View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 15.11.2010 09:26 Post subject: |
|
|
Personlig så er jeg usikker på hva jeg mener. Føler vel at vi bare henter enda en midtbanespiller som er best sentralt.
Men samtidig så kan jo ting fort endre seg der også. Både Annan og Skjelbred er høyaktuell for utlandet, da står vi igjen med Henriksen og Winsnes. Og muligens Saré.
Sagt på GodsetUnionens forum:
Quote: | HVis prisen jeg har hørt stemmer, så kommer det nok ingen spiller nedover! Det ville i allefall overraske meg stort!! |
Mtp at han har kontrakt ut 2011 så bør 5 mill være maks. Syns det er dyrt også.
Vi betalte 3,5 +1,5 mill ved CL for Moldskred. Noe lignende for Nordkvelle er akseptabelt. |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 15.11.2010 09:43 Post subject: |
|
|
Enig med Kjello. Per dags dato har vi mer enn nok sentrale spillere. Men om vi mister Annan og PCS kan det trengs en til. Og Nordkvelle virker god, spørsmålet er om han er god nok.
Jeg stiller meg selv flere spørsmål:
- Er Winsnes på vei bort? Trenger vi en 35-åring som ikke har overbevist i år?
- Annan regner jeg med vi mister i løpet av vinteren, er Saré utnevnt som erstatter eller Nordkvelle, eller enda en ny en?
- Er Nordkvelle tenkt som erstatter for PCS?
Er i det hele tatt uendelige mange uromomenter rundt vår midtbane, så jeg er spent på hvordan denne kabalen går opp. Jeg regner med Hoftun tenker at PCS og Annan blir solgt, og ikke ser på Winsnes som noen start-ellever-mann, og derfor ser etter norske gode midtbanespillere som kan gå rett inn i elleveren.
Helst ville jeg ha beholdt hele midtbanen vår, solgt Olsen og Moldskred, og hentet inn noen skikkelige ving/kant-typer. Og vi trenger en skikkelig målfarlig spiss. Men om vi mister PCS og Annan kan Nordkvelle være en god signering det, om prisen er rett. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 15.11.2010 11:44 Post subject: |
|
|
Ville vært skuffende om den påståtte Nordkvelle- og Bangura-interessen betyr at vi ikke går for Saré. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 15.11.2010 11:59 Post subject: |
|
|
NÃ¥r det gjelder Sare:
"I første omgang er klubbene enige om en leieavtale ut året. Innen 1. desember skal partene ha kommet fram til om en permanent overgang er aktuelt."
Altså må antageligvis både Sare selv og Anderlecht være villig til å gjøre en overgang permanent, og man må bli enig om pris. Vil tro at en forlengelse strander på en av disse tre faktorene. Dette er med andre ord ikke så enkelt som at vi ønsker å gå for Sare.
Tipper at også Bjärsmyr forsvinner til nyttår, dama er lei norsk vinter. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.11.2010 12:01 Post subject: |
|
|
Hvorfor gå etter en hurtig og presis afrikaner som ikke forstår et kløyva ord norsk, når vi kan få et blondt og fagert talent på 25 år fra Strømsgodset?
FÃ¥r ikke akkurat vann i munnen av de overgangsryktene som tikker inn for tiden. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 15.11.2010 12:12 Post subject: |
|
|
Er fullt klar over at det ikke bare står på oss når det gjelder en eventuelt permanent overgang for Saré. Er bare det at jeg blir skuffa om det blir Nordkvelle eller Bangura istedet for Saré. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 15.11.2010 12:20 Post subject: |
|
|
Men nå har jo tross alt Anderlecht skrevet på hjemmesida si at han ikke lenger var med i fremtidsplanene til klubben og at de ville bli kvitt han... (hvis jeg ikke husker feil?)
Da kan det ikke være så fryktelig vanskelig å få godkjenning fra Anderlecht. Spilleren selv ønsker vel sikkert heller å flytte til oss hvor han får spille fotball enn å bli hos en klubb som ikke ønsker han.
I bunn og grunn så er dette tilsynelatende en avtale som kan ordnes greit bare vi ønsker det. |
|
Back to top |
|
 |
Sparedusj Junior
|
Posted: 15.11.2010 12:30 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Hvorfor gå etter en hurtig og presis afrikaner som ikke forstår et kløyva ord norsk, når vi kan få et blondt og fagert talent på 25 år fra Strømsgodset? |
Er det én ting Nordkvelle er så er det jo hurtig. Prøv å finn en fotballspiller i TL som er raskere med ball i beina. Det finner man ikke. Legg til et godt skudd, relativt målfarlig og et skapende fotballhode så får man en god spiller. Tror dessverre han hadde passet godt hos dere.
Prisen som det spekuleres i rundt omkring er forøvrig rundt 6 mill. _________________ Leve Godset! |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 15.11.2010 12:33 Post subject: |
|
|
6 millioner hørtes ut som 2 for mye. Får håpe hele salgssummen oppnås hvis spilleren spiller x kamper, vinner serien, og vi kvaller til cl hehe |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.11.2010 12:34 Post subject: |
|
|
Å bruke 6 millioner på Nordkvelle er altfor mye penger nok ett tullball kjøp av Hoftun. Han kommer til å kjøre klubben vår i ruin om ikke noen stopper han med disse absurde overgangsummene for oppskrytte norske spillere. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 15.11.2010 12:38 Post subject: |
|
|
6 mill høres ut som prisen Godset krever. Tipper Rosenborg er villig til å betale 3-4 mill. Får vi Nordkvelle for den summen, trenger det ikke være noe dårlig kjøp. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.11.2010 12:40 Post subject: |
|
|
Nordkvelle vil sikkert gjøre en god jobb, men for 6 mill er det bare å legge på røret. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 15.11.2010 13:08 Post subject: |
|
|
Enig med eru. Men tror prisen kan komme opp i 5 mill ved cl og ett visst antall kamper. Det er også greit nok for meg. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 15.11.2010 13:14 Post subject: |
|
|
Var det 5 millioner vi nektet å betale for Bolanos? Isåfall er det katastrofe om vi bruker like mye på Nordkvelle. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 15.11.2010 13:21 Post subject: |
|
|
Mener det var 7-8 mill man ville ha for Bolanòs. |
|
Back to top |
|
 |
JohnnyCash Rutinert
Joined: 25 Oct 2010 Posts: 531 Location: All over the place
|
Posted: 15.11.2010 13:40 Post subject: |
|
|
Var det 5 millioner vi nektet å betale for Bolanos? Isåfall er det katastrofe om vi bruker like mye på Nordkvelle. _________________ I'm the man in black |
|
Back to top |
|
 |
Sparedusj Junior
|
Posted: 15.11.2010 13:49 Post subject: |
|
|
Ta summen med en klype salt, men det kommer visstnok fra Trondheim, ikke fra Drammen.. _________________ Leve Godset! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.11.2010 14:13 Post subject: |
|
|
Sparedusj wrote: | Er det én ting Nordkvelle er så er det jo hurtig. Prøv å finn en fotballspiller i TL som er raskere med ball i beina. Det finner man ikke. Legg til et godt skudd, relativt målfarlig og et skapende fotballhode så får man en god spiller. Tror dessverre han hadde passet godt hos dere.
Prisen som det spekuleres i rundt omkring er forøvrig rundt 6 mill. |
Når jeg snakker om hurtighet, så snakker jeg ikke først og fremst om å løpe hurtig med ballen i beina. Jeg snakker om hurtig ballbehandling. Mottak, medtak, vendinger og harde og presise pasninger til medspillere. Nordkvelle er ikke i nærheten av Saré på disse områdene. Trond Olsen løper også lynkjapt med ballen, men han trenger en motorvei til mål om det skal bli noe ut av det, og jeg ville aldri karakterisert han som en hurtig fotballspiller. Det handler om forferdelig mye mer enn å løpe raskt, noe man raskt ser når man prøver seg på et høyere europeisk nivå. Vi ble først og fremst rundspilt av FCK fordi de var ekstremt mye kjappere enn oss når de skulle ta imot og gjøre noe med ballen. Det er på dette området vi må forbedre oss mange hakk, og da vet jeg ærlig talt ikke om Nordkvelle er riktig mann. Iallefall ikke for 6 millioner. Han er på utgående kontrakt, og prisen bør gjenspeile dette. Maks 3-3,5 millioner. Break even-bytte med Trond Olsen er også ok. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 15.11.2010 14:22 Post subject: |
|
|
Glem heller ikke at FCK spiller en annen type fotball enn RBK, og at det ikke nødvendigvis er de samme kvalitetene vi ser etter i en spiller som det FCK ser etter.
Jeg blir ekstremt skuffa om Bangura dukker opp på Lerkendal.
Sare har jeg trua på, gå for ham om det ikke blir for dyrt.
Jeg har også tro på Nordkvelle. Er rask, løpssterk, og har gjennombruddskraft. Vil helt sikkert få mange flere målpoeng enn Skjelbred. |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 15.11.2010 14:24 Post subject: |
|
|
For å være ærlig, så kjenner jeg spilleren mest på navnet. Har kun sett Godset i glimt på tv, og vet lite om Nordkvelle som spiller. Det første jeg tenker er likevel:
- han er ikke lenger spesielt ung. Hva har han gjort tidligere, og hvorfor har han ikke utmerket seg i serien allerede? Noen gang vært linka til landslaget?
- som andre sier, jeg er spent på kabalen, men håper jo vi kjøper Sarè.
- Storflor mener Nordkvelle er god "i norsk målestokk". Kan han bli god i internasjonal målestokk da, som vi trenger?
- får vi ham billig, er det greit å hente ham. Men kun fordi jeg stoler på den sportslige ledelsen vår (inkl. Jönsson). De har jo blingsa litt for mange ganger før, så vet ikke hvor lurt det er av meg. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 15.11.2010 14:28 Post subject: |
|
|
puckno wrote:
Quote: | Vil helt sikkert få mange flere målpoeng enn Skjelbred. |
Han har ihvertfall ikke hatt det tidligere. 5,6,2 de tre siste årene. Ciljan har 5,4,5 siste 3 årene.
Klarer ikke glede meg noe særlig over denne (potensielle) overgangen. Han er tross alt 25 år, ikke noe ungt talent.
Jeg blir ihvertfall utrolig skuffa om vi signerer han istedenfor Sarè! |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 15.11.2010 15:24 Post subject: |
|
|
Litt mye negativt fokus i Nordkvellesaken synes no jeg. For det første så er det i liten grad politelige kilder som sier at Nordkvelle er på vei nordover, det er VG og Godsetunionens forum det er snakk om. Hadde det vært TV2sporten.no, Adressa eller Drammens tidene hadde jeg vært mer overbevist.
Det at Nordkvelle eventuelt er på vei betyr heller ikke at Sare er utelukket, lønner seg ikke å ta sorger på forskudd. Sare og Nordkvelle er også forskjellige spillertyper som vi kan bruke samtidlig på banen og etter min mening er begge to bedre spillere for Rosenborg en det Skjelbred kan være per dags dato.
For å være helt ærlig så tror jeg både Rosenborg og Skjelbred vil være tjent med at han blir solgt i vinter. Trond Olsen bør også selges.
---------------------------Daniel Ørlund
----Mikael Lustig------Bjærsmhyr-----Wangberg--------Mikael Dorsin
----M. Henriksen------A. Annan-------F.Nordkvelle-------Alanzinho
---------------------M. Moldskred-------Rade Prica
Jonson-stil over dette laget og Morten Moldskreds ferdigheter vil komme mer ut med dette laget. Sare kan erstatte Annan da han etter alt og dømme sansynligvis blir solgt sommeren 2011.
En spiller vi eventuelt kunne erstattet moldskred med er Tarik. 4-3-3 med Alanzinho og Tarik på kantene og Prica som midtspiss. Midtbane trio med Annan, Henriksen og Nordkvelle. hvilket TL forsvar ville ikke fått kjørt seg da? |
|
Back to top |
|
 |
Sparedusj Junior
|
Posted: 15.11.2010 15:38 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Når jeg snakker om hurtighet, så snakker jeg ikke først og fremst om å løpe hurtig med ballen i beina. Jeg snakker om hurtig ballbehandling. Mottak, medtak, vendinger og harde og presise pasninger til medspillere. Nordkvelle er ikke i nærheten av Saré på disse områdene. |
Godt mulig, jeg kjenner ikke Saré like godt som dere. Sikkert på samme måte som dere ikke kjenner Nordkvelle like godt som meg. Men Nordkvelle har da kvaliteter som likner veldig på det du skriver her også. Spesielt ett mål hjemme mot Start fikk jeg i tankene. Se 2-1 målet her (ca 2min 20 sek)http://webtv.tv2.no/webtv...gId=419269
Og hva gjelder målpoeng vs Ciljan. Jeg vil påstå det er lettere å opparbeide seg målpoeng på et ubestridt enerlag som rosenborg enn på et middels TL-lag som Godset. _________________ Leve Godset! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.11.2010 15:48 Post subject: |
|
|
Winsnes tror jeg er uenig i det. |
|
Back to top |