| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.09.2010 17:03 Post subject: |
|
|
| PVM ville blitt klubbens eneste rene kantspiller ,men som også kan spille på flere plasser. En veldig grei spiller å ha i troppen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 30.09.2010 17:12 Post subject: |
|
|
| ...men som også er typen til å sutre om han ikke er fast på laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 30.09.2010 17:34 Post subject: |
|
|
Nå har PVM blitt diskutert masse her. Og jeg er tilbørlig å si at han tror jeg kunne vært en bra spiller for Rosenborg, hvis han skulle blitt brukt riktig.
Men er det noen rykter om at Rosenborg faktisk er interessert i han? |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 30.09.2010 22:40 Post subject: |
|
|
Hadde ikke vært meg i mot om JJ tok med seg Pontus Farnerud på flyttelasset selv om det nok er usannsynlig _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 30.09.2010 22:43 Post subject: |
|
|
| vegviks wrote: | | Hadde ikke vært meg i mot om JJ tok med seg Pontus Farnerud på flyttelasset selv om det nok er usannsynlig |
Pontus Farnerud må da være lysten på "et siste eventyr" i fotballsammenheng? Er jo heller tvilsomt om Stabæk kommer seg opp i toppen igjen iløpet av Pontus aktive karriere. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.10.2010 16:43 Post subject: |
|
|
Det er slett ikke sikkert at TIL har råd til å tilby sine lånespillere ny kontrakt. Dette gjelder f.eks Kayke. Det betyr at RBK kan tilby Kayke kontrakt i desember-vinduet. En annen spiller som da også er fri er Saliou Ciss (også han i TIL). Han er en meget rask og duellsterk stopper og back. Kun 20 år, men meget god allerede. Dog blir det sagt at han fortsatt mangler litt rutine i forhold til f.eks plassering. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 02.10.2010 16:54 Post subject: |
|
|
| Skjelbred wrote: | | vegviks wrote: | | Hadde ikke vært meg i mot om JJ tok med seg Pontus Farnerud på flyttelasset selv om det nok er usannsynlig |
Pontus Farnerud må da være lysten på "et siste eventyr" i fotballsammenheng? Er jo heller tvilsomt om Stabæk kommer seg opp i toppen igjen iløpet av Pontus aktive karriere. |
Har ikke Jønsson sagt at det er uaktuelt å ta med seg spillere fra Stabæk da? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.10.2010 16:56 Post subject: |
|
|
Hadde vel ikke vært verdens lureste ting å si at han vurderer det mens han ennå er Stabæk-trener nei.
Var for øvrig helt uaktuelt med noe mer enn en leieavtale for resten av 1999-sesongen med Ørjan Berg også  |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 02.10.2010 16:59 Post subject: |
|
|
| Jeg føler vi trenger en ny venstreback. Selv om han har mange assists i år er det som å spille med en mann mindre i forsvar når vi er ute i Europa. Han har blitt for treg til å være så offensiv som han er. Både mot Aris og Leverkusen så vi hvor åpen sida hans er. I tillegg er han for enbeint, vi trenger en som kan bruke høyrebeinet også og har bedre grunnteknikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.10.2010 17:04 Post subject: |
|
|
| Joachim Våge Nilsen er vel en naturlig kandidat å se på. Det var vel også snakk om en eller annen svensk u-21 spiller tidligere i sommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 02.10.2010 17:06 Post subject: |
|
|
| Våge Nilsen faller gjennom internasjonalt pga manglende fart, så nei takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.10.2010 17:15 Post subject: |
|
|
| Synes han virker til å være ganske så rask ihvertfall ikke senere enn Lustig og han har en fantastisk venstrefot. PVM rekner jeg med vi prøver å plukke opp på bosman virker til å endelig begynne å få ut potensialet sitt. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 02.10.2010 17:50 Post subject: |
|
|
Vedr venstrbacker; Saliou Ciss kan spille venstreback. Meget god grunnteknikk og enorm hurtighet. Billig spiller. TIL har ingen rettigheter på ham, selv om han er der nå. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.10.2010 18:05 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Våge Nilsen faller gjennom internasjonalt pga manglende fart, så nei takk. |
Tror jeg også. Eneste kampen som Erling Knudtzon ikke har vært katastrofe i år når jeg har sett LSK er mot Våge Nilsen. Dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 03.10.2010 00:37 Post subject: |
|
|
Jeg sier bare;
Vaagan Moen, takk! |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 03.10.2010 10:26 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Våge Nilsen faller gjennom internasjonalt pga manglende fart, så nei takk. |
Er det virkelig slik at alt som er internasjonalt er hurtig? Er Trond Olsen en bedre spiller enn Francesco Totti? Hurtighet kan kompenseres for, i form av bedre reaksjons- og posisjoneringsevner og utholdenhet. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 03.10.2010 10:29 Post subject: |
|
|
| Totti er jo en sentral spiller. Som back og ving er hurtighet helt avgjørende på internasjonalt nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 03.10.2010 10:41 Post subject: |
|
|
| Abidal, Boateng, Badstuber, Kadlec og Johnson slår meg ganske fort. Alle spiller for topplag i sine ligaer, og ingen er utpreget hurtig. Verdens beste spiller i sin tid, Luis Figo, var heller ikke lynkjapp. Likevel klarte han å prestere på et enormt nivå. Hurtighet definerer på ingen måte internasjonalt snitt. Det er det nivået på spilleren som gjør. Våge Nilsen har vært veldig god i år, på tross av lav toppfart, og er 19 år. Hva forhindrer han egentlig i å utvikle seg videre? |
|
| Back to top |
|
 |
fsnass Proff
|
Posted: 03.10.2010 11:17 Post subject: |
|
|
Hurtighet er jo også et definesjonsspørsmål. Ja, Figo var ikke utpreget hurtig når det gjelder fart. Men han var jo uten tvil en kvikk spiller. God nærteknikk osv. Totti er jo heller ikke hurtig når det gjelder fart, men han er hurtig på mange andre områder. Han er jo absolutt en spiller som har evnen til å være i forkant av situasjoner, og evnen til å plassere seg riktig.
Når det gjelder Dorsin så mener jeg han mangler evnen til å plassere seg riktig. Når han vet at han ikke er utpreget hurtig burde han hatt evnen til å plassere seg deretter, men det har han ikke. Han er jo heller ingen kvikk spiller med god nærteknikk (Dorsin er jo enbeint så det holder). At han fungerer greit i TL synes jeg det ikke er noen tvil om, men han mangler flere typer hurtighet for og holde et internasjonalt nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 03.10.2010 11:17 Post subject: |
|
|
| Zidan spilte vel f.eks venstrekant i store deler av sin karriere. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.10.2010 12:21 Post subject: |
|
|
Klokskap kan kompensere for manglende fart, men skal man være en offensiv sideback i moderne fotball må man ha fart til å rette opp/snu når situasjonen tilsier det.
Det er en grunn til at Evra flyr opp og ned venstrekanten mens den noe mer statiske Neville holder igjen.
Skal målet være å gjøre det bra i Europa må vi handle spillere med internasjonalt snitt, skal vi nøye oss med å være topp tre i Tippeligaen kan vi derimot handle spillere som Dorsin og Olsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 03.10.2010 12:58 Post subject: |
|
|
Jeg vet ikke om Figo og Zidane er spesielt gode eksempler om man skal diskutere hva som er effektivt/bra for den jevne fotballspiller.
-joda, presten formidler Vårherres budskap bra han, men han ække apostelen Peter, lissom. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.10.2010 14:19 Post subject: |
|
|
| Synes det blir feil å trekke fram Dorsin om man skal dra fram spillere uten internasjonalt snitt. Kanskje har han ikke det han heller, men det finnes mer åpenbare eksempler enn ham. To forsvarsmiss nå, joda, men også to målgivende nå sist. Mot Valencia i CL husker jeg ham som meget stødig. |
|
| Back to top |
|
 |
roger Senior
|
Posted: 04.10.2010 09:42 Post subject: |
|
|
Hva med Pelle Nilsson (tidligere Odd) som erstatter etter Demidov? Han ble vel solgt til Hoffenheim for noen år siden. Litt usikker på hvordan karrieren hans har utviklet seg etter det salget, han var i alle fall god i Odd.
Håvard Nordtveit? Kan han være aktuell for Rosenborg? Er vel ikke så veldig til spilletid han har i Arsenal.
Tore Reginiussen, spiller hverken i Schalke eller i Lecce. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 04.10.2010 09:43 Post subject: |
|
|
| Tviler på at noen av de er klare for å komme hjem. Har ikke sett Pelle spille på mange år så aner ikke hvilket nivå han ligger på lenger. |
|
| Back to top |
|
 |
|