View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Lavlandsapen Junior
|
Posted: 06.08.2010 14:55 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Det betyr med andre ord at du ikke har sett RBK i 2010, eller etter at Nils Arne Eggen tok over. Om du tror Skjelbred var god i 2009, kan du glede deg til å se han nå. Har hevet seg mange, mange hakk i år.
Henriksen er pur klasse. |
Jeg har set mål osv. og så har set hvad spillerne har præsteret på div. landshold, men jeg har ikke set en hel kamp med jer i år. Derfor kan jeg godt vurdere mange af spillere for jeg har set højdepunkter og set jer spille mange gange tidligere (også under Eggen).
Men man kan ikke bedømme en spiller, der spiller centralt på midten ud fra højdepunkter, med mindre han har en fod med i hvert mål eller koster dem i den anden ende.
Og jeg ved godt at Skjelbred er vokset. Jeg vurderede jo også ham til at være bedre end vores midtbanespillere. Jeg har altid været en stor fan af ham, selvom han havde et dyk i sidste sæson. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.08.2010 14:57 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | Det var ju typisk Hamrén-fotboll mot AIK. Till och med Annan fick spela i sin godfotsHamrénroll. Laget spelar mer Hamrén-fotboll än du har förstått. |
Du tar selvsagt feil. Forskjellen på Eggen og Hamrèn er mer enn risiko/ikke risiko. Men hvorfor denne tråden også? |
|
Back to top |
|
 |
Vidboy Junior

|
Posted: 06.08.2010 15:00 Post subject: |
|
|
Hørte at noen nevnte CL-hymnen spilles av i 4. kvalifiseringsrunde... Stemmer dette? _________________ Hjemme, borte, overalt! |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 06.08.2010 15:03 Post subject: |
|
|
Tror vi vinner dette på kontringer i Parken. Trond Olsen får sitt livs kamp, akkurat som han gjorde for B/G borte mot RBK. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.08.2010 15:03 Post subject: |
|
|
Lavlandsapen wrote: | Jeg har set mål osv. og så har set hvad spillerne har præsteret på div. landshold, men jeg har ikke set en hel kamp med jer i år. Derfor kan jeg godt vurdere mange af spillere for jeg har set højdepunkter og set jer spille mange gange tidligere (også under Eggen).
Men man kan ikke bedømme en spiller, der spiller centralt på midten ud fra højdepunkter, med mindre han har en fod med i hvert mål eller koster dem i den anden ende.
Og jeg ved godt at Skjelbred er vokset. Jeg vurderede jo også ham til at være bedre end vores midtbanespillere. Jeg har altid været en stor fan af ham, selvom han havde et dyk i sidste sæson. |
Ble litt småimponert over oversikten mange har i Danmark. Når det gjelder Henriksen så har han vært nesten like god som skjelbred i år, og han kan bekle alle rollene på midtbanen. Slepen teknikk, godt overblikk og fin pasnings- og skuddfot.
Hvordan er Claudemir i forhold til Hutchinson? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.08.2010 15:05 Post subject: |
|
|
Hvis du ser på sesongen som helhet, dvs. også da Hamrén var trener, så har Henriksen vært bedre enn Skjelbred i år. |
|
Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 06.08.2010 15:09 Post subject: |
|
|
R o s e n b o r g wrote: | Hørte at noen nevnte CL-hymnen spilles av i 4. kvalifiseringsrunde... Stemmer dette? |
Jupp  _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.08.2010 15:10 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: |
Det var ju typisk Hamrén-fotboll mot AIK. |
Feil, feil, feil, Storey. Sett deg ned og se på oppspillsmønstre og bevegelser, så vil du se at Hamrén og Eggen har forskjellige ønsker for hvordan RBK skulle opptre den tiden de var trenere. |
|
Back to top |
|
 |
Lavlandsapen Junior
|
Posted: 06.08.2010 15:16 Post subject: |
|
|
Quote: | Hvordan er Claudemir i forhold til Hutchinson? |
De er meget forskellige og selvom Claudemir allerede har lavet to assist så er vi svækket i offensiven, men Claudemir løber lige så mange kilometre som Atiba, hvilket er mye
Han er mere solid og simpel i sit spil, mens Atiba blandede sig i alle angreb. Claudemir kunne lige så godt være skandinav, så forvent ikke samba, men stabiltet og fornuft. Atiba gik sine egne veje.
Jeg er dog ikke glad for at høre, at Henriksen har været lige så god som Skjelbred, for så har I tre på midtbanen, som måske er lidt bedre end vores (Nørregaard og Kvist er metervare), men vi er så også fire mod de tre hehe |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.08.2010 15:18 Post subject: |
|
|
Vi spiller forresten 4-4-2 med diamant nå, men Iversens rolle kan vel mer betegnes som hengende spiss. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.08.2010 15:19 Post subject: |
|
|
Lavlandsapen wrote: | Jeg er dog ikke glad for at høre, at Henriksen har været lige så god som Skjelbred, for så har I tre på midtbanen, som måske er lidt bedre end vores (Nørregaard og Kvist er metervare), men vi er så også fire mod de tre hehe |
Neida, er fire vi også. Steffen Iversen spiller fremskudd midtbane i en diamantformasjon.
Ørlund
Lustig-Stadsgaard-Demidov-Dorsin
Annan
Henriksen-Skjelbred
Iversen
Prica-Moldskred |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.08.2010 15:22 Post subject: |
|
|
Men Iversen løper ikke mye... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.08.2010 15:30 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | Peter Storey wrote: |
Det var ju typisk Hamrén-fotboll mot AIK. |
Feil, feil, feil, Storey. Sett deg ned og se på oppspillsmønstre og bevegelser, så vil du se at Hamrén og Eggen har forskjellige ønsker for hvordan RBK skulle opptre den tiden de var trenere. |
Jag uppfattade så att det var en stor portion Hamrén-fotboll, bla Annan i godrollen, fram till 1-0 målet, då i princip matchen blev avgjord. Ingen vid sina fulla fem trodde väl att AIK skulle göra två mål. Därefter blev det kanske Eggen-fotboll med Larse i hallelujastämning. |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 06.08.2010 15:32 Post subject: |
|
|
Ja, var nok det, PS
Og mer skal det bli i høst. FCK er grei skuring. Og da er vi der vi hører hjemme igjen!
En siste gang....?  _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.08.2010 15:42 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: |
Neida, er fire vi også. Steffen Iversen spiller fremskudd midtbane i en diamantformasjon. |
Helst bør han gjøre det, men i enkelte kamper blir han liggende i overkant høyt i banen, nesten som midtspiss, slik at Prica blir venstrekant. Det bør han primært prøve å unngå. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.08.2010 15:43 Post subject: |
|
|
Nå har vel Eggen lagt opp til at de to på topp skal skjære litt ut. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.08.2010 15:53 Post subject: |
|
|
Hva er greia med at danskene kaller Champions League for "det forjættede land"?
Quote: | Aftenposten.no kalder kampen for en nordisk superduel og slår fast, at nu er et nordisk land sikret adgang til det forjættede land, Champions League. |
Quote: | Dermed er FC København videre i kvalifikationen til Champions League, og klubben er nu kun én runde fra det forjættede land. |
Quote: | Siden den bedrift er FCK ofte snublet lige før gruppespillet i Champions League - i sidste sæson til Apoel FC fra Cypern. Derfor er endnu en kvalifikation til det forjættede land inden afslutningen i FCK en høj prioritet hos Solbakken. |
Quote: | Norske Rosenborg er således sidste bump på de danske mestres vej mod det forjættede fodboldland og de mange millioner kroner, der ligger og venter i Champions League. |
Quote: | På UEFAs rangliste indtager Danmark lige nu den 12. plads, som om to år vil give en direkte plads i det forjættede land for Danmarksmestrene. |
Merkelig. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.08.2010 15:56 Post subject: |
|
|
Krossa danskarna.  |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.08.2010 16:01 Post subject: |
|
|
Veldig fornøyd med trekningen og jeg synes det er et gigantisk poeng at vi får hele TV-potten hvis vi går videre. Det burde faktisk både RBK og FCK være fornøyd med, selv om FCK også kunne trukket langt enklere motstand.
Men det måtte jo bli sånn, og derfor skrev jeg et utførlig innlegg om denne kampen allerede for 2 måneder siden. Blekkspruten Paul kan altså gå å legge seg  |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.08.2010 16:04 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | Hedon wrote: |
Neida, er fire vi også. Steffen Iversen spiller fremskudd midtbane i en diamantformasjon. |
Helst bør han gjøre det, men i enkelte kamper blir han liggende i overkant høyt i banen, nesten som midtspiss, slik at Prica blir venstrekant. Det bør han primært prøve å unngå. |
Dette er jo helt etter Eggens tankegang når Ivers spiller i den hengende rollen. Prica skal skjære innover. |
|
Back to top |
|
 |
Lavlandsapen Junior
|
Posted: 06.08.2010 16:06 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Hva er greia med at danskene kaller Champions League for "det forjættede land"? |
Det skal forstås, som en forhekset turnering, der nærmest er umuligt at kvalificere sig til, men hvis man gør, så bader man i mælk og honning.
Oprindeligt er det vist en religiøs betegnelse, hvor mormonerne (?) gik gennem ørkenen til 'det forjættede land' hvis jeg ikke husker helt galt.
Vi har jo ikke oplevet så mange danske hold i CL-gruppespillet, så der er stadig en mistro til, at det kan lykkedes. Bare se på sidste år, hvor APOEL stoppede FCK.
De fleste frygter at det går samme vej i år... |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.08.2010 16:13 Post subject: |
|
|
Hehe. Ja, vi har det uttrykket i Norge også. Jeg tviler sterkt på at det var mormonerne som foretok den vandringen. Jeg heller nok mer mot at det var jødene som hadde tenkt seg til Kanaan(hvis jeg ikke husker feil).
Uansett er det påfallende hvor mange medier som bruker det uttrykket. For oss i Rosenborg liker vi heller å kalle knock-out-rundene det forjettede land. Vi har tross alt vært med i gruppespillet 11 ganger og man kan jo bli litt blasert av mindre. Faktisk har vi gått videre fra CL oftere enn dere har vært i gruppespillet. Jaha ja, ja, sånn kan det gå.

Last edited by abjoern on 06.08.2010 16:18; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
|
Back to top |
|
 |
ougar Junior
|
Posted: 06.08.2010 16:18 Post subject: |
|
|
RBKalle wrote: | Mens ALT kampene betyr er "bare" en ball i Pott 4 i CL trekning... altså en liten prikk i europeisk fotball... litt mer enn barnemat for Storlagene ute i Mesterliga.
Smålig og barnslig mentalitet dette om å være "bakgårdens konge"... |
Enig. Og et enkelt opgør er jo ikke noget afgørende argument for hvem der bedst. Det er ikke altid den bedste der vinder. Men er du da gal en stor håneret vi spiller om.
Og i øvrigt betyder det kun en bold i pot 4 hvis Rosenborg vinder. Vi regner bestemt med at ende i pot 3
Så I kan da i hvert fald glæde jer over at Spartak Moskva hepper voldsomt på jer
Det skal nok blive sjovt. Skægt at det er kamelåserne der er de arrogante. Jeg synes jeg ser mindst lige så meget arrogance herinde For satan det bliver spændende.
ougar |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 06.08.2010 16:20 Post subject: |
|
|
Kan man få det bekreftet at det er 17. og 25. da?? |
|