English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Klubbadministrasjonen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dalla
Rutinert

PostPosted: 04.12.2010 13:31    Post subject: Reply with quote

Vi sier opp talentspeider og vi kutter ned på andre stillinger. Dette begrunnes med; "klubben sparer penger". Hvor mye penger vi faktisk sparer er uvisst, men la oss f.eks si 300 000 for nils og 1 mill for speider.

Dersom Hoftun og Skutle hadde hatt fokus ville vi spart i overkant av 3 millioner kroner, jf. jarstein saken. Dette hadde betalt for overnevnte stillinger i 2.3 år. Hadde vi i tillegg kuttet ned på Nils sin stilling (da nils mener det idag ikke er nødvendig med 100% stilling), kunne vi hatt en egen speider i 3 år, med samme økonomi vi har nå.

Poenget mitt er følgende; Hadde vi hatt en velldreven administrasjon kunne klubben altså hatt betydelige ressurser til sportslig satsing.

Enig i at poenget mitt er noe enkelt, og lite nyansert. Men det er forsatt et poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.12.2010 13:35    Post subject: Reply with quote

1 millioner er vel telefonregninga til Stig alene, så du må nok laaaaaaangt over 1 million i det anslaget. Det er ikke billig å ha en speider ute på reisefot og oppdrag 250 dager i året.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Strand
Veteran

PostPosted: 04.12.2010 13:55    Post subject: Reply with quote

Greit å effektivisere og spare penger, men jeg håper det vi sparer ikke går til satsing, jeg ser helst at de brukes fornuftig. Forsterke laget og slikt.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 07.12.2010 10:58    Post subject: Reply with quote

Så langt har det altså godt i klubben at ordet "satse" er blitt negativt ladet. Det er ingenting galt med å satse, tvert imot er det å satse nødvendig for å stadig fornye seg, som mer eller mindre er blitt et krav for en moderne bedrift. Det som er viktig er at det satses riktig.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 07.12.2010 13:34    Post subject: Reply with quote

I følge rbkpedia.no betyr satse følgende:

satse
1 villede publikum og/eller omgivelser ved å antyde til målrettet sats(ing) for å forklare sviktende inntekter i forhold til utgiftsnivå. 2 pisse i buksa for midlertidig varme.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 09.12.2010 00:40    Post subject: Reply with quote

IT-sjef Peter Ibsen takker for seg
- Vi vil jo beholde flinke folk lengst mulig, men vi spiller med de spillerne vi har, sier Nils Skutle til TV 2 Sporten.

- Du mister sentrale folk, er det tilfeldig?
- Slike ting går i rykk og napp. Jeg tror ikke vi har større avgang enn normalt. Uten at jeg har sjekket tall på det tror jeg ikke vi har mer enn vanlig i arbeidslivet, sier daglig leder Nils Skutle til TV 2 Sporten.

Erstattes ikke
Klubben er nå inne i en omfattende budsjett- og planleggingsfase med mål om å spare penger, og de som slutter vil neppe bli direkte erstattet.

- Vi ser på dette nå, men vi klarte oss uten de stillingene du nevner for noen år siden og må se hvordan vi kan klare å fylle funksjonene igjen, sier Nils Skutle.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran

PostPosted: 10.12.2010 10:50    Post subject: Reply with quote

Godt mulig man klarte seg uten personalsjef, it-sjef, mediesjef og alt det der i 2002, men i 2011 vet jeg ikke nødvendigvis om dette er der man skal spare inn. Frem til og med 2002 var jo Nils Arne Eggen styreleder, administrativ leder, sportslig leder, hovedtrener, assistenttrener, forsvarsspiller, sosialkurator, personalsjef, mediesjef, it-sjef og absolutt alt på en gang. Men så stor som dagens RBK er på administrativ side, så hadde det kanskje vært en idé å ha personer i noen av disse stillingene. Er kanskje andre områder det er mulig å kutte mer på.
Strand
Veteran

PostPosted: 10.12.2010 13:25    Post subject: Reply with quote

Eggen var vel vaktmester og banesjef også. Samt at da måtte spillerne ut og måke og fikse tak selv Razz
Back to top
Venstrehalf
Junior

PostPosted: 25.12.2010 22:25    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:

- Du mister sentrale folk, er det tilfeldig?
- Slike ting går i rykk og napp. Jeg tror ikke vi har større avgang enn normalt. Uten at jeg har sjekket tall på det tror jeg ikke vi har mer enn vanlig i arbeidslivet, sier daglig leder Nils Skutle til TV 2 Sporten.

Da går vel også RBK´s ambisjoner også i rykk og napp? Og hvorfor sammenligne med arbeidslivet generelt, når RBK burde hatt mye mer lojale ansatte, og hadde særdeles uvanlig offensive resultatmål for noen få år siden?

Så vage og nonchalante svar håper jeg det bare er media som godtar...
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 28.12.2010 20:53    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet bakgrunnen for at Roar Munkvold forlot stillingen som leder økonomi og finans, og gikk over til stillingen som leder i Rosenborg eiendom? Dette må ha skjedd rundt Mars 2010 etter de informasjoner jeg sitter på.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.12.2010 22:22    Post subject: Reply with quote

Personlig tolket jeg dette som en forfremmelse ettersom eiendomsutvikling på Lerkendal blir et stort fokusområde framover.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 28.12.2010 23:05    Post subject: Reply with quote

Det er et steg ut av gjørma ihvertfall. Leder i eiendom gir langt triveligere arbeidsforhold slik situasjonen har blitt, så kan man diskutere frem og tilbake om det er karriere-fremskritt.

Betydelige investeringer i eiendom krever avsettelse av ressurser og må underholdes med å binde opp likvide midler. Mulig man kan få ekstern partner til å dra lasset men da blir fremtidig gevinst vannet ut. Det med å binde opp likvide midler har ikke klubbledelsen noe frykt for å gjøre ved å sette igang satsing på talenter i 10-12 års alderen, som binder opp likvide midler i 10-12 år før investeringene vil forrente seg, om de i det hele tatt vil realisere seg.

Til gjengjeld har ikke klubben noe annet valg enn å aktivere passiva, noe som forøvrig skulle ha blitt gjort for lenge lenge siden. Og det er ikke det eneste som skulle ha blitt gjort for lenge lenge siden. Oppryddinga i aktivitet som ikke har forrentet seg, ikke forrenter seg per idag og aldri vil forrente seg må gjøres straks det oppdages. Det er som med gammel oppvask, lar man den stå blir det mer skrubbejobb senere.

Jeg har så mye jeg skulle ha sagt om hvordan disposisjonene foretas i klubben. Men en ting er sikkert: Det å presentere et greit null-budsjett på årsmøtet med en 11'er klubben er bekjent av er litt av en oppgave. Nøkkelen ligger i å få mer enn 30 MNOK for Annan.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.02.2011 13:00    Post subject: Reply with quote

Mye kritikk innad mot Skutle og løytnantene rundt ham i Adressa i dag.

Ansatte refser RBK-ledelsen

Skutle: - Har et klart forbedringspotensial
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 23.02.2011 13:23    Post subject: Reply with quote

Veldig alvorlig for klubben dette hvis det får fortsette over tid. Og det illustrerer vel også at langpining i en kuttoperasjon, med litt her og litt der over tid ikke er bra for noen organisasjon. Det skaper misnøye, og ansatte føler ikke at de får god nok kommunikasjon. Bedre å røske ordentlig og bygge organisasjonen på nytt med de man ønsker å ha der, slik du illustrerer i ditt alternative budsjett.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.02.2011 13:39    Post subject: Reply with quote

Adressa: "Hva det viser seg at tiltakene ikke fungerer?"

Terje Svendsen: "Da må det ytterligere tiltak til, det vil være et doseringsproblem i tilfelle. Fungerer ikke ting, har man ikke gjort nok."

Misnøyen blant RBK-ansatte er blitt styresak

Jeg syns nok det er vel ensporet av Terje Svendsen å kun tro at å gjøre flere tiltak vil løse problemene, og helt se bort fra at enkeltpersoner ikke trenger å være egnet til å fremstå slik det ønskes at de skal fremstå.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 25.02.2011 03:13    Post subject: Reply with quote

Resultatene fra denne medarbeiderundersøkelsen er bare latterlige. Er som en kar i VG nå sa for drøyt to uker siden, at det var for enkelt å skylde på ledelsen. Sånne vide begreper som det har vært snakk om, noe ala samhandling, er for enkelt å vri den ene eller andre veien og mange bare tyr til sutring fordi det får dem til å føle seg bedre. Storm i et vannglass.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 25.02.2011 03:47    Post subject: Reply with quote

Men det peker jo uansett på at driften ikke er optimal når de ansatte synes det er veldig lite samhandling i klubben. Og da er det ihvertfall ledelsens oppgave å tilse at tiltak for å bedre dette blir satt i gang. Eller hur ?
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 25.02.2011 10:23    Post subject: Reply with quote

Resultater av en slik undersøkelse kan alltids diskuteres i det vide og det brede. Mange slike undersøkelser lages uten at de ansatte får delta i utarbeidelsen av spørsmålene. Spørsmålene er derfor ofte et resultat av ledelsens fokus, ikke de ansattes. Som oftes finnes det et kommentarfelt på slutten av spørsmålsrekken. Er de ansatte flinke, bruker de dette for å utdype sine svar eller kommentere andre forhold i organisasjonen som er misfornøyde med, ser et forbedringspotensiale i, etc.
Hvordan undersøkelsen i RBK er bygd opp, hvem som har utformet spørsmålene, skal jeg ikke uttale meg om da jeg ikke vet dette. Men å karakterisere resultene som latterlige er litt for drøyt, spør du meg. Stemmer det som er kommet ut i media er det et signal til ledelsen om at det bør gjøres enkelte grep for å forbedre arbeidsmiljøet.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 02.01.2012 16:38    Post subject: Reply with quote

Tidligere leder for organisasjonutvikling i Rosenborg Trond Alstad vender tilbake til klubben igjen.

Hroahr Shtjernehn til rbk.no wrote:
Jeg var klar i ansettelsesprosessen på hva som er mine sterke sider og hva jeg trenger støtte på. Administrative prosesser i forhold til organisasjon er et slikt område. Jeg har jobbet med Trond Alstad og kjenner hans dyktighet, dette kombinert med hans kjennskap til Rosenborg, gjør at jeg er stolt over å ha ham på laget, sier Hroar Stjernen til RBK.no.

http://www.rbk.no/incomin...217939.ece
Recon
Legende

PostPosted: 02.01.2012 17:41    Post subject: Reply with quote

Vi ansatte en som trengte flere ansettelser fordi han selv ikke hadde kompetansen til stillingen? Hva er dette? Adminstrasjonens Erik Hoftun? Hva ER hans sterke sider ???

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Awake
Proff

PostPosted: 02.01.2012 22:30    Post subject: Reply with quote

Sikkert å ansette folk.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 02.01.2012 22:50    Post subject: Reply with quote

Og ansette administrasjon er helt feil i en slik tid. Alt skal gå til det sportslige, ikke til administrasjonssjefer som hever høy lønn.
Back to top
dalla
Rutinert

PostPosted: 02.01.2012 23:06    Post subject: Reply with quote

Denne ansettelsen anser jeg som fornuftig.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 03.01.2012 00:20    Post subject: Reply with quote

De ser det ikke som en styrking av administrasjonen, men som en styrking av det sportslige:

Alstad til rbk.no wrote:
- Selv om jeg nå går inn i stillingen jeg forlot så har jo verden blitt litt annerledes siden da. Klubben står overfor store utfordringer som blir spennende å jobbe med, sier Alstad, som også påpeker at det også var smigrende at sportslig avdeling ønsket ham så sterkt tilbake.

- At Hoftun var så tydelig på at han ønsket meg tilbake var en tillitserklæring. Jeg tror at gode prestasjoner på banen og utenfor henger nøye sammen, og jeg gleder meg til å gyve løs på nye spennende oppgaver i RBK.

Mine uthevinger.
2mas
Sjef

PostPosted: 03.01.2012 00:40    Post subject: Reply with quote

Greier ikke å se hvilken rolle Alstad skal ha inn mot spillerne. Ergo er det der bare ei bisetning om at Hoftun også er fornøyd.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 23, 24, 25  Next
Page 13 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb