View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 16.11.2010 15:14 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Jeg hater faktisk Øyvind Storflor, kun pga Knerten. Jeg sitter og håper at Godset taper alle kamper og at Storflor brekker alle bein, bare fordi jeg ikke orker mer av dette maset. |
Skriver under på den!
(Sett kryss i taket, gutter. Jeg er enig i ett Hedon-utsagn!) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 16.11.2010 15:32; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 16.11.2010 15:18 Post subject: |
|
|
Og jeg er da enig med Bakklandia.
Nytt kryss  |
|
Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 16.11.2010 15:36 Post subject: |
|
|
Kryss! Kryss!
Storflor-debatten aka Knerten vs. The World er like morsom som å trekke tenner. Var bedre når Storflor var her og det var så alt for tydelig hvorfor han ikke var god nok. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.11.2010 17:23 Post subject: |
|
|
Fint at min lidenskap for TLs beste nordmann skaper nye vennskapsbånd! Men forstår ikke folk at halvparten er en kritikk mot klubben, for som sagt over her: er det ikke rart at vi 2 år etter at han stakk ikke har en ving som er på samme nivå eller over, tross at vi har brukt utallige millioner. Hvorfor kritiserer ikke folk klubben mer for at vi brukte 10(?) millioner på Trond Olsen, en ekstremt mye dårligere spiller enn Storflor?
Det sier dessverre for mye om fotballforståelsen og ikke minst nøyaktigheten i arbeidet rundt innkjøpene. Hvordan kan man være en god ving i et lag som nesten utelukkende møter motstandere som legger seg veldig lavt, uten å ha teknikk eller dribleferdigheter for fem, flate øre? Å si "alle gjør feilkjøp" er ikke en god unnskyldning. 8,5 millioner kroner er brukt på en spiller som aldri vil slå til i RBK-drakta uansett, pluss flere millioner i lønn. Vi taper da sikkert 15 millioner på fyren, og det er jo kjempebra i disse økonomisk gode tider.
Folk må bare fortsette å tro at jeg er Storflor, men sannheten er at Rosenborg BK siden de slapp ham gratis har brukt mange millioner kroner på angrepsspillere som er dårligere, mindre lojale og har/hadde bevist enormt mye mindre på internasjonalt nivå. Hvordan i satans huleste kan vi la en som har briljert mot lag som Arsenal, Real Madrid, PSV og Olympiakos gå? (Det er fortsatt ingen som har klart å argumentere mot at det beviser at Storflor har noe å gjøre på internasjonalt nivå).
"Storflor hadde en god kamp og sugde møkk i resten". Det var det jeg også tenkte, før jeg begynte å se på valgene han foretok med ballen og hans bevegelser, hvordan han på de to punktene (garantert opplært av Eggen) lå og fortsatt ligger et hestehode foran de andre. Men håper dere er fornøyd med Olsen, Moldskred og mange millioner hevet ut vinduet da. Og så kan vi alltids trøste oss med at Moldskred og Olsen - eller team 12 mill NOK - scoret ett mål mer enn Storflor i årets Tippeliga - til sammen. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 16.11.2010 18:00 Post subject: |
|
|
Skal passe meg vel for å starte en ny Storflor debatt. Storflors problem er ikke at han er en så forbannet dårlig fotballspiller, det er mentalt at det periodevis lugger. Dette har på Lerkendal gitt seg utslag i mange dårlige kamper, mange dårlige valg og mye buuing fra tribunen. Proporsjonalt med buinga ble det dårligere og dårligere spill.Gutten gjorde rett i å skifte miljø, og i Godset er han god og har tillit. Dessverre for Storflor var antall Decibel med buing en medvirkende årsak til at Hoftun og B-gjengen hans valgte å bruke dette som en unnskyldning til å selge. Istedet for å gi gutten back-up og hjelp til å takle usikkerheten sin, lot de ham gå. Letteste utvei. Som vi har sett så mange ganger før. Dårlige på pedagogikk, dårlige på integrering, dårlige på å få fram spisskompetansen til spillerne. Helst skal alle være så like som mulig. Dette utvikler seg til en ukultur når det gjør seg gjeldende fra 15 åringene på jr. laget og hele veien opp til A-stallen. Her snakker vi både ukultur og elendig oppfølging / pedagogikk. Spillere som har prestert lenge på et høyt nivå, blir ikke elendige på noen uker. Forstå det den som vil...... |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.11.2010 18:33 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Og så kan vi alltids trøste oss med at Moldskred og Olsen - eller team 12 mill NOK - scoret ett mål mer enn Storflor i årets Tippeliga - til sammen. |
Ja, og de spilte ikke stort flere minutter til sammen enn Storflor heller. Faktisk er scoringshyppigheten hos duoen Olsen/Moldskred ett mål per 326. minutt, mens Storflor har scoret hvert 360. minutt.
(Riktignok litt feilbruk av statistikk, fordi Storflor har spilt hele kamper hele tiden, mens RBK-erne har kunnet komme inn og putte på slutten, men antall mål var ikke noe godt argument fra din side.)
Jeg både så og ser at Storflor kunne vært helt greit RBK-materiale. Erstatterne har ikke vært noe bedre, men Moldskred har vel omtrent det samme nivået inne. Poenget er kanskje at vi kunne hatt Storflor her istedet for Olsen og Moldskred, men Storflor er ikke god nok han heller. Derfor støtter jeg at han ble sendt vekk, men jobben med å forsterke laget har ikke vært god nok, og derfor kan avskjeden virke litt forunderlig. Men det er altså for dårlige erstattere som er det kritikkverdige, ikke at man kvittet seg med Storflor. Den avgjørelsen var helt grei. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.11.2010 18:36 Post subject: |
|
|
Vet ærlig talt ikke hvordan denne Nordkvelle ser ut en gang. Har ikke helt trua mao. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.11.2010 18:40 Post subject: |
|
|
Moldskred samme nivået inne... Hjelpe, hadde glemt synet folk hadde på ØS, så gir meg ende over (for denne gang) nå. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.11.2010 18:47 Post subject: |
|
|
Gir meg ende over når det gjelder din beundring av det jeg synes er en middelmådighet jeg også. Dette er vel Nordkvelle-tråden. My bad. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.11.2010 19:44 Post subject: |
|
|
Nordkvelle er en god TL spiller, men internasjonalt har han ikke så mye å bidra med for RBK. Ikke kan han holde ballen og ikke kan han dra av spillere. Kun pass and run.
RBK trenger offensive dribleferdigheter i internasjonale kamper - og det kan ikke Nordkvelle tilby.
Men skyte kan han. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
Sparedusj Junior
|
Posted: 16.11.2010 20:45 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Nordkvelle er en god TL spiller, men internasjonalt har han ikke så mye å bidra med for RBK. Ikke kan han holde ballen og ikke kan han dra av spillere. Kun pass and run.
RBK trenger offensive dribleferdigheter i internasjonale kamper - og det kan ikke Nordkvelle tilby.
Men skyte kan han. |
Når jeg leser innlegget ditt konkluderer jeg greit med at du aldri har sett Nordkvelle i en fotballkamp. Da er det dumt å prøve å karakterisere han som spiller. Bare et lite tips før neste innlegg kommer. _________________ Leve Godset! |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 16.11.2010 21:10 Post subject: |
|
|
Fine mål dette Skjelbred. En indreløper/Oms vil komme i langt flere slike situasjoner i RBK enn i SIF.
Hvis han er arbeidsom og har grei fart og teknikken holder tippeliganivå, er jeg interessert.
Kan ikke bare fable om Europa hele tiden.
For å komme dit må vi faktisk vinne TL. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 16.11.2010 21:18 Post subject: |
|
|
Vært igjennom dette før, men den logikken liker jeg ikke.
Vi kan ikke ha ett sett med spillere som spiller i TL, og ett sett som spiller i Europa. Vi må bruke de samme spillerne.
Uten at det betyr at Nordkvelle ikke er god nok. Spennende ferdigheter, men stiller spørsmål ved fotballklokheten hans. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 16.11.2010 21:29 Post subject: |
|
|
Asbjoern, jeg tar gjerne heller en internasjonal spiller hvis det skulle komme noen rekende på ei fjøl.
Kanskje noen prospekter fra andre kulturer, men det krever jo et speidernettverk. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 16.11.2010 21:30 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: |
13. Mer enn alle RBKs vinger, og alle på RBK minus Steffen og Prica. For 2. året på rad flere eller like mange assist som den med flest av dem på RBK. |
Til orientering.
Storflors 7 assists på 2160 min. gir én assist pr. 330. min (3 1/2 kamp) mot Olsens 4 assist på 1003 min som gir én assist pr. 250 min. (litt under 3 kamper).
Greit å like Storflor, men på et eller annet tidspunkt er det lov å innse at han ikke er på noe nevneverdig høyere nivå enn Olsen/Moldskred han heller. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 16.11.2010 21:35 Post subject: |
|
|
Vi har glassbollen i Nyon og tv2sportens rundeoppsummering. Holder det shø. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.11.2010 21:54 Post subject: |
|
|
Skjelbred og Sparedusj,
Ingen av de YouTube klippene viser meg noe nytt vedr Nordkvelle. Han viste absolutt ikke at han er et oppspillspunkt som kan holde ball i trange situasjoner og ikke viste han at han er en god dribler.
Dere kan ikke finne slike klipp med Nordkvelle - rett og slett fordi han ikke har de ferdighetene. Nordkvelle er et godt steg ned ift til f.eks Bolanos. Det blir som med Roar Strand, ingen vil hevde at han var/ er en god dribler. Nordkvelle er akkurat samme typen spiller, men ikke på samme nivå.
Skal man først kjøpe spillere fra SIF ville jeg godt for Morrison og Vilsvik. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 16.11.2010 22:34 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Skjelbred og Sparedusj,
Ingen av de YouTube klippene viser meg noe nytt vedr Nordkvelle. Han viste absolutt ikke at han er et oppspillspunkt som kan holde ball i trange situasjoner og ikke viste han at han er en god dribler.
Dere kan ikke finne slike klipp med Nordkvelle - rett og slett fordi han ikke har de ferdighetene. Nordkvelle er et godt steg ned ift til f.eks Bolanos. Det blir som med Roar Strand, ingen vil hevde at han var/ er en god dribler. Nordkvelle er akkurat samme typen spiller, men ikke på samme nivå. |
Ingen god dribler? Må man ta hundre unødvendige overstegsfinter og et par Ronaldinho-finter for å være en god dribler?
Nordkvell er noe uvanlig som en effektiv dribler. Litt Zidane-preg over han, kan du si. Zidane hadde heller ingen spesielle finter slik som Ronaldinho og Bolanos har, men alt han gjorde med ballen gjorde at han forserte på banen og inn i farlig område. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 16.11.2010 22:44 Post subject: |
|
|
Hold an litt du nå. Zidane hadde ingen spesielle finter?! Om det er noen i nyere historie som hadde én spesiell finte så var det han.
Og slik som Ronaldinho OG Bolanos? Hva f.. har Bolanos vist teknikkmessig i forhold til Ronaldinho?! |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.11.2010 23:01 Post subject: |
|
|
Skjelbred,
hold til deg noe annet enn fotball.
Nordkvelle og fotball har du i hvertfall ikke greie på. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 16.11.2010 23:08 Post subject: |
|
|
Erlendr wrote: | Hold an litt du nå. Zidane hadde ingen spesielle finter?! Om det er noen i nyere historie som hadde én spesiell finte så var det han.
Og slik som Ronaldinho OG Bolanos? Hva f.. har Bolanos vist teknikkmessig i forhold til Ronaldinho?! |
Hehe, litt feilformulering jeg hadde på Zidane der. Jeg mente egentlig at Zidane alltid hadde effektive driblinger, og ingen unødige finter bare for å showe slik som Ronaldinho og Bolanos (på et MYE lavere nivå, selvsagt, statuerte bare et eksempel) har som vane å gjøre.
Ronaldinho og Bolanos var bare for å statuere eksempler. Og nei, Bolanos er på ingen måte på Ronaldinhos nivå, hvis du trodde jeg mente det...
TomH wrote: | Skjelbred,
hold til deg noe annet enn fotball.
Nordkvelle og fotball har du i hvertfall ikke greie på. |
Kudos for godt svar...
Har sett Nordkvelle i så å si hver eneste kamp siden han kom til Godset, noe man kan trygt si at du ikke har gjort.
At du i det hele tatt mener at Nordkvelle er ingen god dribler og kun har et godt skudd gir vel et godt tegn på at du ikke har sett han særlig ofte. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.11.2010 23:44 Post subject: |
|
|
Jeg tviler egentlig litt på at Nordkvelle kommer til å bli god nok til å spille fast i et internasjonalt RBK-lag, men det er en ting som gjør at jeg tror han kan gjøre god nytte for seg mens vi ser hvor god han blir: vi mangler faktisk den typen midtbanespiller i troppen.
Midtbanen vår i år har bestått av mange ganske like spillertyper, folk som liker å spille på fot foran pressledd, som løper forholdsvis mye, men som kanskje ikke har den helt store intensiteten i spillet. Nordkvelle tror jeg kan bidra med litt gjennombruddskraft i kamper der vi trenger det, litt sånn som det vi mister i Roar Strand, og det vi kanskje kan få i Henriksen med tida.
Dermed er det kanskje ikke en som er selvskreven i hver kamp, men som garantert vil være i vannskorpa og få spilletid. Med andre ord: sprenge banken - nei, men hvis prisen er overkommelig - ikke det verste jeg kan se for meg. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.11.2010 00:13 Post subject: |
|
|
Ang. hold i ryktet: VG ved Svegaarden "visste om interessen" i gårsdagens papirutgave. Det gjorde meg mer overbevist om at det kan være noe i gjære. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 17.11.2010 10:08 Post subject: |
|
|
Skjelbred,
det at du hevder å ha sett Nordkvelle i hver kamp i år - og gjennom det innta en "autoritetsrolle" på spesialfeltet Nordkvelle - og samtidig være så kunnskapsløs, er morsomt. Dumt, men morsomt. Det viser jo bare at du ikke behøver å se på fotballkamper. Du får ikke noe ut av det likevel.
Som alle andre fotballspillere i TL, klarer selvfølgelig også Nordkvelle å sparke ballen til side for motspiller og løpe forbi. Noe helt annet er det å drible seg forbi motspillere i internasjonale kamper hvor motstanderne har et någenlunde etablert forsvar. Det er det RBK mangler. Det finnes ingen offensive spillere i RBK som gjør det i dag - og det er det RBK trenger.
Nordkvelle er ingen slik spiller. Han er en Roar Strand type - pass and run. Hevder du noe annet, er du bare kunnskapsløs.
Mitt andre ankepunkt mot Nordkvelle var at han ikke er et trygt oppspillspunkt - som f.eks Skjelbred eller Iversen (i gode stunder). Skjelbred og Iversen kan holde ballen og vente til laget kommer etter. Dette er heller ikke en ferdighet Nordkvelle besitter - og som vil være en viktig ferdighet for RBK, spesielt når Iversen forsvinner. Det vil være veldig enkelt å stoppe RBK i internasjonale kamper om det kun er Annan og Skjelbred som kan fungere som oppspillspunkt.
Hvorfor du snakker om overstegsfinter og fiksfakseri vet jeg ikke, men det regner jeg med at du vil forklare?
_ _ _
Når det er sagt, så er SIFs Jason Morrison en spennende defensiv midtbanespiller - i hvertfall om Annan blir solgt. Ikke samme nivå, men god likevel. Tilgjengelig er han vel også nå (?) _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
|