English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FC København - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 34, 35, 36  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SondrMan
Rutinert

PostPosted: 25.08.2010 22:53    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Tror faktisk vi kunne gått videre med Hamrén ved roret... Laget har blitt langt dårligere defensivt under Eggen

Slutt med det tullet der!!
Back to top
View user's profile Send private message
Totto_Dahlum
Rutinert

Kanskje ikke riktig tidspunkt å fordele skyld på, men begge kampene viser etter min mening at vi har en altfor svak stall. Vi har ingen som er i nærheten av å erstatte Annan når han er suspendert, og fraværet hans fører til rokkeringer som svekker flere lagdeler. På topp har vi to rustne spillere i Iversen og Prica, og vi mangler en tredje angrepsspiller som holder nivå over tippeligaen, til tross for at vi har to av våre dyreste innkjøp de siste to årene i Trond Olsen og Morten Moldskred å velge blant. Innkjøpspolitikken og stallsammenhengen har feilet totalt de siste 2-3 sesongene. Når man har begrensede ressurser til rådighet er det ekstra viktig at det forvaltes rikitg, det har ikke sportslig ledelse med Erik Hoftun i spissen greid i det hele tatt.
Back to top
KenMan
Veteran

Skjelbred wrote:
Spesielt å se at det er etter Winsnes kommer inn at vi skaper noe og får litt kontroll på midtbanen.

Tenkte på det samme, faktisk. Men han er fortsatt ikke mitt førstevalg på midtbanen... Razz
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 22:54    Post subject: Reply with quote

Fullt fortjent seier til FCK i en kamp vi er griseheldige i. Eggen bomma dessverre grovt med laguttaket og inngangen til kampen. Fullt fortjent at FCK går videre etter to kamper, et lag som har mye mer i CL å gjøre enn RBK med dagens mannskap. Er redd det blir lenge til CL i Trondheim om ikke Hoftun finner seg noe annet å gjøre så kanskje slipper vi spillere som Moldskred, Pelu og Miller.

Last edited by Iziba Jaja on 25.08.2010 22:57; edited 2 times in total
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 22:54    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
1. - 4.
5. Hoftun bør ringe S&F i morgen og spørre om de kan levere 3 - 5 sør - amerikanere eller afrikanere på brakka.

1. - 4. Helt enig.
Helt enig i 5. også egentlig, men enda bedre hadde det vært om Svendsen kunne tatt en telefon til NOEN og spurt om de kunne hostet opp en kompetent sportsdirektør.

Det er tydelig at ambisjoner og handlinger overhodet ikke henger sammen i denne klubben.

Det ender vel opp med salg av Annan og ingen inn, er jeg redd.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 22:55    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
Den største tabben før disse kampene var å ikke hente forsterkninger.

feil, største tabben var å ikke varsle Annan om gul kort regelen! Dette skal det ikke råde noen tvil om.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 22:56    Post subject: Reply with quote

I mange år har det vært påstått at FCK er nordens beste/største, selv om det egentlig har vært veldig jevnt mellom disse lagene. Nå er det derimot klart at FCK faktisk er størst. Så får vi heller håpe at det ikke varer så lenge. Det er to ting som skuffer meg i dag. Det første var at Rosenborg ikke våknet (nesten bokstavelig talt), før FCK ledet 1-0. Dette sitter vel egentlig kanskje mest i hodet og går på det psykiske. Det andre er at til tross for at Rosenborg hever seg kraftig (noe annet hadde ikke gått ann) i andre omgang, så skaper en veldig få målsjangser. Dette handler mye om ferdigheter.

Forøvrig bør Rosenborg bryte ut av NFF, og heller bygge på et eget trøndersk landslag. Dette må skje før utgangen av 2011.
KenMan
Veteran

tr0ndern wrote:
Tror faktisk vi kunne gått videre med Hamrén ved roret... Laget har blitt langt dårligere defensivt under Eggen

Hadde aldri trodd jeg skulle trekke på smilebåndet i kveld, men du fikk meg til å smile på venstresiden. Gratulerer!
attach
Forumsjef

PostPosted: 25.08.2010 22:56    Post subject: Re: Tak for kampene Reply with quote

Guldsmed wrote:
Tydeligt for alle, at det var Nordens TO bedste hold. Jeg er glad for, at det blev os, der trak det længste strå, næste gang måske jer.

Held og lykke i EL, håber I kommer langt!

Synes du virkelig det? Jeg synes absolutt ikke at RBK fremstod som det i denne kampen.

Men gratulerer. Jeg ble virkelig imponert av førsteomgangen deres.
Back to top
Katalysator
Veteran

Tja, det gikk jo som det måtte gå. Skuffende, men FCK var ganske mye bedre. Det som skuffer meg er at vi ikke er på et høyt nok nivå. Der vi tidligere har hevet oss til slike anledninger har vi i disse to oppgjørene blitt usedvanlig stresset med ball, noe som har ført til evinnelige balltap og dårlig pasningskvalitet, sammenlign dette med selvsikkerheten vi hadde på Mestalla for eksempel. Defensivt er det jo huskestue som det var på Lerkendal. Noe av forsvarsarbeidet er så uendelig dårlig at jeg blir skremt, en Stadsgaard i stor form er den eneste som redder oss i fra den totale ydmykelse.

Det andre som slår meg er at vi uansett er på et for dårlig nivå. Tempoproblemene i første omgang er skremmende og sender tankene tilbake til kamper mot Spartak Moskva, PSG, Chelsea og lignende. Dette bør være en tankevekker for alle i klubben. FCK er riktignok en større klubb enn oss, men det er et lag vi gjerne vil være på samme nivå som.

Og som Sølve nevner, noen spillere faller rett igjennom på dette nivået. Backene er det verste eksempelet, men det er også problemer helt fremme. Prica er i utgangspunktet god nok, men ikke i den formen han er i nå. Olsen og Moldskred er dessverre ikke i nærheten av hva som kreves i slike kamper.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
FKLyn
Senior

tr0ndern wrote:
Bakklandia wrote:
tr0ndern wrote:
Håper moderatorene er våkne nå og klare til å sette ban på alle IP-adresser fra Molde- og Bergenstraktene?

Jeg ville vært mer oppmerksomme på adresser fra Oslos østkant. Det er jo tross alt de som har gått høyest ut i Anti-RBKretning.

Forsåvidt mange på Oslos vestkant også som holder med Vålerengen etterhvert, men joda, du har et poeng.

Just say the word, så tar jeg en snartur ut med balltreet. Kan eventuelt ta turen over på andre siden av elven også.

Enhver nisse som nyter RBK-exiten kan ta seg en bolle.
Strand
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 22:57    Post subject: Reply with quote

Denne kampen ville vi vunnet med Annan... noe mer orker jeg ikke å skrive, tror jeg skal la rbkweb være i fred i kveld, ellers vil jeg nok skrive noe dumt.. Tommel'n ned
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 22:57    Post subject: Reply with quote

SondrMan wrote:
tr0ndern wrote:

Du mener RBK er like gode i forsvar nå som under Hamrén?
TAF
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 22:58    Post subject: Re: Tak for kampene Reply with quote

I morgen kommer jeg til å tenke: "Ok, vi er i Europa League. En super mulighet til å plukke rankingpoeng og få erfaring mot motstand på høyt internasjonalt nivå. FCK var bedre enn oss totalt sett over to kamper. Vi burde nok ha vunnet den første kampen med flere mål, men det samme kan sies om dem i den andre."

Men nå, nå er jeg bare jævlig skuffa. Vi er vel mange om det her inne.

attach wrote:
Guldsmed wrote:
Tydeligt for alle, at det var Nordens TO bedste hold. Jeg er glad for, at det blev os, der trak det længste strå, næste gang måske jer.

Held og lykke i EL, håber I kommer langt!

Synes du virkelig det? Jeg synes absolutt ikke at RBK fremstod som det i denne kampen.

Men gratulerer. Jeg ble virkelig imponert av førsteomgangen deres.

Mulig det siktes til begge kampene sett under ett - vi var ganske mye bedre på Lerkendal.

Den største positive overraskelsen med dette dobbeltoppgjøret har faktisk vært mange gode innlegg fra FCK-fans! Tommel'n opp!

Last edited by TAF on 25.08.2010 22:59; edited 1 time in total
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 22:58    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Ryujin wrote:
Den største tabben før disse kampene var å ikke hente forsterkninger.

feil, største tabben var å ikke varsle Annan om gul kort regelen! Dette skal det ikke råde noen tvil om.

Enig i at Annan fikk et dumt gult i forrige kamp, men det kan ikke være sånn at vi skal være så avhengig av en spiller, spesielt hvis vi har håp om spill i CL de neste par årene.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bakklandia
Legende

PostPosted: 25.08.2010 22:58    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:

Tja...

Hamren hadde neppe tillatt at det ble så stor avstand mellom lagdelene som det ble i første omgang siden han neppe ville gått ut så offensivt, og ville nok ha justert underveis i omgangen om det hadde blitt det likevel.

Men jeg er fortsatt ikke sikker på det var vi som spilte FCK gode , eller om det var de som spilte oss dårlige. I tilfellet det siste (som jeg har litt mer tro på), tror jeg FCK kunne spilt selv Hamrens RBK så lavt at kampbildet i første omgang hadde blitt omtrent likt uansett.
Københavneren
Junior

PostPosted: 25.08.2010 22:59    Post subject: Reply with quote

Hej igen Rosenborg-fans!

Jeg håber, at i ikke ser forkert på det her indlæg - som havde været her lige meget om København var gået videre eller ej. I kan også se på tidligere indlæg, som bestemt ikke var hånlige eller nedladende.

Det var en meget nervepirrende kamp, hvor Roar Strands chance ikke kunne siges at være reddet af hvilken som helst målmand. Hvis det var sket, så var i Champions League, som så mange gange før, og vi måtte "nøjes" med Europa League.

De fleste af jeres fans har været meget flinke og jeg har bestemt ændret mit syn på Rosenborg-fans Smile

Jeg synes dog godt, at man kunne se forskel på de to hold. Jeg håber dog at i fortsætter med at have så meget held i jeres kampe - og held og lykke med at komme langt videre i Europa. Måske mødes vi igen!
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 22:59    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
SondrMan wrote:
tr0ndern wrote:

Vi så også hvor sinnsykt gode vi var i angrep under Hamren, når vi scoret hele 0 mål over 2 kamper mot et lag fra Langtbortvekkistan.

Det blir for dumt å dra frem dette. Mannen ble svensk landslagstrener. End of discussion.

Last edited by Sløvsekken on 25.08.2010 23:00; edited 1 time in total
Back to top
Phoenix
Junior

PostPosted: 25.08.2010 23:00    Post subject: Reply with quote

wow en gyser. Hvis vi skal gøre en acceptabel figur i CL, skal vi simpelthen være mere effektive, men hvis vi kan fortsætte de offensive spil fra 1.halvleg i dag, så kan vi også skabe en del chancer mod bedre hold. 1.halvleg var nok det bedste offensive spil fra et dansk hold i Europa de sidste 10-15 år.

Held og lykke i EL. I skal nok kunne spille med om videre deltagelse, men jeres trup virker tynd for øjeblikket.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 23:00    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
tr0ndern wrote:
SondrMan wrote:
tr0ndern wrote:

Vi så også hvor sinnsykt gode vi var i angrep under Hamren, når vi scoret hele 0 mål over 2 kamper mot et lag fra Langtbortvekkistan.

Det blir for dumt å dra frem dette.

Nå har ikke RBKs sjanseuttelling vært SÅ imponerende etter at Eggen overtok heller...
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 25.08.2010 23:01    Post subject: Reply with quote

Største møkkalaget ever. Kvalmt, uspiselig lag og en dommer som sender oss ut. Snytt for klar straffe og blåser lenge før tida er ute. En feit og jævlig taper dommer. Hater FCK, Danmark og Solbakken, skal aldri sette min FOT i det jævlige landet. Fy faen så forbanna jeg er på møkkalandet. Jeg skal ikke se en landskamp med Soltapern som trener.

Børs 2. omgang:

Ørlund 7

Lustig 6
Stadsgaard 8
Demidov 6
Dorsin 6

Strand 7
Henriksen 6
PCS 6
Iversen 7

Prica 7
Olsen 6

Winsnes 7
Moldskred 6

Dommeren 1
FCK 1
Soltosken 1
Schmeichel 1
Roar Stokke 1
Danske idiot i studio 1
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 23:01    Post subject: Reply with quote

Ikke misforstå meg ang Wangberg, han har en stor fremtid i klubben og er et flott talent. Men det ble for uerfarent bak der i dag. Wangberg er dog ikke den jeg er mest skuffet over, det er Lustig og Demidov. Lustig har vært piss i alle e-cup kamper utenom AIK hjemme, da inkluderer jeg hele 2008. Begynner ikke fyren å ha fått nok kamper og erfaring til at han skal slutte å pole alt av baller oppover? Og Demidov var totalt ubrukelig som DM.

Skuffet over Eggen i dag, feil laguttak.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 25.08.2010 23:02    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
SondrMan wrote:
tr0ndern wrote:

Er det sant at Rosenborgs plan A, var å holde nullen? De sa så kommentatorne på viasat4.

Defensiv plan + NAE = fiasko
SondrMan
Rutinert

tr0ndern wrote:
SondrMan wrote:
tr0ndern wrote:

Nei, men mener du at RBK er like gode offensive nå som under Hamrén?
Back to top
Roamer
Veteran

Godkjent andre omgang.

Hoftun burde få sin del av kritikken her. Som andre er inne på, det som kunne vært avgjørende er om Rosenborg hadde hentet inn noen spillere før denne kampen. Tynnheten i stallen blir dessverre alt for tydelig når en av nøkkelspillerne er borte.

Samtidig ser vi at Iversen ikke holder 90 min. Vi har ingen som kan, per dags dato, erstatte Annan på sentral midtbane. Tunge bein på Skjelbred, og til dels Dorsin gjorde at de ikke fikk ut sitt beste. Hva Olsen gjorde på banen, eller i Rosenborg, er for min del uforståelig. Han fikk knapt til noenting sist heller og ødelegger mer enn han skaper. Lunter rundt og mister ballen. Dog skal han ha for at han prøver, men det hjelper så alt for, alt for lite.

Skremmende å se hvor viktig Annan er for Rosenborg. Når vi hadde Tettey hadde vi en god erstatning, men han er fremdeles ikke erstattet. Samtidig mangler vi den kreative midtbanespilleren som kunne gjøre ting på egen hånd eller slå den avgjørende pasningen - og Sapara og Konan som har forsvunnet har heller ikke blitt erstattet.

Foran EL må vi absolutt hente inn noen erstattere.

Nå er det på tide med en gravøl og komme seg igjennom tapet, deretter se fremover mot Europaligaen. Det kan bli gøy, gitt at vi forsterker stallen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 34, 35, 36  Next
Page 28 of 36

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb