| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Rånny Legende

|
Posted: 09.12.2010 02:35 Post subject: |
|
|
http://fotball.adressa.no...187573.ece
Ny spiss ønskes.
Helstad da? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.12.2010 11:43 Post subject: |
|
|
| Vi tenger vel ikke erstatte en 34-åring med en ny spiller som fyller 34 til våren vel. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 09.12.2010 11:54 Post subject: |
|
|
Enig, men vurderingen er muligens litt anderledes når det gjelder å bytte en på 34 år med usedvanlig dårlig holdninger, med en som snart er 34 med det som virker som gode holdninger.
Men enig at det virker som en svært kortsiktig løsning. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 09.12.2010 11:55 Post subject: |
|
|
| Helstad er lat. Bedre holdninger har han definitivt, men som spiller er han eksempelvis null verdt som førsteforsvarer, og det er ikke Iversen selv om han ble tung i sessen etter at Hamrén forsvant. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.12.2010 12:15 Post subject: |
|
|
| Etter som jeg har forstått så står ikke Helstad mye tilbake for Iversen som byløve. 34 åringer i nåværende økonomiske situasjon bør forbys. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.12.2010 13:07 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | | Enig, men vurderingen er muligens litt anderledes når det gjelder å bytte en på 34 år med usedvanlig dårlig holdninger, med en som snart er 34 med det som virker som gode holdninger. |
De som vil juble mest for en slik tilbakekomst, vil være Bar Sofa. Helstad og Iversen er jevngode hva håpløst byliv gjelder, men utover det har han kanskje litt bedre holdninger. Uansett ikke en egenskap jeg ville trukket frem om jeg skulle beskrevet Helstad med noen få ord. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 09.12.2010 16:43 Post subject: |
|
|
Helstad var vel heller ikke kjent for å blø for drakta da han var her. _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Krisgrud Junior
|
Posted: 09.12.2010 17:12 Post subject: Michael Lumb |
|
|
Michael Lumb er en dansk offensiv venstrebeck som ikke får spilletid i Zenit, og heller ikke i utlånsklubben Feyenoord. Dro fra AGF for å kunne kjempe om en landslagsplass under årets vm, men fikk som kjent ikke den. Kanskje han kan fristes til å ta en Stadsgaard? 2 år i RBK før vi selger han videre til Spania? Vet at vi allerede har Dorsin i denne plassen, men konkuranse er alltid bra. Lumb har spilt ving også.
http://morethanaclub.dk/n...more=13628 |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 09.12.2010 17:57 Post subject: Re: Michael Lumb |
|
|
Hadde ikke sagt nei takk til denne spilleren.
Tror det største problemet ville blitt lønnen hans.
Men hadde han vært villig til å ta en Stadsgaard som du kaller det, så tror jeg han ville tatt plassen fra Dorsin ganske raskt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 10.12.2010 11:52 Post subject: |
|
|
Annan som kaptein isåfall..
Hvis han er rimelig så er det absolutt positivt, men RBK og Norge har vel ikke tradisjon for å se til danmark. Ikke at dansker vil til Norge heller akkurat.
Men Rosenborg trenger en spiller som kan gå inn og spille både høyre og venstreback når det er nødvendig. Ved skader vil vi være ekstremt utsatt, spesielt med tanke på hvor viktige backer er for Rosenborg. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 10.12.2010 20:21 Post subject: |
|
|
Gaar smaarykter om at han her er klar eller aktuell for Rosenborg:
http://www.fkjerv.no/inde...p;Itemid=1 _________________ Frihet for Assange. In Assange we trust. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.12.2010 20:24 Post subject: |
|
|
| Som investor? |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 10.12.2010 20:27 Post subject: |
|
|
Rosenborg har begynt aa tenke big business. Naa skal det bli slutt paa gammeldagse holdninger. Med investering i denne frelseren skal Rosenborg faa dra nytte av store penger, der gambling aldri forekommer. Velkommen skal du vaere, selve O'store Frelser! _________________ Frihet for Assange. In Assange we trust. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.12.2010 14:14 Post subject: |
|
|
Hjelp til Hoftun: Svenske bosmanspillere
Redan nu är 45 spelare klara att lämna allsvenskan för något annat. Utöver det ryktas 58 andra vara på väg bort eller har inte förhandlat sig till nytt kontrakt.
Matten är förstås inte så enkel att 103 spelare färre kommer spela allsvenskt 2011, men färre blir det.
Läs mera: Utrensningen i allsvenskan
Den direkta förklaringen till detta är att Holland – som ”räddat” allsvenskan senaste åren – har påverkats oerhört kraftigt av den globala ekonomiska fotbollskrisen och inte alls kan köpa i samma utsträckning längre.
Läs mera: Spelarna kan få se sig om efter "vanliga" jobb |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.12.2010 14:27 Post subject: |
|
|
Renam Franka har jeg tro på. Ser kun på prisen da...  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.12.2010 15:57 Post subject: |
|
|
Mourad gjorde seg jo ikke bort i TIL, TIL har ikke råd til å hente han (pussig nok, siden han er bosman), og vi hvis mister Iversen. Kanksje ikke den dummeste erstatteren.
Ellers sto Hannes Sigurdsson på den lista også, så jeg. Det kan jo kanskje også være et interessant navn. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 11.12.2010 16:43 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: |
Ellers sto Hannes Sigurdsson på den lista også, så jeg. Det kan jo kanskje også være et interessant navn. |
Nei, det er et helt latterlig navn. Kan du utdype hvorfor dette skulle være et interessant navn? |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 11.12.2010 17:18 Post subject: |
|
|
| Nei takk til Mourad og Sigurdsson. Vi trenger ikke en dårligere stall enn den vi allerede har. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.12.2010 18:11 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Bakklandia wrote: |
Ellers sto Hannes Sigurdsson på den lista også, så jeg. Det kan jo kanskje også være et interessant navn. |
Nei, det er et helt latterlig navn. Kan du utdype hvorfor dette skulle være et interessant navn? |
Som ren erstatter for Iversen kunne han ha vært ett alternativ, da fysikken ikke er så ulik, Sigurdsson har aggresiv og fadenivoldsk spillestil - gir seg adlri før han må, og har vel en realtivt god målstatistikk i det minste i Tippeligaen.
Jeg mener ikke nødvendigvis at han er et supergodt alternativ, men med anke på at det tross alt er Hoftun som skal hente inn nye folk, kan det fort være blandt de beste alternativene - og det var uansett, så vidt jeg med min kunnskap til Allsvenskan kan se, de beste navnet på den liste, i hvert fall blandt spissene. Men det sier jo selvsagt mest om kvalitete på svenske bosman-spillere enn det gjør om Sigurdsson.
Kan du utdype hvorfor det er et "Helt latterlig", forresten? uten å bruke setnignen "Fordi det kommer fra deg", helst! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 11.12.2010 18:44 Post subject: |
|
|
For det første så er Iversen og Prica såpass like i spillestilen at vi ikke trenger å finne en erstating til Iversen når han drar, da denne allerede finnes i klubben. Det Rosenborg trenger er en lettbeint, hurtig, teknisk og målfarlig spiss som evner å gjøre ting på egenhånd. Denne høsten har vist at et like statisk spisspar som Iversen og Prica ikke er veien å gå.
For det andre er Hannes Sigurdsson en spiller med et svært begrenset ferdighetsregister som på langt nær er den spisstypen vi søker og ei heller er god nok for klubben. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.12.2010 19:51 Post subject: |
|
|
Hvem har sagt at en Iversen-erstatter skal gå rett inn i ett tospann med Prica, da? Selvsagt skal han ikke det, men det børe være en spillertyp til som Prica i klubbewn, nettopp med tanke på hvis Prica blir skadet.
Vi har jo sett hva som har skjedd i år hvis både Iversen og Prica er ute. Jamtfall-Moldskred er ikke akkurat ett spisspar det lukter svidd av, for å si det mildt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 11.12.2010 20:32 Post subject: |
|
|
Hannes og Mourad? Ahaha, ler meg i hjel her jeg sitter. _________________ Frihet for Assange. In Assange we trust. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 11.12.2010 20:45 Post subject: |
|
|
Rade Prica er god nok til at han vil forsvare en plass i førstelleveren også neste år, og det jeg da prøver å si er at vi ikke trenger enda en Iversen/Prica-type, basert på Jan Jönssons fotballfilosofi og det faktum at han er en 4-4-2-mann. (Og hvis det ikke er 4-4-2 han stiller opp laget i, er det så å si alltid to mann på topp i de andre tallkombinasjonene hans også.)
Det er derfor jeg sliter med å se nødvendigheten av å hente en Iversen-erstatter, enda en statisk og stasjonær mann, i angrepet. Se bare på Gunnarsson og Nannskog og hvordan de spilte hverandre gode/utfylte hverandre på sine styrker/svakheter/motsetninger. Skal Prica være den ene delen av et spisspar har jeg svært liten tro på at det vil fungere om den andre spilleren innehar de samme type ferdighetene.
Merk: jeg mener ikke at to like spillertyper absolutt ikke kan fungere sammen, men å ha to typer på topp hvor begge kommer til å ha et forholdsvis begrenset ferdighetsregister, mangel på fart og evne til å skape noe på egenhånd, tror jeg neppe vil fungere. Spesielt ikke ute i Europa.
Og det å hente inn en lignende Prica-type bare for å ha en backup-løsning tilfelle skader, kan vi neppe ta oss råd med - både økonomisk- og sportslig sett. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 13.12.2010 04:15 Post subject: |
|
|
Cooper....
jeg sier ikke mere... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 13.12.2010 09:57 Post subject: |
|
|
| Hold deg til den latterlige Cooper tråden med det maset der. Slutt å spam de andre trådene. |
|
| Back to top |
|
 |
|