| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
vemundo Veteran
|
Posted: 06.09.2010 19:56 Post subject: |
|
|
Kanskje litt bombastisk å avslutte hele tråden om Jamtfall, allikevel.  |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 06.09.2010 20:33 Post subject: |
|
|
Hehe... ja... det var da voldsomt. SÅ bra var ikke det jeg skrev vel...? Håper jo også at det etterhvet skal være verdt å skrive mer om Jamtfall enn hvordan utleieavtalen hans ble avsluttet. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 06.09.2010 21:34 Post subject: |
|
|
| Jeg tror han kan overraske oss. Hva tror folket? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.09.2010 21:37 Post subject: |
|
|
| Hadde Jamtfall hatt finter med ballen, hadde han vært en toppspiller i Tippeligaen. Hurtig, akselerasjonssterk, fysisk sterk i kroppen, tar kloke valg med ballen og er mlåfarlig. Utrolig synd han har litt dårlig teknikk og null finter med ballen. Likevel tror jeg han kan bli en meget god spiller for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.09.2010 23:34 Post subject: |
|
|
| Jeg liker det jeg ser av avstluninger fra ham på videoene fra treningene for tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 06.09.2010 23:38 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Hadde Jamtfall hatt finter med ballen, hadde han vært en toppspiller i Tippeligaen. Hurtig, akselerasjonssterk, fysisk sterk i kroppen, tar kloke valg med ballen og er mlåfarlig. Utrolig synd han har litt dårlig teknikk og null finter med ballen. Likevel tror jeg han kan bli en meget god spiller for oss. |
Jamtfall minner meg om Storflor. På en positiv måte.  |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 06.09.2010 23:53 Post subject: |
|
|
Har stort sett tro på de fleste RBK henter, men det blir jo ikke alltid vellykket. Jeg tror det i flere tilfeller var fordi jeg gjerne så for meg at spillerne ble brukt riktig, trent riktig, ikke ble skadet, ikke spiste burger 3 ganger om dagen, osv. men i praksis blir det gjerne annerledes. Flere av de som ikke har blitt så vellykket tror jeg iallefall at kunne blitt det, om omstendighetene hadde utviklet seg på en mer heldig måte. Noen hadde nok veldig dårlige odds.
For Jamtfall sin del tror jeg muligheten også er der, men det blir spennende å se om han har fått bukt med skadeproblemene han har hatt, blir brukt på en riktig måte, får nok sjanser, kanskje har litt stang inn i starten, osv. Har ikke sett ham så mye i Ranheim, og i de få kampene jeg har sett har ikke Ranheim dominert spillet slik RBK gjerne gjør og Jamtfall har ikke vært så veldig mye involvert. Allikevel har han en tendens til å være involvert i nøkkelsituasjoner, han virker "kynisk" og smart.
Det ville vært veldig artig om Jamtfall lykkes, han har kjempet seg tilbake fra alvorlige skader som mange ikke makter å komme over. Unner ingen å rive av korsbånd. Dessuten er det utrolig underholdende å se på godt kantspill, om han kan bidra til det. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 07.09.2010 00:32 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Hadde Jamtfall hatt finter med ballen, hadde han vært en toppspiller i Tippeligaen. Hurtig, akselerasjonssterk, fysisk sterk i kroppen, tar kloke valg med ballen og er mlåfarlig. Utrolig synd han har litt dårlig teknikk og null finter med ballen. Likevel tror jeg han kan bli en meget god spiller for oss. |
Det er jo det jeg også har sagt - det er stort sett på det tekniske at det er særlig forskjell på Jamtfall og Bolanos. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.09.2010 17:49 Post subject: |
|
|
| Må si jeg synes MJ virker som en veldig rolig, behagelig og ydmyk kar på intervjuene. Føler det øker trua mi på han, som jeg forsåvidt har hatt hele tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.09.2010 20:26 Post subject: |
|
|
| Er enig med deg. MJ var et "problembarn" da han var litt yngre. Umoden og useriøs, og han trodde kanskje at det skulle gå av seg selv å bli fotballstjerne, men han har da måttet gå den virkelig harde veien for å komme dit han er i dag - så han har nok lært en del om ydmykhet med åra. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 08.09.2010 22:17 Post subject: |
|
|
Har han forbedret basis- og dribleferdighetene sine med ball kan han bli verdifull for oss. Inntil jeg ser det (har ikke fulgt han i år) velger jeg å være skeptisk til at han skal styrke oss. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 10.09.2010 12:50 Post subject: |
|
|
| Blir en liten ny ilddåp dette. Får håpe han tar steget, men jeg tviler på at han kan bli en klassespiller. Håper han får en god start mot Viking. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 10.09.2010 17:13 Post subject: |
|
|
Jeg er en av de som var negative til Jamtfall da han var i skuddet sist. Etter det jeg har sett fra treningsvideoene fra rbk.no er jeg veldig positiv. Med lynraske vendinger og enkle nettsus imponerer han. Og med gode straffeskytere i laget er Jamtfall alltid en trussel i seg selv.
Roar var vel 23 da han ble fast i 11'ern... |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.09.2010 19:34 Post subject: |
|
|
Jeg har aldri sett maken til hets av en enkeltspiller her inne som det Jamtfall fikk etter et innhopp for et par år siden.
Håper veldig at han får revansjert seg på søndag, og stappet kritikken langt ned i halsen på de verste 'far og sønn'-haterne. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 10.09.2010 19:59 Post subject: |
|
|
Jamtfalls karriere minner litt om den enkelte unge talenter i Italia opplever, de blir lånt ut over alt frem til de er i midten av tjueåra og får sjansen for fullt i moderklubben.. ikke uvanlig for noen av dem å ha like få kamper som Jamtfall til tross for lang fartstid.
Borriello er en slik spiller, kom til Milan i 2002 og tilbrakte de neste årene utlånt over alt. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 10.09.2010 20:35 Post subject: |
|
|
| Men Borriello er så velsignet at han ikke har gått skadet tilsammen tre år siden han var 19. |
|
| Back to top |
|
 |
Trønder Junior
|
Posted: 18.10.2010 18:36 Post subject: |
|
|
Noen som vet om Michael Jamftfall er skadet ?
Så han ikke på benken i går ? |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 18.10.2010 18:54 Post subject: |
|
|
| Han stod oppført på benken. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 18.10.2010 20:25 Post subject: |
|
|
| Sikkert gjemt under et persisk teppe med innlagte varmekabler eller noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 18.10.2010 23:14 Post subject: |
|
|
| Han var på benken. Så han under oppvarminga. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 08.12.2010 19:20 Post subject: |
|
|
Dorsin skryter av Michael og sier han har gjort voldsomme framskritt i høst. Blir spennende å se mot Aris om han kan utrette noe fra start mot kontinental motstand - der har han vært usynlig sålangt (denne typen spillere har jo en tendes til å falle litt ut av kampbildet noen ganger).
I en bortekamp som denne er det avgjørende at lagkollektivet greier å spille presist i rom de gangene sjansen byr seg, da vil både Michael og Morten være farlige, begge to rapporteres å være i godt slag. Kanskje virker det forløsende at Steffen er ute av laget også - hva vet jeg. Formen hans de siste kampene har vel snarere hemmet angrepsspillet det må selv jeg innse. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 16.12.2010 00:08 Post subject: |
|
|
Jeg er faktisk glad for at Michael starter kampen mot Aris.
Jeg var veldig kritisk til Michael i hans forrige RBK periode, men i dag er han den eneste RBK spiller som evner å komme seg til dødlinjen og legge inn.
Og, han har gode innlegg.
Jamtfall jr er, ved siden av Olsen, de angrepsspillere i RBK som jeg anser som "skapere" (av målsituasjoner).
(Iversen og Prica er mottakere). (Moldskred er ingenting).
Bare synd for RBK at det ikke finnes en ordentlig god dribler et sted i det offensive spillet. En som kan skape overtallssituasjoner. Dette ville virkelig frigjort spissferdighetene til Olsen og Jamtfall. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 16.12.2010 00:14 Post subject: |
|
|
| Ja, hele laget skriker etter bedre ballferdigheter framover. Vel var Braaten og Storflor frustrerende til tider og gikk veldig opp og ned men begge var venn med ballen. Olsen, Moldskred og Jamtfall gir oss en voldsom hurtighet som vi riktignok sjeldent får utnyttet da motstanderne her hjemme ligger så lavt, men borte i Europa kan kampene være annerledes. Jeg er en tilhenger av å spille med en klassisk vingtype (rask, søker bredde) og en mer teknisk anlagt "ballspiller", med en målfarlig, fysisk sterk og taktisk klok midtspiss mellom seg. Dessverre er spillerstallen litt dårlig balansert i forhold til å oppfylle denne sammensetningen per i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 16.12.2010 00:17 Post subject: |
|
|
Three letters for ya all: PCS
'nuff said! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 16.12.2010 02:03 Post subject: |
|
|
| Hvis det er teknikk du tenker på så; ja, PCS har gode ballferdigheter. Men han er vel ingen direkte konkurrent til spillerne vi nevner, for til tross for en drøss kamper ute på sidene vet vi jo at det ikke er der han kommer til sin rett. |
|
| Back to top |
|
 |
|