English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Viking
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 06.09.2010 21:42    Post subject: Rosenborg - Viking Reply with quote

http://fotball.adressa.no...179237.ece

Kallio må trolig stå over. Det samme må Fillo ( suspendert ) og Ingelsten ( skade )

Noen som vet hvordan det går med Nevland? Han gikk jo ut med skade mot Brann i forrige seriekamp.

Hos oss så er det vel ingen som er ute, eneste usikre er vel Skjelbred som har slitt i det siste. Håper Prica er tilbake for godt nå. Vi ligger 19 poeng forran Viking før kampen, å håper vi er 22 poeng forran når kampen er over.

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 06.09.2010 23:20    Post subject: Reply with quote

Kommer meg ikke på denne kampen da laget jeg trener har kamp akkurat samme tid... Det vil si at det blir nesten en måneds pause fra Lerkendal for meg (utenom a-ha-konserten). Merkelig, men samtidig ikke helt forferdelig, da jeg har vært veldig utladet mtp. RBK etter tapet mot FCK. Regner med en grei seier mot ustabile Viking.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 06.09.2010 23:57    Post subject: Reply with quote

Viking er ganske anonyme, jevnt over bra men egentlig bare Nevland som har noe ekstra.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 00:17    Post subject: Reply with quote

Masse gode spillere der, får sjeldent ut det som bor i spillermaterialet. Og det oppsummerer vel Viking de siste tjue årene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ginillio
Junior

PostPosted: 07.09.2010 00:35    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Masse gode spillere der, får sjeldent ut det som bor i spillermaterialet. Og det oppsummerer vel Viking de siste tjue årene.

Underprestert de siste tyve årene ja.. Bør vel heller sie noe om at spillerne til Viking overvurderes år etter år. Som tidligere nevnt; grått lag.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 07.09.2010 01:06    Post subject: Reply with quote

Viking er et grått og kjedelig lag som sansynligvis kommer til å forbli grått og kjedelig frem til de tar et seriegull.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longines
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 01:35    Post subject: Reply with quote

Viking er et grått og kjedelig lag som sansynligvis kommer til å forbli grått og kjedelig for alltid. Smile

Personlig fatter jeg ikke hvordan en så stor klubb med sine ressurser og fasiliteter klarer å være så kjedlige. Men hvis jeg skal peke på en mulig forklaring, så må det kanskje være at de stort sett alltid handler spillere som har floppet i andre klubber, og aldri spillere som er på vei opp og frem. Da tenker jeg på spillere som Pimpong, Sigurdson, Gislason, Ødegaard og Jarstein. Alle spiller som har blitt fryst ut av klubber som Brøndby, FCK og Rosenborg.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 08:18    Post subject: Reply with quote

Tror ikke knerten er alene om å være utladdet, har vært ganske dødt her de siste dagene.
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 07.09.2010 08:33    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Men hvis jeg skal peke på en mulig forklaring, så må det kanskje være at de stort sett alltid handler spillere som har floppet i andre klubber, og aldri spillere som er på vei opp og frem.

Syntes de gjorde et godt kjøp i Fillo og Ingelsten, men det ble liksom ikke stort mer. Alt for dårlig midtbane gir de problemer gang på gang.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 08:44    Post subject: Reply with quote

Forsvarsspillet er ikke å hoppe i taket for heller, da det så ut som sogndølen i midtforsvaret skulle bli en stabil god TL-stopp skjedde det noe, han har jo vært dårlig i år. Mulig det skyldes skader som jeg ikke har fått med meg.

Viking er et lag som alltid ser bra ut og blir tippet høyt før sessongen, og som har gode perioder midt i, men ender "alltid" midt på tabellen.

De har også de kjedeligste supporterne. Skulla bytta farge på drakta for lenge siden.

Back to top
Wannebo
Veteran

PostPosted: 07.09.2010 09:18    Post subject: Reply with quote

Synd for Viking at de mistet Ingelsten resten av sesongen, med han på banen tror jeg de hadde vært atskillig høyere på tabellen enn de er nå når sesongen er over. De trenger en type som Ijeh var for dem to-tre år siden.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 08.09.2010 01:26    Post subject: Reply with quote

Jeg føler kanskje at gråhetstoppen kom rundt 2005. Det er noe uforløst over laget deres og jeg tror de kan bli blant de beste i sesongens to siste måneder og avslutte på 3.-4.plass. Men kollapser a la den i Haugesund er jo uakseptabelt for en klubb med Vikings ambisjoner.

Alltid er det slik at Viking selv uttaler at de "mangler den siste brikken". De savner alltid en spillertype som de ikke har. Gjennom de siste årene har dette vært alt fra matchvinnende toppkeeper, pasningsterk midtbanedirigent, fysisk oppspillspunkt, hurtig og målfarlig ving og notorisk målscorer. Så henter de inn denne brikken og oppdager en ny type spiller de mangler. Generelt er forsvaret for ustabilt, midtbanen for veik og angrepet for tynt besatt.

Men at de er Norges gråeste lag i dag er jeg litt uenig i. De har da brukbar oppslutning på hjemmekampene selv om Stavanger-Sandnes regionen også er stor. Synes nok både Sandefjord og faktisk Lillestrøm er atskillig kjedeligere i år, dette er klubber preget av mangel på livsgnist. I Viking er det liksom alltid et eller annet på gang som folkene der nede og ekspertene har tro på. Slik er det ikke i en del andre klubber. Men for oss andre ser det uinteressant ut som alltid. På Åråsen er fansen pisslei middelmådighet og gampefotballen som går igjen fra trener til trener uten resultater, det ser man på publikumstallene.

Birkir Bjarnason er en spiller som lett er blant de fem beste midtbanespillerne i serien. Høiland er geni og rasshøl på en gang. Hareide kan vi si mye om, men han er en kjentmann. Nevland, Ødegaard og Bertelsen er svært gode på sitt beste. Landu Landu er spennende. Men så lenge mangelen på vinnerkultur er som den er, hjelper det nesten ikke samme hva de gjør. Stallen er etter mitt skjønn den nest- eller tredje beste i Norge, men år etter år får vi uforklarlig dårlige prestasjoner. Jeg skjønner ikke hva som er galt med Viking, men selv mener de sikkert at det eneste de trenger er èn sentral spillertype og så løsner alt...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 08.09.2010 20:05    Post subject: Reply with quote

Iversen sliter med kneet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toki
Veteran

PostPosted: 09.09.2010 16:44    Post subject: Reply with quote

Går fotballbussen fra Fannrem til denne kampen, og er det mulig å hoppe på denne fra Børsa? Noen som vet om prisen blir på 130 kr da også?
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 10.09.2010 12:48    Post subject: Reply with quote

Jamtfall på topp. Jaja. Strand som OMS vitner også om for dårlig dekning på den plassen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 10.09.2010 12:53    Post subject: Reply with quote

Strand som bindeledd er helt utrolig. Rett og slett.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 10.09.2010 13:06    Post subject: Reply with quote

Utrolig merkelig at Strand og Skjelbred ikke bytter plass imo. Spennende lag.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 10.09.2010 13:25    Post subject: Reply with quote

En ting jeg takker Eggen for, og det er at noen setter press på "øvrig sportslig avdeling" når det gjelder skjebnen til Olsen og Moldskred. Eggen har vist troa på dem, og gitt dem mange sjanser, men jeg tror han ser at de som angripere for et Rosenborg med europeiske ambisjoner rett og slett ikke holder mål.

At Jamtfall går rett inn på laget taler sitt tydelige språk.

Forstår at folk synes det er rart at Strand er OMS, men det har nok like mye å gjøre med en stivnet oppfatning av hva OMS-rollen innebærer. Man er ikke nødvendigvis en playmaker eller en trequartista kun fordi man opererer i mellomrommet. Strand har spilt sine beste kamper når han 1) får komme på løp i boksen og 2) avslutter fra rett utenfor 16.

Enig med de som heller vil se Skjelbred på den posisjonen, men jeg er sikker på at Strand har fått arbeidsoppgaver/rolle som passer til egenskapene hans.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 10.09.2010 13:36    Post subject: Reply with quote

Jamtfall fra start gitt; den hadde jeg ikke sett komme. Blir spennende å se hva han får til og blir deilig å se noe annet enn Olsen/Moldskred for a change i hvert fall.

Mulig grunn til at Roar og ikke Skjelbred starter i den offensive rollen på midten er for å ha større løpskraft i den defensive jobbinga? Viking har i hvert fall en svært så løpsvillig midtbane (Bjarnason, Fillo, Nisja, Danielsen).
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 10.09.2010 13:58    Post subject: Reply with quote

Gledelig med fem trøndere i startoppstillinga og fire til på benken.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 10.09.2010 14:13    Post subject: Reply with quote

Moldskred är inte ens på bänken.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 10.09.2010 14:16    Post subject: Reply with quote

Ble ikke Özil klar for Real Madrid tidligere i høst, eller blander jeg sammen to spillere her nå?
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 10.09.2010 14:20    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Moldskred är inte ens på bänken.

Ja, skulle Lustig bli skadet eller sliten er det vel bare å trekke Strand ned på høyre back-posisjon...
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 10.09.2010 14:22    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Gledelig med fem trøndere i startoppstillinga

Det burde ha vært en til. Russeren bør finne sin plass i fryseboksen.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 10.09.2010 14:27    Post subject: Reply with quote

Strand burde vel strengt tatt ikke ha startet da. For all del, har gjort en bra jobb i høst, men jeg er prinsipielt i mot å bruke ham som startmann.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 1 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb