Får vi derimot 3 millioner euro og styret gjør hele den summen tilgjengelig til spillerkjøp så snakker vi sannsynligvis om en bedre deal. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 11.01.2011 13:57 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: | som forhåpentligvis går til kjøp av Sare + en solid offensiv forsterkning. |
Men som i praksis vil gå til å dekke administrasjonskostnadene. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 11.01.2011 14:07 Post subject: |
|
|
Nå har ikke Start vært fremmed tidligere for å omgå klausuler til tredjepart i overgangssaker. Kristofer Hæstad ble utlånt til Wigan for en god slump penger, som Start fikk i sin helhet så vidt jeg kan huske. Ettersom det ikke var en overgang, men et lån hadde ikke investorene som satt med andeler av Hæstads kontrakt rett på penger. Jeg antar at en eventuell frikjøpssum var betydelig lavere om Wigan skulle ha ønsket å gjøre overgangen permanent.
Det ble vel aldri en stor sak ettersom Hæstad floppet totalt og kom hjem til Start.
Lyn gjorde noe tilsvarende med Igalo ved å putte Berget inn i samme overgangspakke. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.01.2011 00:24 Post subject: |
|
|
Annan: «Esta semana viajamos a España e igual se cierra mi fichaje por el Sevilla» (en)
Quote: | - ¿Hay más clubes?
- Creo que sà se queda callado, sin querer entrar en más detalles. Pero a mà me gusta mucho la Liga española. Espero que se arregle pronto. El miércoles viajamos a Gran Canaria a hacer una mini-pretemporada y me han comentado que se podÃa dar ya un contacto definitivo. Por lo que me han dicho se podrÃa negociar mi traspaso en España, aunque yo tampoco descarto que se pueda hacer en las próximas horas. |
Quote: | Are there any other clubs?
"I think so he remains silent, without going into details. But I really like the Spanish league. I hope they fix it soon. On Wednesday we went to Gran Canaria to make a mini-season and have told me they could give as a final touch. As I have said it would negotiate my transfer in Spain, although I do not rule that can be done in the coming hours." |
"Espero que el Rosenborg deje salir a Anthony Annan" (en)
Quote: | El entrenador del Sevilla, Gregorio Manzano, ha comentado que espera que el Rosenborg "deje salir" al centrocampista Anthony Annan y que éste llegue a un acuerdo con la entidad nervionense para convertirse en nuevo integrante de su primer plantel. |
Quote: | The Sevilla coach Gregorio Manzano, said he expects the Rosenborg "let out" the midfielder Anthony Annan and it reached an agreement with the entity nervionenses to become a new member of its first campus. |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.01.2011 20:27 Post subject: |
|
|
Både El Desmarque og VamosMiSevilla skriver at Marca hevder det blir Annan-forhandlinger på Gran Canaria tors- og fredag, men finner ingenting i papirutgaven... |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 13.01.2011 14:55 Post subject: |
|
|
RBK forhandler om Annan naa. _________________ Frihet for Assange. In Assange we trust. |
|
Back to top |
|
 |

|
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 13.01.2011 15:07 Post subject: |
|
|
Tipper de blir enige om 12-13 mill. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 13.01.2011 15:11 Post subject: |
|
|
Annan traff José på Grand Canaria
(...)
I disko-lys må det ses på som en blønder;
men den falske Don José var ekte trønder
|
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 13.01.2011 15:33 Post subject: |
|
|
Hvor er den store interessen da? Tyrkiske, franske og engelske klubber?? Kampen om Annan, som gir oss 40 millioner for en av VMs beste spillere? Verdsatt til 100 mill av ei engelsk avis. Så ender det med... 15?!? Vet det handler om REALISME, og over 40 mill hadde uansett blitt vanskelig. Jeg er skuffet over markedet, kanskje tviles det på alderen hans også. Men burde vært mulig å få til 30 mill. RBK bør IKKE legge seg et øre under 25 mill... Selges han for kun 15, blir det en kjempestor nedtur. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 13.01.2011 15:59 Post subject: |
|
|
20-25 millioner kroner og en del prosenter på videresalg, så burde vi vel være sånn tålelig fornøyd.
Men da forventer jeg at det hentes inn noen verdige erstattere snart. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 13.01.2011 16:08 Post subject: |
|
|
Tom Erik Nordberg kan nok bekle ankerrollen ganske greit. Etter litt skolering naturligvis. Sparer vi de kronene. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.01.2011 16:21 Post subject: |
|
|
Hva med Edwin van Anker-en på en kortidskontrakt??  |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 13.01.2011 16:26 Post subject: |
|
|
Nja, det er vel et såpass sikkert kjøp at da klasker vi til med en femårskontrakt. Slipper vi bosmanovergang om to år. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 13.01.2011 18:14 Post subject: |
|
|
knækk wrote: | Tom Erik Nordberg kan nok bekle ankerrollen ganske greit. Etter litt skolering naturligvis. Sparer vi de kronene. |
Han spilte der i noen kamper for Levanger, ble flyttet.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
fenomenez Junior
|
Posted: 13.01.2011 18:37 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...190016.ece
Håper i det lengste at det lille håpet jeg har om en ny Annan-kontrakt er berettiget. Dersom Sevilla kommer med et nytt skambud bør hvertfall de være ute av bildet. med skambud mener jeg alle bud under 15 mill. _________________ Stolt fortid - Stor fremtid |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 13.01.2011 18:39 Post subject: |
|
|
Alt under 20 millioner er for meg for lite. Hvis Sevilla har kikket på Annan en stund vet de hva han står for og hvor god han er. 25 mill + videresalgsprosent hadde vært veldig bra. |
|
Back to top |
|
 |
|