View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
tjommi Proff
|
Posted: 12.08.2010 11:26 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | http://www.youtube.com/watch?v=6jC5ECkJY2k
Var inne for å se målet til Henriksen.
Av disse klippene ble jeg påminnet følgende;
Øst-Europeisk fotball står for hurtighet med ball og god teknikk.
Siste målet et godt eksempel.
Speidernettverket må dobles men 0x1 blir vel desverre 0 |
Det burde vel kanskje være noen potensielle RBK-spillere på det kroatiske U21 laget? Eller er samtlige plukket opp av større klubber allerede? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.08.2010 11:46 Post subject: |
|
|
Leses nedenfra og opp (fordi jeg er lat):
Quote: | # karlsentk
after all - by and large - it's your money they're spending. so you've got no alibi for not taking an interest 8 minutes ago via web
# Tor-Kristian Karlsen karlsentk
don't for a second overrate the sophistication behind transfer processes just because YOUR club is spending millions of pounds 9 minutes ago via web
who's involved in the deal, what networks they're linked to, how the player came to club's attention, how many times they watched him etc 10 minutes ago via web
on a general basis: supporters should take interest in the mechanisms behind HOW and WHY transfers to their clubs are done (cont) |
_________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
tjommi Proff
|
Posted: 12.08.2010 11:51 Post subject: |
|
|
Godt sagt/skrevet. Lur kar denne TKK |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran

|
Posted: 12.08.2010 11:53 Post subject: |
|
|
Vi skal være glad han ikke er i vålerengen, f.eks. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 12.08.2010 12:05 Post subject: |
|
|
Dette er litt forenklet markedene vi har kjøpt spillere fra (evt. oppdaget spillere i, jeg vet at Stadsgaard kom fra Italia. Men vi oppdaget han i Danmark).
De som er skravert med hvit strek er "døde" markeder som jeg tviler på at vi har oversikt over lenger. |
|
Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 12.08.2010 12:18 Post subject: |
|
|
Quote: | Premier League: Før Manchester United i det hele tatt vurderer å legge inn et bud på en spiller, må han gjennom en knallhard kvalitetskontroll ved at flere av klubbens speidere må ha sett, og blitt imponert over spilleren.
Tippeligaen: Før Rosenborg i det hele tatt vurderer å legge inn et bud på en spiller, må han gjennom en knallhard kvalitetskontroll ved at han må ha spilt godt i en kamp mot Erik Hoftun. |
Fra supporterbloggen til rbk.no
Hehe, genialt...trodde en stund det var Nils Heldal som skrev, så ble litt sjokket _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.08.2010 12:24 Post subject: |
|
|
Vurderer å få meg en Twitter-konto bare for å følge TKK. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.08.2010 12:35 Post subject: |
|
|
Jeg har gjort det haha :p |
|
Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 13.08.2010 09:26 Post subject: |
|
|
I Januar når vi praktisk talt ga bort spillere til de som rakk opp hånda, sa Hoftun at situasjonen i Europa gjorde det til et "buyer's market", så det var veldig vanskelig å finne kjøpere.
Nå 7 måneder senere har han rollen som en buyer i et buyer's market, og hva skjer? Ingenting, nada, nothing, nip, squat. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 14.08.2010 22:36 Post subject: |
|
|
Dersom Hoftun ikke har en ny spiller å presentere til fristen går ut natt til tirsdag kan han like godt begynne å vurderere sin egen stilling. Hva gjør han egentlig i løpet av en arbeidsdag? Kontraktssituasjonen til flere av nøkkelspillerne er ikke heldig - for å si det mildt, ingen spillere er kommet verken inn eller ut... |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 15.08.2010 01:05 Post subject: |
|
|
quentez wrote: | kan han like godt begynne å vurderere sin egen stilling. | Er det egentlig noen som overhodet tror på dette selv? Mtp hvordan han fikk en stilling han var og er, og sannsynligvis alltid vil forbli uskikket til, gjennom godt gammeldags kameraderi - og hvor glitrende god han er til å ta i mot kritikk og kritiske spm på medlemsmøter - hva tilsier at fyren har noe som helst profesjonell stolthet ift å si fra seg en stilling han stinker i? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 15.08.2010 11:11 Post subject: |
|
|
"Denne gangen skal vi ha en skikkelig bra prosess ass" |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 16.08.2010 08:55 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Vurderer å få meg en Twitter-konto bare for å følge TKK. |
Du trenger ikke en konto. Du bare åpner opp twitter.com/tkkarlsen. Mye bra der |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 16.08.2010 08:56 Post subject: |
|
|
Han har karlsentk også. Den engelske oppdateres oftere.
(altså han har en norsk og en engelsk twitterkonto) _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 18.08.2010 21:11 Post subject: |
|
|
Velkommen til 2010 Hoftun. Det minner litt om da en eller annen gjøk i LSK sa at "markedet har ikke gjort jobben sin" da de mente at en vederlagsfri overgang for Pål Strand til Ham-Kam var utopisk (etter at de selv frøys han ut)...
At det kommer rare ting ut av kjeften til LSKere er for så vidt ikke noe uvanlig, ser at de er redd vi vil støvsuge spillerne deres om vi kvaller til CL. Så vidt jeg vet er absolutt ingen på LSK unike. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 18.08.2010 21:18 Post subject: |
|
|
Med forbehold om at det som står i artikkelen er korrekt gjengitt, så fremstår RBK som klovner. Hva faen slags kjøpepause er det snakk om, all den tid man ikke har kjøpt noe nevneverdig på 2 år? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 18.08.2010 21:21 Post subject: |
|
|
How's the coffee, Hoftun, din dumme, udugelige gjøk!
Forbanna klovn. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 18.08.2010 21:22 Post subject: |
|
|
Jeg synes da ikke Hoftun sier noe galt. Dette med kjøpepause er det vel artikkelforfatter som har funnet på.
Dette betyr neppe at vi slutter å forsøke å hente spillere fra norske klubber. Jeg håper bare de har fått med seg at feks Berget skal være mulig å hente for en relativt billig penge. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.08.2010 21:24 Post subject: |
|
|
Poenget til Hoftun er i og for seg greit nok, men det virker jo unektelig litt påfallende at det kommer nå, etter at de har prøvd/mislyktes med både Moa, Bola og sikkert flere i løpet av kort tid. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 18.08.2010 21:28 Post subject: |
|
|
Ja, ingen kan vel beskylde Hoftun for å ha vært særlig fremsynt, sånn sett er jeg med på at han burde ha luktet på kaffen for lenge siden. |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 18.08.2010 21:30 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Poenget til Hoftun er i og for seg greit nok, men det virker jo unektelig litt påfallende at det kommer nå, etter at de har prøvd/mislyktes med både Moa, Bola og sikkert flere i løpet av kort tid. |
Akkurat det står etter min forståelse i stil med innholdet i teksten, nemlig at man har prøvd seg på flere spillere hos norske klubber og oppdaget at prisnivået er hinsides realisme, noe som har ført til at man går i dvale på det norske overgangsmarkedet inntil prisene normaliserer seg. Når det er sagt er også jeg meget spent på hva som nå blir strategien, siden vi åpenbart vegrer oss for å hente spillere med ikke-kaukasisk nivå av pigment i huden. I høyden må vi vel da håpe på bosmansigneringer fra Sverige, formodentlig? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.08.2010 21:44 Post subject: |
|
|
Ser selvfølgelig den bolge, men når det gjelder for eksempel Moa er det neppe prisen det har strandet på. De har rett og slett ikke klart å overbevise han om at han bør komme hit.
Ellers er jeg i likhet med deg spent på strategien fremover. Vi skal satse lokalt, men altså ikke fra Tippeligaen. Lukter Adecco-bonanza lang vei. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 18.08.2010 21:52 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | ...og hvor glitrende god han er til å ta i mot kritikk og kritiske spm på medlemsmøter... |
Jeg har ved flere anledninger sett at folk her inne har skrevet lignende om Hoftun. Kan noen som kjenner RBK litt fra innsida utdype litt mer hva denne kritikken går ut på?
finner det litt besynderlig dersom dette er en alminnelig oppfatning om Hoftun - han som var en av grunnleggerne av MOT og allting...  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 18.08.2010 21:59 Post subject: |
|
|
Passer vel bedre å diskutere i Hoftun-tråden. |
|
Back to top |