| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
smeboe Proff
|
Posted: 04.10.2010 13:30 Post subject: |
|
|
Det undertegnede og Andresen reagerte mest på med Eggens oppførsel på direkte TV i går var den arrogante, belærende tonen han tok mot sin sterkeste motstander etter seieren, type "men Martin da lille gutt, du har mye å lære og du skjønner ingenting". Martin kommenterte bare hans syn på det han så på reprisen og besvarte TV2s spørsmål om det var riktig taklet av dommeren. At Martin så blir litt sutrete kan jeg godt skjønne siden han naturlig nok var utrolig skuffet over tapet og seierherren ved siden av faktisk var like umulig å diskutere med som min senile bestemor.
Der gikk faktisk Eggen i mine øyne hårfint forbi Fagermo og tok over plassen som TLs minst sympatiske trener.
Angående klagene på TV2's eksperter på FotballXtra, så diskuterte de heller at det i det hele tatt ble gitt gule kort i situasjonen ved straffen, da det bare var litt smådytting Hauge fikk med seg. Jeg er enig med ekspertene i at en mer myndig dommer kun ville gitt spillerne tilsnakk, ferdig med det. For alt Hauge kunne vite, var det bare grunnet en kamp om posisjoner for straffen, det i seg selv bør ikke være nok til gule kort imo. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.10.2010 13:53 Post subject: |
|
|
Men det er fortsatt et helt meningsløst utgangspunkt for en diskusjon etter kampslutt. Intervjueren visste VELDIG godt hva Eggens reaksjon på et sånt fokus ville bli. Han reagerer likt i ALLE intervjuer, og skjeller ut rbktvs egne journalister hvis de kommer med piss som er helt urelevant for kampen. At noen kløyp noen i ræva har INGENTING å si for kamputfallet, og er _BARE_ sutring.
Når det i tillegg kommer fra en psykopat som er kjent for å være tidenes tulling i norsk fotball blir jo det hele rett og slett komisk. Annan klyper min spiller  BUHU. Patetisk...
At Eggen er en knowitall blowhard er vel neppe noe nytt. Han har alltid vært sånn. Men det norske folk har likt han uten folkeskikk, så lenge han er folkelig. Men i det nye medieklimaet som herkser etter at han kom tilbake er det det negative som fremheves til en hver tid. Er vel greit for hjerte hans at han skal pensjoneres snart tenker jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
langbein Junior
|
Posted: 04.10.2010 15:01 Post subject: |
|
|
VIF tapte som med glans og RBK kunne vunnet med flere mål men håper RBK trener mere på skudd trening???
endelig noen som klarte å kjekke ned MA og klanen  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 04.10.2010 15:28 Post subject: |
|
|
| Gøran Sørloth til TV2 wrote: | | Vi må være ydmyke i både medgang og motgang, vi blir sett opp til, har en oppforstrende og opplærende rolle, det er det viktigste vi gjør. Jeg likte ikke måten vi fremsto på i går. |
Fornuftig uttalelse fra dte jeg oppfatter som en fornuftig fyr
For øvrig; Uten å fyre oppunder den debatten igjen (i hvert fall ikke i denne tråden), så kunne dette likegjerne vært sagt om Northug som om Eggen. Bare så det er sagt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 04.10.2010 17:01 Post subject: |
|
|
Vet ikke om det har vært nevnt her tidligere, men MGP fikk en fin velkomst i går  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.10.2010 17:04 Post subject: |
|
|
| Piping, right? Hvorfor det, noe jeg ikke har fått med meg? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 04.10.2010 17:04 Post subject: |
|
|
ey-lå-lå-lålåålllålålålå-ey-lålålålålålålålå
Var på sin plass.
Hva var det egentlig han hadde der å gjøre, og hvorfor skal RBK ta han inn i 'studio' under kampen? |
|
| Back to top |
|
 |
smeboe Proff
|
Posted: 04.10.2010 17:09 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | Men det er fortsatt et helt meningsløst utgangspunkt for en diskusjon etter kampslutt. Intervjueren visste VELDIG godt hva Eggens reaksjon på et sånt fokus ville bli. Han reagerer likt i ALLE intervjuer, og skjeller ut rbktvs egne journalister hvis de kommer med piss som er helt urelevant for kampen. At noen kløyp noen i ræva har INGENTING å si for kamputfallet, og er _BARE_ sutring.
Når det i tillegg kommer fra en psykopat som er kjent for å være tidenes tulling i norsk fotball blir jo det hele rett og slett komisk. Annan klyper min spiller  BUHU. Patetisk...
At Eggen er en knowitall blowhard er vel neppe noe nytt. Han har alltid vært sånn. Men det norske folk har likt han uten folkeskikk, så lenge han er folkelig. Men i det nye medieklimaet som herkser etter at han kom tilbake er det det negative som fremheves til en hver tid. Er vel greit for hjerte hans at han skal pensjoneres snart tenker jeg. |
Enig i at det å bruke hele intervjuet på denne situasjonen blir helt feil da det bare hadde indirekte med utfallet som sådan å gjøre, men nå må vi huske på at hvis NAE ikke hadde brutt inn førti ganger og avfeiet det MA sier, hadde intervjuet fortsatt forbi dette og til det som faktisk var avgjørende. At Eggen mente MA skyldte på dette for tapet, blir å legge ord i munnen på VIF-treneren. MA hvitmaler riktignok egne spillere litt, men det er ikke noe tvil om at han er nærmere sannheten enn Eggen som konstant avviste det saklige synspunktet og i tillegg gjør det på en ovenfra-og-ned-måte.
Martin som spiller hadde jeg heller ikke sansen for og man gjerne kan kalle det dobbeltmoralsk det han sier, men det har faktisk nada å gjøre med denne situasjonen. Han får beskjed om å analysere situasjonen basert på det han ser på skjermen, og han sier stort sett det samme som jeg og de aller fleste andre kan se. Treneren MA er forøvrig en helt annen person enn den noen ganger alt for opphissede spilleren MA.
Når det gjelder NAE ble han tidligere anerkjent fordi han var folkelig og ikke hadde folkeskikk, men fortsatt med et glimt i øyet. Man kan si hva man vil om at MA fremstod som en dårlig taper, men en dårlig vinner, som NAE var et premium eksempel på i går, vil jeg ALDRI forstå.
Tror det blir bra for dere og oss når dere får inn Jönsson på sidelinja og ikke NAE som fremstår som om han har mindreverdighetskomplekser ifht Erik Hamrén. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.10.2010 17:16 Post subject: |
|
|
Haha, den siste kommentaren der er det mange her som vil elske/hate
Kan vel rimelig greit fastslå at begge trenerene viste seg fra en dårlig side i går, selv om jeg støtter Eggen i at det ikke er noe å diskutere. Det skjedde etter at FdS dytta til Annan, så det hadde ikke en gang noe indirekte å si for at Freddy ble utvist.
Som jeg har skrevet tidligere var det dog uansett synd at Freddy ble utvist da han er VIFs klart mest sympatiske spiller. Skulle heller sett at det var Berre! Men Freddy har desverre kun seg selv å takke for det røde... |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 04.10.2010 17:21 Post subject: |
|
|
| knækk wrote: | ey-lå-lå-lålåålllålålålå-ey-lålålålålålålålå
Var på sin plass.
Hva var det egentlig han hadde der å gjøre, og hvorfor skal RBK ta han inn i 'studio' under kampen? |
Indeed.
Haha artig kommentar smeboe! Nå er det bare å vente på Larse. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 04.10.2010 17:32 Post subject: |
|
|
Martin Andresen er så opptatt av å fremstå sindig og behersket i intervjustituasjoner, konstant med et påklistret smil. Artig å se ham miste fatningen etter kampen, det var nok et stort nederlag for ham det også, tenker han gremmes like mye av at han ikke klarte å holde fatningen under intervjuet som at alle hans smarte taktikkeri før og under kampen stort sett bare førte til å felle eget lag.
Det var tydelig at VIF-spillerne hadde tenkt å få Iversen ut av fatning før straffesparket. De startet med å skubbe og dytte på Prica, som alle vel har fått med seg at har et brukbart temperament. Dos Santos er involvert i det, og det er usportslig da motivasjonen er å ødelegge konsentrasjonen til Iversen som skal ta straffespark. Sånn sett kan Hauge greit forsvare gult kort til Dos Santos eller en hvilken som helst annen VIF-spiller som var involvert, hvilket han også gjør. Annan er heller ikke vanskelig å be når han ser Prica blir omringet av VIF-spillere og melder seg på i skubbingen som foregår. Muri øyner da sjansen til å skubbe på Annan igjen som også er godt kjent for temperamentet, og skynder seg bort for å gi ham en liten albue i brystet, hvorpå Annan griper tak i shorts med innhold.
Etter dette hendelsesforløpet blir det lett tilbakestående å klage på at det ble gitt gult kort til VIF-spillere. De satte det hele i scene for å være smarte, og var nok i utgangspunktet ganske fornøyd med å ha fått på Annan et gult kort som er en løsere kanon og langt viktigere spiller enn Dos Santos. Hadde Iversen svidd straffesparket i tillegg så hadde det vært full pott. Det er ingen som provoserer VIF til å drive med slikt usportslig taktikkeri, dette er noe de velger å gjøre med fullt overlegg. Sånn sett synes jeg det er mer kritikkverdig enn andre fremprovoserte eller mer impulsive handlinger i løpet av en kamp. Skal ikke forundre meg om de Martin hadde planlagt dette i fall RBK skulle få straffe.
At Dos Santos så mister hodet seinere gir det hele en viss poetisk rettferdighet. De kan steke i sitt eget fett og gjerne gå et år til og tro at de ville vunnet serien om de hadde fått spille 10 mot 10 eller 11 mot 11. Det er bare en fordel for RBK. Sannheten er at de hadde ikke vunnet om RBK hadde vært 10 mot VIFs 11 heller, hverken kampen i går eller serien.
Var også artig å se på tv-opptaket at 3 personer trøster Dos Santos på sin vei til garderoben: Lustig, Iversen og NAE. Såvidt jeg fikk med meg var det ingen av hans egne lagkamerater som tok seg bryet med å gi ham en klapp på skuldra. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 04.10.2010 20:31 Post subject: |
|
|
NÅ skal Rosenborgs innnsats i går hylles på TV2 i følge Thorstvedt. Det var sannelig på tide! Blir spennende å høre om de klarer det, uten å finne et eller annet negativt de kan ødelegge alt med.
F.eks kunne det vært fokusert på den episoden som nevnes her hvor både Rosenborg- spillere og -trener er raskt frampå for å trøste dos Santos når han får rødt kort, men nei, det blir forbigått uten at det blir nevnt en gang, for her skal Rosenborg, og spesielt Annan tas, tydeligvis. Har ingen problemer med at de setter fokus på det, men når det kun brukes tid og fokus på dette og på en så ensidig måte, ja da bllir det for drøyt.
men som sagt... nå blir det spennende å se om TV2 klarer å vinkle noe positivt mot Rosenborg... |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 04.10.2010 20:44 Post subject: |
|
|
| Vemundo wrote: | Sannheten er at de hadde ikke vunnet om RBK hadde vært 10 mot VIFs 11 heller, hverken kampen i går eller serien.
|
Du har et skrudd syn på hva en sannhet er. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 04.10.2010 20:59 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | NÅ skal Rosenborgs innnsats i går hylles på TV2 i følge Thorstvedt. |
NÃ¥r hvor? |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 04.10.2010 21:06 Post subject: |
|
|
En kan godt mene at Hauge ikke burde gitt gulkort ut fra det han ser og om Annan bør skjerpe seg og evt. saken få etterspill.
Når det gjelder Eggen kan en selvsagt diskutere både det at han blåser av å se på reprisen av Annans kliping og rasismekortet han spiller ut i dag.
Men den reelle provokasjonen som tenner Eggen er at Andresen prøver å henge dette tapet på Hauge, i stedet for å se sine egne taktiske grep.
Der Berre først blir høyreback og senere holdes på banen selv om han har krampe etter 60 min (eller hva det var) osv osv.
Og det er blodig urettferdig, for Hauge dømmer en veldig god kamp. Han velger å roe de gemyttene med ett kort til hvert lag. Det kunne forsåvidt vært Muri og Prica som hadde fått det også, men det er seriefinale, han har akkurat dømt straffe mot det laget som må vinne. Kanskje var det billige kort, men samtidig utartet aldri kampen seg etter dette. Sånn sett kan en si han traff med gulkortene. Det andre er jo dumt av dos Santos, men han kan ikke la være å gi kort fordi det første like godt kunne vært gitt Muri eller vært holdt i lomma.
Hauges styggeste feil var frisparket Hæstad fikk mot seg da Annan tråkka over. Ett ubetydelig frispark midt på banen.
Og ut fra det jeg ser skal ikke Lustig ha straffe, men skulle gjerne sett de hadde flere vinkler av den. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 04.10.2010 21:34 Post subject: |
|
|
| trondh wrote: |
Og ut fra det jeg ser skal ikke Lustig ha straffe, men skulle gjerne sett de hadde flere vinkler av den. |
De har garantert mange vinkler av den, men det er ikke en interessant problemstilling for TV2.
De er heller ikke interessert i om ballen var ute 10 sekunder før VIF scoret, som flere av RBK-spillerne ropte om. Vi husker jo alle hvilket fokus det fikk når Dorsin hadde en ball over dørlinja før RBK scoret tidligere i år. Poenget er ikke om ballen var ute eller ikke, poenget er at de ikke engang enser at det er en situasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 04.10.2010 21:39 Post subject: |
|
|
Det var forresten artig å følge situasjonen da Berg Hestad ble utvist på Lerkendal. Som de lette etter ett eller annet Annan måtte ha gjort.
Og sånn som lufta bare gikk ut av intervjuet da DBH sa at det var en helt uprovosert idiotisk handling av han når hele TV2 redaksjonen sikkert stod klar til å finne noe på Annan etterpå. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 04.10.2010 21:47 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Hjelde wrote: | | NÅ skal Rosenborgs innnsats i går hylles på TV2 i følge Thorstvedt. |
NÃ¥r hvor? |
Matchball Mandag. Thorstvedt med en fin intro fulgt opp av et blankt uttrykk fra Olsen mens han sa et enkelt ja, noen merkelige ord fra en uvitende Schau. Og Myhre som prøver å leke smart. Thorstvedt prøvde ihvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.10.2010 21:50 Post subject: |
|
|
| Thorstvedt er den beste mannen Tv2 har en strålende programleder som vet å holde et fornuftig fokus. Hvem skulle trodd at det skulle bli en sånn kvalitet av fyren etter de horrible sendingene hans for Tv Norge med Royal League. |
|
| Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 05.10.2010 01:29 Post subject: |
|
|
Enig med Keenoir.
De få jeg har sansen for på tv2:
- Thorstvedt
- Bengt
- Mini
- Petter Myhre (holder seg som regel nøytral)
Fuck off:
- Frode Olsen
- Davy Wathne
Skulle likt å se mye mer på TV:
- Gøran Sørloth |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.10.2010 09:18 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | NÅ skal Rosenborgs innnsats i går hylles på TV2 i følge Thorstvedt.
men som sagt... nå blir det spennende å se om TV2 klarer å vinkle noe positivt mot Rosenborg... |
Det var ikke rare hyllesten de fikk til. Det startet med en video full av mål og feiring fra sesongen, for deretter å starte en samtale mellom Thorstvedt og Schau om hvor teit det var å bruke musiker-feiringen for andre gang, før Frode Olsen av en eller annen grunn brukte sint-stemmen sin for at temaet skulle avsluttes. Det hele så heller merkelig ut.
Deretter kom det noen få setninger fra Thorstvedt om hvor bra prestasjon det var å ikke tape på så mange kamper. Myhre tok stafettpinnen videre, før han stanset lettere forvirret etter noen sekunder fordi han hadde glemt hva han skulle si og fordi det regnet.
Schau forsøkte så å si noe positivt ved at endelig hadde RBK fått opp bra juniorspillere (som om det liksom var noe nytt i klubbens historie), før Myhre tar over og snakker det meste om tiden hvor vanskelig Jönsson kan komme til å få det neste sesong, og hvor usikkert det er hvem som kommer til å spille for RBK.
Hyllesten var totalt sett mer negativ enn positiv. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 05.10.2010 09:21 Post subject: |
|
|
haha så tragisk
Fikk ikke sett dette, men tror jeg fikk mer glede av innlegget ditt Brady, enn hvis jeg hadde sett hyllesten på tv  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.10.2010 09:30 Post subject: |
|
|
Jeg husker godt at jeg reagerte på Schau sin uttalelse fordi den er helt åpenbart feil og hvem er det Vålerenga kan skryte av før Singh og Fellah? Vålerenga sin egen venstreback er jo et Rosenborg produkt.
Tror Olsen ble sint fordi han ønsket å gjøre som Thorstvedt hadde gitt beskjed om før sending som var å behandle oss med respekt og unngå drittslenging mot oss.
Synes det var tidig ( morsom ) spøk Thorstvedt tok på Schau om gutter 12 kamper på slutten, men en kunne se på Schau at han ikke syntes det var morsomt i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 07.10.2010 01:41 Post subject: |
|
|
Interessant med hele diskusjonen vedrørende Annan og hans såkalte rumpeklyping, er jo at vi her får se god norsk jantelov i praksis! Ingen klarer å ta RBK på fotballbanen, "ingen" liker at RBK vinner serien igjen. "Ingen" i Norge klarer riktig å kose seg over at norsk fotball tross alt har et godt lag som klarer å prestere sånn noenlunde utenfor landegrensene også. Derfor må RBK tas på andre måter. Klarer man ikke å slå dem på banen, så må man ta kampen på andre ting. Så om ikke annet skal de andre ihvertfall "ta igjen" ved å forsøke å ødelegge lagets rykte eller enkeltspilleres rykte. Rett og slett så smålige er andre lags spillere og supportere, og ikke minst riksmedia (som ikke ønsker at bare RBK skal vinne). Alle som har spilt en del fotball ved at slike ufine triks er ganske vanlige.
Det er bare EN grunn til at Annan tas så hardt i mediene nå, og det har ingenting hudfarge å gjøre, ei heller ikke så mye med selve rumpeklypingen å gjøre. Dette er god gammeldags misunnelse, som er et stygt utslag av janteloven vi har i landet. Den lever fortsatt i beste velgående, bare se... _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 07.10.2010 02:18 Post subject: |
|
|
| Det er jo en slags anerkjennelse av hvilken posisjon RBK har som ubestridt storebror, med alle de komplekser som kommer til syne rundt om. Vi kan smile litt overbærende av det, men neste gang det står om poeng får lillebror tyn igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
|