View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
longines Veteran

|
Posted: 06.08.2010 14:09 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Han som påstod at Tyskland kom til å vinne VM? |
Han sa at Tyskland kom til å gjøre det bra i VM, han sa aldri noe om at de kom til å vinne hele turneringen. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.08.2010 14:10 Post subject: |
|
|
Badevekt wrote: | deres målmand Daniel Örlund var AIK mesterskabs-målmand og er også stærk, men laver fejl ind i mellem |
Jeg har aldri følt meg så trygg på en RBK-keeper, til og med tryggere enn på Hirschfeld. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 06.08.2010 14:12 Post subject: |
|
|
At Kris Stadsgaard skal knuses så hardt av noen som helst har jeg vanskelig for å se for meg. Vet ikke danskene hvor god denne stopperen vår / deres er ? |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.08.2010 14:14 Post subject: |
|
|
[quote="Lavlandsapen"] Quote: |
Man kan godt frygte en kedelig 0-0 på Lerkendal, hvor begge hold holder igen til mødet i Parken.
 |
Eggen håller inte igen. Det är spelarna som håller igen Eggen; de utländska spelarna låtsas som de inte förstår honom. |
|
Back to top |
|
 |
Lavlandsapen Junior
|
Posted: 06.08.2010 14:14 Post subject: |
|
|
Quote: |
Hva tenker du om Henriksen? Hvordan står han seg?
Tror nok du undervurderer Lustig. Du får glede til å finne ut hvor skapet egentlig står... |
Jeg undervurderer ikke Lustig. Jeg ved han er en god spiller og har også set ham spille i Sundsval, men Pospech er bare en klasse højreback som jeg ikke kan forstå spiller i FCK. Han er alt for god og spillede også en del kvalkampe fra start for Tjekkia i VM-kvallen.
Martin Henriksen er så ung, at jeg ikke har set ham spille efter at jeg mistede TV2 Norge, men han er næppe stærkere end Claudemir eller Kvist.
Men jeg kan blive overrasket. Et er at være 17-18 år i Tippeligaen. Noget andet er at være det i CL play off på udebane. Måske er han moden nok, men det håber jeg ikke
Kan det tænkes at Wisness bruges i stedet netop pga. alderen eller er Eggen kold? |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 06.08.2010 14:17 Post subject: |
|
|
Vi ventet forgjeves på Storey forrige gang vi var i Køben, selv om han sa han skulle komme. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 06.08.2010 14:17 Post subject: |
|
|
Tror ikke Winsnes kommer til å spille. Han er for treg. Tror dere kan vente dere dette laget:
Örlund
Lustig Stadsgaard Demidov Dorsin
Henriksen Annan Skjelbred
Iversen
Prica Moldskred/Olsen
MÃ¥ si jeg frykter N'Doye og Santin litt, og det har jeg vel grunn til? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.08.2010 14:18 Post subject: |
|
|
Lavlandsapen,
Det kommer garantert ikke til å skje at Winsnes spiller istedet for Henriksen hvis begge er friske. Vi får vel snakkes etter kampen om hvordan det gikk. Du vil nok tenke at du aldri har sett en så moden 18-åring før.. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 06.08.2010 14:19 Post subject: |
|
|
Tipper det kommer MAAANGE dansker oppover hit...
495 DDK koster turen med fancluben deres! inkl. billett! vilt bra pris.... |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.08.2010 14:20 Post subject: |
|
|
Lavlandsapen wrote: |
Martin Henriksen er så ung, at jeg ikke har set ham spille efter at jeg mistede TV2 Norge, men han er næppe stærkere end Claudemir eller Kvist.
|
Du imponerer virkelig med dit store overblik over vores trup. Forresten hedder han Markus Henriksen... _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.08.2010 14:21 Post subject: |
|
|
Jag skall nog klara av den strapatsrika tågresan på dryga timman från Ystad den här gången.  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.08.2010 14:22 Post subject: |
|
|
Fly og hotell i boks! Pessimist som jeg er så ser jeg for meg tap på Lerkendal og ubetydelig bortekamp, haha. Holder FCK som favoritt, 60-40. |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 06.08.2010 14:28 Post subject: |
|
|
Det blir ikke tap på Lerkendal, nei. Tror FCK legger seg lavt, og det blir en målfattig kamp. 1-0 til RBK.
I parken skal danskene vise at de er Nordens storhet, men Ståle & co rekker knapt å tenke på sin planlagte offensiv før det står 0-2. Løpet er kjørt, og selv om FCK scorer mot slutten av oppgjøret, må danskene innfinne seg med at de får nøye seg med å være konger av Danmark. |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 06.08.2010 14:30 Post subject: |
|
|
Lavlandsapen wrote: | Du synes Sparta Prag ser stærkere ud, selvom FCK vandt sikkert med 3-0 i Prag for kun 7 måneder siden?
Man skal huske på at FCK har været i nu 5 gruppespil i træk, så vi slidter måske ikke så meget som I håber.
Men når det er sagt, så ville jeg da heller trække FCK end Anderlecht og Basel. På papiret er vi et stærkere hold end jer, selvom forskellen nok er minimal. |
Jeg snakker ikke om "hvem er sterkere", for det er ganske unyttig å spekulere om hva skjedde for 1, 5 eller 10 år siden...
Alt kan skje, og begge lag kan vinne/tape mot hverandre... Forskjellen er ikke så stor, og enkelte episoder kan avgjøre kampene.
Det jeg mente var at en ikke-skandinavisk motstander kunne "utdype" Rosenborgs dimensjon på vei til CL/EL-gruppe.
I stedet ble det FCK, som, så store og sterke som du vil/tror, fortsatt representerer et type fotball vi er vant med og som ikke hjelper laget til å utvikle seg.
Vinner eller taper vi, blir det uansett lite å legge til i resymè...
Og dette som irritere meg er at mange i Norge og i Danmark tar kampene som en strid om ens overlegenhet i Skandinavia.
Mens ALT kampene betyr er "bare" en ball i Pott 4 i CL trekning... altså en liten prikk i europeisk fotball... litt mer enn barnemat for Storlagene ute i Mesterliga.
Smålig og barnslig mentalitet dette om å være "bakgårdens konge"...
P.S. Sparta Praha er ikke nemlig bedre enn FCK, men et møte med en annen fotballkultur er vel viktig og kan gi klubben og laget nye perspektiver.
Noe som ikke er mulig så lenge horisonten ikke blir videre enn Danmark sørover og Finland østover... |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
|
|
Dette er i boks
Det blir full fest i høst, før striskjorta tar oss 1/1-11. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
|
|
Velger å snu det vi ikke kan gjøre noe med til noe positivt,
Vi scorer sannsynligvis på bortebane.
Litt Hamrensk fotball hjemme og 1-0 vil i mine øyne gjøre oss til 70-30 favoritter. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 06.08.2010 14:33 Post subject: |
|
|
Vi skal da vel ikke ut i verden med Hamren-fotball?! Det har vi prøvd i fjor. Gikk jo veldig bra. Her er det kun angrep og samhandling som gjelder! _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
Back to top |
|
 |
Lavlandsapen Junior
|
Posted: 06.08.2010 14:41 Post subject: |
|
|
Harald wrote: |
Du imponerer virkelig med dit store overblik over vores trup. Forresten hedder han Markus Henriksen... |
Fordi jeg indrømmer, at der en enkelt spiller jeg ikke kender til?
Som endda kun har spillet siden nytår.
Jeg har fulgt norsk fodbold længe og kender ligaen og RBK ganske godt, men jeg er ikke for fin til at indrømme, når der en spiller, som jeg ikke har set spille. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 06.08.2010 14:43 Post subject: |
|
|
Hvordan er reaksjonene blant dere? Forhåpentligvis tror alle at dette går veldig greit?  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.08.2010 14:43 Post subject: |
|
|
Det betyr med andre ord at du ikke har sett RBK i 2010, eller etter at Nils Arne Eggen tok over. Om du tror Skjelbred var god i 2009, kan du glede deg til å se han nå. Har hevet seg mange, mange hakk i år.
Henriksen er pur klasse. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 06.08.2010 14:45 Post subject: |
|
|
Tror hjemmefordelen i siste og avgjørende kamp bikker det hele i FCKs retning. De har nok hakket bedre lag enn oss, så de burde ta oss da de i tillegg avslutter hjemme. Men vi kommer nok til å gi de tøff motstand i det minste. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.08.2010 14:46 Post subject: |
|
|
larse65 wrote: | Vi skal da vel ikke ut i verden med Hamren-fotball?! Det har vi prøvd i fjor. Gikk jo veldig bra. Her er det kun angrep og samhandling som gjelder! |
Det var ju typisk Hamrén-fotboll mot AIK. Till och med Annan fick spela i sin godfotsHamrénroll. Laget spelar mer Hamrén-fotboll än du har förstått. |
|
Back to top |
|
 |
Lavlandsapen Junior
|
Posted: 06.08.2010 14:49 Post subject: |
|
|
Det jeg mente var at en ikke-skandinavisk motstander kunne "utdype" Rosenborgs dimensjon på vei til CL/EL-gruppe.
I stedet ble det FCK, som, så store og sterke som du vil/tror, fortsatt representerer et type fotball vi er vant med og som ikke hjelper laget til å utvikle seg.
Vinner eller taper vi, blir det uansett lite å legge til i resymè...
P.S. Sparta Praha er ikke nemlig bedre enn FCK, men et møte med en annen fotballkultur er vel viktig og kan gi klubben og laget nye perspektiver.
Noe som ikke er mulig så lenge horisonten ikke blir videre enn Danmark sørover og Finland østover.. |
Helt enig. Ingen af holdene får en ekstra ballast.
Mens ALT kampene betyr er "bare" en ball i Pott 4 i CL trekning... altså en liten prikk i europeisk fotball... litt mer enn barnemat for Storlagene ute i Mesterliga. |
Her kan jeg ikke dy mig. Hvis bare et af de følgende fem hold vinder, så er FCK i pot 3 => Sampdoria, Young Boys, Braga, Sheriff eller Partizan... men det gør de nok ikke  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.08.2010 14:49 Post subject: |
|
|
Good point PS! Ellers spilte vi vel også Hamrén-fotball da vi tok oss forbi Brøndby med seier både hjemme og borte, samt da vi bare var en keepertabbe fra Jarstein og en spisstabbe fra Pelu unna å vinne mot FCK i EL. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 06.08.2010 14:53 Post subject: |
|
|
Lavlandsapen wrote: |
Fordi jeg indrømmer, at der en enkelt spiller jeg ikke kender til?
Som endda kun har spillet siden nytår.
Jeg har fulgt norsk fodbold længe og kender ligaen og RBK ganske godt, men jeg er ikke for fin til at indrømme, når der en spiller, som jeg ikke har set spille. |
Fordi du skriver at du har et godt indblik i vores trup. Det virker bare ikke sådan, når du hverken kender, eller kan stave navnet, på en af vores bedste spillere denne sæson.
Det giver ikke dine sammenligningerne af trupperne megen kredibilitet. Ellers er jeg enig i at trupperne er nogenlunde jævngode. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
|