View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Smileyvero Junior
|
Posted: 06.08.2005 11:03 Post subject: Rune Ertsås |
|
|
I følge denne linken http://www.tornekrattet.n...48&catid=3 skal visst Rosenbog ha vært i kontakt med Rune Ertsås fra Steinkjer FK...tviler på at han er interessert desverre Ser ut til at han kan gå til Molde... _________________ Rosenborg i mitt hjerte - alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 06.08.2005 11:09 Post subject: |
|
|
Hm. Rosenbog? _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
Smileyvero Junior
|
Posted: 06.08.2005 11:16 Post subject: |
|
|
Opps...Rosenborg har vært interessert iallefall  _________________ Rosenborg i mitt hjerte - alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Sticks Junior

|
Posted: 06.08.2005 11:17 Post subject: |
|
|
Hmm. Ertsås ja. Han ble iallefall utrolig god på CM etter ett par sesonger. _________________
Rosenborg. Alltid!  |
|
Back to top |
|
 |
Smileyvero Junior
|
Posted: 06.08.2005 11:17 Post subject: |
|
|
Skikkelig flink spiller det  _________________ Rosenborg i mitt hjerte - alltid! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Smileyvero Junior
|
Posted: 06.08.2005 12:41 Post subject: |
|
|
Der var det noe bedre stoff ja  _________________ Rosenborg i mitt hjerte - alltid! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.08.2005 12:54 Post subject: |
|
|
Ertsås ble sjuk sist helg og prøvespillet hos Molde ble spolert: Stoppet av matforgiftning |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.08.2005 13:04 Post subject: |
|
|
Ertsås er tatt ut i G18-landslagstroppen mot Polen i neste uke.
- Ifølge rapportene har Rune mye av det vi leter etter. Han har vært i god form lenge, han er hardtarbeidende og han er flink til å score mål. Rune er definitivt en spennende spiller. Jeg gleder meg til å se ham med egne øyne, og er spent på hva han kan bidra med på dette nivået, sier landslagssjef Tor Ole Skullerud.
Både Rosenborg, Molde og Aalesund sikler etter SFKs nye spissjuvel. Planen var at unggutten skulle trene med Molde fra tirsdag til torsdag kommende [denne] uke. Nå blir treningsoppholdet etter alt å dømme flyttet slik at sparbyggen kan yte best mulig for Norge.
Les mer: - Fortjener sjansen |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.11.2005 11:28 Post subject: |
|
|
Molde har bestemt seg for å kjøpe nordtrønderen:
- Vi kommer til å kontakte Steinkjer over helgen. Kommer vi til enighet med klubben, tror jeg han kommer til oss, sier administrerende direktør Tarje Nordstrand Jacobsen.
Les mer: Molde vil snyte RBK |
|
Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 18.11.2005 11:43 Post subject: |
|
|
Trodde Bratseth hadde som mål å få de beste trøndere til klubben. Erstås må jo være et av de absolutt største talentene i trønderlag. Ganske sikker på at han takker ja til oss hvis han får et tilbud. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.11.2005 11:53 Post subject: |
|
|
- Rune kan bli en god Tippeligaspiller. Han er en ung gutt med masse talent. Han har vilje til å kunne videreutvikle talentet, gode holdninger, og er en blid og kjekk kar som passer veldig godt inn i både spillergruppa og profilen til Molde Fotballklubb, sier Nordstrand Jacobsen.
(...)
Ertsås har kontrakt med Steinkjer FK ut neste sesong. Det er derfor skissert flere mulige utganger for en overgang til Molde:
Ertsås blir MFK-spiller i løpet av kort tid.
Ertsås signerer for Molde, men leies ut til SFK ut vårsesongen.
Ertsås spiller hele sesongen for Steinkjer, på utlån fra Molde.
Steinkjer overpriser Ertsås og overgangen går i vasken.
- Det er flere hensyn å ta. Våre og SFKs ønsker og behov er en ting. Det viktigste av alt er Runes utvikling og ønsker, både når det gjelder fotball og skolegang, sier MFK-direktøren.
(...)
- Selv har jeg ikke hastverk, men det er klart jeg har lyst til å prøve meg på et høyere nivå og spille for Molde, sier Ertsås.
(...)
- Hva er prisen for Ertsås?
- Den er mer enn 500.000 og mindre enn 1,5 millioner kroner, sier SFKs sportslige leder Erik Sakshaug.
Les mer: Molde vil sikre seg Ertsås nå |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 18.11.2005 12:56 Post subject: |
|
|
Rosenborg kan bare ikke være bekjent av å la Rune Ertsås gå til Molde. Og ang. ryktene om at han skal være klar for Molde, jeg tror det ikke før det evt. måtte bekreftes fra offisielt hold.
Verden går under hvis Ertsås blir Molde-spiller. Sånt har vi bare ikke råd til. Store trønderske talenter skal i RBK. Ikke i Molde.
Men det spørs om ikke roten til alt ondt er den godeste Petter Christian Singsaas, som sannsynligvis betalte dommeren i kampen Kolstad-Molde og som sikkert har lovt Ertsås både det ene og det andre dersom han blir Molde-spiller.
Men det er bare å krysse fingre og tær og alt annet for at Ertsås ikke blir Molde-spiller.
Solskjær ville vi ikke satse på, Ertsås lar vi gå til Molde, og alle andre Clausenengen-talenter det samme. Ja, og denne Gashi, han får både Molde og VIF nyte godt av. Men vi vil ikke ha han før han har slått gjennom i Tippeligaen, for Vålerengen.
Det blir vel det samme også med Ertsås. Når han har spilt et par sesonger i Molde og blitt toppscorer, først DA blir RBK interesserte. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 18.11.2005 14:08 Post subject: |
|
|
Rune Ertsås har uttalt at han heller vil spille for Steinkjer i 2.div, enn for Molde 2. eller RBK 2 i samme divisjon, heller A-lags-spill enn B-lags-spill for enn tippeligaklubb.. Jeg tror heller at Molde og RBK skal være mer redd for at det kommer en 1.div klubb på banen med fullt opplegg med skole o.l ! Aalesund og Bodø/Glimt er glimrende alternativer i så måte.. Jeg har litt mer tro på et "Milan-opplegg", at RBK kjøper spillere, for å så leie de ut til andre klubber. Synes at det er rart at ikke RBK gjør dette litt, for du får fra 7 - 20 Rune Ertsås'er ( pris fra 0,5 ->1,5 millioner) i en Alexander Ødegaard (10 millioner).. Og A.Ø har ikke spillt videre bra for RBK. Men å få fram en spiller av 7->20 større talenter må da gå ann.. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 18.11.2005 14:30 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | Rune Ertsås har uttalt at han heller vil spille for Steinkjer i 2.div, enn for Molde 2. eller RBK 2 i samme divisjon, heller A-lags-spill enn B-lags-spill for enn tippeligaklubb.. Jeg tror heller at Molde og RBK skal være mer redd for at det kommer en 1.div klubb på banen med fullt opplegg med skole o.l ! |
Har du gitt opp alt håp??? Moss kan vinne i helga. Da kan Molde være den 1.div klubben  |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 18.11.2005 19:16 Post subject: |
|
|
Problemet med RBK er at det er det laget som det er norges vanskeligste lag å spille seg inn på, det er faktisk lettere å spille seg inn på landslaget enn RBK. Vi har mange trøndere (de fleste bør ikke i Trondheim) som ikke tør å gå til RBK fordi det er for mange spillere om beinet på A-laget og at veien fra RBK 2 til A-laget blir for lang, og for de fleste umulig. Da går de heller til andre tippeligaklubber eller 1.div klubb, fordi A- stallene holder ikke like høyt nivå, eller at stallene ikke er så store som i RBK, for i de fleste andre klubbene, så er det bare 13- 16 mann som holder eliteseriestandard, mens resterende er stallfyll fra U-lag/B-lag.. Jeg håper fremdeles at Rosenborg kjøper Rune Ertsås, han hadde nok styrket juniorlaget til RBK og vært en god bidragsyter til RBK 2. Eller at RBK kjøper for å så leie han ut f.eks til Bodø/Glimt etter at han har godt ferdig vidregående til våren.. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 18.11.2005 19:31 Post subject: |
|
|
En av de virkelig store utfordringene til RBK er hvordan en skal kunne rekruttere og videreutvikle unge spillere.
A-laget er nesten umulig å få spilletid på, og 2-erlaget er helt uinterresant for spillere over 17/18 med ambisjoner...
For at RBK i framtiden skal lykkes med å rekruttere unge talenter så må en ny talentutviklingsmodell skapes.
Modellen må kunne tilby riktig matching for spillerne og i tillegg garantere for bedre sportslig utvikling enn det andre kan tilby. I tillegg så må sosial og skoletilbud være like godt som det som tilbys andre steder.
Sporstlig utvikling kan sikres ved at en bruker ressurser på optimal sportslig oppfølging med spillerutviklere og hospitering på A-laget. Spillerne må også få samme høykvalitetsoppfølging som A-lags-spillerne når det gjelder fysikkbiten...
I tillegg så må RBK ha utleieavtaler for spillerne slik at de sikres matching i 1.div og eliteserie.
Viktigst av allt er likevel at hele prosessen med å bringe ett talent fra talentstatus til eliteseriespiller er grundig planlagt og at alle spillerne blir tilbudt en detaljert karriereplan for sportslig, sosial og utdanningsmessig utvikling, der alle momenter er med.
Talentene skal selvfølgelig også tilbys langtidskontrakt, der alle disse forhold er beskrevet, og med skikkelig lønn...
Det er risikofyllt å satse på å utvikle seg i RBK og derfor må kontraktsforhold, og karriereplan være såpass attraktiv at spillere heller tar sjansen på RBK, enn sikrer seg spilletid i en mindre klubb.
10-15 talenter bør til enhver tid være inne i dette systemet...og en bør rekruttere 4-5 nye hvert år. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.11.2005 15:45 Post subject: |
|
|
– At han er aktuell for Molde har ikke noe å si for oss. Det som betyr noe er om han er god nok for Rosenborg. Vi kan ikke hente trønderske talenter bare fordi andre klubber er interesserte, sier Rune Bratseth.
Det betyr likevel ikke at en RBK-overgang er uaktuelt for spisstalentet.
– Vi er alltid interessert i trønderske talenter, og Rune skal trene med oss senere i høst. Før han har gjort det, er det ikke aktuelt å ta kontakt med SFK om en eventuell overgang, sier Bratseth.
Da kan det imidlertid være for sent.
Les mer: – Hva Molde gjør er uinteressant |
|
Back to top |
|
 |
REX Junior
|
Posted: 20.11.2005 16:06 Post subject: Ertsås |
|
|
Ertsås går til Molde.....Hva er vitsen i å gå til RBK og bli benkesliter...Nok av talenter i den klubben som stanser utviklinga når man trer på seg den svarte og kvite Narvesen posen.....
Lykke til i Molde Ertsås....Bra valg!!!!
Europacup spill 2006 for Molde....
REX |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 20.11.2005 16:21 Post subject: |
|
|
Jeg tror at Steinkjer ønsker seg en budrunde på Rune, les http://www.t-a.no/apps/pb.../111180068 , der snakker Steinkjr lederen om en pris fra 0,5 ->1,5 millioner. Men hvis ikke RBK er interessert enn de utrykker nå, så tror jeg at Ertsås blir Molde spiller. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.11.2005 15:13 Post subject: |
|
|
Mandag kveld ble et nytt og forbedret bud sendt fra Molde.
- Vi ga tilbakemelding om at det første tilbudet ikke ga grunnlag for forhandlinger engang. I går kveld fikk vi et nytt og tilbud som var hakket bedre. Vi har sett på det, men vi har ikke rukket å behandle det internt, sier Steinkjers sportslige leder Erik Sakshaug.
Uansett utfall av budrunden regner Sakshaug med at Ertsås spiller i Steinkjer også neste sesong. Én av forutsetningene for et salg er at 18-åringen kan leies ut til Steinkjer det første året. Det har Molde allerede godtatt.
Les mer: Molde høyner bud på Ertsås |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.12.2005 17:28 Post subject: |
|
|
Tror ikke Bratseth får til prøvespill som han fablet om: Ertsås til Molde |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 09.12.2005 17:40 Post subject: |
|
|
Noe som irriterer meg er holdningen til Rosenborg når det gjelder spillerkjøp. Tidligere kjøpte de spillere til alt for store summer, nå har de blitt mer bevisst på at de skal innvestere klokt i nye spillere. Men dette har gått litt for langt synes jeg. De virker alt for forsiktige og mener de ikke kan konkurrere om spillere som vil koste klubben rundt 10 millioner, selv om Brann, LSK og VIF gjør dette. Frustrerende å se den ene spilleren etter den andre som havner i andre klubber på grunn av dette. Petter Vaagan Moen til Brann og Ocean til LSK for å nevne noen. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 10.12.2005 05:40 Post subject: |
|
|
Molde og Steinkjer er eninge om Ertsås, http://www.t-a.no/apps/pb.../112090129 Avtalen har et utgangspunkt i at Rune Ertsås blir klar for Molde 1. august, men Steinkjer Fotballklubb har disposisjonsrett for Ertsås for hele 2006-sesongen. 15. juli 2006 skal det endelig avklares når 18-åringen skal flytte til Molde.
Avtalen er tredelt. Partene er blitt enige om en fast prosentsats ved et eventuelt videresalg fra Molde. I tillegg er klubbene blir enige om grunnbeløp Molde skal betale Steinkjer uansett.
Den endelige overgangssummen vil først bli klar etter at det er avklart om Steinkjer vil benytte disposisjonsretten for Ertsås for resten av sesongen.
– Det viktigste for oss var Ã¥ fÃ¥ disposisjonsrett for Rune i 2006, deretter videresalgsrettigheter og til slutt overgangsbeløpet. Vi synes det har vært ryddige forhandlinger med Molde, og har kommet fram til en avtale som er spiselig for begge parter og som ikke minst ivaretar spillerens interesser.
– Rune ønsket seg til sin favorittklubb, Molde, sier sportslig leder Erik Sakshaug i Steinkjer FK til Trønder-Avisa.
Det eneste som nå gjenstår er at Ertsås blir enig med Molde om sin personlige kontrakt. |
|
Back to top |
|
 |
|