| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 17.12.2010 08:53 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: |
Han er absolutt ikke udiskutabel til en sikker plass, for et lag med ambisjoner om CL-spill. Men det er så absolutt ikke konkurrentene hans for den samme plassen heller! |
Det er derfor det lønner seg å satse på de yngre, slik at de med spilletid kan komme opp til et nivå som er bedre enn Lagos.
Og det er derfor jeg mener Lago vil stå i veien for utviklingen til de yngre.
Optimalt sett bør de eldste være blant de beste, og om så ikke er tilfelle bør jo klubben søke å få igjen penger for de før de kan gå gratis. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 18.12.2010 03:55 Post subject: |
|
|
Det er å satse på unge spillere når du gir dem spilletid, akkurat slik Wangberg har fått. En ung spiller trenger ikke fast plass for å utvikle seg, jeg mener fremdeles en rotasjonsystem mellom 3 spillere (Kris/Femi/Lago) hadde vært det mest optimale for Wangberg.
Hvis han så har utviklet seg nok så bør han få en startplass sesongen 2012. Lago i 2008 og 2009 form er fremdeles bedre enn Wangberg. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 18.12.2010 14:20 Post subject: |
|
|
| Midtstopperplassene er ikke de mest ideelle for rotering, ettersom det er så viktig at de to som spiller der er samspilt. Kanskje den plassen på laget etter keeper som egner seg minst til rotering. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.12.2010 16:27 Post subject: |
|
|
| Det er forsåvidt korrekt ,men du ser en tendens i europeisk fotball at en også i større grad har begynt å rotere på stopperplass. Skulle vi gjort som du ønsker så burde Wangberg fått langt flere kamper i høst for å forsikre seg om at han er god nok og forberedt han på neste sesong som førstevalg. Dette valgte Nils Arne Eggen ikke å gjøre og det gjør situasjon for Jönsson vanskeligere ovenfor Lago og Wangberg. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 18.12.2010 17:07 Post subject: |
|
|
| Jeg skulle gjerne visst hva som stod i lånekontrakten til Bjärsmyr, for det er jo merkelig at han har hatt full tillit under Eggen, og samtidig blitt kritisert nord og ned av samme mann i TV-intervju. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 18.12.2010 23:03 Post subject: |
|
|
| Wangberg burde gå foran Lago. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.12.2010 01:43 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Midtstopperplassene er ikke de mest ideelle for rotering, ettersom det er så viktig at de to som spiller der er samspilt. Kanskje den plassen på laget etter keeper som egner seg minst til rotering. |
Her er jeg nokså uenig, det er verre å gi ut faste plasser enn å gi unge spillere spilletid opp mot halvtimen mot gode motstandere. Samtidig som disse spillerne bør starte kamper mot de svakere lagene.
Med opp mot 50 obligatoriske kamper blir også slitasjen stor, da spesielt i et tett kampprogram på sommeren. Og da har jeg enda ikke nevnt skader og suspensjoner..
Rullering fungerer fint også på stopperplass, men enig i at det selvsagt ikke er optimalt å bryte en god duo. Samtidig er det sjeldent alt er optimalt når en spiller fotball.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.12.2010 20:26 Post subject: |
|
|
Det er en litt sånn norsk taktikk, det der at man aldri bytter i forsvaret, og det er vel utviklende kun for de som får spille alle kampene. Likevel hender det jo at forsvarsspillere blir skadet eller suspendert, og da er man vel bedre rustet hvis erstatteren ikke har premierenerver liggende tjukt utapå. Samspilte midtstoppere er selvfølgelig viktig, men man har jo mange kamper og treninger i løpet av en sesong.
Internasjonalt ser man stadig oftere at det rulleres også i forsvaret, men det fordrer selvfølgelig at man har backup på et nivå som ikke ruinerer hele laget. Det har vi faktisk, og da bør vi bruke bredden vår. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 19.12.2010 23:28 Post subject: |
|
|
Rulering på laget er viktig, vertfall hvis man spiller i Europa. Bare se på United og Barca. Det er ikke bare Lago som har tatt skade av Eggens Førsteelver-Få bytter-Fryseboks taktikk. Mann kan si mye om spillere som Trond Olsen og Fredrik Winsnes, men Hamren fikk i uansett mer ut av dem en Eggen har gjort i høst.
Under Hamren så Hadde Fredrik Winsnes en utvikling der antall assist og gode oppsill kom i et ok antall. Etter Eggen puttet ham i fryseboksen har han bare spillt en god kamp som var borte mot Brann.
Når det gjelder Trond Olsen så kan mann sette fingeren på tutchen som kanskje er Rosenborgs dårligste, men han scoret tross alt 9 mål 2009 i serien og var nest sist på 4 selvmål i fordel Rosenborg. ergo avlasting for Prica og Iversen. Under Hamren på våren scoret han 3 mål og hadde en assist og det er ok statistikk for en spiller som kan fungere som avlasting. Under Eggen så var målpoengsnittet likt de 2 første månedene(2 assist 1 mål) men de siste månedene så var han flere hakk dårligere enn sitt toppnivå. Etter alt og dømme et resultat av fryseboksen.
Alejandro Lago sin situasjon er etter alt og dømme sterkt preget av hans familiesituasjon der han er skilt fra kona og barna hannes bor nå i Uruguay. Hva Rosenborg har gjort med denne situasjonen er usikkert, men de kan umulig ha gjort så alt for mye. Var vel lettere å sette ham i fryseboksen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.12.2010 08:38 Post subject: |
|
|
| Herregud. Hva mener du Rosenborg skal gjøre med skillsmisse og at kona har foreldreretten? De ga han jo vesentlig tidligere juleferie, noe som er ganske sjenerøst vil jeg si. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.12.2010 08:47 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | Det er ikke bare Lago som har tatt skade av Eggens Førsteelver-Få bytter-Fryseboks taktikk. Mann kan si mye om spillere som Trond Olsen og Fredrik Winsnes, men Hamren fikk i uansett mer ut av dem en Eggen har gjort i høst.
Under Hamren så Hadde Fredrik Winsnes en utvikling der antall assist og gode oppsill kom i et ok antall. Etter Eggen puttet ham i fryseboksen har han bare spillt en god kamp som var borte mot Brann. |
Faktaopplysning.
Under Hamrén;
Winsnes spiller 801 minutter, og leverer 2 assists og 0 mål.
Under Eggen;
Winsnes spiller 849 minutter, og leverer 3 assists og 1 mål.
Trond Olsen på sin side hadde 3 mål og 1 assist under Hamrén, og 1 mål og 3 assists under Eggen (seriespill).
Er det rart folk blir lei av denne ustanselige og tidvis grunnløse og malplasserte Eggen-kritikken? |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 20.12.2010 16:51 Post subject: |
|
|
Olsen og Winsnes var dårlige under Hamrèn og det ble like dårlig under Eggen. De fikk ihvertfall sjansen, i motsetning til andre. Av de treningsklippene jeg har sett er det nesten komisk å se Winsnes og Olsen og hvor latterlig dårlige de er. Tror ikke jeg har sett Olsen treffe med en pasning på trening, så da er det ikke så rart at han bommer ustanselig på kamp. Uff og uff. Nok digresjon.
Håper Lago kan få et lite boost av en forlenget ferie, men lurer på hva de gjør for å sørge for at han trives utenfor banen. Da tenker jeg både på lagkamerater og ledelse. Er det Harald Pedersen, spillerkoordinatoren, som har ansvaret for slike ting? I så fall så virker det ikke som han gjør en alt for god jobb med å legge til rette for ikke-europeerne som kommer til klubben... _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 20.12.2010 17:04 Post subject: |
|
|
| Etter fem år i byen bør vel tilretteleggingsstadiet være over, og spilleren bør ta ansvar for eget sosialt liv. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 20.12.2010 17:17 Post subject: |
|
|
| SÃ¥nn som Steffen Iversen..? :p |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 20.12.2010 17:27 Post subject: |
|
|
Det betinger vel at jobben ble gjort i utgangspunktet. Uansett, når kone og barn stikker så trenger vel hvem som helst litt støtte og hjelp fra arbeidsgiver og kolleger. Litt oppfølging fra klubben i en sånn situasjon er vel på plass? Spesielt dersom det faller inn under spillerkoordinatorens arbeidsbeskrivelse.
Forøvrig; noen som vet hva spillerkoordinatorens oppgaver er? Jeg vet ikke, så mulig jeg er på bærtur. Litt sånn intetsigende tittel  _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Koks Junior
|
Posted: 20.12.2010 18:47 Post subject: |
|
|
| Nå er jo Lago sammen med ei fra Trondheim og har vært sammen med henne i over 2 år. Så han mistrives nok ikke i byen og klubben. Er vel det at han ikke får spille i det hele tatt som er problemet. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 20.12.2010 19:17 Post subject: |
|
|
| Det er da ytterst merkelig i all den tid kona bodde i Trondheim i fjor høst. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.12.2010 19:18 Post subject: |
|
|
| You do the math... |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 20.12.2010 19:19 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 20.12.2010 23:50 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | | Uansett, når kone og barn stikker så trenger vel hvem som helst litt støtte og hjelp fra arbeidsgiver og kolleger. |
Hehe, hva har Koné med dette å gjøre?
Og etter hva jeg forstår så var vel Lago temmelig selvforskyldt i dette. Og da hjelper vel selv ikke en samlivskoordinator. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 21.12.2010 00:40 Post subject: |
|
|
Støtte trenger en vel selv om det er selvforskyldt eller ikke. Uansett, situasjonen til Lago har igjen ikke vært helt lett - fyren har nettopp signert ny kontrakt, deretter blir han satt i fryseboksen - slik som tidligere, selv om det denne gangen også er av sportslige årsaker siden han hadde en dårlig sesongoppkjøring. Det føles sikkert frustrerende uansett. Spørsmålet er hvor stor oppfølging han har fått i denne perioden - har han hatt samtaler med Eggen eller Hoftun om situasjonen f.eks.?
Men, glem det, jeg har ikke ropt på Lago i år, som tidligere, så lenge midtstopperne har prestert bra og han selv har virket ute av form. Noen som vet hva en spillerkoordinator gjør? Er det han som er ansvarlig for å "integrere" nye spillere med annen kulturell bakgrunn? _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.12.2010 00:43 Post subject: |
|
|
| Har du ville pratet med Erik Hoftun eller Nils Arne Eggen om du hadde hatt dametrøbbel? |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 21.12.2010 00:49 Post subject: |
|
|
Hehe, det hadde jeg gjerne gjort, men tenkte mer på fryseboks-situasjonen i akkurat det tilfellet, kom kanskje litt uklart frem. Dersom de to er forbundet, er det naturlig at enten trener eller sportslig leder tar en prat med den det gjelder med mål om å finne en løsning på situasjonen. Enten det er mangel på motivasjon eller psykisk nedbrutthet så finnes det ting man kan gjøre for å bøte på det. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 15.01.2011 05:35 Post subject: |
|
|
Ny trener, nye muligheter
Med Jan Jönsson inn på trenersiden er imidlertid stemningen en ganske annen hos den populære spilleren fra Uruguay.
- Du kan skrive at jeg har det veldig fint i øyeblikket. Jeg hadde en fin ferie, hvor jeg fikk sett igjen barna mine, og er motivert for sesongen. Jeg har veldig tro på Jan Jönsson, og fått et godt førsteinntrykk, sier Lago.
- Derfor er jeg også veldig giret på å vise meg fram igjen. Å trene hardt, og vise overfor den nye treneren at jeg må regnes med i en kamp om plassene på laget, sier han.
– Jeg skal gjøre mitt for å bevise at jeg er god nok. Så blir det opp til treneren, sier Lago.
Flott at han har en positiv og offensiv innstilling igjen, så for vi se hvor mange sjanser han eventuelt får.
Og hvordan det nye stopperparet blir seende ut.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
|