English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 85, 86, 87  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
oxbailla
Veteran

PostPosted: 07.12.2010 19:05    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Kjello wrote:
Det kristobal vil få frem er vel at vi sansynligvis hadde fått juling om vi hadde trukket andre enn vinneren av Levski og Tampere.

De andre kandidatene var
Liverpool
Arsenal
Valencia
Sevilla
Benfica
Ajax
Werder Bremen
Celtic
Steaua
Lazio
Rangers
Shakhtar
Besiktas
Anderlecht
Dinamo Kiev

Av disse 15 lagene er det 7 vi ikke har møtt i e-cup i nyere tid: Liverpool, Sevilla, Werder Bremen, Lazio, Rangers, Shakhtar og Anderlecht.

Av de øvrige 8 har Arsenal og Dynamo Kiev knust oss over to kamper, mens Benfica slo oss ut på bortemål. 5 av motstanderne har vi vært bedre enn over to kamper, nemlig Valencia, Ajax (bortemål), Celtic, Steaua og Besiktas.

Og vi slo altså Tampere ganske komfortabelt - ikke på grunn av en tabbe av eks-Vålerengaflopp Mikko Kavén.

Vi har beviselig vært bedre over to tellende kamper enn 6 av disse 16 lagene (=37,5 prosent), vi har vært dårligere enn 3 av disse 16 lagene (=18,75 prosent), mens de siste 7 lagene har vi som nevnt ikke møtt.

Likevel påstås det at vi hadde vært sjanseløse hvis vi hadde trukket et hvilket som helst annet lag enn Tampere i 2007..?

Kjello wrote:
Ja, at vi slo ut Besiktas i 1995 beviser selvfølgelig at vi trolig hadde slått dem ut i 2007 også. For en logikk.

Da har du feiltolket innlegget mitt. Jeg sier selvfølgelig ingenting om at vi trolig hadde slått noen som helst - det er andre som gestalter spåmannsrollen i dette forumet. Det jeg prøver å vise er derimot at når flere her tar det for gitt at det kun var Tampere vi kunne ha slått av de 15 mulige kvalik-motstanderne, og at det derfor kun var pga griseflaks i trekningen at vi kom oss til CL dette året, så er det en påstand som må sannsynliggjøres av de som påstår det.

Det eneste jeg formidler er at historikken i nyere tid viser at vi har slått 6 av 9 av lagene i puljen over to kamper. De sju andre har vi ikke møtt, så å si at vi garantert hadde tapt for de og de er jo helt uinteressant.

En stall forandrer seg for øvrig såpass mye og hurtig på både spiller- og trenersiden i våre dager, at det er jo vanskelig å si at vi skulle/burde ha slått det og det laget. Å si det, vil alltid være å ta hensyn til gamle meritter. Men hvor lite relevant det er, kan vi jo for eksempel se ved å sammenligne kampene FCK-RBK i EL i desember 2008, og FCK-RBK i CL-kvalik i august 2010, og hvilket spillermateriell man rådde over osv.

Når det er sagt, så var pussig nok tre av spillerne som slo Besiktas i 1995 også med på å slå Valencia i 2007 (Kvarme, Iversen, Strand). Og av de spillerne som var i europastallen i 2007, er bare fem igjen i dag (Iversen, Strand, Skjelbred, Dorsin, Jamtfall), hvorav sannsynligvis bare tre er her i januar.

Det er vel ganske ukontroversielt i dag å påstå at kvaliteten på lagets prestasjoner internasjonalt har falt i takt med at kontinuiteten på spillersiden har smuldret mer og mer opp. Det blir spennende å få Jönsson på plass, som har en av sine største styrker i å bygge en god lagmaskin.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran

PostPosted: 07.12.2010 19:08    Post subject: Reply with quote

gm wrote:
Vi ble slettes ikke knust av Dynamo kiev.

Du har rett i at det ikke ble veldig stygge sifre. Men sånn som jeg husker kampene, som vi tapte 1-2 både hjemme og borte, så var vi i grunnen aldri inne i kampene, og var ganske heldige som slapp med "hederlige tap" i begge oppgjørene. Men jeg kan huske feil, legger meg selvfølgelig flat hvis det det er tilfelle her, gm.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 07.12.2010 19:22    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at vi fikk dårlig betalt i hjemmekampen ihvertfall. Rebrov var vel en lei nøtt i disse kampene.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 07.12.2010 20:02    Post subject: Reply with quote

Oi! Ja, du har rett - RBK vant sjansestatistikken med 17-7 (!) hjemme,
og tapte 1-2...

http://www.vg.no/sport/fo...id=6805446
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 07.12.2010 21:36    Post subject: Reply with quote

Selv om Carew fikk mye skryt (med rette) for storspillet sitt i CL høsten '99 (som var vår beste høst), er det dessverre han som var hovedproblemet i gruppespillrunde 2, da han bommet på de klareste sjanser, gang på gang.

Husker at jeg satt på Lerkendal og mente at vi hadde vunnet om Brattbakk fremdeles hadde vært midtspiss hos oss.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 09.12.2010 09:42    Post subject: Reply with quote

RBK i 442 med Jönsson og dagens mannskap?

Örlund
Lustig, Bjärsmyr, Wangberg, Dorsin
Henriksen, Annan, Skjelbred, Olsen (?)
Moldskred, Prica

Ikke akkurat ereksjon. Med Annan borte blir det enda svakere.
Back to top
Troillongan
Veteran

PostPosted: 09.12.2010 09:50    Post subject: Reply with quote

Vi skulle absolutt hatt en eller to til på topp..vi har jo ingen erstattere til Moldskred / Prica! Jamtfall og Olsen er kantspillere, og Bakenga er ikke stabil på høyt nok nivå enda..
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 09.12.2010 12:55    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Bakenga er ikke stabil på høyt nok nivå enda..

Det samme kan man også si om Moldskred og Prica.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 09.12.2010 14:12    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Selv om Carew fikk mye skryt (med rette) for storspillet sitt i CL høsten '99 (som var vår beste høst), er det dessverre han som var hovedproblemet i gruppespillrunde 2, da han bommet på de klareste sjanser, gang på gang.

Husker at jeg satt på Lerkendal og mente at vi hadde vunnet om Brattbakk fremdeles hadde vært midtspiss hos oss.

Tror Brattbakk, selv i dag, hadde vært giftigere enn de fleste av våre der fremme.

Nå mister vi sannsynligvis Steffen Iversen, som har scoret langt færre mål enn man burde forvente. Likevel har han blitt toppscorer i klubben fire av de fem sesongene han har vært her etter comebacket. Det sier egentlig mer om de andre som har prøvd seg der fremme enn det sier om Iversen.

I Rade Prica har vi, om han er i form, en goalgetter, men ikke en klinisk avslutter akkurat. I så måte minner han om Carew på sitt "verste", som trenger en hel haug med hundreprosentsjanser for å omsette én av dem til mål i ny og ne.

Med mindre Prica blir skadefri og hever spillet sitt betraktelig, har jeg problemer med å se hvem som skal score målene for oss i 2011. Vi trenger nemlig mer enn 10-12 mål fra toppscoreren og 5-6 mål fra nummer to dersom det skal bli seriegull igjen.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 09.12.2010 15:02    Post subject: Reply with quote

Får Prica en god oppkjøring og holder seg skadefri er han jo typen til å putte 20-25 mål, men naturligvis er det litt usikkert med tanke på forhistorien.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.12.2010 15:33    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det hadde vært veldig greit for både Prica og Rosenborg å få inn en skikkelig bra spiss til, sånn at det går an for Prica å bli skadefri før han løper innpå banen igjen. Sånn som det har vært i år så settes jo "førstevalgene" innpå og spiller hele kampen selv om treneren selv mener de har sugd balle de siste kampene.

Muligens blir det kanskje en forskjell på trenersiden av den interaksjonen også, da.
oxbailla
Veteran

PostPosted: 09.12.2010 20:55    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Får Prica en god oppkjøring og holder seg skadefri er han jo typen til å putte 20-25 mål, men naturligvis er det litt usikkert med tanke på forhistorien.

Sett bort fra at han aldri har scoret 20 eller flere seriemål på seniornivå,
er han en spisstype som burde ha satt 20-25 mål for en klubb som RBK i en liga som Tippeligaen - der er vi enige.

Men i praksis har han langt fra vist seg som outstanding her hjemme, og mot internasjonal motstand har han vel vist nada?

Selv Peter Kovacs var vel mer effektiv enn Prica i toppsesongen 2009, og ungareren scoret også nesten like mange, for et lag som produserte langt færre sjanser.

Jeg kan være enig i at Prica har mange forutsetninger for å bli en toppspiller, men når han viser såpass mange svakheter teknisk, taktisk og holdningsmessig nå som 30-åring, så har han litt å jobbe med, skal han komme opp på et høyere nivå. Å holde seg skadefri er i hvert fall absolutt nødvendig.

Et annet spørsmål er hvordan Prica, som har vist på banen at han lett kan miste humøret, vil takle å få reell konkurranse om plassen sin på laget, dersom RBK mot formodning skulle få midler til å forsterke laget med en skikkelig bra spiss, som zaphod81 uttrykker det. Vil han
1. knøvle konkurrenten på trening
2. ta opp kampen og jobbe knallhardt for å bli en bedre spiller
eller
3. melde flytting til Helsingborg og selges for en rimelig penge før kontrakten går ut?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.12.2010 22:42    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Prica, spesielt i fjor, viste bedre bevegelser og takter enn noen spisser har gjort i Rosenborg siden Harald Brattbakks velmaktsdager.

Han ville scoret enda flere mål enn han har gjort hvis han hadde hatt medspillere med noen slags erfaring med hvordan gode spillere beveger seg på topp. Midtbanespillere som kan slå tidlige stikkere eller kantspillere som kan slå innlegg fra dødlinja har jo vært total mangelvare på laget i flere år. Hadde vi kommet mere rundt på kant i overgangsfaser, hadde Prica pøst inn mål på innlegg, i stedet er det backene som slår innlegg bakfra langt ute i boksen, eller slår blindt 45 hvis de kommer seg forbi backen. Dette kommer enda tydeligere fram mot internasjonal motstand, når mulighetene blir færre til å skape sjanser. Steffen Iversen er vel den eneste i tillegg til Prica som stabilt gjør gode valg i offensive situasjoner, men han involverer seg jo maks en enkelt gang per angrep.

Etter min mening er faktisk Prica den eneste egentlige komplette spissen vi har hatt de siste sesongene, de andre som har prøvd seg i posisjonen er "hengespisser" som Iversen og Konan, fysikkspisser som Kone, eller rene bakromsspisser som Helstad, Moldskred og Olsen. Av disse er det kun Helstad som har de vanlige spissbevegelsene inne, som starter og møter når man skal. Prica er en god hodespiller, et godt oppspillspunkt, har brukbar fart, bra spilleforståelse, er sterk og har et bra skuddbein, og er dermed mye mer egnet for den typen spissrolle vi har spilt med de siste årene.

Vi trenger ikke egentlig å erstatte, men å supplere Prica, og hvis vi klarer å signere en spiller av det kaliberet, og som i tillegg har videresalgspotensiale, så skal vi være superfornøyde.
LarsG
Veteran

PostPosted: 10.12.2010 02:48    Post subject: Reply with quote

Ganske uenig. Er enig i at Prica er god i mye, han har OK fart, OK teknikk, er god i lufta og har god fysikk (sterk). Han gir alt og mører ned midtstoppere. Men; han er alt for lite effektiv. Klart ville han scoret enda mer om han hadde enda bedre spillere rundt seg. Jeg vil si at Prica vanligvis trenger minst tre store sjanser før han klarer å score. Om han da får seks store sjanser vil han da score to mål. Å ha bedre medspillere rundt Prica vil altså gjøre at han putter flere mål, men det vil ikke bedre effektiviteten hans. I kamper mot europeisk motstand vil vi fortsatt få lite sjanser, og Prica vil fortsatt måtte ha fire store sjanser før han klarer å score mål. Og han er jo klar over det selv også, jeg lurer på hvor mange ganger jeg har hørt han i etter kampen-intervju klage over alle sjansene han burde ha satt. Hans to opptredener mot Atlético er glimrende eksempler på at han til tider fremstår helt uten brodd foran mål.

God spiller for all del, men jeg sier som oxboilla at vi trenger en målscorer. Prica er en målscorer, men ikke målscorer nok. For min del skulle jeg gjerne hatt en hurtig bakromsspiss. Jeg synes Bakenga+Prica hadde noen veldig fine minutter sammen hjemme mot FCK. Jeg synes ikke Bakenga er moden nok, men det er den typen samarbeid jeg synes vi bør se etter. En som er bedre med ball i bena og hurtigere enn Prica, samtidig mer målfarlig. Må ikke være noen stor kar eller hodesterk eller kunne skyte som en hest, bare en som er quick and nimble. Litt slik Brattbakk var.

(Ellers synes jeg ikke Kone var noen utpreget fysikkspiller. Hans spillestil var varierende og minner meg egentlig ganske mye om Pricas, ganske allround. Men han var raskere og var mer venn med ballen enn Prica. Husker Kones fantastiske høst i Europa for RBK da vi møtte Tampere og Valencia og slikt. Da viste han virkelig frem sitt fulle register)
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 10.12.2010 03:37    Post subject: Reply with quote

Prica har vært god i Sverige, Danmark og Norge, men falt igjennom når han fikk sjansen i en middelmådig PL-klubb. Han er en god spiss i TL-sammenheng. Hvis Prica hadde skårt flere mål per sesong og vært mer effektiv i internajonale kamper, så hadde han ikke spilt for Rosenborg. Det er en grunn til at han spiller i Skandinavia og ikke en klubb litt ned på tabellen i en større liga, såsom Sappara, Konè, Stadsgaard, Tettey, m.fl.

Hvis klubben skal lykkes ute i Europa trenger man spillere som er under utvikling og som vil bruke RBK som en mellomstasjon før de havner i en bedre liga, som f.eks. Konè og Konan Ya. De hadde det lille ekstra som spisser, selv om de ikke fikk det helt ut mens de var i RBK, av ymse årsaker.

Tipper angrepet blir Prica, Olsen og Moldskred (trekløveret med lange kontrakter), samt en eller to av Jamtfall, Sellin og Bakenga. Øvrige går på utlån, og kommer det inn en ny spiss så er han sannsynligvis en billig investering, og kvaliteten deretter. Skulle gjerne sett ST trylle frem en ny Konè.

Om Annan også forsvinner, og Lustig og/eller Skjelbred også forsvinner i januar eller til sommeren, så begynner stallen å bli særdeles tynn. Ikke bare i kvantitet, men også i kvalitet, for tredje året på rad. Og hva med Lago? Gidder han å vente til klippekortene deles ut i mars, eller forsvinner han også i januar?

Hoftun har sagt at like mange skal inn som ut, og de skal helst være gratis eller koste veldig lite, men i media har det vel bare vært snakk om at det er Iversen og Demidov som skal erstattes, samt en midtbanespiller eventuelt inn for Annan. (Dvs. Annan eller en annen spiller må selges før man har midler til å kjøpe f.eks. Sarè?). Tragisk om en spiller som Sarè ikke blir kjøpt.

Slik det ser ut per i dag, så vil stammen i laget svekkes for tredje sesongen på rad, og mulighetene for spill i CL (ikke at vi har noe der å gjøre, men pengene hadde vært kjekt å ha) er vel enda dårligere enn hva de var i år... Men men, forhåpentligvis ser alt så mye bedre ut etter jul. Smile
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 10.12.2010 10:46    Post subject: Reply with quote

Nå fikk ikke Rade all verdens tillit i Premier League, at han hadde blitt en storscorer sier jeg ikke men at han "falt igjennom når han fikk sjansen" blir feil å si etter min mening.

Rade kan score 20+ men da må han være skadefri, det går ikke an å aldri få muligheten til å bli 100% frisk før han igjen får spille.

At han scoret 17 mål i Tippeligaen i debutsesongen, uten en god start og med ukjente lagkamerater sier noe om potensialet. Vi kan egentlig ikke forvente at vi har et bedre førstevalg til spissplassen.

SÃ¥ igjen sier jeg meg helt enig med Zaphod81, hent en supplement til Prica (Iversen erstatter).

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toreinar
Veteran

PostPosted: 10.12.2010 11:25    Post subject: Reply with quote

I den økonomiske situasjonen man befinner seg i nå, holder jeg en knapp på unggutta.
Prica,Olsen,Moldskred ligger i bunn.
Bakenga, Sellin og Jamtfall har potensiale.
En god trener kan vel sørge for at de 3 førstnevnte forbedrer seg og at ungutta tar nye steg.
Kanskje minst 1 av dem får et skikkelig gjennombrudd?
kristobal
Legende

PostPosted: 10.12.2010 11:34    Post subject: Reply with quote

Det var vel etter en reservelagskamp som ikke var så veldig bra at Roy Keane sa til Prica og de andre som var på banen i den kampen at de ikke hadde noen framtid i klubben. Kort og greit. Og Keane holdt vel ord.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.12.2010 11:54    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Ganske uenig. Er enig i at Prica er god i mye, han har OK fart, OK teknikk, er god i lufta og har god fysikk (sterk). Han gir alt og mører ned midtstoppere. Men; han er alt for lite effektiv. Klart ville han scoret enda mer om han hadde enda bedre spillere rundt seg. Jeg vil si at Prica vanligvis trenger minst tre store sjanser før han klarer å score. Om han da får seks store sjanser vil han da score to mål. Å ha bedre medspillere rundt Prica vil altså gjøre at han putter flere mål, men det vil ikke bedre effektiviteten hans. I kamper mot europeisk motstand vil vi fortsatt få lite sjanser, og Prica vil fortsatt måtte ha fire store sjanser før han klarer å score mål. Og han er jo klar over det selv også, jeg lurer på hvor mange ganger jeg har hørt han i etter kampen-intervju klage over alle sjansene han burde ha satt. Hans to opptredener mot Atlético er glimrende eksempler på at han til tider fremstår helt uten brodd foran mål.

God spiller for all del, men jeg sier som oxboilla at vi trenger en målscorer. Prica er en målscorer, men ikke målscorer nok. For min del skulle jeg gjerne hatt en hurtig bakromsspiss. Jeg synes Bakenga+Prica hadde noen veldig fine minutter sammen hjemme mot FCK. Jeg synes ikke Bakenga er moden nok, men det er den typen samarbeid jeg synes vi bør se etter. En som er bedre med ball i bena og hurtigere enn Prica, samtidig mer målfarlig. Må ikke være noen stor kar eller hodesterk eller kunne skyte som en hest, bare en som er quick and nimble. Litt slik Brattbakk var.

(Ellers synes jeg ikke Kone var noen utpreget fysikkspiller. Hans spillestil var varierende og minner meg egentlig ganske mye om Pricas, ganske allround. Men han var raskere og var mer venn med ballen enn Prica. Husker Kones fantastiske høst i Europa for RBK da vi møtte Tampere og Valencia og slikt. Da viste han virkelig frem sitt fulle register)

Enig i mye, faktisk, og det er noe jeg kanskje burde ha lagt til selv, at svakheten til Prica i stor grad er effektiviteten. Dette er jo i høy grad en mental egenskap, og noe som vil henge nøye sammen med selvtillit og flyt. Men det er jo som nidaros sier; hadde Prica vært en rolig og effektiv måltjuv også, så hadde han vært altfor god for oss.

Poenget mitt er nettopp at vi trenger å supplere Prica, aller helst med en slik spillertype som du nevner, helt enig i det, men en sånn spillertype alene fungerer ikke på topp for oss, med så små rom som vi får å bevege oss i på norsk jord, det har vi jo ettertrykkelig fått demonstrert. Vi trenger en slugger også, og i Prica har vi en slugger som også er bakromsspiss og går på returer, altså en ordentlig spiss.

(Apropos Kone så var han, i mine øyne, en typisk afrikansk spiss, sterk fysisk, bra fart og tildels gode tekniske egenskaper, men ikke spesielt enkel å lese for medspillere bevegelsesmessig. Lite skolert, kan man kanskje si. God spiss, som fikk altfor få sjanser, synes jeg, men det var fortsatt en befrielse å få en spiss som startet i de riktige rommene da Prica kom.)
Ballahl
Veteran

PostPosted: 16.12.2010 03:53    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Synes ikke akkurat Jönsson har hatt en ambisjonsrik start, forlengelse med Lago, forlengelse med Iversen og kjøp av Nordkvelle.

JJ er vel pent nødt til å forholde seg til realitetene;
Ballahl wrote:
Det hjelper ikke stort hva JJ ønsker av forsterkninger heller, for som Erik Hoftun sier til RBKweb:
Erik Hoftun wrote:
- Jan Jönsson får siste ord?
- Avklaringer rundt spillere jobber vi med kontinuerlig. For neste år jobber vi parallelt med budsjett, og det er også utfordrende. Handlefriheten er ikke veldig stor, svarer Hoftun.

Lago og Steffen Iversen er i så måte ikke det verste å forholde seg til, hvis JJ utnytter styrkene deres og spiller på dem, så kan det holde til nok et seriegull og Europacupspill.

Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 16.12.2010 15:22    Post subject: Reply with quote

Handlefriheten blir jo ikke større av å gi Iversen ny kontrakt. Joda, han går ned i lønn, men jeg kan aldri tenke meg at Iversen spiller for lommepenger heller. Han blir nok fortsatt enn av de best betalte i klubben. Det handler om prioritering, JJ og Hoftun prioriterer en 34 år gammel angrepsspiller. Dette innskrenker handlefriheten ytterligere.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 16.12.2010 15:38    Post subject: Reply with quote

Merkelige prioriteringer av Jönsson iforhold til hvor vi bør bruke resursene skal vi spille hans foretrukket system 442 da burde kantspillere vært prioritert.
Back to top
JohnnyCash
Rutinert

PostPosted: 16.12.2010 16:22    Post subject: Reply with quote

Tippe Jönsson mener at en billigere Iversen er et bedre alternativ enn å gamble på en spiss vi må betale ut av en kontrakt. Forsåvidt ganske enig, om han holder seg frisk. For en Iversen som spiller 60% av kampene kan være en perfekt for Bakenga, som jeg tror vil så gjennom i løpet av sesongen.

Iversen i ett år til kan være en god løsning om vi virkelig har så lite penger tilgjengelig til kjøp som det virker som. Iversen bør dog bli presset til å komme seg i form. I form eller sitt på benken, bør beskjeden være.
keschaa
Veteran

PostPosted: 16.12.2010 21:36    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Merkelige prioriteringer av Jönsson iforhold til hvor vi bør bruke resursene skal vi spille hans foretrukket system 442 da burde kantspillere vært prioritert.

Synes du ikke at du er litt vell kritisk nå?

Overgangsvinduet er IKKE åpent, og Janne J. har IKKE begynt i jobben, offisielt..
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.12.2010 05:11    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Handlefriheten blir jo ikke større av å gi Iversen ny kontrakt. Joda, han går ned i lønn, men jeg kan aldri tenke meg at Iversen spiller for lommepenger heller. Han blir nok fortsatt enn av de best betalte i klubben. Det handler om prioritering, JJ og Hoftun prioriterer en 34 år gammel angrepsspiller. Dette innskrenker handlefriheten ytterligere.

Jeg har tidligere lest det samme, og også fått meg meg at en spiller som Jo Inge Berget blir nevnt som en erstatter for Iversen.

Isåfall tror jeg dere alle undervurderer Iversen, for han er kanskje den eneste i stallen som enerådig kan/kunne sendt oss til CL. Når Steffen virkelig har formen inne, da er det ingen i Norge som er bedre enn ham.

Penger til å kjøpe en spiller med et slikt potensialet har vi rett å slett ikke. Selv om jeg ikke er hans største fan så ser jeg hvordan en forlenging av kontrakten kan forsvares, da spesielt med tanke på den økonomiske situasjonen vi har havnet i..

Grunnen til at jeg tok opp diskusjonen her og ikke fortsatte den i Iversen-tråden er at saken også omhandlet handlefriheten vi vil ha for sesongen 2011.

For hvordan noen kan tro at vi skal få inn såpass gode spillere at de vil være klare førstevalg for klubben er uforståelig for meg..
Følger dere med?

RBK driver for tiden å tester spillere på prøvespill, det sier litt om hvilken hylle vi leter etter i..
Jeg vil i alle fall bli svært så overrasket om klubben klarer å hoste opp klare førstevalg for neste sesong..

JJ er iallfall optimist;
Quote:
Lover Annan-prat
Det er likevel ikke langrennsutstyr som opptar Stabæks nyavgåtte trener akkurat nå. Rosenborgs finansielle situasjon har sendt sjokkbølger Midt-Norge. Oppsigelser og kutt i 50 millionerklassen har blitt antydet. Nøkkelspillere som har forsvunnet, andre er på utgående kontrakter.

Som Anthony Annan.

- Jeg kjenner ham godt fra tiden min i Stabæk, vi hadde en god tone, forteller Jönsson, tilsynelatende ubekymret.

- Noe av det første jeg skal gjøre når jeg kommer oppover, er å prate med ham.

Da er det ikke for å diskutere salg. Jönsson vil forlenge med VM-stjernen, og han har ingen tro på at det Rosenborg vi får se i 2011 blir noe dårligere enn det vi har sett i foregående sesonger.

- Jeg er ikke bekymret. Økonomisk skal det være balanse mellom inntekter og utgifter, men det betyr ikke at det ikke skal hentes nye spillere.

- Jeg er med og påvirker det som skjer nå, og vi skal være offensive, samtidig som vi skal være kloke, understreker Jönsson, uten å falle for fristelsen til å kritisere sine forgjengere som ikke alltid har truffet like bra på sine spillerkjøp.

- Det høres ikke ut som om det blir så mange utskiftninger?
- Jeg ønsker å se spillerne mine nå, bli kjent med dem. Samtidig er det ingen tvil om at vi har gjerne skulle hatt en stopper til, gjerne en som er hurtig, innrømmer svensken.

Så mange andre innrømmelser vil Jan Jönsson ikke komme med. Én ting vil han likevel understreke. Egenrådig vil han ikke bli.

- Jeg vil ha tenkende spillere, spillere som reflekterer over det vi gjør og de valgene som tas.

- Vi skal ha en åpen dialog på spillemøtene, og selv om ikke alle trenger å si noe hver gang, vil jeg de skal møte der forberedt og ha egne tanker.

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 85, 86, 87  Next
Page 8 of 87

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb