English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Bayer Leverkusen - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 29.08.2010 16:17    Post subject: Reply with quote

Ser ikke ut som Leverkusen tålte å trekke stormakten Rosenborg. ligger under 3-1 på hjemmebane, å det er ikke pause enda. Sikkert nervøs før de skal møte oss! Razz

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert

PostPosted: 29.08.2010 16:23    Post subject: Reply with quote

Det er i hvertfall lov å håpe Very Happy
KenMan
Veteran

PostPosted: 29.08.2010 16:50    Post subject: Reply with quote

De ligger under 2-5 nå Wink
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 29.08.2010 16:58    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er det 3-6 Confused

Om det laget der klarer å skåre 6 mål borte mot Leverkusen, da bør jaggu vi også klarer å ta minst 1 poeng!

- Torgeir Børven
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 29.08.2010 17:02    Post subject: Reply with quote

Mönchengladbach er vel heller ikke regnet som en av de største konkurrentene til Leverkusen & co.?

Merkelig resultat. Men det er jo ikke slutt enda, så rarere kan det faktisk bli.
Vollrik
Veteran

PostPosted: 30.08.2010 11:19    Post subject: Reply with quote

Jeg la merke til at Ballack ble byttet ut tidlig i andre omgang.

http://vglive.no/#match=iss1540541
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 30.08.2010 13:09    Post subject: Reply with quote

Så denne kampen og det var en rar kamp. Dette er derby som Gladbach ikke hadde vunnet på 16 år. Levekusen styrte det meste fra start, med et meget hurtig spill i lengderetningen. Men Gladbach tok ledelsen på sin første sjanse. Leverkusen utligna rimelig kjapt, men etter det var det tut og kjør. Leverkusen presset på, men Gladbach kontret de i senk. Forsvarspillet til Leverkusen hadde store likheter med det vi har vist den siste tiden.

Har ikke store forhåpninger til denne kampen, vi kan ikke storme i angrep, men må ha trygghet bakover. Det går fort med Leverkusen, jævla fort, når de setter fart, da kan vi ikke ha 7 spillere foran ballen. Det blir fubar.

Ballack ble visst byttet ut fordi han ikke er helt i kampform for tiden. men skal sjekke opp det.
Rod
Proff

PostPosted: 30.08.2010 14:06    Post subject: Reply with quote

Leverkusen har jo både gamle storheter og "nye" unge spillere som brukes på landslaget til forskjellige land. Hyypiä kom jo fra Liverpool, og Ballack kom jo som kjent nettopp tilbake. Landslagskeeper Adler har jo stått en del for Tyskland og kan ikke spøkes med, Kiessling, Helmes er noen av de på topp. Barnetta, Renato Augusto, Vidal og Rolfes på midtbanen. De har et lag som kan kjøre oss i senk på en god dag, og jeg tror vi skal få litt av en jobb defensivt, men det kan gjøres.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ace
Veteran

PostPosted: 30.08.2010 17:24    Post subject: Reply with quote

Du glemte Kadlec. Smile
Vollrik
Veteran

PostPosted: 31.08.2010 23:22    Post subject: Reply with quote

Dette laget tror jeg vil være det lureste i Leverkusen(4-1-3-2).

---------------------------------Ørlund

---Lustig----------Bjærsmyr---------Demidov--------Dorsin

-------------------------------Annan

----------Skjelbred-----------Sare------------Henriksen

---------------------Iversen---------Prica

Tyske lag er kjent for kontringer, og dette laget er sterkt mot nettop det. I tillegg har Leverkusen Hypia i forsvaret, derfor er det viktig å ha duelkraft i Prica-Iversen inne i boksen som kan plukke Dorsins presise oppspill.

Med Annan og Sare på banen så tror jeg det er gode muligheter for at Lustig, Henriksen og Skjelbred kan satse litt fremover på banen. Et viktig trekk for å ta poeng mot Leverkusen, spessielt på bortebane, vil være å temme Ballack. Det er en vannskelig oppgave selv for Annan, derfor tror jeg det er lurt å stille med to spillere som kan temme han, altså Annan og Sare.

en tredje ting som er bra med Duoen Annan-Sare er at nå som Stadsgaards fart i forsvaret er borte, så bør kontringene helst bli stoppet før de er helt oppe ved 16-meteren.

Det blir en spennende kamp.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 31.08.2010 23:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vi bør satse på en kombinasjon av løpskraft, defensiv styrke og kontringsferdigheter mot Leverkusen, i en kamp der det blir viktig for oss å stoppe overganger imot og samtidig ta de overgangene vi får.

Har bare tatt meg råd til en av Iversen, Winsnes og Henriksen, som jeg anser som de dårligste til å løpe hjem. Moldskred foran Olsen pga flinkere til å holde på ball.

Antatt minst juksing på hjemløp-og-raske-framover-lag:

Örlund

Lustig - Bjärsmyr - Demidov - Dorsin

Annan

Saré - Skjelbred

Henriksen

Prica - Moldskred

Iversen inn for den slitneste/dårligste/riktige av de fem forrerste etter cirka timen, Olsen eller Bakenga inn for Moldskred omtrent samtidig, Strand i backup for slitne bein.
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 31.08.2010 23:35    Post subject: Reply with quote

Sare skore tre! Cool
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 31.08.2010 23:51    Post subject: Reply with quote

Fresht at dere vil ha en dere vet FUCK all om inn i elleveren borte i Europa.

Tommel'n opp!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 31.08.2010 23:59    Post subject: Reply with quote

Han er helt sikkert kjempeflink!
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 01.09.2010 00:26    Post subject: Reply with quote

Demonstrerte ikke kampen i København at to spisser og diamant på midten er selvmord på bortebane i Europa? Her bør vi lære av de store lagene hvor 4-5-1 har blitt hegemonisk i slike kamper. Siden vi er et ufattelig mye svakere lag enn Bayer Leverkusen bør vi for all del ikke gå ut i samme formasjon som mot Follo og Hønefoss.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 01.09.2010 00:41    Post subject: Reply with quote

Jeg har isåfall ikke sagt at Diamant er aktuelt. jeg skrev 4-1-3-2. jeg mener også at Skjelbred og Henriksen kan trekke ut på kantene, samt jobbe deffensivt, noe som desverre ikke skjedde mot FCK.

Mulig jeg tar feil, men jeg mener diamantformasjon skrives slik: 4-1-2-1-2. og at 4-1-3-2 er annen formasjon med 2 spillere lenger ut mot kantene. Uansett er jeg enig i at diamant med offensive backer ikke er lurt mot Leverkusen.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 01.09.2010 01:06    Post subject: Reply with quote

germain wrote:
Demonstrerte ikke kampen i København at to spisser og diamant på midten er selvmord på bortebane i Europa?

Men det fungerte i Valencia.
Back to top
germain
Proff

PostPosted: 01.09.2010 01:35    Post subject: Reply with quote

Det gjorde kanskje det. Jeg er ikke noe taktisk geni, jeg bare registrerer at mange sverger til 4-5-1 i slike kamper, og at det har blitt stilt spørsmålstegn ved om f.eks Tottenham under Redknapp kommer til å slite med å spille 4-4-2 på bortebane i Champions League.

At man kan lykkes i enkeltkamper, og i enkelte perioder, selv om man spiller med to på topp, tviler jeg ikke på. Det kan skyldes en rekke spesifikke variabler som spiller inn der og da. Men som hovedregel virker det som 4-5-1 er det tryggeste kortet. I vår beste periode på bortebane Europa på 90-tallet spilte vi med én spiss, et triangel på midten og to tilbaketrukne kantspillere.

Med dagens system vil det bety Prica på topp, Olsen ute til venstre, Moldskred (?) til høyre + Skjelbred og Henriksen foran Annan på midten (en annen variant vil kanskje være Iversen foran Annan og Henriksen/Skjelbred på midten).
Back to top
fsnass
Proff

PostPosted: 01.09.2010 02:22    Post subject: Reply with quote

Man så jo en tydelig tendens under VM at de fleste lagene forsvarer seg med fem på midten. Møter man et lag med fem på midten, er jo nesten midtbanen tapt før kampen hvis man stiller med fire.
Færre og færre lag som stiller med fire midtbanespillere. Du så det som sagt under VM, Ferguson gjør det med United. Synes absolutt vi bør starte med fem på midten mot Leverkusen. Håper for all del vi unngår diamant på midten, så jo hvor utrolig bra det fungerte mot FCK.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 01.09.2010 08:35    Post subject: Reply with quote

Kall det hva du vil, men tilnærmet 451 bør det være. Med Annan tilbaketrukket kan vel en annan spiller(god den?) være litt fremskutt.
Da heter det sikkert ikke 451 lenger.
Ser for meg at vi må krige mye mellom midstreken og egen 16.
Da gjelder det å kunne holde litt på ballen når vi får låne den.
Kombinert med hurtige overganger.
toreinar
Veteran

PostPosted: 01.09.2010 08:45    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per Skjelbred er 100% restituert og bobler av overskudd til denne kampen.
Om vi skal kunne yppe oss litt der nede må vi ha spillere med løpskraft, kunne holde på ballen, raske bein og samkjørt forsvar og midtbane som presser riktig.
Synes ikke vi har råd til Iversen og Prica samtidig på banen før evnt. siste 20 minutter.
HÃ¥per Sare er en arbeidsmaur med god teknikk og overblikk.
VÃ¥r lille sjanse ligger i at de blir frustrerte og at vi ypper oss mere og mere utover i kampen.
Slik vi har sett så mange ganger før.
Hedley
Veteran

PostPosted: 01.09.2010 09:15    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Fresht at dere vil ha en dere vet FUCK all om inn i elleveren borte i Europa.

Tommel'n opp!

Tror vi er nødt til å gamble på det gitt, da de andre vi har er veid tidligere.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 01.09.2010 09:29    Post subject: Reply with quote

En ting er helt klart, vi kommer til å bli rævpult etter alle kunstens regler om vi spiller med samme formasjon og like trang midtbane som mot FCK. Bayer Leverkusen holder et par hakk bedre standard enn FCK.

Det nytter ikke å leke denne kampen på FM folkens, dette er real life og der suger vi defensivt for øyeblikket. I tillegg skal vi spille inn en ny midtstopper som får en kamp sammen med nye lagkamerater før denne kampen.
Hva unge Saré står for aner jeg ikke, men ser ham som rimelig uaktuell i startoppstillingen.

Stikk fingern i jorda, vi har ikke god nok stall til å kunne hevde oss i denne turneringa. Håper jeg tar feil.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.09.2010 09:35    Post subject: Reply with quote

Heldigvis handler dette om fotball, jeg har ikke tenkt til å stikke fingern i jorda og tenke fornuftig på EL. Jeg har tenkt til å håpe og drømme og eventuelt bli sykt skuffa før jeg etter en ukes tid begynner å tro på neste års CL-kvalikk hehe Smile
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 01.09.2010 09:42    Post subject: Reply with quote

Enig Dolphins..drømme om at Rbk skal gjøre en god figur...kanskje vinne..var ikke mange som trodde RBK skulle gjøre det bra i siste CL heller..slo da Valencia både hjemme og borte, uavgjort mot Chelsea..Nei, jeg gleder meg til Europa league.Har ikke forventinger om at RBK skal vinne.Skal kose meg og tar alle poeng som en seier..
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 16, 17, 18  Next
Page 1 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb