| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
trondh Veteran
|
Posted: 19.08.2010 14:26 Post subject: |
|
|
| Strand wrote: | | Hvem hentet inn Jarstein da Media? Er jo gromgutten Erik det som signerte han da han var vikar for KTE.. |
Og den gang ble jo håndteringa hyllet. Vi hentet en landslagskeeper i konkurranse med VIF, og kvittet oss med en potensiell Bosmanspiller (som kom gratis) for samme overgangssum.
Om det ligger fallgruver i kjøpskontrakten som ble inngått med Odd, så er det selvsagt noe han fortjener kritikk for. Men den saken er vel ikke avgjort ennå. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.08.2010 14:27 Post subject: |
|
|
| Er enig i at Hoftun kan dele ansvaret med flere når det gjelder kjøp av enkelte av de som nevnes. Innlegget mitt var mer rettet mot RBK som klubb, fordi Media sitt handlet om RBK i de setningene jeg svarte på, slik jeg forstod det. Men indirekte er jo dette et område der Hoftun har et hovedansvar i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 19.08.2010 14:29 Post subject: |
|
|
Synes du svarer godt for deg jeg  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.08.2010 14:30 Post subject: |
|
|
Det med ansvaret for å holde orden på gule kort er noe en journalist burde spørre folk i klubben om.
Hvis slikt ikke er klarlagt, vil jeg si det er et eksempel på at det ikke bare er fordeler med mange roller i en klubb. Flere kokker, mye søl. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 19.08.2010 14:32 Post subject: |
|
|
Igjen , 1972 _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.08.2010 14:44 Post subject: |
|
|
1972 kan ikke bli mer enig. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 19.08.2010 17:27 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Mitt inntrykk er at dette skjer på tross av Hoftun og mest på grunn av at Hamren var utrolig dyktig til å bygge klubb og at Eggen er en fantastisk dyktig trener som alltid gir gode resultater.
Det handler også om å se lenger frem i tid og de utsiktene en ser er temmelig dystre hvis ikke Hoftun begynner å gjøre en drastisk bedre jobb med å ivareta det langsiktige sportslige nivået eller blir erstattet med en som kan det.
|
I hvilken periode ble Hamren ansatt? Under Hoftun sitt styre. Hvordan kan du paastaa at Hoftun ikke var og er positivt involvert i den prosessen som gjorde at Hamren var trener for Rosenborg, NAE er trener for Rosenborg, og JJ blir trener for Rosenborg? Var det ikke forst da Hoftun kom inn at man fokuserte paa langsiktige losninger, fremfor assistentrener-forfremninger? Hvorfor skal floppene sin signatur tildeles Hoftun sitt ansvar, om det var Thorbjornsen og trenerne som ville ha dem inn i klubben, men ikke om disse hadde blitt suksesser? Du viser et smalt syn over saken, hvor negative trender tildeles Hoftun sitt ansvar, mens positive trender er paa tross av Hoftun, selv om de kommer som en konsekvens av styremaaten til Hoftun. Per dags dato er man i kjopers marked. Spillere faar kortere kontrakter, lavere lonninger og blir solgt for lavere priser. Dette kan Rosenborg utnytte, samtidig som de kan straffes for dette. At man per dags dato sitter paa mange kontrakter som gaar ut om ett aar kan vaere positivt, om interessen er saa lav at spillerne maa akseptere lavere lonninger hos Rosenborg. Samtidig risikerer man aa miste mange spillere for ingenting. Time will tell. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.08.2010 17:30 Post subject: |
|
|
Det er styret som ansatte Hamrén, ikke vikar-Hoftun.
edit: og jakten ble vel ledet og håndtert av Rune Bratseth. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.08.2010 17:32 Post subject: |
|
|
| Faktisk var det vel Stig T som innledet den jakten. Han som anbefalte Hamrén til styret. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 19.08.2010 17:36 Post subject: |
|
|
http://www.rbkweb.no/vis/7192
- Så spurte Eggen meg på kontoret, jeg husker det godt: "Du Stig, hvis ikke Trond Sollied kommer, har du noen forslag, du eller?"
- "Ja," sa jeg. "Jeg har ett forslag: Erik Hamrén." Han ble litt usikker. Han hadde hørt om ham, men "er han bra?" "Ja, han har gjort en jævlig bra jobb i Aalborg og han var i Örgryte, der han var kjempepopulær."
I mellomtida var Eggen i ferd med å bli utbrent av arbeidsbelastninga og presset i sin nye jobb. Dette skapte komplikasjoner for RBK.
- Vi skulle spille mot Schalke da Knut Torbjørn var på sitt sykeste og Trond Sollied sa nei. Da fikk jeg oppdraget fra styreformannen (Terje Svendsen) om å finne ny trener til oss. Det oppdraget fikk jeg ene og alene. Jeg tok jobben, og hadde tre kandidater, forteller Bratseth. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 26.08.2010 00:24 Post subject: |
|
|
Mange her har vært missfornøyd med jobben Hoftun har gjort, men er det ikke flere som føler at begeret ble fullt og vel så det idag?
De få spillerene vi har av kvalitet kan forsvinne, pga utgående kontrakter.
Klassespillere med internasjonalt snitt har dratt og skrap har kommet inn.
FCK er best i danmark, men handler spillere etter nivået de ønsker å ligge på, altså CL. Vi er best i mye dårligere liga, og handler spillere som ikke klarer å utrette noe i Tippeligaen engang.
Vi drar til CL kvalikk med 11'er som ikke er god nok, og en stall som er tynnere enn flere lag i Norge.
Trond Olsen, Morten Moldskred, Fredrik Winsnes, Tom Erik Nordberg(!!).
Hoftun er en klovn. Pakk sakene dine å dra. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 26.08.2010 00:30 Post subject: |
|
|
Erik
Man kan ikke nå topp 30 i Europa uten å bruke penger på og handle inn spillere som er i stand til å holde nivået som kreves. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 26.08.2010 07:25 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: | Mange her har vært missfornøyd med jobben Hoftun har gjort, men er det ikke flere som føler at begeret ble fullt og vel så det idag?
De få spillerene vi har av kvalitet kan forsvinne, pga utgående kontrakter.
Klassespillere med internasjonalt snitt har dratt og skrap har kommet inn.
FCK er best i danmark, men handler spillere etter nivået de ønsker å ligge på, altså CL. Vi er best i mye dårligere liga, og handler spillere som ikke klarer å utrette noe i Tippeligaen engang.
Vi drar til CL kvalikk med 11'er som ikke er god nok, og en stall som er tynnere enn flere lag i Norge.
Trond Olsen, Morten Moldskred, Fredrik Winsnes, Tom Erik Nordberg(!!).
Hoftun er en klovn. Pakk sakene dine å dra. |
Håper du sender dette til alt du vet om av aviser og sportsjournalister? Jo mer kritikk av Hoftun som slipper ut i det offentlige rom, jo bedre. _________________ Han snakke som ein gud og træne som ei fett |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 26.08.2010 11:40 Post subject: |
|
|
| Erik wrote: | Mange her har vært missfornøyd med jobben Hoftun har gjort, men er det ikke flere som føler at begeret ble fullt og vel så det idag?
|
You said it. Der må ske drastiske ændringer på overgangsfronten(+få forlænget kontrakter), hvis vi skal få et slagkraftigt mandskab i Europæisk sammenhæng. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 26.08.2010 14:36 Post subject: |
|
|
Ok folkens, da er det dagen derpå. Kanskje ikke rette dagen å sette seg ned å skrive om dette, men like greit å sette i gang.
Vi ble i går slått ut av det gode selskap i Europa og skal spille i Europa League i stedet for Champions League. Kanskje like greit når man så prestasjonen og hva vi rår over av spillermateriell.
Kunne gårsdagens fadese vært unngått? Ja, selvfølgelig kunne den det, og det kunne vært gjort på mange måter. Men hva kan vi gjøre for å unngå noe lignende i fremtiden. Klubben har tatt mange og riktige steg siden vi satte i gang med dette forumet, men den har gjort et feiltrinn og det kostet oss dyrt i går. Ansettelsen av Erik Hoftun som sportlig leder!
Mannen har hverken kompetanse, egenskaper, nettverk eller alt det andre som skal til for å fungere i en slik stilling. Vi har hentet inn spillere som Morten Moldskred og Fredrik Winsnes som forsterkninger foran denne sesongen. Ingen av de har bidratt med spesielt mye for å heve standarden på laget. Vi har mange unge lovende spillere for fremtiden, men disse bringer ikke spill i det beste selskap til klubben alene. Klubben har feilet totalt i jakten på forsterkninger til kvalikspillet i år. Jeg legger all skyld på Hoftun for dette, kanskje litt tabloid, men han er øverste sportslige ansvarlige i klubben og må ta den støyten.
En klubb av RBKs størrelse kan ikke ha en mann som er så lite tydelig og klar på hvor han vil hen. Denne klubben trenger en sportslig leder med visjoner, nettverk i Europa, handlingskraft, pluss en rekke andre egenskaper. Men min mening er ganske så klar, med Hoftun ved roret som sportslig leder, kommer vi ingen vei. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 26.08.2010 14:40 Post subject: |
|
|
Jeg er tilbøyelig til å være 100% enig. Uten speider så blir det kjøp som Moldskred og Winsnes vi må finne oss i.
Deprimert er jeg... _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.08.2010 14:42 Post subject: |
|
|
Jeg er også skeptisk til Hoftun, men de som bør 'tas' i denne sammenhengen er styret som ansatte ham, med Terje Svendsen i spissen.
Av en eller annen grunn har Svendsen fått tilbake tilliten hos de fleste RBK-medlemmene som svært gjerne ønsket ham dit peppern gror for tre år siden.
Noe må gjøres, og det må startes på toppen. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.08.2010 14:46 Post subject: |
|
|
| Ikke alle. Undertegnede feirer med kake den dagen Svendsen og Hoftun ikke sitter på Brakka. Sympatiske personer begge to. Det er ikke det det står på. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.08.2010 14:47 Post subject: |
|
|
| Det ace sa. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 26.08.2010 14:50 Post subject: |
|
|
Alle oss som en vet jo at Hoftun fikk jobben fordi det var minste motstands vei dengangen. Mye har forandret seg i styret siden den gang og de gjør en langt bedre jobb en det som ble gjort tidligere. Men vi blir ikke kvitt Hoftun ved å angripe TS og styret. De kan fp kritikk, ja og kanskje så velfortjent. For å gjøre endringer der, bør folk melde seg inn i klubben, påvirke VK, samt møte opp på årsmøtet.
Hoftuns stilling kan vi påvirke ved å argumentere saklig for at han ikke duger, gjennom alle de kanaler vi kan bruke. Tilslutt blir det kanskje for mye og vi er kvitt ham. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Grohl Junior
|
Posted: 26.08.2010 14:51 Post subject: |
|
|
Håper for guds skyld at noen tar tak i Erik Hoftun nå. Det var synlig både i denne og den forrige kampen hvor tynn stall vi har, ikke minst hvor ubrukelig vi er uten annan (som mest sannsynlig forsvinner innen kort tid).
Det mest irriterende er at jeg har ikke noe i mot verken solbakken eller FCK etter exiten, men heller Hoftun, som klarte å fucke opp alt som dreide seg om forsterkninger før disse kampene. Nå ser jeg dessuten at Bolaños er på vei til VIF..
Hvordan i huleste skal rbk klare seg i europa league og plukke viktige rankingpoeng som de sier, hvis annan nå forsvinner, og hoftun sitter der og bestemmer at stallen fremdeles er "OK"?
FÃ¥ denne idioten vekk, han gjorde mye bra for laget som spiller, det holder. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 26.08.2010 14:55 Post subject: |
|
|
Tror ikke vi løser så veldig mye ved å sparke Svendsen, annet enn at vi blir kvitt, ja, nettopp, Svendsen. Erik Hoftun vil fremdeles sitte som øverste sportslig leder. En eventuell ny styreleder vil da sannsynligvis "bruke tid" på en eventuell evaluering av Hoftun, og da betyr det at han blir sittende min. ut neste sesong.
Hoftun er øverste sportslig leder, og bør derfor ta ansvaret for at klubben er i såpass dårlig sportslig forfatning. Det at såpass mange unge spillere er i posisjon til å spille seg inn på laget samtidig, er i seg selv et varselstegn, selv om det selvfølgelig er bra at klubben får frem talenter. Ved å se på kassalappen fra kjøpene til Hoftun de siste sesongene og sammenligne den med kvaliteten på varene, er det bare til å grine av.
I tillegg sier dette veldig mye om det manglende nivået i TL når vi ser i hvor stor grad klubben "ruler" der.Likevel er det slik at klubben nå en gang har en målsetning om å prestere i Europa, og da holder det rett og slett ikke å legge lista på topp TL-nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.08.2010 15:05 Post subject: |
|
|
| ace wrote: |
Hoftuns stilling kan vi påvirke ved å argumentere saklig for at han ikke duger, gjennom alle de kanaler vi kan bruke. Tilslutt blir det kanskje for mye og vi er kvitt ham. |
Men hvis styret er blitt så mye bedre, bør vel det samme styret se at ting ikke fungerer uten at det må tres ned over hodene deres. Tross alt er det ingen som har bedre forutsetning for å se helhetsbildet av hvilken jobb Hoftun gjør, som det styret har. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 26.08.2010 15:08 Post subject: |
|
|
| jadda wrote: | | Tror ikke vi løser så veldig mye ved å sparke Svendsen, annet enn at vi blir kvitt, ja, nettopp, Svendsen. Erik Hoftun vil fremdeles sitte som øverste sportslig leder. En eventuell ny styreleder vil da sannsynligvis "bruke tid" på en eventuell evaluering av Hoftun, og da betyr det at han blir sittende min. ut neste sesong. |
Er det noe som tilsier at Terje Svendsen vil kjøre en prosess som er bedre enn den forrige hvis styret skulle føle seg presset til å avskjedige Hoftun fra stillingen som sportssjef? |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.08.2010 15:12 Post subject: |
|
|
| Er som mange andre skeptisk til den jobben Hoftun gjør og har gjort, men på den annen side evner jeg ikke å se noen andre norske kandidater som er bedre egnet til jobben. Ja, for det å se utenfor landets grenser i en sånn stilling er jo fy-fy i klubben vår. Forslag, noen? |
|
| Back to top |
|
 |
|