View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.08.2010 23:47 Post subject: |
|
|
Jeg er sinnssykt glad for at vi ikke har fått solgt Anthony Annan enda. Jeg sitter bare og tenker på hvor rævpult vi kommer til å bli om han pådrar seg et gult kort i morgen. Uten han er vi et betydelig dårligere lag, og når jeg ser summene som nevnes for CL-spill (160 millioner!!) bør det ikke engang vurderes å selge før vi er ferdig med FCK-kampene. Da får det heller bare være at vi må regne med å få et par-tjue millioner mindre for han. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 16.08.2010 23:49 Post subject: |
|
|
Tror ikke vi er noen av stedene jeg! Tipper det er nokså åpent etter første kamp, men det er klart, har man bare uavgjort eller etmålsseier til FCK ser det dårlig ut. Eller at det igjen blir en målrik kamp a la 4-3, jeg er litt redd for at det kan bli både ett og to og tre bortemål. Det mest bekymringsverdige er at FCK er et så dyktig kontringslag, mens Nils Arne på sedvanlig vis proklamerer at vi skal kjøre framover og gasse på. Skjer det som mot Start og Haugesund, at de får en tidlig ledelse med to mål, skal jeg garantere at de ikke gir den fra seg på samme amatørmessige vis som disse to. Det er dette man får så dårlig trening på i Tippeligaen. Selv om tempoet er høyt og det er mye fysikk, finnes det ikke kynisme i mentaliteten til lagene. Det å sikre inn et resultat er noe de færreste behersker. Mot kontinental motstand opplever man alltid en helt annen skole når det gjelder å nekte å la motstanderne komme inn i kampen igjen. Så jeg håper vi kan bryte trenden med at vi alltid kommer under. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 16.08.2010 23:52 Post subject: |
|
|
Interessant å se hvor mye startoppstillingene til lagene har kostet:
Ørlund (free) vs. Wiland (9mill)
Lustig (4,3mill) vs. Pospech (16mill)
Demidov (5,6mill) vs. Antonsson (6mill)
Stadsgaard (4mill) vs. Ottesen (10mill)
Dorsin (6mill) vs. Wendt (7mill)
Skjelbred (egen stall) vs. Vingaard (9mill)
Annan (12mill) vs. Kvist (egen stall)
Henriksen (egen stall) vs. Kristensen (4,5mill)
Iversen (free) vs. Claudemir (8mill)
Prica (7mill) vs. N`doye (18mill)
Olsen (8,5mill) vs. Santin/Grønkjær (17mill)
= 46,4mill vs. 104,5mill
Differansen mellom lagene er vel akkurat den samme som forskjellen i prispenger mellom europa league og CL?
Hvis tallene i media om 100mill ved CL og 30-40 ved EL stemmer da?
Last edited by thoves on 16.08.2010 23:57; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 16.08.2010 23:56 Post subject: |
|
|
Og Shevchenko kostet mer enn et helt RBK-budsjett inkl CL-inntekter.
De har like mange fingre og tær de som vi har. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 17.08.2010 00:02 Post subject: |
|
|
Ja, tallene viser vel bare at RBK har klart å få mer ut av pengene sine enn det FCK har gjort.
Bortsett fra spissparet er vel lagene ganske jevne.
Og for å si det på en annen måte, budsjettmessig ble denne sesongen halvveis reddet for oss ved at vi sikret oss minimum Europa league-spill.
Det holder nok ikke for FCK sin del.... |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.08.2010 00:09 Post subject: |
|
|
Hvorvidt det holder for FCKs del er vanskelig å si. Men det holder helt klart ikke for Parken Sport & Entertainments del.
Er så forbanna lei av folk som sier FCK, men egentlig snakker om PS&E. Det er det samme som om man skulle sagt at Molde hadde en omsetning på 80 milliarder i fjor. Hvilket moderselskapet Aker hadde. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.08.2010 00:17 Post subject: |
|
|
Det er en dårlig sammenligning, da PS&E tross alt er driftsselskapet til klubben, slik som Molde Fotball AS er i Romsdalen.
Uansett er det dårlig stelt:
Parken skal sende en stor del af de mange fodboldmillioner, som en vellykket Champions League-kvalifikation vil kaste af sig, videre til sin bankforbindelse.
Indtægterne fra deltagelse i Champions League kommer normalt fra tv-penge samt billetindtægter, og Parken-analytiker Steven Brooker fra SEB Enskilda understreger, at det kun er naturligt, at en del af gevinsten ved et eventuelt Champions League-eventyr afleveres på Christianshavn ihos Nordeas hovedkontor.
- Parken har fået nedbragt sin gæld til godt halvanden milliard, men den skal helt ned på omkring 600-800 mio. kr., før det ser fornuftigt ud i forhold til forretningen. Det er en balance mellem at betale af på gælden og samtidig sørge for, at de sportslige ambitioner opretholdes til glæde for aktionærerne, siger han.
Læs mere: Bank snupper FCK's CL-millioner
Last edited by 2mas on 17.08.2010 00:18; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 17.08.2010 00:17 Post subject: |
|
|
Kan noen spole framover? Jeg gjør faen meg på meg snart. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Wannebo Veteran

|
Posted: 17.08.2010 00:20 Post subject: |
|
|
I kveld spiller vi enten årets beste kamp eller årets dårligste. Tror og håper at det blir jevnt, men en uggen følelse kommer sakte, men sikkert .. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.08.2010 00:37 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Det er en dårlig sammenligning, da PS&E tross alt er driftsselskapet til klubben, slik som Molde Fotball AS er i Romsdalen. |
Jeg kjenner ikke strukturen i FCK og PS&E altfor godt. Men det finnes faktisk et FC København A/S som jeg vil tro tar seg av driften på lik linje med Molde Fotball AS. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 17.08.2010 00:42 Post subject: |
|
|
Dette skriver dagbladet:
CL-kvalifisering. 4. runde. Sammenlagtvinneren går til gruppespill. Rosenborg slo AIK greit i forrige runde, etter å ha slitt mer med Linfield i runden før. I serien er de ikke truet, og semifinaleplass i cupen er i boks. Heldigvis har skadene vært få i perioden hvor kampene har kommet tett. FCK kom inn i den tredje runden, hvor de slo BATE fra Hviterussland 3-2 over to kamper. Ståle Solbakkens mannskap er som venter i toppen i Danmark fra start, og de har 4-1-0 etter å ha slått Nordsjælland 2-0 hjemme i helgen. Ottesen (f) og Santin (a) var ikke med der, men begge er med til Trondheim. 45-30-25, og U. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.08.2010 01:58 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Men det finnes faktisk et FC København A/S som jeg vil tro tar seg av driften på lik linje med Molde Fotball AS. |
Dvs det fantes. Tidligere i år når jeg søkte opp CVR nummeret 15107707 som står der så fikk jeg opp detaljer for FC København A/S. Nå får jeg opp PS&E ved å søke på det samme. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 17.08.2010 02:10 Post subject: |
|
|
[quote="2mas"]"Press kit" fra UEFA[quote]
Ifølge squad listen der er Henriksen forsvarsspiller mens Traoré og unge Christoffer Aasbak er angripere. /pirke-pirke. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 17.08.2010 07:51 Post subject: |
|
|
Jeg er så pissenervøs nå. Grugleder meg på en måte jeg ikke har gjort til en RBK-kamp på lenge. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 17.08.2010 08:45 Post subject: |
|
|
Har faktisk funnet roen og har den den gode følelsen foran kampen. Selvfølgelig litt spent, men dette går veien. Seier i kveld og null bortemål til FCK. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 17.08.2010 08:55 Post subject: |
|
|
Veksler mellom 4-0 og 0-4 her, og alt inni mellom...
Blir mørk bokser i kveld! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.08.2010 09:29 Post subject: |
|
|
Jeg sitter med en apatisk ro inntil videre.
Regner med nervene sparker igang når hymnen jaller over Nidaros. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 17.08.2010 09:38 Post subject: |
|
|
Gleder meg villt, benke meg foran tv'en i kveld og gleder meg til at champions league hymnen skal fylle mine to Mirage høytalere I en blokk omgitt av bergensere og Brann fans så skal det bli digg _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 17.08.2010 10:22 Post subject: |
|
|
Siden alle er i "fortelle hvor nervøse de er og om hva de gjør for å korte ventetida"-modus, kan det opplyses om at jeg er lugn og fin og snart stikker ut for å vaske traktoren. Dette blir som en tur i, eh, Parken. |
|
Back to top |
|
 |
siNch Proff
|
Posted: 17.08.2010 10:33 Post subject: |
|
|
Sitter på kontoret og er smånervøs før kampen. Gleder meg skikkelig til i kveld. Skulle ønske jeg også hadde en traktor å vaske i mellomtiden for å få tiden til å gå.  |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.08.2010 10:37 Post subject: |
|
|
Sitter på kontoret jeg også, får ikke gjort et fnugg jobb... Gruer og gleder meg så jeg har helt vondt! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.08.2010 10:54 Post subject: |
|
|
Det er viktig å dele følelsene vet du, bolge. Det bringer oss nærmere hverandre.
Lykke til med traktorvask, forresten. Puss gjerne litt å ordspillene dine også..  _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 17.08.2010 11:03 Post subject: |
|
|
Denne må jeg slenge meg med på - å knytte bånd på en dag som denne er jo på sin plass
Er som så mange andre på kontoret og virrer rundt og får ikke gjort en shit. Kan vi vennligst få denne kampen i gang..  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 17.08.2010 11:04 Post subject: |
|
|
Jeg burde ha forbud mot å gå på jobb på slike dager. Gjør det ikke bedre at staten er i feriemodus, så skjer jo fuck all her. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 17.08.2010 11:07 Post subject: |
|
|
Samme her.  _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486 |
|
Back to top |