| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 16.11.2010 13:50 Post subject: |
|
|
Haha, Bengt Sæternes! Ambisjoner å spore i Stavanger, gitt.
Da de ansatte Hareide og kjøpte Ingelsten, Nevland m.fl fryktet jeg faktisk at Viking fort kunne bli en utfordrer til gullet, men herregud som det rotes der nede i oljehølet. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.11.2010 14:58 Post subject: |
|
|
| Klubben kan vel ikke lastes for dumme ideer blant supporterne da. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 19.11.2010 00:58 Post subject: |
|
|
Dessverre har jeg ofte blitt skuffet over mine medsupporteres evner til fotballfaglig analyse; dette tok kaken. Uforsvarlig å bruke slike summer; lite i den store sammenhengen, men signaleffekten er meget viktig.
Dessverre har sesongen vært dårlig og det er til stadighet flere som har pekt på at Østenstad faktisk ikke har gjort en god nok jobb til å handle spillere som gjør Viking til et topp 4-konkurransedyktig lag. Han har dog vært strålende på å opplive og modernisere satsningen på talenter og unge spillere. Dette lå med brukket rygg etter Hodgsons tid i klubben. Valon Berisha, Christian Landu-Landu og Yann Erik De Lanley er alle spillere med spennende, internasjonale ferdigheter. I tillegg har vi Arild Østbø og Aslak Falch blant Norges keepertalenter. En ung stall. Men ikke en medaljestall. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.11.2010 01:03 Post subject: |
|
|
Hva med lillebror Valton Berisha, da? Hvordan ligger han ann i talent-løypa? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 19.11.2010 15:15 Post subject: |
|
|
Veton Berisha er også en spiller det er store forventninger til, men han er fortsatt for ung til å virkelig kunne se hvordan fremtiden hans kan bli. Han er et innslag på aldersbestemte landslag og jeg tror han kan nå langt, han også. Men det får vi ikke se konturene av, før tidligst i 2012-sesongen, tør jeg påstå.
edit: skrivefeil _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.11.2010 08:19 Post subject: |
|
|
| Han blir 36 år i januar, gjør han ikke? Merkelig signering vil jeg si. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 22.11.2010 21:28 Post subject: |
|
|
Og folk i Stavanger gaar amokk over Saeternes-signeringen. _________________ Frihet for Assange. In Assange we trust. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 23.11.2010 12:07 Post subject: |
|
|
| De fleste bunnklubber er jo fornøyde når de kan få tak i en gammel stjerne fra en større klubb! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.12.2010 19:57 Post subject: |
|
|
Horn har skrevet kontrakt med Fredrikstad, men Viking vil ha penger for ham.
- Både ut fra overgangsreglementet og avtalene Viking har med Jørgen Horn, mener vi at vi har rettigheter i Horn, sier Vikings sportsdirektør Egil Østenstad til NRK.
- Vi forholder oss til Norges Fotballforbund (NFF), og jeg har selv lest brevet fra forbundet som bekrefter at Horn er fri i forhold til overgangsbestemmelsene, sier FFKs styreleder Svein Johanessen til Fredrikstad Blad.
Jeg kjenner ikke eventuelle smutthull osv i lovteksten her, men det kan da umulig være hold i Østenstads meninger? Så vidt jeg husker ble Horn løst fra kontrakt pga disiplinærproblemer, og Viking kan da sånn sett umulig ha eierinteresser i Horn lenger? Uansett i gråsonen hva frekkhet angår, slik jeg ser det. Gutten er hevet ut av klubben, la ham nå få spille et annet sted om Horn og en annen arbeidsgiver blir enige om dette. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.12.2010 22:57 Post subject: |
|
|
Det må i såfall være en mikroskopisk del av utdanningskompensasjonen Viking har krav på. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.12.2010 23:05 Post subject: |
|
|
Jeg tipper at Viking er i besittelse av Horns spillerlisens. De har vel i teorien denne til den opprinnelige kontrakten gikk ut. Har vært et par slike episoder tidligere også.
Forstår egentlig Viking. Det er jo de som taper alt på at Horn oppfører seg som en idiot. Tenk om det hadde vært så lett å finne seg ny klubb, at man bare går ut på byen et par uker - så står man plutselig fritt til å signere og motta sign on fee fra en ny klubb. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 21.12.2010 23:45 Post subject: |
|
|
Det kommer muligens som et sjokk på noen, men jeg er faktisk helt enig med Hedon her!
Viking burde ikke tape på at Horn har oppført seg som en tosk. Greit nok å be ham forlate klubben, men dersom noen andre vil ha idioten inn, så værsågod å følg "vanlige" regler! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.12.2010 23:46 Post subject: |
|
|
Da Runar Normann røk uklar med Brann i 2003, så endte det opp med at han fikk sparken/sa opp. Brann nektet likevel å ettergi lisensen hans, og han kunne ikke kunne spille profesjonell fotball til lisensen gikk ut. Enden på den visa var gratisspill i Sprint Jeløy i andredivisjon for Runar.
SÃ¥ ja, jeg tror faktisk at Viking har en sak her. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 21.12.2010 23:52 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Så vidt jeg husker ble Horn løst fra kontrakt pga disiplinærproblemer, og Viking kan da sånn sett umulig ha eierinteresser i Horn lenger? |
Dette er feil, spilleren selv levert faktisk oppsigelse.
Men akkurat det har lite å si all den tid Viking har godtatt oppsigelsen.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.12.2010 23:59 Post subject: |
|
|
Kjenner du jus'en rundt dette, Ballahl?
Brann godtok også oppsigelsen til Normann. De beholdt likevel lisensen hans. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 22.12.2010 00:25 Post subject: |
|
|
Nei, det gjør jeg ikke.
Og jeg ble overrasket når du tok opp Normann-saken.
Me får sjå ka so skjer.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.01.2011 03:27 Post subject: |
|
|
Fillo på vei ut også..
Medaljekandidaten Viking kan fort bli svært svekket. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.01.2011 14:15 Post subject: |
|
|
Tror ikke Hoftun hadde fått særlig skryt for tilsvarende signering...
Hva skal vi med enda en svenske? Hva har denne spilleren på snart 30 år her å gjøre? UDUGELIGE Hoftun, hva skal vi med en angrepsspiller som forsvarsspiller?!? 28 år, og har hva å vise til? En del sesonger i Trollhättan, og noen i GAIS? Fy fader, dette er skrale greier. Da er det bedre med Lago.
Bra Østenstad jobber i Viking og ikke i RBK, hvor en slik signering hadde blitt karakterisert som en full katastrofe. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 12.01.2011 14:22 Post subject: |
|
|
| Sannsynligvis med rette også. Tiden vil vise om det var en god signering eller ikke. Men er det ikke naturlig at supportere krever gode spillere? Og burde ikke vi som europadeltagere og serievinnere kjøpe inn bedre spillere enn et Viking som aldri riktig får det til? Syns du personlig ast det er en god signering? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.01.2011 14:27 Post subject: |
|
|
Aner ikke, da jeg ikke vet noe om spilleren. Undertonen i "Tok ikke akkurat Viking lang tid å...." er uansett at "Hoftun er en &/%¤%& treiging", og det var i den sammenhengen at jeg gjorde meg noen tanker om hvordan en like rask erstatning for Demidov hadde blitt mottatt her inne.
Det som er så himla bra med Viking, Molde og Vålerenga er sånne ting som ikke hadde blitt spesielt godt mottatt her inne, i hvert fall ikke blant de som har bestemt seg for at alt som gjøres i RBK om dagen er helt katastrofalt.
Last edited by kristobal on 12.01.2011 14:28; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 12.01.2011 14:28 Post subject: |
|
|
Sånn sett ja. Det var ikke i tankene mine, jeg har slutta å tro at Viking sine signeringer er gode, for selv når de har enkeltspillere som(tilsynelatende) er gode så er laget middels hehe |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.01.2011 15:36 Post subject: |
|
|
| Poenget er at Viking virket til å være forbedret på avgangen. Hvilke avganger er det vi har vært forbedret på? Nå vet jeg ingenting om han svensken ,men at han skal prestere bedre enn hva Stenslid gjorde ifjor er det gode muligheter for. Som det riktig påpekes så er ikke Viking noen målestokk ,men jeg savner virkelig det at vi er i forkant av situasjonen slik som vi var når Stoor ble solgt og etter kort tid erstattet av Lustig. |
|
| Back to top |
|
 |
|