English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FC København - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
FCKNicklas
Junior

PostPosted: 26.08.2010 00:32    Post subject: Reply with quote

Hej Rosenborg tilhængere..

Også en hilsen fra København herfra, hvor vi siger tak for en herrefight. Specielt i den første kamp hvor jeg syntes i var virkelig imponerende, og der gav jeres 35 kampe uden nederlag udtryk for hvor godt et fodboldhold i egentlig er.

Jeg under jer alt mulig held og lykke i Europa League, og jeg håber i når rigtig langt. Jeg håber også i tjekker lukrative modstandere, der forhåbentlig kan give penge i jeres klubkasse.

Til slut vil jeg gerne takke for at i anerkender vores sejr, det er meget stort at se.
Back to top
View user's profile Send private message
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 26.08.2010 00:33    Post subject: Reply with quote

FCKNicklas wrote:
Hej Rosenborg tilhængere..

Også en hilsen fra København herfra, hvor vi siger tak for en herrefight. Specielt i den første kamp hvor jeg syntes i var virkelig imponerende, og der gav jeres 35 kampe uden nederlag udtryk for hvor godt et fodboldhold i egentlig er.

Jeg under jer alt mulig held og lykke i Europa League, og jeg håber i når rigtig langt. Jeg håber også i tjekker lukrative modstandere, der forhåbentlig kan give penge i jeres klubkasse.

Til slut vil jeg gerne takke for at i anerkender vores sejr, det er meget stort at se.

Takk RBK
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 00:43    Post subject: Reply with quote

Det er så mange hyggelige dansker her at det er vanskelig å mislike dem. Sad
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 00:43    Post subject: Reply with quote

Skuffet! Vi gjorde en dårlig kamp i første omgang, mens andre var godkjent. Vil ikke peke ut noen syndebukker, vi tapte rett og slett for et bedre lag. Vi må øve for å bli bedre og ta opp kampen igjen neste år. Gratulerer til FCK, dere vant fortjent og jeg ønsker dere lykke til i CL.
Lavlandsapen
Junior

PostPosted: 26.08.2010 00:54    Post subject: Reply with quote

Hej.

Tak for dysten, der blev lige så nervepirrende og spændende som frygtet. Så forskellen var til at overse selvom fck nok spillede bedst set over 180 minutter og specielt i 1. omgang af dagens kamp.

Jeg synes I er lidt hårde ved jeres hold. Stadsgaard spillede (for mange danskere: overraskende) godt og da Strand kom ind ændrede kampen karakter. Dorsin var med i meget synes jeg og Prica var hele tiden farlig, men det var som om I lige manglede det sidste, men heldet var måske opbrugt med 2-0 scoringen på Lerkendal Smile

Tilgengæld var savnet af Annan stort i 1. omgang og I havde nok ikke slidt så meget med ham på banen. Held og lykke i EL selvom det er svært at synes noget godt om lige nu, men jeg synes det var en fed kampagne sidste år.

Man kan jo håbe I trækker Brøndby og slår dem som I plejer Very Happy Og tak til alle dem der gjorde turen til Trondheim så god. Rbk og fck mødes med garanti snart igen for det er svært at forestille sig, at de to klubber ikke vinder 6 ud af 10 mesterskaber.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 01:00    Post subject: Reply with quote

Nå må vi se fremover og til Europa League. Har du noe favorittmotstander der?

Simen Wangberg - "Nei, jeg følger ikke med på fotball så mye på fritida, men... Det er jo endel storklubber i England som det hadde vært artig å møte. Vi håper på kjempemotstand."

Har vi fått en ny Espen Johnsen? Surprised
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 01:13    Post subject: Reply with quote

Dæven så hyggelige FCK-supporterne er. Da blr det enklere å holde med dem. Etter første kampen var det ikke så hyggelig, en del stygge taklinger fra FCK osv. Lykke til ihvertfall, dere får bevare Nordens ære.
Socrates
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 01:53    Post subject: Reply with quote

Til dere FCK-fans: FCK er bedre enn Rosenborg. Det er faktisk ingen tvil, jeg er mann nok til å si det etter noen tårer og et par glass med gravøl. Dog ikke på tribunen, men sportslig. Wink

Denne kampen beviser, nok engang, at vi er tannløse offensivt når det kommer til motstand på dette nivået. Olsen og Moldskred - goodbye. Håper dere lykkes i henholdsvis Aalesund og Brann neste år.
Vi mangler angripere av den klassen som har evnen til å avgjøre kamper på egenhånd. Verken Prica eller Iversen kan skryte på seg dette. Det kommer veldig lett til syne i en kamp hvor vi, i 1. omgang spesielt, blir presset voldsomt ned mot eget bur. Det er her vi trenger en Bolanos, for eksempel.

Samtidig så må jeg si at Rosenborg ikke har noe i CL å gjøre. Dessverre. Trenger dere bevis? Se kampen på nytt. Når en 40 år gammel Strand er den spilleren som skaper kreativet på midtbanen så bør alle skjønne tegnet.

Herregud som denne kampen ga motsvar mot alle som sier at Eliteserien holder mål. Den gjør nemmelig ikke det. La oss bare lære av Danmark. Innfør 12 lagsserie. Faen.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 02:32    Post subject: Reply with quote

Gratulerer FCK. Ingen tvil egentlig.
Til dere som plutselig har fått et nytt og bedre syn på dansker:
Dansker er et flott folkeslag. Største drittsekken i Danmark er en flintskalla nordmann.
toreinar
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 02:33    Post subject: Reply with quote

En flintskalla nordmann som ser ut som han er rævpult så brutalt at det sitter langt opp i ryggen.
germain
Proff

PostPosted: 26.08.2010 02:42    Post subject: Reply with quote

Kelso wrote:

Vi mangler angripere av den klassen som har evnen til å avgjøre kamper på egenhånd. Verken Prica eller Iversen kan skryte på seg dette. Det kommer veldig lett til syne i en kamp hvor vi, i 1. omgang spesielt, blir presset voldsomt ned mot eget bur. Det er her vi trenger en Bolanos, for eksempel.

Jeg vet nå ikke det. Med Prica og Ivers i toppform kunne vi gått videre. Det at de to har slitt med småskader og et tett kampprogram tror jeg ble veldig utslagsgivende her. Hvis det var noen som manglet angripere av topp klasse denne gangen så var det FCK, som burde vunnet 10-0, men behøvde to gavepakker fra RBK-forsvaret for å score.

Når det er sagt så var FCK flere hakk bedre i alle andre faser av spillet. De har bedre ballbehandling, bedre overblikk og foretar mer intelligente valg i pressede situasjoner.

RBK bør skrote det håpløse "1.Norge 2. Norden 3.resten av verden"-prinsippet i innkjøpspolitikken. Jeg vil ha spillere som kan ta imot og vende med en ball - ikke flere dyre og dårlige gamper fra tippeligaen.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 26.08.2010 07:38    Post subject: Reply with quote

Grunn til tap:

Bakenforliggende årsak: Rune Bratseths elendige ledelse i mange år.

Utløsende årsak: NAE sin spillestil som gjør at man slipper inn unødvendige mål. Trener aldri forsvar.

Da er det tilbake til bakgårsfotball og 80tallet. Et nytt underskudd i 30millionersklassen gjør at vi mister Stadsgaard, Lustig, Skjelbred og mange flere fortere enn folk hadde tenkt desverre.

Svinende at FCK skulle gjør akkurat dette. Hadde heller sett at det var Sparta Praha eller et annet lag. Nå får Solbakken godte seg i lang tid.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 26.08.2010 08:19    Post subject: Reply with quote

Dette handler absolutt ikke om NAE sin måte å spille på.

Vi møter et bedre fotballag enn oss. Vi mangler enn internasjonal toppspiller, og Hoftun har ikke evnet å forsterke laget på lang lang tid. Vi selger kvalitetsspillere for å dekke underskudd, og så erstater vi dem med juniorspillere. DET er grunnen til at vi taper.

Rimelig fantastisk å gå 50 millioner i underskudd årlig mens man hvert overgangsvindu blir vesentlig svekket sportslig... Det er trist å se på hva de gjør med klubben vår.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2010 08:44    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Utløsende årsak: NAE sin spillestil som gjør at man slipper inn unødvendige mål. Trener aldri forsvar.

På to kamper har vi ikke sluppet inn ett eneste spillemål mot FCK. To dødballmål, der det har vært sløv markering fra rutinerte spillere. Det går rett og slett ikke an å skylde på NAEs forsvar nå. Med normal effektivitet hadde vi scoret et mål eller to i går, og da hadde vi vært videre. Det ville ikke vært fortjent, men vi hadde uansett vært videre på bekostning av et klart bedre lag enn oss selv.

En spiller som N'Doye ble nøytralisert 100% gjennom to kamper. Skuffende nok taper vi midtbaneduellene så det synger i første omgang i går, og tapet av Annan var forferdelig merkbart. Skjelbred var ikke i nærheten av sitt vante nivå (småskadet?) og Iversen ble pga Demidovs utilstrekkelighet trukket altfor langt ned på banen. Det ble for baktungt fordi vi har for trege og utekniske spillere. Hvis det er noe NAE kan klandres for så må det være at han valgte Demidov i Annan-rollen, men det var en vurdering jeg og mange andre var enig i før kampen, og det er vanskelig å vite om andre varianter hadde fungert bedre fra start.

Synes det er overraskende enkelt å svelge dette nederlaget. FCK-fansen har vist seg fra en god side. Det er tosken Ståle Solbakken som er den verste pille å svelge. Den dagen han tar over landslaget slutter jeg å følge dem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
senador
Legende

PostPosted: 26.08.2010 09:18    Post subject: Reply with quote

Tingen er at når man aldri trener forsvarspill eller defensiv dødball blir man dårligere. Vi har sett tendensen under Eggen at laget har blitt sløvere og sløvere til å markere spillere. Det er ikke godt nok. Det blir for mye fokus på angrepsspill.

Hoftun ble ansatt pga kameraderiet som har ødelagt klubben. Man evner ikke å hente dyktige, kvalifiserte folk i viktige posisjoner både på og utenfor banen.

Det er en trist dag for norsk klubbfotball. Dette var siste mulighet.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2010 09:20    Post subject: Reply with quote

Foreslår at du går og graver deg ned, så slipper du disse lidelsene.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.08.2010 09:28    Post subject: Reply with quote

Hvordan det går an å se såpass positivt på det etter en kamp hvor vi ble overkjørt i 45 minutter, og hvor FCK mer fortjente 2-0 enn vi 1-1 i andre omgang er en liten gåte. Det må ha med å gjøre at Eggen vurderes annerledes enn andre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2010 09:33    Post subject: Reply with quote

Hvem er det som ser positivt på ting? Er det i det hele tatt noen som legger skjul på at vi ble overkjørt i går?
Back to top
bennyboy
Senior

PostPosted: 26.08.2010 09:39    Post subject: Reply with quote

Jeg gleder meg faktisk til JJ kommer, han er dyktig til å hente spillere som tilfører stallen noe for en rimelig penge. Samtidig må ikke folk på forumet her grave seg fullstendig ned heller. Ved å gå videre fra gruppespillet i europa league vil det bli en god del kroner i kassa, og underskuddet dekket inn i stor grad. Skal vel heller være glad vi er i Europa i motsetning til i fjor.
v_olden
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 09:41    Post subject: Reply with quote

Savner Sapara og Stig T.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 09:55    Post subject: Reply with quote

Her er noen av lagene som spiller kvalik til Europa League i kveld:
- Villarreal
- Borussia Dortmund
- PSV
- Liverpool
- Feyenoord
- Stuttgart
- Bayer Leverkusen
- Celtic
- Aston Villa
- Napoli
- Juventus
- Manchester City
- Palermo
- Porto

Ikke mye dårligere sportslig sett med EL i forhold til CL...
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 10:11    Post subject: Reply with quote

Jo. I Champions League har du

Inter
Milan
Barcelona
Real Madrid
Valencia
Manchester United
Chelsea
Arsenal

Ganske stor forskjell vil jeg si.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 10:22    Post subject: Reply with quote

Noen som kan gjengi eller skanne adressas spillerboers??
nidaros997
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 10:42    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Noen som kan gjengi eller skanne adressas spillerboers??

I en dansk avis (B.T.) ble kun beste og værste spiller på hvert lag presentert i nettutgaven:

Bedst

Claudemir 12
Ejede midten af Parken i går. Overblik, vilje og den nødvendige muskelstyrke. Superkamp.

Værst

Cesar Santin 02
Den manglende skarphed var rystende tydelig. BÃ¥de i driblinger og afslutninger. Skidt kamp.

Rosenborg
Bedst

Rade Prica 10
Ganske enkelt en fremragende spiller. Overblik, råstyrke og teknik i samme pakke.

Værst

Markus Henriksen 00
Var han overhovedet med i kampen? Usynlig og virkede kuet af duoen Grønkjær/Wendt.

Skalaen går fra 0 til 12 eller 0 til 13?
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 26.08.2010 11:00    Post subject: Reply with quote

uff da, var Markus saa daarlig?
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36  Next
Page 32 of 36

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb