| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2010 22:38 Post subject: |
|
|
| Hauger er vel minst like god som disse tre; Hæstad, Kara eller Sohna. Noen som kan gi en kort beskrivelse av Sohnas ferdigheter? Dominerer han på svake Sandefjord? Han skårer lite mål. |
|
| Back to top |
|
 |
lightning Junior
|
Posted: 09.08.2010 22:52 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Erlendr
| lightning wrote: | | Savner at Hoftun viser interesse for nordmenn med fremtiden foran seg, som f.eks Vaage Nilsen, Yttergaard Jensen, Nordkvelle, Hedenstad og Hovland. Disse kan man også få solgt videre for en god sum om de utvikler seg riktig. Istedet brukes pengen på Molskred, Olsen og eventulet Bolanos, som verken hever laget i særlig grad eller kan selges videre med fortjeneste. |
Vise-kapteinen vår spiller venstreback, tviler sterkt på at Våge Nilsen ønsker å slite benken. Et kjøp for rundt 5 millioner og utleie kunne vært aktuelt, men hvem tenker slik her i gården?
Yttergaard Jensen, per idag er det ikke plass til han i midtbanen vår. Tviler også på at han ønsker å forlate TIL til fordel for oss også. Og at den klubben vil akseptere markedspris for Jensen er ganske så utopisk.
Hedenstad - samme prosedyre som ved Våge Nilsen, bare at Stabæk ganske sikkert vil kreve overpris etter JJ saken..
Sogndal virker å kreve altfor mye for Hovland, så han er nok dessverre uaktuell med tanke på en overgang til oss.. |
Tror ikke det gjør noe om vi har tre kvalitetsbacker. Dorsin og Lustig kan gjerne få hvile en gang iblant, og de nåværende alternativene i tilfelle skade er, mildt sagt, tynne.
Kanskje ikke åpning for Yttergård Jensen akkurat nå, men når Winsnes forsvinner bør han være naturlig erstatter. Tror faktisk han ville vært interessert i noe annet enn traktorfotballen til TIL etterhvert.
Sogndal må gjerne tro at de får 20mill for Hovland, men det kommer de aldri til å få. Hiv inn ett bud på tre mill+ klausuler, og se hva som skjer. Kanskje han har faktisk har lyst til noe annet enn å gro fast der slik som tidligere Sogndal-talenter. Nå er uansett ikke midtstopperplassen noe krise i skrivende stund. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2010 23:02 Post subject: |
|
|
| Agående Ruben YJ så synes jeg han bør bli bedre uten ball, dvs løpe mer og riktigere. Han virker litt stinn i kroppen. Stasjonære ballkjælere gir ingen fremdrift. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.08.2010 23:11 Post subject: |
|
|
| "Stinn", er det et annet ord for "tjukk"? For det er nettopp det jeg alltid tenker når jeg ser han. Han vagger når han løper. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 09.08.2010 23:19 Post subject: |
|
|
Ja,stort/sprengt preg pga for stort muskelvolum. FÃ¥r fort litt for kjapt melkesyre da.
Enig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.08.2010 23:22 Post subject: |
|
|
Han har nok mye å gå på rent fysisk. Sprenger jo shortsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.08.2010 23:24 Post subject: |
|
|
| Spillere som ikke er bosman hos Tromsø er ikke noe poeng å spør om da dem ikke er riktig klok der opp når det gjelder prisettingen av spillere. Det gjelder forsåvidt nesten alle tippeligaklubber og da kan en også utelukke Hæstad og Hauger. Skal vi hente noen får det bli på bosman eller store talenter ifra lavere divisjoner alternativet utenom det er utlandet. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 10.08.2010 02:28 Post subject: |
|
|
Utlandet? *grøss* Nei, vi holder oss til tippeligaen, til nøds sverige/danmark! Noe mer enn det er skummelt og fremmedkulturelt! _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 10.08.2010 07:38 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Hauger er vel minst like god som disse tre; Hæstad, Kara eller Sohna. Noen som kan gi en kort beskrivelse av Sohnas ferdigheter? Dominerer han på svake Sandefjord? Han skårer lite mål. |
Skårer Annan mye mål?  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.08.2010 08:08 Post subject: |
|
|
Sohna er taklingssterk, har stor arbeidskapasitet, dekker store flater, og er bra i pasningsspillet.
Han scorer ikke mye, men det kan ha noe med rollen hans å gjøre. Rollen han har i Sandefjord er ikke så ulik rollen Annan har hatt i Rosenborg, og kommer derfor ikke så ofte i avslutningsposisjon. Han har dog et brukbart skuddbein. Jeg tror Sohna fort kan bli en Tettey-type i et lag han får litt mer offensivt spillerom.
EDIT: Jeg kan også legge til at flere brukere på diverse SF-fora gir Sohna æren for opprykket foran 2009-sesongen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.08.2010 09:05 Post subject: |
|
|
| Ok. Takk for info angående Sohna. Han er vel ikke Bosmann i januar? |
|
| Back to top |
|
 |
Journalist Junior
|
Posted: 10.08.2010 10:28 Post subject: |
|
|
Jeg vurderer Kara og Hauger som de beste alternativene i Annan-rollen.
Hæstad kunne sikkert gjort en god jobb han også, men heller enn en spiller som vil avslutte karrieren sin i RBK, vil jeg ha spillere som er sultne på å ta et nytt steg mot noe som kan være en bedre klubb.
Sohna er jeg rett og slett usikker på.
Når det gjelder mer offensive Ruben Yttergård Jensen mener jeg det hadde vært et kjempekjøp til en riktig pris. Vi mangler hans kreativitet og gjennombruddspasninger pr. i dag. Jeg mener han hadde gått rett inn på laget - enten i en indreløperrolle, eller fremst i diamanten.
Mer usikker på om det er plass til han i Jønssons formasjon. Det betinger kanskje at Ciljan eller Annan går, da han nok bør spille sentralt på midten. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.08.2010 11:42 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | | Hedon wrote: | | abikom wrote: | | Er ikke Haugen allerede klar for Brann? |
Ikke såvidt jeg vet. Som nevnt er det vel planen, men RBH har en tendens til å ta ting for gitt. Om vi gjør et fremstøt og ber om å få han allerede dette vinduet, tipper jeg Brann er ute av dansen temmelig kjapt. Det var jo bare såvidt de hadde råd til å hente Kalvenes som var gratis. |
Helt utrolig hvordan de somler i Bergen. |
Mulig de har sett tråden og blitt nervøse der nede, for nå er han visstnok klar for Brann: http://www.brann.no/nyhet...n-spiller/
Skjønt, avtalen kan umulig være signert om de fortsatt ikke vet når overgangen skal finne sted. Kanskje det er mulig å gi Brann et nytt Ighalo-øyeblikk ved å snappe opp en spiller de allerede har lansert som klar på sin egen hjemmeside? Hadde vært helt sinnssykt gøy! |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 10.08.2010 12:06 Post subject: |
|
|
Angående Ruben Yttergård Jensen (hentet fra Isbergets diskusjonsforum): "Synd og si det, men Ruben burde ikke vært i nærheta av den landslagstroppen han nå er inni, nivået hans har vært forferdelig i største deler av denne sesongen. Beina går for tregt, pasningene sitter ikke og han mister ball altfor lett + at han jo ikke akkurat er noen goalgetter. Ingenting sitter for Ruben om dagen.
I tillegg så må han i Drillos 4-5-1 ta den ene indreløperollen der det kreves mye løping begge veier, dette ødelegger og Rubens kvaliteter da han er best i en 2`er på midtbanen."
Høres ut som en ny Winsnes, også den delen med at "pasningene sitter ikke". To spillere som begge blir sett på som "gjennomspillere", men som i realiteten ikke er gode nok på det området engang.. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
krakra1 Proff
|
Posted: 10.08.2010 12:19 Post subject: |
|
|
| Kan ikke være lett å "playmaker" på TIL da. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.08.2010 12:50 Post subject: |
|
|
| Synes har var Norge sin klart dårligste i den landskampen han fikk og virker til å ha et svakt tempo til å være noe for oss itilegg til at Tromsø kommer til å kreve halve trøndelag for å la han reise sørover til RBKNFK. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.08.2010 13:20 Post subject: |
|
|
| Ser vi bort fra urealistiske spillere som Moa og ungguttene i VIF, samt Thioune (stoler på Hedon), kommer jeg ikke på andre enn Nosa (LSK), Lindegaard (AaFK), Pedersen (Godset), Berget (Godset), Goodson (Start) og Fall (Molde) i TL som jeg kunne tenkt meg på Lerkendal. Hvor bra har egentlig Starts unggutter (Kleiven, Stokkelien, Børufsen) vært i år? |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 10.08.2010 13:21 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | | Hoftun har brukt hele helgen på ... å legge frem et bud på Bolanos?! Som ikke var i nærheten av det Start ønsker?! |
Leser i lokalavisa nå, og siterer sportslig administrativ leder Rune Jakobsen; "Både Bolaños, Hoff og Fevang blir solgt om vi får50 millioner kroner"
Såeh... Ikke i nærheten er ikke rart. Går pokkerta tromsø en høy gang disse sørlendingene
Enig med Erlendr, ikke vits i å kjøpe for å kjøpe. Kjøp skal forsterke |
|
| Back to top |
|
 |
LaESto Junior
|
Posted: 10.08.2010 13:25 Post subject: |
|
|
Kleiven, Stokkelien og Børulfsen er alle spennende spillertyper, men kan ikke se at de har det som kreves for å spille seg inn i RBK. De er rett og slett ikke gode nok.
Kleiven har et godt skuddbein, og hadde noen flotte scoringer i våres. Men alene ikke nok til å forsvare plass i RBK-stallen.
Børulfsen er ikke god nok - for enkel.
Stokkelien er kanskje den som hadde vært mest interessant. Har basisferdigheter til etter hvert å bli en god angriper. Spørsmålet er hvor sulten han er på toppsuksess. Det blir mye mammadalting og vaffelbaking på disse sørlandsguttene etter hvert. De hadde neppe taklet det røffe kakebakermiljøet på Moholt. _________________ «Enige og troe, indtil Dovre falder!» |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.08.2010 13:43 Post subject: |
|
|
| Jeg liker veldig godt Kleiven ,men han er vel skadd for øyeblikket så det er kanskje derfor du ikke har hørt så mye mer fra han. Heller Kleiven enn Jenssen for å si det sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 10.08.2010 14:31 Post subject: |
|
|
Når Demidov stikker, så må jeg faktisk innrømme at Walid Atta på AIK frister litt. Han var jo nesten et forsvar alene i første omgang på lerkendal. Noen som har en formening om han kunne tatt nivået i RBK? _________________ Rosenborg! Trenger man si mer?
Last edited by bennyboy on 10.08.2010 14:44; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.08.2010 14:32 Post subject: |
|
|
| Han kunne helt sikkert tatt nivået fort. Han er ansett som Sveriges kanskje største midtstoppertalent og er spådd en stor karriere. |
|
| Back to top |
|
 |
bennyboy Senior
|
Posted: 10.08.2010 14:58 Post subject: |
|
|
Walid Atta vil også sikkert være rimeligere i forhold til norske spillere med tanke på pris/kvalitet. _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 10.08.2010 15:42 Post subject: |
|
|
| Hva med å hente Solli på bosman? Skjelbred drar ganske sikkert og Solli bør være en grei erstatter. Han har sikkert lyst på og komme tilbake også. Men han ender nok opp i VIF. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.08.2010 16:04 Post subject: |
|
|
| Jeg synes rent sånn generelt at RBK er for lite orientert mot det sør- og mellomamerikanske markedet. Det er så mange klubber i Norden som har hentet gull derfra og der bør også RBK klare. Klaff på ca 50% av spillere derfra er pari. |
|
| Back to top |
|
 |
|