| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.10.2010 13:35 Post subject: |
|
|
| Måtte sjekke kalenderen å se om det var første april etter å lest denne nyheten. Nå må det bli slutt på denne spesialbehandlingen av eldre trøndere som Iversen og Winsnes hvis dem ikke kan eller orker å være med på det opplegget som klubben har for den lønnen dem hever så er det på tide å legge opp. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 13.10.2010 13:39 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | | Når det er sagt så er det vel endel spillere som har gjort det på denne måten, men det har vært i lavere divisjoner og i damefotball. Røa hadde i lang tid en spiller fra Kattem som trente med laget, og spilte kamper for Kattem. |
Mener Ståle Stensaas hadde en avtale av ett eller annet slag både i RBK og den første tida i Lyn, men nå har jo han en helt annen innstilling til egentrening enn Iversen. Samboer/kone?? hadde vel samme deal også en periode.
Når det gjelder parallellen til damefotball så er det klart ett annet nivå, men vel så viktig er det å se at de som har gjort lignende der har hatt avtaler om å trene med ett lag i samme serie og ikke egentrening.
Kunne Iversen fått trent sammen med Chelsea, Arsenal eller Tottenham kunne det jo vært noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 13.10.2010 14:32 Post subject: |
|
|
Tror neppe det er særlig sannsynlig, da må man nok i såfall finne et London-lag lenger ned i divisjonssystemet. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 13.10.2010 15:30 Post subject: |
|
|
Det er det ikke, men poenget var da at Iversen i fast trening med ett PL-lag ville gitt RBK et utbytte i form av en bedre Iversen.
Videre, siden en slik avtale er urealistisk, er en slik "hjemmekontorløsning" ikke greit.
Nå er vel ikke Iversen spesielt godt kjent for å ha noe godt forhold til egentrening, men jeg vil tro de fleste vil svekkes hvis de ikke får trent sammen med andre jevnlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 13.10.2010 15:33 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | Herregud, Hoftun, det får da være måte på kompiskjøring! Dette er jo hinsides, selv etter dine standarer!
Hvis det der er alternativet for å holde han på Lerkendal, kan han like gjerne tuppes på hue og ræva bort fra klubben, for det der vil garantert være en tap-tap sitausjon. |
Det er pokker meg fantastisk at du ikke har lest Hoftun sitt utsagn før du kommer med en slik kommentar. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.10.2010 17:01 Post subject: |
|
|
| Hoftun sitt utsagn i seg selv er ikke så interessant her. Det at de i det hele tatt vurderer å gi en så kostbar spiller som Steffen særbehandling, henger ganske enkelt ikke på greip. Det sier seg selv at han vil være mer stasjonert i London, og at det er dette man tenker på. Skal han være Rosenborg-spiller, får han bo i Trondheim og delta på det samme opplegget som de andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Koks Junior
|
Posted: 13.10.2010 17:42 Post subject: |
|
|
Det er heldigvis ikke opp til deg å bestemme!
Er ingen på dette forumet som vet hva denne spesialbehandlingen går ut på.
Ã… spekulere i at han skal ha egentrening fra mandag til fredag er jo latterlig.
Ser at flere vil at RBK skal la Steffen gå. Jeg er virkelig spent på hvor dere tenker å finne en fullverdig erstatter? Hvem skal det være?
Ser for meg at Hoftun henter Matins fra Glimt eller noe lignende.
Jeg synes det er bra at Hoftun er villig til å inngå kompromisser slik at både familie og fotball livet skal fungere.
Jeg skjemmes over hva enkelte skriver her inne om årets toppskorer og en ekstremt viktig bidragsyter de siste 5 årene.
Hvordan hadde de sett ut framover på banen uten Steffen i år?
Jeg registrere at en 3-4 stk her skriver ett par negative innlegg for dag i denne tråden.
Avslutter med å kopiere slutten på innlegget til "oxbailla" fra 1 oktober fordi jeg er enig i det han skriver her.
Det er sikkert ikke uten grunn at både med- og motspillere i Tippeligaen fremhever ham som en fryd å spille med, og ekkel å spille mot. Til tross for en del skader er han blitt landslagsspiller igjen, så kvaliteter har han fortsatt, i voksen alder. Det er kanskje også en grunn til at samtlige trenere Steffen har hatt, har kastet ham innpå i kamp selv om han har vært skadet og ute av kampform. Det sier litt om betydningen hans når de gambler på å bruke en Steffen for halv maskin fremfor friske spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.10.2010 18:02 Post subject: |
|
|
| Det forteller mer om tilstanden på spillerstallen og kortsiktig tankegang hos de treneren vi har hatt. Det forteller også om en sportslig ledelse som tydeligvis er fullstendig evneveik iforhold til å finne gode nok spillere. Hvem vet hvor god Rosenborg hadde vært om f.eks Konan og Eguren hadde blitt vist samme tilliten? Begge var/er bedre spillere enn Iversen. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 13.10.2010 19:07 Post subject: |
|
|
Putter Iversen like mange mål og er like trygg på straffene til neste år så må han gjerne ha adresse på månen for min del. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.10.2010 19:57 Post subject: |
|
|
Jeg vil absolutt savne Iversen som straffeskytter, siden han aldri bommer viktige straffespark. Etter 13 bom på 18 forsøk (ref Youtube-videoen) var det godt å få en trygg straffeskytter.
14 mål i år er ikke så verst det, selv om det ikke akkurat er fantastisk bra i en serie som den norske. Av dette er seks straffespark, mens han bommet en uviktig straffe mot FKH da han putta tre spillemål.
Så er det altså slik at vi som er negative til det som skrives i artikkelen verken er Iversen-hatere, synes han er en dårlig fotballspiller, ikke ser viktigheten hans osv, men rett og slett stiller spørsmål ved om særbehandling av ham er riktig. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.10.2010 23:10 Post subject: |
|
|
| Hvis vi er helt ærlig så er det kun to sesonger ifra Iversen sin side som jeg mener står til godkjent relativt til hans status og lønnstrinn det er årets sesong og 2006. Er det tilfeldig at begge disse årene sammenfaller med året daværende kontrakt tar slutt og en nært forestående kontraktsforhandling? Jeg tror ikke det. |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 13.10.2010 23:34 Post subject: |
|
|
Jeg har vel også skrevet at Iversen uten tvil er den på laget med bedt spillerforståelse på Rosenborg. Sikkert også det største talentet også. Men det er ingen tvil om hans treningsvilje ikke er like stor. RBK skal ha skryt for å holdt ham på høyt nivå i mange av de siste årene, men uten hans deltakelse har det selvfølgelig ikke gått.
Det jeg er skeptisk til er et opplegg hvor han selv er ansvarlig for å gjennomføre en større del av treningene. Det høres ut som en usikker avtale. Nå er det selvfølgelig ingen som vet hva en slik avtale eventuelt vil innebære, men som så ofte her på forumet ødelegger faktum en god diskusjon.
Og så lurer jeg selvfølgelig på dersom en eventuell avtale innebærer pendling, hvem som skal betale reisene. Det i seg selv høres dyrt ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 13.10.2010 23:44 Post subject: |
|
|
Hvordan tror dere godeste Steffen vil reagere dersom han flyr helt fra London og havner på benken?
Og når det gjelder finansiering av flyturer: dekker man reisekostnader for de andre spillerne til og fra trening? Kjøregodtgjørelse? I så fall må man vel betale Iversens reiser også. Uansett må lønna hans reflektere hvor mye han er med på trening og hvor mange kamper han spiller.
Bare at man vurderer en slik løsning høres ut som galskap, spør du meg. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.10.2010 00:42 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Jeg vil absolutt savne Iversen som straffeskytter, siden han aldri bommer viktige straffespark. |
Det viktigste han tok i fjor var mot Molde i cupen på stillinga 1-0(?) til Molde, da brant han... |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 14.10.2010 10:53 Post subject: |
|
|
Der er jeg uenig knerten. Er egentlig uenig i at det går an å rangere viktigheten av ett straffespark, da en like gjerne kan si at ett brent straffespark på 3-0 kan skape usikkerhet til neste "viktige". Men hvis en absolutt skal rangere så mener jeg det viktigste var det vi hadde sist nå.
Der vi var på vei inn i kampen etter at VIF hadde startet best. Der VIF prøvde å få han ut av fatning ved å skape uro i oppstillinga for en retur.
Der laget hadde slitt i hele september og etter en bedring mot Aris så gjerne skulle se at oppturen fortsatte.
Cuptapet mot Molde var en "trykkfeil" i en ellers grei periode for laget, selv om vi hadde Quarabagh-tapet ikke lenge før.
Skulle selvsagt gjerne vært på Ullevål både i fjor og i år, men mener uansett serien er det viktigste.
Men når det kommer til straffespark, regner jeg med en skadefri Prica kan bli like trygg som Iversen, så det er ikke alene en god grunn til å forlenfe. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.10.2010 12:40 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Henning wrote: | | Dette kan ikke vaere seriöst. Seriöst! |
Hehe, se på han som briefer med at han er i UTLANDET! Du skrev med både æ og å i et annet innlegg her nå nettopp  |
Hehe, sitter på både laptop og stasjonär, den stasjonäre har svensk tastaur. Men ja, det er töft å väre i det store utland! |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.10.2010 22:33 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: | | . Men hvis en absolutt skal rangere så mener jeg det viktigste var det vi hadde sist nå. |
Den kampen var vel meg bekjent ikke i fjor... |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.10.2010 21:59 Post subject: |
|
|
Å beholde Iversen med særbehandling er enda dummere enn å beholde ham uten særbehandling, og av akkurat de samme grunnene. Det kunne utelukkende vært aktuelt hvis han tok en Runar Berg og spilte gratis for den eneste klubben i verden som ville tolerert at spissen ikke møter på trening.
Når det er sagt, er det vel ikke noe så ekstremt Hoftun skisserer, men i praksis ville en deltidsløsning for en såpass treningssvak 33-åring lignet på total katastrofe. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.10.2010 00:35 Post subject: |
|
|
| Eggen wrote: | | Han var sjuk, skjønner du; han fikk svettetokter mens vi satt på spillermøtet og var helt heit. Men han fikk gå ut på og prøve fordi han må spilles i form. |
Tenkte å spørre orkdalingen om han trodde Iversen hadde hadde havnet i overgangsalderen (tog du 'an?), men fikk aldri sjansen grunnet de mange utålmodige rundt meg; Eggen har blitt veldig treg i garderoben etter de siste kampene, og kom ikke ut før etter 20 minutter i går. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 19.10.2010 00:48 Post subject: |
|
|
| Ifølge Heldal var det snakk om deling av et lite dusjkabinett. Min teori er derimot at Eggen har vært så fornøyd med de siste kampene at han tar seg en såkalt "long, soapy shower" etterpå. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.10.2010 00:59 Post subject: |
|
|
| Kan være bevist for å roe seg ned før møte med pressen slik at det han sier er gjennomtenkt en tullete opphisset kommentar kan lage utrolig mye uønsket oppstyr. I går f.eks etter kampen var Eggen utrolig rolig når han etter kampen snakket med Carsten Skjelbred og fremstod som den intelligente mannen han er. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.10.2010 21:34 Post subject: |
|
|
Om Iversen blir i klubben, så blir det altså lønnsreduksjon ifølge denne artikkelen:
http://fotball.adressa.no...184017.ece
"Steffen Iversen (RBK). Sistnevnte har allerede fått beskjed om at han ikke kan forvente seg en like god lønn." _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 26.10.2010 21:47 Post subject: |
|
|
| Ikke ukjent det. Og Iversen har også bekreftet at det ikke står om lønn. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.11.2010 23:11 Post subject: |
|
|
Haha, nå begynner FM å bli realistisk, gitt!
 _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
|