English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 09.08.2010 21:59    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det blir vanskelig å finne oversikt over alle kampene, men ikke ulovlig å prøve seg.. Smile

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
stenex
Rutinert

PostPosted: 09.08.2010 23:15    Post subject: Reply with quote

torerik wrote:
Ufyselig eller ikke, jeg synes Eggens oppførsel mot bortimot alle journalister han snakker med er pinlig.

Vås. Dagens journalister er bare ute etter billig sensasjonsjournalistikk og de flosklene som genererer flest klikk på websida deres. Utrolig godt å se når en fotballpersonlighet har baller til å sette noe av det kameradrassende daukjøttet på plass.

Eggen er Norges svar på Gordon Strachan. Og akkurat det er jeg veldig, veldig glad for.
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran

PostPosted: 09.08.2010 23:20    Post subject: Reply with quote

Enig! Det å være journalist er et yrke, et fag. Da må man forvente å bli intervjuet av folk med fagkunnskap og yrkesstolthet, og ikke en kloning av Dorthe Skappel som spør kun om meningsløsheter.
kristobal
Legende

PostPosted: 09.08.2010 23:27    Post subject: Reply with quote

Kan vel lage statistikk selv fra det som står her inne på kamper fra 2002, men for enkelhets skyld kan vi vel si seriekamper da, siden det i hvert fall ikke teller til fordel for mitt synspunkt. Det kan også være redelig siden vi ikke har spilt stort av e-cup til nå i år, og dessuten at ungdomsbruken i cupen i år vil trekke unødvendig mye ned.

Jeg synes å ta med helt ned til nummer 15 er drøyt, men det var nå det som var utgangspunktet fra den andre siden.

Lista over de 15:

1. Basma (30)
2. Hoftun (33)
3. Arason (27)
4. Brattbakk (31)
5. Skammelsrud (36)
6. Berg (34)
7. Karadas (21)
8. Olsen (33)
9. Saarinen (25)
10. Johnsen (28 )
11. Strand (32)
12. George (23)
13. Stensaas (31)
14. Enerly (30)
15. El Fakiri (25)

0-24 år: 2
25-29 år: 4
30-40 år: 9
Snittalder: 29,3

Hamrén 2010:
1. Örlund (30) 1170
2. Lustig (24) 1170
3. Annan (24) 1170
4. Dorsin (29) 1167
5. Stadsgaard (25) 1080
6. Demidov (24) 1020
7. Skjelbred (23) 982
8. Iversen (34) 971
9. Henriksen (18 ) 839
10. Winsnes (35) 784
11. Prica (30) 739
12. Olsen (26) 530
13. Moldskred (30) 420
14. Lago (31) 247
15. Sellin (21) 221
------
16. Traore 170
17. Ã…sen 84
18. Bakenga 20

0-24 år: 6
25-29 år: 3
30-40 år: 6
Snittalder: 26,9

Eggen 2010:
1. Örlund 630
2. Dorsin 630
3. Henriksen 630
4. Skjelbred 596
5. Lustig 592
6. Winsnes 562
7. Stadsgaard 540
8. Iversen 515
9. Moldskred 370
10. Lago 360
11. Annan 360
12. Demidov 315
13. Prica 293
14. Olsen 254
15. Strand 167
16. Bakenga 18
17. Traore 2

Bortsett fra at Strand er inne istedet for Sellin på topp 15 er det likt. Ser man bort fra Strand og Sellin i årets lag, Sellin fordi han er leid ut og Strand fordi han trekker opp snittet uforholdsmessig mye med 15. plassen sin, så blir snittet 27,3 på de 14 andre som både Eggen og Hamrén har hatt mest tiltro til.

Det er to års forskjell, noe som ikke høres så utrolig mye ut, men det er faktisk en del når vi snakker tall på 20-tallet. Jeg vil ikke tro normale variasjoner på typisk unge og typisk gamle lag vil være på mer enn i høyden fem-seks år.

Ellers legger vi merke til at mens 2002-utgaven hadde kun to spillere under 25, fire fra 25-29 år (bare tre om vi også for den utgaven tar vekk nummer 15 på lista) og ni fra 30 og oppover.

Så har årets utgave seks under 25, tre i 25-29 og seks over 30.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 09.08.2010 23:49    Post subject: Reply with quote

Hva er poenget ditt egentlig, Kristobal?

Du setter opp det samme regnestykket som jeg gjorde, men unnlater å ta med snittallet for laget etter at Strand kom tilbake fra skade.

I tillegg insinuerer du at 15 er drøyt, noe jeg ikke kan skjønne da alle disse har fått en god del spilletid, både i 2002 og i 2010.

Så begynner du å trekke fra Strand fordi han er for gammel, og lager konklusjoner på bakgrunn av det. Ikke spesielt redelig.

VI kan jo trekke fra Skammelsrud fra 2002 også da, og da sitter vi med 28,8 på 14 spillere. En forskjell på 1,5 som kun er 0,2 mer enn den opprinnelige forskjellen om alle spillere tas med (tallet er 28,0 for i år om noen ser at det mangler hos Kristobal).

Forskjellen er ikke så stor som du vil ha det til, selv om den er der. At 2002-laget var altfor gammelt bør iallfall forbli en myte.

Eller for å si det på en annen måte, siden Kristobal har begynt å plukke spillere. Hvis vi tar vekk Markus Henriksen og teller de 14 andre på årets lag er snittet 28,9. Kun 0,4 yngre enn 2002-utgaven. Uten Skammelsrud er laget i år 0,1 år eldre.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 09.08.2010 23:56    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det blir feil å ta med Strand i statistikken da han alene drar snittet enormt mye opp selv om han har en høyst perifer rolle i laget, dog mer sentral siden Eggen er blitt trener igjen.

Skammelsrud var uansett en atskillig mer sentral brikke på 2002-laget enn hva Strand er i dag.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 10.08.2010 00:01    Post subject: Reply with quote

Han har da ingen perifer rolle. Med mer kamptrening etter det langvarige avbrekket ser jeg ikke bort fra at han kan få en startplass utover høsten.

Dessuten, Eggen etterlot seg et lag der erstatteren til Skammelsrud var klar. 25 år gamle Sibaya burde kanskje vært regnet inn i stedet for Skammelsrud.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 10.08.2010 00:02    Post subject: Reply with quote

Hamren må ha ønsket Strand med i årets lag og Kristobal siden Strand neppe har blankofulmakt til å skrive kontrakt med seg selv år etter år selv om han er supermann. At Strand ikke kunne spille vårsesongen og forsommeren vet jo du og at er på grunn av sykdom. Og jeg er ikke i tvil om at Hamren og ville brukt en fit Strand.
toreinar
Veteran

PostPosted: 10.08.2010 02:13    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Han har da ingen perifer rolle. Med mer kamptrening etter det langvarige avbrekket ser jeg ikke bort fra at han kan få en startplass utover høsten.

Dessuten, Eggen etterlot seg et lag der erstatteren til Skammelsrud var klar. 25 år gamle Sibaya burde kanskje vært regnet inn i stedet for Skammelsrud.

Jeg tror personlig at Sibaya hadde blitt NAE,s gjennombrudd med spillere fra andre kulturer.
Fikk en lang prat med trenerlegenden etter RBK-Ruben Kazan på La Manga.
Trenerpensjonisten var enig med meg om at Sibaya var meget god i den kampen.
Kort tid etterpå var han solgt til nettopp R.Kazan.
PS! På den tiden var jeg mere oppdatert på RBK enn jeg er i dag.
Har ingen beviser, men en sterk følelse av at Sibaya ville slått til under NAE.
Forøvrig ikke helt tilfeldig at jeg valgte forblåste L.Manga på den mest forblåste tiden av året.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 10.08.2010 03:41    Post subject: Reply with quote

Hva om dere gjør et kompromiss å tar en førsteellever, eller hele stallen istedet?

Eggen-effekten
To tredjedeler – altså 20 kamper – er unnagjort av tippeligasesongen. Rosenborg har ennå ikke tapt og leder serien klart.
Det samme var tilfellet da Erik Hamrén forlot klubben for sju kamper og drøyt to måneder siden.
Men hvordan har Rosenborg egentlig utviklet seg etter at gamlefar Nils Arne Eggen igjen tok over som sjef?

Synes han oppsummerer på en fin måte..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kristobal
Legende

PostPosted: 10.08.2010 07:51    Post subject: Reply with quote

Det kunne vi kanskje ha gjort. I teorien er jo Sellin fortsatt 15. mann på lista over de med mest spilletid i år, så jeg kunne egentlig for å være helt strikt sagt at gjennomsnittsalderen på de 15 med mest spilletid i år er enda mye lavere enn hva Brady mener. Men vi har vel belyst saken godt nok og er uenige her som på flere andre steder.

Jeg er også sterkt uenig i at Hamrén hadde kommet til å bringe Strand inn på lista over topp 15 om han hadde fortsatt som trener. Strand hadde nok fått spilletid, men neppe så mye, og alt tyder på at Sellin uansett ville holdt seg foran Strand på lista også i fortsettelsen. Selv Traore er jo foran Strand på lista om man tar tallene for hva de er per dags dato.

Enig i at det er en grei oppsummering av Skjerdingstad. De reelle fakta for inneværende sesong er slik han skisserer. Det har blitt åpnere fotball i begge ender av banen. Det som virkelig er positivt er at laget har framstått litt annerledes i e-cupkampene. Klarer man å vri på og av forsvarsbryteren etter motstanden kan høsten bli virkelig lys.

Som Skjerdingstad også påpeker, vi har møtt mye skral motstand til nå. Dog gjør det utrolig godt å ha resultattryggheten der, og erfaringsmessig så viser det seg at bortforklaringer med at laget ikke har møtt god nok motstand og så videre sjelden har så mye for seg. For så enorm forskjell er det ikke på motstanden her hjemme, og gode resultater kan være oppbyggende og en plussfaktor i møte med bedre lag i Europa.

Ser man på TL-tabellen etter en håndfull kamper på våren ser man som regel klare tendenser allerede. Om noen lag har hatt et "enkelt" program i starten og ligger i toppen så er det som regel ikke slik at de plutselig begynner å tape alle kampene når det møter "bedre motstand". I den grad lag faller av eller løfter seg utover i sesongen går det oftest mer på deres egen form og struktur, ikke på at de plutselig møter "bedre lag".

Litt annerledes er det i ligaer med større avstand mellom de beste og dårligste. For vår del blir det mer sammenliknbart med å møte skikkelig gode lag i e-cup, hvor vi får et bedre svar på hvor vi står. FCK er neppe et vesentlig bedre lag enn oss, det er mulig de i teorien er noe bedre, men mot en motstander som FCK vil resultatene vi har oppnådd under Eggen antakelig bare ligge der som en trygghet og plussfaktor uavhengig av at det er Sandefjord; Linfield, AIK osv vi har vært oppe mot.
Back to top
fab4fan
Proff

PostPosted: 10.08.2010 14:40    Post subject: Reply with quote

kommentar på sak i adresseavisal wrote:
Kanskje RBK heller bør vurdere å beholde Eggen som trener?
For med Eggen i sjefsstolen vil RBK være et av Europas aller beste lag, og dermed kommer ingen spillere til å flykte.
Derimot med den udugelige svensken som trener, går RBK til h....... Svensken har jo klart å kjøre Stabæk i grøfta, regner med han gjør samme med RBK. Så med svensken som trener, kommer nok RBK til å rykke ned, og neste år blir siste år i Tippeligaen..

Er du på adressa og kommenterer også Larse65? Wink
larse65
Veteran

PostPosted: 10.08.2010 14:54    Post subject: Reply with quote

Nei, det er nok ikke meg. Men som sagt, de aller fleste utenom kjernen og deler av ledelsen er jo enige med meg. Bare så synd Hoftun & CO ikke kan slutte med disse ødeleggende LSD-trippene Sad
kristobal
Legende

PostPosted: 10.08.2010 15:19    Post subject: Reply with quote

Kanskje sant det. Men om "de fleste" mener noe sier ikke nødvendigvis at noe er riktig av den grunn. Men, men, jeg klager ikke på resultatene under Eggen, og underholdningsverdien er kanskje blitt litt større.

Men at Jönsson garantert skulle komme til å rasere RBK eller levere svake resultater finnes det ikke noe grunnlag for å hevde.

Kanskje hadde RBK hatt godt av 1-2 år med Eggen eller fem for den del, men jeg er fortsatt i tvil.

At resultatene skulle bli mer variable (svakere) under Eggen enn Hamrén har så langt vist seg å være en feiltakelse. Det får vi som har vært skeptiske ta til etterretning.

Last edited by kristobal on 10.08.2010 15:20; edited 1 time in total
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 10.08.2010 15:20    Post subject: Reply with quote

Har Kjernen hatt noen uttalelse fra talsmann om at man er veldig uenig i avgjørelsen?
kristobal
Legende

PostPosted: 10.08.2010 15:21    Post subject: Reply with quote

Tror vel andelen skeptikere til Eggen er ganske lik i Kjernen som i samfunnet for øvrig, altså relativt liten. Og jeg er ikke en typisk Kjernen-supporter, selv om jeg står der oppe fra tid til annen.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 10.08.2010 15:24    Post subject: Reply with quote

AndreasR wrote:
Har Kjernen hatt noen uttalelse fra talsmann om at man er veldig uenig i avgjørelsen?

Opplever det slik at det er enkelte der med sterke personlige antipatier mot Eggen.
AndreasR
Veteran

PostPosted: 10.08.2010 15:27    Post subject: Reply with quote

Men hvorfor framstiller du det da som at det offisiell holdning fra Kjernen når du selv sier du opplever det som enkeltpersoners meninger?
larse65
Veteran

PostPosted: 10.08.2010 15:31    Post subject: Reply with quote

Har aldri sagt at det er en offisiell holdning. Men det blir jo heller ikke tatt avstand i fra en del av de rabiate uttalelsene om personen Eggen.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.08.2010 15:37    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skal Kjernen som organisasjon ta avstand fra enkeltpersoners meninger om Eggen? Bor vi i Nord-Korea? Folk må få ha sine egne meninger.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kokkelure
Junior

PostPosted: 10.08.2010 15:44    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Har aldri sagt at det er en offisiell holdning. Men det blir jo heller ikke tatt avstand i fra en del av de rabiate uttalelsene om personen Eggen.
Mener du at det er kjernens oppgave å tråle diverse forum og diskusjonssider for å finne uttalelser å ta avstand fra?
larse65
Veteran

PostPosted: 10.08.2010 17:13    Post subject: Reply with quote

Nei, og det har jeg aldri sagt noe om heller. Jeg bare konstaterer at det er en del med sterke antipatier mot Eggen i Kjernen.
josinho
Veteran

PostPosted: 10.08.2010 17:21    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hvorfor skal Kjernen som organisasjon ta avstand fra enkeltpersoners meninger om Eggen? Bor vi i Nord-Korea? Folk må få ha sine egne meninger.

Enig. Viktig prinsipp i vårt demokrati. Organisasjoner som påtvinger sine medlemmer en bestemt mening er ikke bra.
Back to top
Kokkelure
Junior

PostPosted: 10.08.2010 23:34    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Nei, og det har jeg aldri sagt noe om heller. Jeg bare konstaterer at det er en del med sterke antipatier mot Eggen i Kjernen.
Hvor tar du det fra? Jeg kjenner få i kjernen som har uttalt at de har noe som helst mot Eggen, men har flere kompiser utenfor miljøet som synes at Eggen godt kan flytte til La Manga for godt. Faste travere på lerkendal de også, men de har ingenting med noen suportergruppering å gjøre.

Personlig synes jeg Eggen er en topp trener og er veldig takknemlig for hva han gjør/ har gjort for klubben.

En ting jeg reagerer på Larse, er at du flere ganger trekker frem at folk synser om ditt og datt. Selv synser du om at du er sikker på at Eggen ville tatt flere sesonger enn det han har uttalt, og i tillegg synser du mye om at mange Rosenborgere, både fra kjernen, ledelse og andre fans, har en personlig agenda mot Eggen.

Jeg tror du tar feil. Jeg tror de aller fleste i miljøet i og rundt klubben er meget takknemlig for det Eggen har gjort, men mange ønsker å starte på fremtiden. Den kommer en dag uansett, og hvorfor ikke gjøre den overgangen lettest mulig?
larse65
Veteran

PostPosted: 10.08.2010 23:41    Post subject: Reply with quote

Er ikke enig i konklusjonene dine. RBK må ha den beste treneren som er tilgjengelig. Det er ikke Jønsson, for å si det forsiktig.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 258, 259, 260  Next
Page 64 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb