English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anthony Annan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 168, 169, 170  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 23:13    Post subject: Reply with quote

ligger på nett?
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 23:16    Post subject: Reply with quote

Han skulle selvsakt bare beklage det som har hendt og at Rosenborg tar avstand fra det som har skjedd. Det er lov å si at man tar personalsaker internt på direkte tv. Det gjør alle andre bedriftsledere.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Keenoir
Legende

PostPosted: 05.10.2010 23:23    Post subject: Reply with quote

Jeg viste hvilke type program dette kom til å bli så jeg stod ganske så greit over.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 23:40    Post subject: Reply with quote

Som de fleste som har spillt å sett mye fotball så er det Annan gjorde en filleting. Hvordan TV2 og i dag bakrommet blåser opp denne saken er bare trist.

"John Arne Riise sier han er blitt utsatt for de samme tingene som Muri.

- Det skjer veldig ofte: Balletak, rumpetak, tråkking på tær, klyping i magen, ryggen og brystvortene. Det skjer hele tida, sier han til Dagbladet.

- Hvordan reagerer du da?

- Det er en del av gamet. Det er ufint, men hva kan du gjøre? Dommeren ser det ikke, og det er ingen vits i å klage og diskutere i dagesvis. Glem det og gå videre."

http://www.dagbladet.no/2.../13708605/
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 05.10.2010 23:54    Post subject: Reply with quote

Denne Annan saken minner om et fenomen som heter "forsvarlig" mobbing.

Forsvarlig mobbing går ut på følgende:
Hvis en elev på en skole gjør en dum ting som for eksempel å kaste snøball i trynet på en medelev, har mobberne med en gang et "forsvarlig" motiv til å sende verbale frekkheter mot synderen. I Norge skjer dette hele tiden, både i barnemiljøer og i voksne miljøer.

En gang på barneskolen ble jeg skikkelig uvenn med bestekompissen min en liten periode fordi han dro til meg i tryne. Da kom selvfølgelig de "tøffe gutta" i klassen og skulle ta meg i forsvar og begynte deretter å plage kompissen min en flere uker etter på. De brydde seg faen ikke om han slo noen, fordi det gjorde de gang på gang selv. Det eneste de var ute etter var et offer å plage. Til slutt ble jeg drit lei og sa at det var en sak mellom meg og kompissen min at de kunne holde seg langt unna. Selv om han hadde slått meg så hadde jeg provosert ham i foranledningen. Alltid to sider av en sak.

Forsvarlig mobbing eller forsvarlig "heksejakt" er også tilfellet i Annansaken. Mobberne eller "heksejegerne" med Frode Olsen og Davy Vatne i spissen, har fått et forsvarlig motiv for å ta Annan. Annan er en våre beste spillere og sørger for at RBK er i førersetet milevis forran Viking(Frode Olsen) og Brann(Davy Vatne). Når Brann vant seriegull i 2007 hadde de den uspiselige duoen Martin Andresen og Eirik Bakke. Men så lenge Brann tar gull så bryr vel ikke Davy seg en dritt.

Frode Olsen snakket om at dette var en "gyllen mulighet" for NFF til å straffe Annan. Det var nok heller en gyllen mulighet for Olsen og Davy til få tatt en person de har mislikt i månedsvis, selve hendelsen på banen tror jeg de bryr seg fint lite om.

Det er greit nok at Annan gjorde noe uakseptabelt og Hoftun skal ha ros for at han etter alt og dømme har avsluttet denne saken, til Olsen og Davys store fortvilelse.
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 06.10.2010 00:58    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
i denne saken var RBK kommet så skjevt ut gjennom Eggens og Annans uttalelser at sjefene Hoftun og Skutle måtte vise en form for ydmykhet som var helt nødvendig.

Klager om manglende "ydmykhet" fra Eggen i denne saken gjør meg, ærlig og oppriktig, gram i hu. Den "ydmykheten" som media etterspør er ikke noe annet enn et krav om å blottstille rektum for ethvert påfunn som tv2 eller andre klovner bringer til torgs. Det er mediadyret som *skal* bestemme hvor fokus skal ligge, hvem som er inne eller ute, oppe eller nede. Og spillere trenere og sportsdirektører har værsågod, ikke bare å godta det, men å like det.

Når Nils Arne Eggen står klar for å bli intervjuet etter en kamp som sannsynligvis avgjorde seriemesterskapet 2010 så forventer han selvfølgelig å bli stilt fotballrelaterte spørsmål. Istedet stilles det opp en gapestokk hvor fingeren i Muris bak framstår som det avgjørende momentet i kampen. Det eneste voksne i en slik situasjon er selvfølgelig å avvise hele problemstillingen.

Eggen ble formet i en tid da mediene hadde et visst samfunnsansvar og det var vanlig å vise en viss respekt for folk på direkte tv, et prinsipp som selvfølgelig er komplett uforståelig for utbrukte mediehorer som Mini, Sørloth eller Karl Petter Løken. Man har blitt så vant til å se folk jatte med på alt mulig tøv som TV2 foretar seg, at når det endelig kommer en mann som ikke vil delta så forsøker hele gjengen av profesjonelle spyttslikkere å dra ham ned i søla.

De fleste trenerne i tippeligaen følger slavisk prinsippet om at man ikke skal bite hånden som forer dem (TV2), men Eggen viser at han driter i dette. Det synes jeg det står enorm respekt av.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 06.10.2010 01:26    Post subject: Reply with quote

Amen. Svært godt beskrevet germain. Mediehorene får abstinens når fotballen er så dårlig at det hele går på tomgang med pjatt. Så hiver noen oslojournalister / kamerafolk fra TV2 inn en videosnutt fra en BITTE LITEN situasjon spm mediehorenes tjener MA griper med klam hånd og serverer dette i et intervju med Eggen midt i beste sendetid. Det hele er arrangert og planlagt for å få fokus bort fra eget tap. man kan sie mye om Eggen, men at medieverdenen har forandret seg mens han gikk turer i Spania, kan man trygt si. Likeledes er det patetisk å se at "mediesjef" Heldal og Hoftun blir med på å dolke Eggen i ryggen. Heldal: Som mediesjef og ansvarlig for mediestrategien i klubben, hvorfor tar du ikke det patetiske i situasjonen opp på bloggen din ? Er du redd for at dine almisser i klubben ( som indirekte kommer fra medieavtalen med TV2) skal tørke ut ? Det hele er patetisk å se på, jeg blir kvalm. INGEN fokuserer på at situasjonen rundt straffesparket er satt igang for å få strafesparkeksekutør Iversen ut av fatning. Skulle forresten sett noen andre sette dette straffesparket, tviler på om noen hadde klart det Iversen klarer her.
Jeg har sagt det før: her i vår "andedam" har vi gitt media/presse så mye makt og klubbene suger så bægjærlig av medieavtalens pupp...så lenge det går. Hvor er de rakryggede folka som tørs å si ifra ? MA er ikke annet enn et oppgulp , en kvise på norsk fotballs rompe hvis lønn er betalt av noen rike mennesker som synes det er morsomt å "spille vekk" noen millioner på fritida. VIF har ikke tjent en eneste krone på deltakelse i noe som helst enda. Man må i sannhet lære å krype før man kan gå.....
Vi bor i et land der navlebeskuelse og selvopptatthet er + ord, der fotballen som spilles er så hinsides langt etter Europas beste at det hele er patetisk. Derfor blir mediehorene kåte når slike utenomsportsligheter kommer for en dag med RBK involvert........og alle andre , som ikke klarer å tenke sjøl, hiver seg på gråtelista. Ære være Eggen som tørs å si det andre kunne tenke seg å si, om de får tenkt seg om. Heldal, du er en klovn. Pakk sakene dine å få deg jobb i TV2 !
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 06.10.2010 01:43    Post subject: Reply with quote

Hær har vi et klasseeksempel på det jeg skrev om for ca en time siden. Gamsten slenger seg inn i saken. Som om Gamsten har noen holdning til saken? han øynet bare muligheten for å få liret ut av seg litt dritt!

http://www.dagbladet.no/2.../13708605/

En at det går ann å bli så selvopptatt og PR-kåt. Gamsten har ingen verdens ting med denne saken å gjøre, ergo så er han bare ute etter å stikke Annan.

Nå begynner jeg å bli drit lei denne "rompeskandalen" som VG kaller det! Lurer på hva de utenlandske spillerne tenker om norsk presse. I denne runden ble det scoret 3 vakre mål av Bolly(Lillestrøm) Henriksen(Rosenborg) og Fillo(Viking) og pressen nevner det nesten ikke. De vil heller skrive om "Rompeskandalen"
De ansatte i norsk presse, våre landsmenn, skriver om "ROMPESKANDALEN" fremfor noen av rundens vakre mål! Jeg blir flau av å være norsk!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 06.10.2010 02:04    Post subject: Reply with quote

Gamsten har vel flere ganger uttalt at han vil til VIF når karrieren går mot slutten. Han er vel VIF-fan da og vil kanskje benytte anledningen til å bli bedre likt blant VIF-supportere. Godt mulig, ikke sikkert.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 06.10.2010 04:44    Post subject: Reply with quote

Mulig han fikk seg en kalddusj av oss på søndag. Håper det, jævla svin.
Back to top
lk
Junior

PostPosted: 06.10.2010 07:52    Post subject: Reply with quote

Arrg, og nå skal liksom Rosenborg legge seg flate og beklage hele "skandalen". Beklage hva da? At TV2 har bestemt seg for å mobbe en spiller gjennom hele sesongen?

Hadde det vært noe tak i Hoftun (haha!) så hadde han allerede mandag morgen sagt til reporterne hvor de kunne stikke mikrofonen sin og spurt om de trengte hjelp fra Annen for å få det til.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 06.10.2010 08:53    Post subject: Reply with quote

Flere gode innlegg her nå, anført av germain. La de andre hate oss og lage så mye skandaler de bare vil. Misunnelse, kalles det. Vi er Rosenborg.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 06.10.2010 09:16    Post subject: Reply with quote

Selvsagt skal media ta tak i hendelser som har betydning for kampforløpet. Det er bare enspora supportere som ikke mener det.

At dette blir overdrevet kan jeg være enig i, men det forsvarer likevel ikke Eggens opptreden.

Hoftuns uttalelse er etter min mening passende, men den skulle ha kommet med engang og ikke 2 dager etterpå. Det skapes et inntrykk av at man bli drevet fra skanse til skanse før man til slutt innser alvoret ift klubbens omdømme. Ved å komme seint på banen med klubbens syn gjør at man mister troverdighet. Man får et inntrykk av at man blir presset til å si det man gjør.

Hadde klubben valgt den strategien som mange her på forumet foreslår, nemlig be media ryke og reise så skal jeg love at klubbens popularitet ville fått et dramatisk fall. Men heldigvis, noe vett har man dog!
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 06.10.2010 09:22    Post subject: Reply with quote

cris wrote:
Selvsagt skal media ta tak i hendelser som har betydning for kampforløpet. Det er bare enspora supportere som ikke mener det.

Problemet er bare at denne "rompeskandalen" ikke hadde noen som helst innvirkning på kampforløpet. Den kunne ha fått det, om Iversen hadde bommet. Heldigvis holdt han hodet kaldt.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 06.10.2010 09:46    Post subject: Reply with quote

Klypinga er dill. Tjuvtriks "alle" gjør, og en ikke-sak for media.

Eggens oppførsel i etterkant er jo det som gjør det til en (medie)sak.
Og Annans "unnskyldning"... Rolling Eyes ... noen unnskyldninger er det like greit å holde kjeft med. Det er samma for meg om Hoftun kjøpte forklaringen til Annan, men han burde ha vett til å si "det er mulig det, men det nytter ikke bruke det som unnskyldning, helt uten troverdighet"

Drit i unnskyldninger for Annan. Ikke pent, og ikke noe man oppfordrer til, men i moderne toppfotball er det nå en gang blitt slik. Annans rektalpenetrering har null med Dos Santos sitt første gule, enkelt og greit.

Så kan man heller lene seg tilbake og la Riise og andre som har vært litt ute og løftet blikket fra andedammen her forklare hvordan toppfotball er, og understreke at Oslo-avisene er flinkest til å finne eget navlelo.

Ville dette vært så vanskelig, foruten det å få grinebiteren til å skjønne sin plass i dagens rangordning i klubben?

Slik det ble nå, BLE jo klubben drevet fra skanse til skanse, som sagt lenger oppe.

(men denne "angsten" for RBKs omdømme i styre og stell er jo bare vissvass.)

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 06.10.2010 09:47    Post subject: Reply with quote

Annan oppførsel provoserte frem et ufortjent gult kort til dos Santos. Selvsagt utrolig urutinert at dos Santos like etterpå får et fortjent gult kort for fellingen av Dorsin, men uten det første kortet - heller ingen utvisning.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 06.10.2010 09:51    Post subject: Reply with quote

cris wrote:
Annan oppførsel provoserte frem et ufortjent gult kort til dos Santos.

Annans oppførsel hadde ingen ting med Dos Santos første gule kort. Dos santos knuffet med Prica. Ikke Annan.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 06.10.2010 09:56    Post subject: Reply with quote

Vel, det var kun Annan Dos Santos dyttet, og det var først da Hauge sto med ansiktet mot action, ellers hadde nok Prica fått gult også, for det er han som er syndebukken for å skape den situasjonen, selv om Annan er en klovn som blander seg borti. Dos Santos gjorde intet enn å prate til Prica før Annan kom og knuffa ham.

Men like fullt har Annans fingring av Muri NULL å gjøre med Dos Santos gule.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 06.10.2010 10:18    Post subject: Reply with quote

dette ble den skandalen det ble, utelukkende på grunn av eggens teite oppførsel etter kampen. og ingenting annet. eggen er arrogant og kvalm i sitt møte med andresen, og når det sendes direkte, så taper han så det synger. ingen liker en seierherre som oppfører seg slik.

hadde eggen vært en hvilken som helst annen trener, ville han bare trukket på skuldrene og sagt at det der er slikt vi ikke skal ha, det er sterkt å beklage, det skjer hele tida men vi skal snakke med annan for vi vil jo ikke at det skal skje hele tida.

så ville ballen vært lagt klinisk død og det ville knapt ha overlevd til neste morgen. istedenfor skal eggen prøve å bestemme hva alle andre skal si og mene, og den tida er definitivt forbi. tv2 sin oppførsel kan man mene hva man vil om - men man kan også forholde seg til den, og innse at når uheldige ting skjer, må man beklage raskt raskt raskt og mye - og så legges ballen død.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 06.10.2010 10:20    Post subject: Reply with quote

Hvorfor fortsetter du å messe om du vil legge ballen død?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.10.2010 10:26    Post subject: Reply with quote

Denne ballen ville aldri verden blitt lagt død uansett hvordan man hadde håndtert saken. Det er naivt å tro på. Tv2 hadde bestemt seg 2 sekunder etter episoden og de ville kjørt full storm i lange tider uansett.

Det er klart det er uheldig når treneren vår fortsetter å gi dem gullkorn å leke med, men dette kunne man håndtert så flott man bare ville, tv2 hadde fortsatt kjørt saken som en ny pelusak.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 06.10.2010 10:51    Post subject: Reply with quote

Pelusaken ble også en såpeopera på grunn av håndteringen av den. Kuliminerte med legeattesten som sa at Pelu hadde fått krampe i begge leggene- samtidig.

Å hevde at håndteringen av en slik episode er betydningsløst for medias oppfølging er fjernt fra virkeligheten. Det er bare å se på all oppmerksomheten som saken har fått og hva kommentarene går på. Alt går på håndteringen i etterkant, det gjelder Annan, Eggen, Hoftun, osv.

Vif går derimot seirende ut av denne saken, dvs de vinner popularitet.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 06.10.2010 10:59    Post subject: Reply with quote

Pelu-saken bør jo også NFF ta sin del av skylda for. Denne gangen hadde tydeligvis NFF lært.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.10.2010 11:01    Post subject: Reply with quote

Å tro at saken hadde blitt lagt død den kvelden om Annan, Hoftun og Eggen hadde håndtert saken annerledes er virkelighetsfjernt.

Jeg sier ikke at hvordan man hadde håndtert saken er betydningsløs, tvert imot så sier jeg at det er uheldig når treneren vår gir tv2 gullskyts i enhver uttalelse. Men at tv2 sine sendinger hadde handlet om Annan uavhengig av hvordan saken ble håndtert er jeg rimelig sikker på. De hadde bare hatt mindre skyts å leke med.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 06.10.2010 11:12    Post subject: Reply with quote

ok, du begynner å nærme deg, men det sitter langt inne!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 168, 169, 170  Next
Page 113 of 170

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb