| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 20.10.2010 11:03 Post subject: |
|
|
| This Is 50 wrote: | | Kan de ikke bare gjøre det lovlig så slipper man alt styret med skyldfordeling og bøter. |
Unødvendig. Bare ignorer det. Snuten sier jo stort sett selv de ikke bryr seg om det, og kun reagerer fordi det mases fra sikkerhetssjefer på stadion.
Dobbelmoralen er jo total når alle medier bruker bilder av pyro i alle mulige typer artikler, introer til sportssendinger, oppsummeringer av serierunder, klipp fra utlandet etc, nettopp fordi de vet det er visuelt FETT!
Rosenborg selv har jo flere ganger brukt bilder av pyro på tribunen som blikkfang for egne (rbk.no) artikler om matcher. Blir det ikke slitsomt å smelle døra i eget fjes, Heldal? Syt, syt, syt, men selg det som en del av produktet.
Det var mer tak i klubben i 2005, etter 9 bluss borte mot Sandefjord, da snuten der nede ble bedt om å ryke og reise da de ville klubben skulle finne "synderne". Men klart, da vant jo ikke laget så mye, så var vel greit å være chummy med oss da. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.10.2010 00:47 Post subject: |
|
|
Jeg tror nok ikke at holdningene i Rosenborg har forandret seg så mye i forhold til pyro, men de har nok blitt mer bevisste på hvordan de uttaler seg til media. Mye negativ/tvilsom omtale i det siste, så det gjelder vel å holde seg på PK-siden så ofte som mulig.
Ellers mener jeg bestemt å huske at du bør vær glad for at RBK ba dem ryke og reise i 2005
Bota er på 20 000. Dette er penger RBK bør betale med glede. De bruker temmelig store summer på fotografer/grafikk - og dette er småpenger i den sammenhengen. De får noen fete bilder for pengene, som de kan bruke så mye de vil. De burde gitt carte blanche til gigablussing på Øvre Øst en gang, bare for å få noen nydelig bilder... |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.10.2010 08:00 Post subject: |
|
|
| Jeg synes Rosenborg skal betale alle regningene for ting de har bestilt. Blussinga har ikke klubben bestilt, dermed skal de ikke betale regninga heller. Jeg synes at det er blusserne selv som skal betale regninga. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.10.2010 10:35 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke du skjønte hva Hedon sa nå, Konesseur. RBK, og alle andre, som syter over pyro bruker bilder av dette aktivt i markedsføring (altså tjene penger på det). Da blir det bare skiprat.
Hedon: Aaaaaner ikke hva du prater om.
For øvrig blir det enda mer jalla når man vet RBK har bestilt pyroshow fra Kjernens side også (juniorfinalen på Lerkendal for noen år siden).
dobbeltmoral er ekstra moralsk, eller hvordan var dette!? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 21.10.2010 11:32 Post subject: |
|
|
| "Supportere" som pådrar klubben tusenvis av kroner i bot som kunne vært brukt på spillere fordi det er "kult". Herregud. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 21.10.2010 11:35 Post subject: |
|
|
Så hvorfor skal klubben da betale for noe supportere gjør? _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 21.10.2010 11:37 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | "Supportere" som pådrar klubben tusenvis av kroner i bot som kunne vært brukt på spillere fordi det er "kult". Herregud. |
Tror du klubben samlet sett går i pluss eller minus på disse supporterne? Det blir meningsløst å trekke ut enkelthandlinger, man må se helheten. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.10.2010 11:46 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke hvor mange som driver med pyro. Men hvis vi sier at det er 10 stykker og kostnadene ved pyroen overstiger 60 000 kroner skal de drikke ganske mange øl på puben for at klubben tjener penger på dem sesongkort eller ikke.
Kanskje er det slik at klubben til syvende og sist tjener penger på pyro, men da må de komme frem til det selv, og varsle om at de liker pyro og gjerne betaler regninga. Det at noen tar seg til rette på klubbens regning og i ettertid hevder: "Ja men dere tjener jo penger på det jo!" blir uansett ikke riktig måte å gå frem på. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 21.10.2010 11:56 Post subject: |
|
|
| Jeg sikter kun til BjarneS sin antydning om at man er en dårlig supporter fordi man påfører klubben utgifter. Min påstand er at de samme personene som bruker pyroteknikk en sjelden gang, også er blant dem som bidrar mest til å levere stemningen som genererer interesse om og inntekter til RBK, og at disses tilstedeværelse i sum kommer positivt ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 21.10.2010 13:41 Post subject: |
|
|
| Folk går på kamp for å se laget, ikke kjernen. Normale folk som støtter laget skaffer ikke klubben 50000-60000 i bot. At disse folkene skulle selge billetter for 60000 pr år ved å bruke ulovlig fyrverkeri på stadion er en helt usaklig tankegang. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 21.10.2010 13:50 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: |
Folk går på kamp for å se laget, ikke kjernen. Normale folk som støtter laget skaffer ikke klubben 50000-60000 i bot. At disse folkene skulle selge billetter for 60000 pr år ved å bruke ulovlig fyrverkeri på stadion er en helt usaklig tankegang. |
Så har jeg heller aldri sagt dette. Du bør enten lære deg å lese eller lære deg å tolke.
Videre er det dokumentert i en mengde undersøkelser at stemningen og de aktive supporternes bidrag på tribunen er en viktig faktor for å trekke folk til kamp og å få dekning i media. Også i Rosenborgs egne publikumsundersøkelser er dette dokumentert. |
|
| Back to top |
|
 |
Ugidei Junior
|
Posted: 21.10.2010 15:30 Post subject: |
|
|
Hei forum!
Jeg har vært ivrig og anonym leser av rbkweb-forumet i flere år, men nå er det vel på tide å registrere seg.
Tenkte jeg skulle underbygge det du skriver Eru. Jeg er sesonkortinnehaver (Supporter Gull). For meg er det viktig med god stemning på tribunen, selv om jeg pga trøndersk blyghet eller hva det er ikke bidrar selv.
Hadde ikke Kjernen laget liv på tribunen hadde jeg sannsynligvis heller sett RBKs kamper på tv enn å dra til Lerkendal. Sesongkort hadde jeg definitivt ikke hatt.
Altså: Kjernen alene har de siste 5 årene årlig fisket fra min lommebok:
3000+ for sesongkort
1000+ for cup og e-cup-kamper
Sikkert en tusing på kald pølse og dårlig kaffe i kiosken.
Jeg vet at også de andre jeg sitter sammen med mener det samme. Så dere kan gange den summen jeg kom fram til med 5. Dekker et og annet bluss det.
Kudos og honnør til Kjernen! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.10.2010 19:22 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | olk går på kamp for å se laget, ikke kjernen. Normale folk som støtter laget skaffer ikke klubben 50000-60000 i bot. At disse folkene skulle selge billetter for 60000 pr år ved å bruke ulovlig fyrverkeri på stadion er en helt usaklig tankegang. |
Det er snakk om en stor pakke. Det skal ikke mer enn 30 sesongkort til før man har dekket inn utgiftene RBK har på disse blussene (totalt sett). Skal love deg at Kjernen genererer et antall nærmere 3000. Seg selv, og en god del andre. Stemning er alfa og omega for mange, selv om de sitter på andre tribuner. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 21.10.2010 19:28 Post subject: |
|
|
Det er jo bare å glemme de regnestykkene der, de blir fullstendig fiktive og umulig å etterprøve uansett.
Poenget er at RBK straffes for noe supporterne gjør, dette har Kjernen forsøkt å få med RBK på å endre, foreløpig uten å lykkes. Siste utspill fra Skutle indikerer imidlertid at det kan være håp her.
Videre er det et faktum at NFF ikke har sanksjonsrett overfor andre enn sine medlemsklubber. Altså kan ikke NFF bøtelegge supportere eller lignende. Foreløpig har klubbene i sin idioti vedtatt å bli straffet av NFF for supporternes handlinger, noe NFF selvfølgelig utnytter alt de kan så lenge klubbene lar dem beholde denne rettigheten.
Bruk av pyroteknikk utenom i nødsituasjon er ulovlig, og ulovligheter håndteres av politiet. Dersom det på liv og død er viktig å reagere overfor supportere som blusser, er det eneste riktige å la politiet ta seg av etterforskning og bøteleggelse. Dersom politiet finner ut at dette er noe de ikke vil prioritere å reagere mot, vel - så er det kanskje ikke et problem av så menneskerettighetskrenkende karakter som NFF desperat vil ha det til å være. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 21.10.2010 19:28 Post subject: |
|
|
Hvis blussing betyr så mye for sesongekortinnehaverne hvorfor blusses det da i Hønefoss?
Jeg tror at man må innse at Kjernen ikke er det samme som blussing. Og det er blussinga som Kjernen må komme overens med klubben omkring. Slik jeg ser det burde det gå an å bli enige med forbund, politiet og klubben om å få lov til å blusse litt hvis dette er så morsomt for voksne mannfolk. |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 21.10.2010 23:19 Post subject: |
|
|
Kulere å blusse på bortekamp må du skjønne...
Å oppheve forbudet tror jeg nok aldri kommer til å skje. Men en bedre løsning en det er i dag burde være mulig. For det første burde bøtene bli mindre, og kanskje også disse bøtene heller kunne gått til veldedige formål.
Forøvrig synes jeg det er alt for lite røyk og bluss på Lerkendal. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 21.10.2010 23:32 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | Hvis blussing betyr så mye for sesongekortinnehaverne hvorfor blusses det da i Hønefoss?
|
Jeg tror man snakker forbi hverandre. Poenget er ikke hvorvidt disse personene genererer voldsomt med penger eller interesse og slett ikke at Blussing == $$$ inn.
Poenget er at de supporterne som står for slike ting er de samme som bidrar positivt på veldig mange vis og har stor betydning for stemningen på lerkendal.
Rosenborg har et vidt spekter av supportere. Fra dem som sitter stille til de mest "hardcore" ( i mangel av et bedre uttrykk). De siste er nødvendige for stemningen sin del og har en stor del av æren for at det er mye bedre trøkk på tribunen. Uten dem ville det vært mye dårligere. Blant disse vil det også være en del som kjører pyro av og til.
Jeg mener de totalt fører med seg en klar merverdi (om ikke i kroner og øre så på andre vis), selv om det også bringer med ting enkelte vil mislike.
(Og nei, jeg mener ikke at de er mer verdt enn andre supportere. Rosenborg trenger alle!) |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 22.10.2010 22:04 Post subject: |
|
|
Det blir litt som logikken om at siden Steffen scorer såpass mange mål så er det helt ok at han drikker brennevin på Downtown hver helg.
Mulig at disse blusserne blir ansett som super-tilskuere, men det er ingen som har gitt dem carte-blanche til å finne på hva som helst. Det er ingen som skal komme å fortelle meg at Rosenborg tjener millioner på at det er noen som blusser i Hønefoss. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 22.10.2010 22:34 Post subject: |
|
|
| Eru wrote: | | (Og nei, jeg mener ikke at de er mer verdt enn andre supportere. Rosenborg trenger alle!) |
Stemmer. De er verdt mindre. Tilskuere som påfører Rosenborg utgifter i form av bøter er faktisk verdt minst av alle. Mindre enn alsaker, bohinen og kanarifansen hver for seg. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 23.10.2010 12:03 Post subject: |
|
|
Det nytter ikke å diskutere dette meg deg og likesinnede uansett, så hva om vi bare legger diskusjonen død? Det forsøkes legges frem grunnlag for vårt syn, og du kjører på med hersketeknikk.
Kan vi leve med at vi har forskjellig syn på noen ting? Jeg er sikker på at vi sikkert har noen felles også. Rosenborg for eksempel. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 23.10.2010 13:01 Post subject: |
|
|
Ja, vi er nok enige om det meste bortsett fra å tillate anarki. Hvorfor ikke bruke dette uforløste engasjementet til å ordne tifo istedet? Mye tøffere og helt ufarlig. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 23.10.2010 16:59 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk med på å lage tifo. Ikke bare det, jeg har faktisk fast trekk til TT05 hver måned. Utrolig tøft, og kombinert med pyro; enda tøffere.
| Eru wrote: | | Poenget er at de supporterne som står for slike ting er de samme som bidrar positivt på veldig mange vis og har stor betydning for stemningen på lerkendal. |
_________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 23.10.2010 19:01 Post subject: |
|
|
| Tja, sikkert kult for deg det. Men i og med at du er bosatt i tig(g)erstaden er vel poenget med stemningsskaping for sesongkortinnehavere på Lerkendal lite gyldig. Det er duket for ett regresskrav pålydende flere hundre tusen... |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 23.10.2010 19:37 Post subject: |
|
|
? Jeg har sesongkort på Lerkendal, og reiser da opp på relativt mange kamper iløpet av sesongen.
Dessuten produseres mye av tifomaterialet her i sør. Faktisk ganske mye også. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 25.10.2010 11:09 Post subject: |
|
|
| v_olden wrote: | | Eru wrote: | | (Og nei, jeg mener ikke at de er mer verdt enn andre supportere. Rosenborg trenger alle!) |
Stemmer. De er verdt mindre. Tilskuere som påfører Rosenborg utgifter i form av bøter er faktisk verdt minst av alle. Mindre enn alsaker, bohinen og kanarifansen hver for seg. |
Ikke glem at disse folkene får de billigste billettene på stadion også. |
|
| Back to top |
|
 |
|