English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Abdou Razack Traore
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 66, 67, 68  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2010 14:41    Post subject: Reply with quote

Helland vs Messi. Kan bli interessant.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ode
Veteran

PostPosted: 16.08.2010 15:35    Post subject: Reply with quote

Helland har vært positiv siden returen fra Ranheim. Skal studere han litt ekstra i RBK2 kampen mot Strindheim i dag (kl 1900 på DnBNor Arena).
Macha
Veteran

PostPosted: 16.08.2010 16:03    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Macha wrote:
Han tok steget for lenge siden, men Hamrèn evnet ikke å se det og plasserte ham på benken.

Som sagt, ufattelig. Men må sies at i visse kamper under Eggen har han falt gjennom. Det er ikke pga at han ikke har ferdigheter, haner jo blant de mest tekniske. Mangel på spilletid tror jeg det er.

Nå har vel Traore fått to minutters spilletid under Eggen i serien, tre minutter til om man tar med cupkampen mot Alta. Under Hamrén fikk han 170 minutter i serien i vår, og i tillegg spilte han samfulle 180 minutter i cupkampene.

Det kan godt være at Hamrén burde ha satset mer på ham, men han har i hvert fall fått sine sjanser hos svensken i motsetning til under Eggen.

Som skrevet lenger under har han spilt mer enn to minutter under Eggen...

ifht. Eggen ja, men om du syns 350 spilleminutter er mye iløpet av en sesong, da vet ikke jeg..

Er ikke noe feil i det jeg skrev vel?
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran

PostPosted: 16.08.2010 17:28    Post subject: Reply with quote

Kom på min ferie i Hellas i kontakt med sønnen til presidenten i den nyopprykkede greske klubben Ethikos. De trengte billige spillere, og spurte om jeg kunne anbefale noen fra Norge og Rosenborg. Nevnte da blant annet Traorè og Aas.

Snakket med han igjen i dag, og fikk vite at begge jeg nevnte ovenfor hadde vært interessante for klubben.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 16.08.2010 17:39    Post subject: Reply with quote

Flott å bli kvitt ham, nå som han endelig er egenprodusert.
Fantastisk smart!

Velger Traoré over Winsnes any day of the week!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2010 18:43    Post subject: Reply with quote

Virkelig synd det skulle ende slik. Jeg hadde virkelig trua på Traoré, som i en alder av 19(?) var med på å overkjøre Valencia to ganger.

Håper ledelsen her har gjort en god vurdering, og at det er holdninger og seriøsiteten som ligger bak, da han utvilsomt har basisferdigheter gode nok.
I det minste er det godt å se at han ikke forsvinner til en annen norsk klubb. Jeg har fortsatt tro på at han kan bli en meget bra spiller.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2010 20:04    Post subject: Reply with quote

Det er bare å droppe å ha afrikanere med stort potensiale i Rosenborg, vi har rett og slett ikke en proff nok organisasjon til å takle engang minimale kulturproblemer.

Traores historie føyer seg jo fint inn i rekken med hans co-ivorianere Koné og Konan. Åpenbart potensiale, til tider tillit i laget, så lenge storformen er inne, men rett ut på benk og tribune etter én svakere kamp. Dette samtidig som norskere konkurrenter kan være ubrukelige i månedsvis, men ti kamper om gangen sammenhengende i startelleveren.

Det sier jo sitt når man heller ville satse på Moldskred og Winsnes enn Konan og Traore. Bra business, fin klubb.

Håper han får knallsuksess i Polen.
Roamer
Veteran

PostPosted: 16.08.2010 20:10    Post subject: Reply with quote

Huff da, sammenligningen med Konan/Traore og Moldskred/Winsnes var litt for treffende og dermed frustrerende for min del. Dersom det hadde vært omvendt skulle jeg hyllet Hoftun. Tror både Konan og Traore kunne gjort det skarpt under Jönsson.
Barney
Veteran

PostPosted: 16.08.2010 20:22    Post subject: Reply with quote

Glimrende hvis Traore drar. Han fikk i sin tid tilbud om å utvikle seg som venstreback, men takket pent nei. Han fikk i sin tid masse sjanser uten å imponere noen. Han slo ned en medspiller på trening og er sannsynligvis en av få fotballspillere som trener 7-8 ganger i uka (kanskje sammen med Berisha og Frank Strandlie) som faktisk sliter med å holde vekta! Adios!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2010 20:25    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Han fikk i sin tid masse sjanser uten å imponere noen.

Uhm.. Hvor var du i slutten av oktober 2007?
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2010 20:29    Post subject: Reply with quote

Traore kunne blitt en god spiller om han hadde hatt en mer seriøs tilnærming til fotball. Han blir til stadighet observert på 7-11 på Singsaker der han kjøper røyk og frossenpizza. Han har nok dessverre hatt store problemer med å takle overgangen fra et enkelt liv i Afrika til masse penger og fristelser her i Trondheim, hvilket også synes. Han har ikke fått den oppfølgingen han åpenbart trengte.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 16.08.2010 20:30    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
BjarneS wrote:
Han fikk i sin tid masse sjanser uten å imponere noen.

Uhm.. Hvor var du i slutten av oktober 2007?

Du mener for tre år siden? Etter det har det gått jevnt nedover. Det er vel ingen som helt alvorlig tror at personer i Rosenborg har en agenda mot Traore? Han har bare seg selv å skylde på! Hadde han vært god nok ville han spilt, enkelt og greit. Er det en ting Hamrèn viste så var det at han ikke var redd for å slippe til folk som presterte på trening, jmf. alle ungguttene som fikk spille jevnt. Han har ikke prestert og da er det vel greit at han drar? No brainer spør du meg.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 16.08.2010 21:18    Post subject: Reply with quote

Interessant poeng det med manglende oppfølging. En ung afrikaner trenger litt mer ressurser rundt seg enn en talentfull nordmann, og det er i så fall den lærepengen Rosenborg burde ta med seg - ikke at talentfulle afrikanere ikke fungerer i RBK.

Når det er sagt, så er det kanskje på mange måter best for alle parter at de skilles vei. Kanskje Traorè tar seg sammen og kanskje klubben har lært at noen spillere må ha langt tettere oppfølging enn andre. Spesielt da i forhold til holdninger.

Allikevel synd å miste en såpass talentfull spiller, spesielt nå som han regnes som egenutviklet.
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 16.08.2010 21:20    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Det er bare å droppe å ha afrikanere med stort potensiale i Rosenborg, vi har rett og slett ikke en proff nok organisasjon til å takle engang minimale kulturproblemer.

Traores historie føyer seg jo fint inn i rekken med hans co-ivorianere Koné og Konan. Åpenbart potensiale, til tider tillit i laget, så lenge storformen er inne, men rett ut på benk og tribune etter én svakere kamp. Dette samtidig som norskere konkurrenter kan være ubrukelige i månedsvis, men ti kamper om gangen sammenhengende i startelleveren.

Det sier jo sitt når man heller ville satse på Moldskred og Winsnes enn Konan og Traore. Bra business, fin klubb.

Håper han får knallsuksess i Polen.

Denne sammeligningen ser på overflaten veldig overbevisende ut. Bortsett fra at Annan messer den fullstendig opp, og forteller meg at det hele nok heller handler om seriøsitet og mental styrke. Noe Hedons innlegg forteller noe om. Det hjelper ikke å være et talent hvis man ikke klarer å bruke det til noe.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 16.08.2010 21:50    Post subject: Reply with quote

Traore kommer til å bli en ny Eguren.

Fra Polen via en Moskva-klubb eller en av de to store i Ukraina, til en middels god spansk klubbb, evt. en fransk.
Det er Traores videre karriere, det er jeg ganske så sikker på.

Last edited by Bakklandia on 16.08.2010 22:43; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Barney
Veteran

PostPosted: 16.08.2010 22:10    Post subject: Reply with quote

Du burde brukt de evnene der til å tjene penger på tipping eller aksjer. Cool

Jeg heller mer mot at han blir løst fra kontrakten med Gdansk om 18 måneder, feitere enn noensinne.

Last edited by Barney on 16.08.2010 22:10; edited 1 time in total
Back to top
Golden Monkey
Senior

PostPosted: 16.08.2010 22:10    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Virkelig synd det skulle ende slik. Jeg hadde virkelig trua på Traoré, som i en alder av 19(?) var med på å overkjøre Valencia to ganger.

18, han har fødselsdag i romjula. Han er halvåret eldre enn Aas og Sellin.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 16.08.2010 23:36    Post subject: Reply with quote

Stemmer det, monkey boy. Rett skal være rett!

Jeg må si jeg også stusser veldig på den generelle integreringa og "akklimatiseringa" av spillere fra andre kontinent i Rosenborg. Annan er vel den eneste ikke-europeer som gikk rett inn på laget og fikk mye spilletid, men han kom da heller ikke rett fra Afrika.

Konè var i klubben veldig lenge før han fikk spille, og da han først fikk sjansen viste han seg som en fantastisk spiss. Traorè har fått svært lite spilletid etter starten (han ble riktignok hentet inn for å bygge seg opp på andrelaget, noe han ble funnet for god til), og har mer eller mindre forsvunnet etter å ha imponert i CL. Konan fikk langt mindre spilletid enn hva jeg ønsket, og jeg tror han kunne blitt en hit om han fikk spille oftere i en fast rolle. Eguren og Lago fikk svært lite spilletid, og ble omtrent forsøkt gitt bort. Lago ble vi ikke kvitt, og i en aldri så liten stopperkrise ble han satt inn og gjorde sine saker bra. Alle disse (som ikke er i klubben fortsatt) har forsvunnet til større ligaer enn vår egen, hvor de har gjort sakene sine meget bra.

Jeg skal veie mine ord og indisier med omhu her, men jeg må uansett si at det er et litt pussig mønster over hva som skjer med brorparten av signeringer fra andre kontinent enn Europa i klubben vår.
hendrix
Veteran

PostPosted: 18.08.2010 12:01    Post subject: Reply with quote

En eventuell avgjørelse om kjøp blir tatt torsdag. Ser ut til at han imponerte på den første treningen.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 18.08.2010 12:04    Post subject: Reply with quote

Med den åpenbare risikoen for rødt kort hos Annan skulle Traore selvsagt ikke vært på prøvespill i en annen klubb. Han ville vært hyperaktuell for en plass på laget kommende uke.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 18.08.2010 12:20    Post subject: Reply with quote

hendrix wrote:
En eventuell avgjørelse om kjøp blir tatt torsdag. Ser ut til at han imponerte på den første treningen.

Hehe, denne beskrivelsen likte jeg "Flott teknikk, hurtighet og generelle utseende"
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.08.2010 12:51    Post subject: Reply with quote

De må jo bli utrolig skuffet om de innbiller seg at han er kjapp.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 18.08.2010 13:03    Post subject: Reply with quote

han er jo ikke treig, noen sprinter er han ikke men han er kjapp paa smaa flater
Keenoir
Legende

PostPosted: 18.08.2010 13:05    Post subject: Reply with quote

Bør tilbakekalles omgående slik at han kan være klar for FCK kampen.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 18.08.2010 13:12    Post subject: Reply with quote

Enig, hent tilbake denne mannen nå. Hadde glemt at han kunne være et alternativ, men han løser jo fint midtbanekrisen vår inn mot FCK-kampen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 61, 62, 63 ... 66, 67, 68  Next
Page 62 of 68

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb