| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
vingback Veteran
|
Posted: 06.01.2011 18:47 Post subject: |
|
|
Vif har også signert det største talentet Stig T har sett i Afrika.
http://www.dagbladet.no/2.../14968934/
Moro for dem...
Edit: dette kan foreløpig omdøpe til Sytetråden 2011, men det synes jeg er passende inntil klubben anskaffer annet enn utdaterte høyrebacker. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.01.2011 18:54 Post subject: |
|
|
Håkonsen har sine styrker og svakheter.
Han evner å se løsninger på overgangsmarkedet og er flink til å bygge tropp. Dette viste han også i Hamkam. Har ambisjoner.
Har også en mer seriøs/alvorlig fremtoning, og man forstår med en gang at han ikke har fått jobben sin som følge av stort navn. Det samme kan ikke sies om en del andre sportsdirektører i landet.
Likevel så er han ikke feilfri, og må nok ta en liten del av skylda for problemene på Hamar. Det er vanskelig å vite hva som skjedde bak kulissene i Moa-saken, men det spørs om ikke det realistiske alternativet til at han ble solgt for 1 million euro er at han ikke signerte ny kontrakt.
Last edited by abjoern on 06.01.2011 19:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.01.2011 18:59 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | | Det er allerede drøy stemning her inne. Hoftun-støttespillerne har vel blitt færre og færre, og nå er det vel knapt noen igjen? Et Annan-salg til 8 millioner hadde ikke gjort så mye fra eller til, hadde vel bare vært nok en bekreftelse på Hoftuns inkompetanse. |
Jeg tror jeg må ha "den originale Hoftun-hater" i signaturen min for å få cred fra kidza.  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.01.2011 19:06 Post subject: |
|
|
| vingback wrote: | | http://www.dagbladet.no/2011/01/06/sport/morten_p/blogg/dagbok/kommentator/14968934/ |
| Quote: | | Samtidig har Vålerenga vedtatt at klubbens lønninger aldri skal overstige 40 prosent av omsetningen. Aldri. |
God regel. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 06.01.2011 19:14 Post subject: |
|
|
Problemet ligger også i hvem Rosenborg skal hente in for å erstatte Horftun. Jeg stoler ikke på at Svendsen & Co klarer å finne noen som faktisk kommer til å gjøre en god jobb.
Og jeg er ganske sikker på at de vil ha en norsk SD, og da er Høgmo et av få i Norge som kunne klart å bygge for så å opprettholde laget.
Jeg blir også litt frustrert når jeg lest Nils Heldals skriver ” Klarer Konesseur fra rbkweb forumet å se noe positivt ved klubbens administrasjon?”
Det siste de på brakka trenger nå er flere ”ja” menn, det er på tide at de på brakka slutter å se blindt på tabellen og ser bak resultatene. Med de resursene vi har brukt så burde vi ikke bare vinne TL med 16+ poeng hvert år, vi burde også klart CL kvaliken.
Ingenting hadde gledet meg mer en å kunne jublet over klubb administrasjonen, men for at det skal skje så må klubben ta det siste steget fra å være et idrettslag til å bli en profesjonell fotball klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 06.01.2011 19:16 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | vingback wrote: | | http://www.dagbladet.no/2011/01/06/sport/morten_p/blogg/dagbok/kommentator/14968934/ |
| Quote: | | Samtidig har Vålerenga vedtatt at klubbens lønninger aldri skal overstige 40 prosent av omsetningen. Aldri. |
God regel. |
Dette er vanlig praksis for klubber med god økonomi. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.01.2011 19:21 Post subject: |
|
|
Vel, det dummeste vi kan gjøre er å måle alle prestasjoner i oppnådde resultater.
Det eneste riktige er å ha en spillteori-tilnærming og se på hvilke strategier og valg ledelsen har gjort på ulike tidspunkt og prøve å vurdere om de har handlet på en god måte gitt den informasjonen de hadde.
Man kan gjøre en knallgod jobb, både som leder av en bedrift og som leder av en fotballklubb og likevel få sub-par resultater.
Problemet jeg har med Hoftun er ikke nødvendigvis at det har gått dårlig sportslig eller at jeg tror det kommer til å gå dårlig sportslig fremover. Derimot virker det som om Hoftun og Skutle har gjort endel dårlige valg, flere ganger på rad, som de burde hatt forutsetninger til ikke å gjøre. Det er selvfølgelig ekstremt vanskelig å vurdere sånt og samtidig prøve å justere for etterpåklokskapen, men det finnes ingen annen måte. Så er spørsmålet om det lønner seg å skifte ut, eller om det er en bedre strategi å satse på to ledere som kan ha lært av feilvalgene. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 06.01.2011 19:37 Post subject: |
|
|
Det jeg ser som det største problemet når det kommer til de på brakka er at siden slutten på 90 tallet så har de snakket om å gjøre Rosenborg om til en profesjonell klubb. De har vært på studie turer til noen av de best drevne klubbene i Europa, de fikk se hvordan disse klubbene jobbet men det eneste de fikk ut av dette var tax-free kvoten.
Mange av klubbene som ble besøkt hadde ungdoms akademi med trenere som hadde spisskompetanse når det kom til hvordan å trene unger/ungdom.
De fleste klubbene hadde speidere som gjorde grovarbeidet når det kom til å finne spillere.
Vi har i dag et ungdomslag som er bra, men kunne vært bedre med flinkere trenere.
Vi hadde en speider men det ble for dyrt å tjene penger på spillere, mye mer artig å spille russisk rullett.
Og mange av klubbene har kostholds eksperter og psykologer, noe vi har bestemt oss for at vi ikke trenger.
Alt i alt syns jeg det blir for mange tabber uten konsekvenser. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 06.01.2011 19:39 Post subject: |
|
|
Støttes!
 |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 06.01.2011 19:39 Post subject: |
|
|
| Ryujin wrote: | | ”Klarer Konesseur fra rbkweb forumet å se noe positivt ved klubbens administrasjon?” |
Jammen har han skrevet det i bloggen sin!
Men synes ikke han tok den på kornet. Det er disposisjonene til Skutle, Svendsen og Hoftun, samt kulturen i ledelsen i klubben som er min hjertesak. Akkurat de stakkarene som jobber i administrasjon og kommersiell avdeling har jeg ikke noe imot. For alt jeg vet gjør de en kjempejobb. Men som kjent blir det ikke gull av gråstein. Og gråstein i det her tilfellet er disposisjonene til Skutle, Svendsen og Hoftun. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 06.01.2011 19:46 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke noe imot Nils eller de andre i medieavdelingen.
Det jeg ikke er like glad for er hvor lite forståelse det virker som Nils har for oss vanlige fans. At vi ikke vinner et år eller to er greit for meg, så lenge jeg ser fremgang i klubben, men de siste årene har jeg sett lite fremgang. Og det er pga dette at jeg skriver flere kritiske innlegg. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 06.01.2011 19:51 Post subject: |
|
|
| Om det er Håkonsen, Breen eller Andressen som kan ta æren for den tilsynelatende profesjonaliseringen vi ser i Vålrenga er jeg usikker på, kanskje har de funnet en gunstig kombinasjon av ledere? Det har jo definitivt skjedd meget positive ting i Rosenborg også de siste 5-6 årene i de periodene hvor vi har hatt visjonære folk i trenerjobben. Høgmo tok klubben inn i en ny tidsalder i forhold til treningsmetoder og spillerlogistikk (speider osv). Hamren tok opp igjen tråden og hentet inn eksperter på kosthold og mental trening, noe som trolig ga oss et forsprang i forhold til flere av konkurrentene våre. Det sportslige apparatet Hamren bygde opp ble vel kalt "Rosenborgs hus" eller noe sånt av Hoftun. Vel, nå er veggene i huset i ferd med å bli revet ned, et halvt år etter at Hamren forsvant ut døra. Jan Jønsson er sikkert en glimrende fotballtrener, men jeg har ikke inntrykk av at han er en trener som bygger opp en klubb på samme måte som en Hamren eller Høgmo. Jønsson er best på feltet. Det hadde vært helt perfekt det, dersom vi hadde hatt en sportsdirektør som hadde vært i stand til å tenke en kreativ tanke. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 06.01.2011 19:52 Post subject: |
|
|
Edit svar til totto:
Engen har vel sine problemer de også. De klemte strikken litt for hardt ved å selge Moa for småpenger ifjor sommer. Og nå presenterer de Stoor og kompani. Det virker ikke som spillere jeg sikler voldsomt etter, men det kan hende de har truffet innertier.
Men det er viljen og energien til å vende opp ned på organisasjonen som har manglet hos oss. Det er der Pål Breen har vist sin styrke.
Edit svar til Ryujin:
Samme for meg. Jeg har heller ingen glede av å kritisere.
Når det gjelder medieavdelinga har de lovet å levere, og de har levert, da holder jeg kjeft. Kanskje er det noe som kan kritiseres der også, men da tar det fokus vekk fra den viktige kritikken.
Last edited by Konesseur on 06.01.2011 19:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.01.2011 19:53 Post subject: |
|
|
Haha. Saklig  |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 06.01.2011 20:12 Post subject: |
|
|
Tipper Skutle og flere andre i administrasjonen følger med og irriterer seg over innleggene til Konesseur, rett og slett fordi han antagelig har noen poenger.
Heldal har jo lovet bot og bedring når det kommer til økonomi i den bloggen to år på rad, det endte med mageplask den første gangen og gjør det antagelig den andre gangen også. Blir spennende om han prøver seg på et "Stol på oss, vi har en plan" innlegg i år også
Av det som har lekket ut fra neste års budsjett i media, så forstår jo enhver idiot at budsjettet kommer til å gå til helvete også i 2011. Bare Champions League kan redde budsjettet. Og det er de selv også klar over, selvom de kommer til å late som om noe annet på årsmøtet.
Last edited by longines on 06.01.2011 20:30; edited 4 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.01.2011 20:25 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Ryujin wrote: | | ”Klarer Konesseur fra rbkweb forumet å se noe positivt ved klubbens administrasjon?” |
Jammen har han skrevet det i bloggen sin!
Men synes ikke han tok den på kornet. Det er disposisjonene til Skutle, Svendsen og Hoftun, samt kulturen i ledelsen i klubben som er min hjertesak. Akkurat de stakkarene som jobber i administrasjon og kommersiell avdeling har jeg ikke noe imot. For alt jeg vet gjør de en kjempejobb. Men som kjent blir det ikke gull av gråstein. Og gråstein i det her tilfellet er disposisjonene til Skutle, Svendsen og Hoftun. |
Jeg gratulerte deg jo for 3 dager siden jo!
| Jeg selv, 03.01.2011 wrote: | | Konesseur wrote: | Det handler ikke minst om å få landa klubben innen status settes og sammenlikner årgang. Per tiden er vi inne i en tid uten kontroll på kostnadene. Jeg hadde i det lengste trodd at grep ville blitt tatt i siste liten slik at det ikke gikk utover 11'ern. Men per idag er jeg iferd med å endre mening.
En annen ting som er forskjellig fra 90'tallet er at da hadde vi Nils Arne i yrkesaktiv alder... |
Gratulerer med "hederlig" omtale i Heldals blogg! Dine synspunkter her inne har tydeligvis nådd Brakka  |
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.01.2011 21:13 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Av det som har lekket ut fra neste års budsjett i media, så forstår jo enhver idiot at budsjettet kommer til å gå til helvete også i 2011. Bare Champions League kan redde budsjettet. Og det er de selv også klar over, selvom de kommer til å late som om noe annet på årsmøtet. |
Får håpe tilskuerbudsjettet redder noe da. Har ikke noen tro på smell der i hvert fall.  |
|
| Back to top |
|
 |
Jelo Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.01.2011 22:26 Post subject: |
|
|
Relativt troverdig kilde på VGD (jada) meldte i går at Molde jobber med en meget god spiss type "bedre enn Djiby Fall". Om jeg ikke tar feil var dette før det ble kjent at Angan var i byen. Poenget er at han nevnte at det var konkurranse og at han kunne bli "litt dyr", og siden norske klubber som regel er i konkurranse med andre norske klubber er det vel ikke helt usannsynlig at det er oss det er snakk om.
Noen informerte som vet mer om dette? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.01.2011 22:51 Post subject: |
|
|
Den kilden på VGD har gode kontakter i Molde, så da kan jeg anta hvem det er snakk om. Spilleren er isåfall også en spiss, men ikke Angan. 24 år gammel afrikaner. Han er "ganske dyr" og toppscorer i sin nåværende liga.
Last edited by Hedon on 07.01.2011 02:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 06.01.2011 22:56 Post subject: |
|
|
Håper vi er ute å snuser på Moestafa el Kabir fra Mjällby..
10 mål på 23 kamper forrige sesong. Kjapp, god teknisk og har et glimrende skudd. Er et evig uromoment for forsvarerne.
Har lenge vært klart at skulle forlate Mjällby nå i januar. Brøndby og Malmø har har følere ute etter han. Men har har bare marrokansk pass, så for en del av de større ligaene er han litt uaktuell pga EØS og arbeidstillatelseregler. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 06.01.2011 23:01 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Den kilden på VGD har gode kontakter i Molde, så da kan jeg anta hvem det er snakk om. Spilleren er isåfall også en spiss, men ikke Angan. 24 år gammel afrikaner. Han er "ganske dyr" og toppscorer i sin nåværende liga. Angående konkurransen er det snakk om oss, MFK og AaFK. Sistnevnte kan sannsynligvis strykes. |
Med andre ord en av de 2 som Hoftun snakket om?
Hvis du vet hvem det er og er vel informert om at RBK faktisk er i samtaler med han, hva synes du om spilleren? |
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 06.01.2011 23:02 Post subject: |
|
|
| Garra Dembélé? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.01.2011 23:06 Post subject: |
|
|
Har bare sett han fra youtube, og det ser bra ut. Typisk afrikansk fysikk. Kjapp og veldig kontant avslutter. Scorer med både beina og hodet. Kan vel minne om en litt kjapp versjon av Yssouf Koné. Men har ikke det helt store vurderingsgrunnlaget, akkurat.
Tror ikke vi har vært i konkrete samtaler enda (i motsetning til Molde), men har meldt oss på i racet og følger godt med.
| hendrix wrote: | | Garra Dembélé? |
Har fått beskjed om å holde kjeft om navn, men det er ikke Dembele. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.01.2011 23:13 Post subject: |
|
|
| Spennende, blir ekstremt skuffet om vi taper en kamp om en spiller med Molde med mindre Røkke kaster penger etter spilleren. |
|
| Back to top |
|
 |
|