English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - FCK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 39, 40, 41  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lavlandsapen
Junior

PostPosted: 06.08.2010 14:55    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Det betyr med andre ord at du ikke har sett RBK i 2010, eller etter at Nils Arne Eggen tok over. Om du tror Skjelbred var god i 2009, kan du glede deg til å se han nå. Har hevet seg mange, mange hakk i år.

Henriksen er pur klasse.

Jeg har set mål osv. og så har set hvad spillerne har præsteret på div. landshold, men jeg har ikke set en hel kamp med jer i år. Derfor kan jeg godt vurdere mange af spillere for jeg har set højdepunkter og set jer spille mange gange tidligere (også under Eggen).

Men man kan ikke bedømme en spiller, der spiller centralt på midten ud fra højdepunkter, med mindre han har en fod med i hvert mål eller koster dem i den anden ende.

Og jeg ved godt at Skjelbred er vokset. Jeg vurderede jo også ham til at være bedre end vores midtbanespillere. Jeg har altid været en stor fan af ham, selvom han havde et dyk i sidste sæson.
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 14:57    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Det var ju typisk Hamrén-fotboll mot AIK. Till och med Annan fick spela i sin godfotsHamrénroll. Laget spelar mer Hamrén-fotboll än du har förstått.

Du tar selvsagt feil. Forskjellen på Eggen og Hamrèn er mer enn risiko/ikke risiko. Men hvorfor denne tråden også?
Back to top
Vidboy
Junior

PostPosted: 06.08.2010 15:00    Post subject: Reply with quote

Hørte at noen nevnte CL-hymnen spilles av i 4. kvalifiseringsrunde... Stemmer dette?
puckno
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 15:03    Post subject: Reply with quote

Tror vi vinner dette på kontringer i Parken. Trond Olsen får sitt livs kamp, akkurat som han gjorde for B/G borte mot RBK.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 15:03    Post subject: Reply with quote

Lavlandsapen wrote:
Jeg har set mål osv. og så har set hvad spillerne har præsteret på div. landshold, men jeg har ikke set en hel kamp med jer i år. Derfor kan jeg godt vurdere mange af spillere for jeg har set højdepunkter og set jer spille mange gange tidligere (også under Eggen).

Men man kan ikke bedømme en spiller, der spiller centralt på midten ud fra højdepunkter, med mindre han har en fod med i hvert mål eller koster dem i den anden ende.

Og jeg ved godt at Skjelbred er vokset. Jeg vurderede jo også ham til at være bedre end vores midtbanespillere. Jeg har altid været en stor fan af ham, selvom han havde et dyk i sidste sæson.

Ble litt småimponert over oversikten mange har i Danmark. Når det gjelder Henriksen så har han vært nesten like god som skjelbred i år, og han kan bekle alle rollene på midtbanen. Slepen teknikk, godt overblikk og fin pasnings- og skuddfot.

Hvordan er Claudemir i forhold til Hutchinson?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.08.2010 15:05    Post subject: Reply with quote

Hvis du ser på sesongen som helhet, dvs. også da Hamrén var trener, så har Henriksen vært bedre enn Skjelbred i år.
Back to top
ElMar
Proff

PostPosted: 06.08.2010 15:09    Post subject: Reply with quote

R o s e n b o r g wrote:
Hørte at noen nevnte CL-hymnen spilles av i 4. kvalifiseringsrunde... Stemmer dette?

Jupp Very Happy
Brady
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 15:10    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Det var ju typisk Hamrén-fotboll mot AIK.

Feil, feil, feil, Storey. Sett deg ned og se på oppspillsmønstre og bevegelser, så vil du se at Hamrén og Eggen har forskjellige ønsker for hvordan RBK skulle opptre den tiden de var trenere.
Back to top
Lavlandsapen
Junior

PostPosted: 06.08.2010 15:16    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hvordan er Claudemir i forhold til Hutchinson?

De er meget forskellige og selvom Claudemir allerede har lavet to assist så er vi svækket i offensiven, men Claudemir løber lige så mange kilometre som Atiba, hvilket er mye Smile

Han er mere solid og simpel i sit spil, mens Atiba blandede sig i alle angreb. Claudemir kunne lige så godt være skandinav, så forvent ikke samba, men stabiltet og fornuft. Atiba gik sine egne veje.

Jeg er dog ikke glad for at høre, at Henriksen har været lige så god som Skjelbred, for så har I tre på midtbanen, som måske er lidt bedre end vores (Nørregaard og Kvist er metervare), men vi er så også fire mod de tre hehe
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.08.2010 15:18    Post subject: Reply with quote

Tommærn wrote:
http://www.youtube.com/wa...y4pJkDki80

En fra USA har visst latt merke til Henriksen.

Vi spiller forresten 4-4-2 med diamant nå, men Iversens rolle kan vel mer betegnes som hengende spiss.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.08.2010 15:19    Post subject: Reply with quote

Lavlandsapen wrote:
Jeg er dog ikke glad for at høre, at Henriksen har været lige så god som Skjelbred, for så har I tre på midtbanen, som måske er lidt bedre end vores (Nørregaard og Kvist er metervare), men vi er så også fire mod de tre hehe

Neida, er fire vi også. Steffen Iversen spiller fremskudd midtbane i en diamantformasjon.

Ørlund
Lustig-Stadsgaard-Demidov-Dorsin
Annan
Henriksen-Skjelbred
Iversen
Prica-Moldskred
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 15:22    Post subject: Reply with quote

Men Iversen løper ikke mye...
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 15:30    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Peter Storey wrote:

Det var ju typisk Hamrén-fotboll mot AIK.

Feil, feil, feil, Storey. Sett deg ned og se på oppspillsmønstre og bevegelser, så vil du se at Hamrén og Eggen har forskjellige ønsker for hvordan RBK skulle opptre den tiden de var trenere.

Jag uppfattade så att det var en stor portion Hamrén-fotboll, bla Annan i godrollen, fram till 1-0 målet, då i princip matchen blev avgjord. Ingen vid sina fulla fem trodde väl att AIK skulle göra två mål. Därefter blev det kanske Eggen-fotboll med Larse i hallelujastämning.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 15:32    Post subject: Reply with quote

Ja, var nok det, PS Very Happy
Og mer skal det bli i høst. FCK er grei skuring. Og da er vi der vi hører hjemme igjen! Very Happy

En siste gang....? Rolling Eyes
kristobal
Legende

PostPosted: 06.08.2010 15:42    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Neida, er fire vi også. Steffen Iversen spiller fremskudd midtbane i en diamantformasjon.

Helst bør han gjøre det, men i enkelte kamper blir han liggende i overkant høyt i banen, nesten som midtspiss, slik at Prica blir venstrekant. Det bør han primært prøve å unngå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.08.2010 15:43    Post subject: Reply with quote

Nå har vel Eggen lagt opp til at de to på topp skal skjære litt ut.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.08.2010 15:53    Post subject: Reply with quote

Hva er greia med at danskene kaller Champions League for "det forjættede land"?

Quote:
Aftenposten.no kalder kampen for en nordisk superduel og slår fast, at nu er et nordisk land sikret adgang til det forjættede land, Champions League.

Quote:
Dermed er FC København videre i kvalifikationen til Champions League, og klubben er nu kun én runde fra det forjættede land.

Quote:
Siden den bedrift er FCK ofte snublet lige før gruppespillet i Champions League - i sidste sæson til Apoel FC fra Cypern. Derfor er endnu en kvalifikation til det forjættede land inden afslutningen i FCK en høj prioritet hos Solbakken.

Quote:
Norske Rosenborg er således sidste bump på de danske mestres vej mod det forjættede fodboldland og de mange millioner kroner, der ligger og venter i Champions League.

Quote:
På UEFAs rangliste indtager Danmark lige nu den 12. plads, som om to år vil give en direkte plads i det forjættede land for Danmarksmestrene.

Merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 15:56    Post subject: Reply with quote

Krossa danskarna. Very Happy
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 16:01    Post subject: Reply with quote

Veldig fornøyd med trekningen og jeg synes det er et gigantisk poeng at vi får hele TV-potten hvis vi går videre. Det burde faktisk både RBK og FCK være fornøyd med, selv om FCK også kunne trukket langt enklere motstand.

Men det måtte jo bli sånn, og derfor skrev jeg et utførlig innlegg om denne kampen allerede for 2 måneder siden. Blekkspruten Paul kan altså gå å legge seg Wink
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 16:04    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Hedon wrote:

Helst bør han gjøre det, men i enkelte kamper blir han liggende i overkant høyt i banen, nesten som midtspiss, slik at Prica blir venstrekant. Det bør han primært prøve å unngå.

Dette er jo helt etter Eggens tankegang når Ivers spiller i den hengende rollen. Prica skal skjære innover.
Back to top
Lavlandsapen
Junior

PostPosted: 06.08.2010 16:06    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hva er greia med at danskene kaller Champions League for "det forjættede land"?

Det skal forstås, som en forhekset turnering, der nærmest er umuligt at kvalificere sig til, men hvis man gør, så bader man i mælk og honning.

Oprindeligt er det vist en religiøs betegnelse, hvor mormonerne (?) gik gennem ørkenen til 'det forjættede land' hvis jeg ikke husker helt galt.

Vi har jo ikke oplevet så mange danske hold i CL-gruppespillet, så der er stadig en mistro til, at det kan lykkedes. Bare se på sidste år, hvor APOEL stoppede FCK.

De fleste frygter at det går samme vej i år...
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 16:13    Post subject: Reply with quote

Hehe. Ja, vi har det uttrykket i Norge også. Jeg tviler sterkt på at det var mormonerne som foretok den vandringen. Jeg heller nok mer mot at det var jødene som hadde tenkt seg til Kanaan(hvis jeg ikke husker feil).

Uansett er det påfallende hvor mange medier som bruker det uttrykket. For oss i Rosenborg liker vi heller å kalle knock-out-rundene det forjettede land. Vi har tross alt vært med i gruppespillet 11 ganger og man kan jo bli litt blasert av mindre. Faktisk har vi gått videre fra CL oftere enn dere har vært i gruppespillet. Jaha ja, ja, sånn kan det gå.
Wink

Last edited by abjoern on 06.08.2010 16:18; edited 1 time in total
Back to top
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 06.08.2010 16:14    Post subject: Reply with quote

http://www.nrk.no/nyheter.../1.7239049

Tomt for hotellrom i Trondheim.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ougar
Junior

PostPosted: 06.08.2010 16:18    Post subject: Reply with quote

RBKalle wrote:
Mens ALT kampene betyr er "bare" en ball i Pott 4 i CL trekning... altså en liten prikk i europeisk fotball... litt mer enn barnemat for Storlagene ute i Mesterliga.

Smålig og barnslig mentalitet dette om å være "bakgårdens konge"...

Enig. Og et enkelt opgør er jo ikke noget afgørende argument for hvem der bedst. Det er ikke altid den bedste der vinder. Men er du da gal en stor håneret vi spiller om.

Og i øvrigt betyder det kun en bold i pot 4 hvis Rosenborg vinder. Vi regner bestemt med at ende i pot 3 Smile

Så I kan da i hvert fald glæde jer over at Spartak Moskva hepper voldsomt på jer Smile

Det skal nok blive sjovt. Skægt at det er kamelåserne der er de arrogante. Jeg synes jeg ser mindst lige så meget arrogance herinde Smile For satan det bliver spændende.

ougar
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 06.08.2010 16:20    Post subject: Reply with quote

Kan man få det bekreftet at det er 17. og 25. da??
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 39, 40, 41  Next
Page 7 of 41

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb