View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Czech rbk fan Senior

|
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 05.08.2010 09:39 Post subject: |
|
|
Ballah, dersom jeg tolket det utklippet fra UEFA.com jeg postet litt tidligere oppi tråden rett, så blir det avgjort i det øyeblikket kampene trekkes.
Man tar en ball fra den seeda potten, og en ball fra den useeda potten, og legger de oppi en ny pott. Den som trekkes opp først av disse, har hjemmekamp først. |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 05.08.2010 10:37 Post subject: |
|
|
Asbøll wrote: | RBKalle wrote: | Hvor verre kan Europa League være for klubben, økonomisk sett?
|
Forskjellen på utbetalingene ligger vel et sted mellom 80 og 100 millioner. |
Uansett resultater?
Altså tjener klubben mer på 0-0-6 i CL enn på 2-2-2 i EL? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 05.08.2010 10:38 Post subject: |
|
|
Vi tjener helt sikkert mer penger ja. Men poengmessig i håpet om å en gang få 2 mulige lag i CL så tjener vi mer på å vinne kamper i el enn å tape i cl. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 05.08.2010 10:57 Post subject: |
|
|
Rosenborgs poeng de siste 5 år:
Code: |
05/06 06/07 07/08 08/09 09/10
7.0800 0.4000 9.0800 6.5000 0.9200 |
Ranking: 23.980
Etter årets innsats vil dermed 7.0800 fra 05/06 bli trukket fra rankningen, mens årets poeng legges til. Det vil dermed være vanskelig å stige på rankingen iom at 05/06 var et ganske sterkt år poengmessig. Neste år derimot, vil det være lett å stige, iom at 06/07 var såpass elendig med kun 0.4000 poeng. Det er dette systemet som gjør det nødvendig for oss å være med hvert eneste år om vi skal nærme oss topp 30.
Litt usikker, men hittil i år - med gårsdagens seier - er vi sikret 2.3000 poeng for 10/11. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.08.2010 11:30 Post subject: |
|
|
Det er godt trekningen er en uke før lønning. Ellers kunne dette blitt skummelt.
Basel, Anderlecht, Hapoel Tel Aviv, FC København eller Sparta Praha.
Som vanlig velger jeg motstander ut fra hvor jeg kunne tenkt meg å dra.
Altså:
fck
Praha
tel Aviv
Basel
Anderlecht _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 05.08.2010 12:15 Post subject: |
|
|
knækk wrote: | Rosenborgs poeng de siste 5 år:
Code: |
05/06 06/07 07/08 08/09 09/10
7.0800 0.4000 9.0800 6.5000 0.9200 |
Ranking: 23.980
Etter årets innsats vil dermed 7.0800 fra 05/06 bli trukket fra rankningen, mens årets poeng legges til. Det vil dermed være vanskelig å stige på rankingen iom at 05/06 var et ganske sterkt år poengmessig. Neste år derimot, vil det være lett å stige, iom at 06/07 var såpass elendig med kun 0.4000 poeng. Det er dette systemet som gjør det nødvendig for oss å være med hvert eneste år om vi skal nærme oss topp 30.
Litt usikker, men hittil i år - med gårsdagens seier - er vi sikret 2.3000 poeng for 10/11. |
Altså blir det:
EL = 2.300 + evt kamppoeng i gruppespill [2 for seier, 1 for uavgjort]
CL = 4.300 + evt kamppoeng [samme som EL]
Jeg synes det er kanskje bedre, med hensyn til fremtida, å ha det relativt godt i EL enn å bli rundspilt i Mesterliga.
Spesielt for neste år forsvinner 7 poeng fra 05/06...
I EL gruppespill er det jo mulig å skaffe oss 6 ekstra poeng, mens "bare" 4 i CL er vel vanskelige greier. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 05.08.2010 12:53 Post subject: |
|
|
tja, si det. vi har vel ikke spesielt god erfaring fra EL heller ... det er så mange andre fordeler med CL. stinn brakke på lerkendal, det å være med i det aller gjeveste selskapet, det å gjøre klubben mer attraktiv både for spillere, supportere og sponsorer, i det hele tatt. det er gull verdt å komme til CL ...
etter en kjapp vurdering antar jeg at Tel Aviv er den mest "overkommelige" motstanderen. ligaen i Israel starter ikke før etter at den første kvalikkampen er spilt. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.08.2010 13:09 Post subject: |
|
|
Israel ja. Så får man vel regne med en 4 timers kamp pga alle strømbruddene hver gang RBK har et angrep som kan bli til noe...  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Fosningen Rutinert
|
Posted: 05.08.2010 13:16 Post subject: |
|
|
FCK er det beste å slå ut, men det verste å tape mot... Bittert at BATE ikke greide ta dem. Jeg vet for lite om de mulige motstanderne, til at jeg tør uttale meg. Hadde ønsket at noen her inne hadde skikkelig oversikt over et par-tre av lagene. F eks hvor dårlige/gode Hapoel er for tida, eller Sparta Praha. Hvem er i sesong, og hvem er ikke? Magefølelsen sier Hapoel, men vet ikke helt hvor bra de er. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.08.2010 14:55 Post subject: |
|
|
martibs wrote: | Ballahl, dersom jeg tolket det utklippet fra UEFA.com jeg postet litt tidligere oppi tråden rett, så blir det avgjort i det øyeblikket kampene trekkes.
Man tar en ball fra den seeda potten, og en ball fra den useeda potten, og legger de oppi en ny pott. Den som trekkes opp først av disse, har hjemmekamp først. |
I så fall helt naturlig, men jeg støtter altså meg til 2mas, hans artikkel og UEFA talsmannen..
Mulig det er sistnevnte som tuller. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 05.08.2010 15:05 Post subject: |
|
|
tja - fakta om klubbenes tilstand per i dag er som følger:
tel aviv: serien starter ikke før 21 august
anderlecht: 1 kamp - 1 seier. var suverene seriemestere i belgia i fjor.
basel: 3 kamper - 3 seire. virker veldig sterke.
sparta: 3 poeng på første 3 kampene. ut fra internasjonale resultater, er vel ikke tsjekkisk fotball inne i en storhetsperiode, akkurat.
fck - danskene leder serien med 7 poeng etter 3 kamper. |
|
Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 05.08.2010 15:32 Post subject: |
|
|
Er det ikke sånn at det bare er kampdagene som skal avgjøres senere? Regner med at første lag opp av bollen starter hjemme slik som det vanligvis er. |
|
Back to top |
|
 |
Vesterbro Junior
|
Posted: 05.08.2010 18:37 Post subject: Re: Solbakken like arrogant som alltid |
|
|
Badevekt wrote: |
Har FC Kobenhavn noen gang bevist at de skal være bedre enn RBK? |
Lad mig se:
Tre indbydres opgør: En sejr til FCK og to uafgjorte [Jo, den er god nok. FCK er bedst]
UEFAs rangliste for klubhold: FCK nr. 50 og RBK nr. 89 [Jo, den er god nok. FCK er også her bedst]
UEFAs rangliste for nationale ligaer: DK nr. 12 og NO nr. 23 [Well I'll be... FCK er søreme også bedst her]
Jeg har meget svært ved at se hvilke objektive parametre, Rosenborg skulle være bedst på. Det skal da lige være historien, men der bør I nok snakke med vores venner i Brøndby - de er nemlig også ret glade for deres historie, og bruger også tit deres tidligere resultater til, at godtgøre hvorfor de skulle være så gode.
Faktum er, at de sidste fem år (som UEFAs rangliste arbejder med som tidshorisont), har FCK vundet fire mesterskaber og fået en bronzemedalje, mens Rosenborg har to mesterskaber, to 5. pladser og en 7. plads - og det er vel at mærke i en liga, der er rangeret dobbelt så langt nede ad ranglisten som den danske. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 05.08.2010 18:41 Post subject: |
|
|
Qarabag KNUSE forresten Wisla Krakow akkurat no! lede 3-0 (4-0 sammenlagt) etter 35min... |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.08.2010 19:07 Post subject: Re: Solbakken like arrogant som alltid |
|
|
Vesterbro wrote: |
Tre indbydres opgør: En sejr til FCK og to uafgjorte [Jo, den er god nok. FCK er bedst]
|
Allerede her går det galt, men det skal da nok blive hyggeligt hvis vi møder jer  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.08.2010 19:31 Post subject: Re: Solbakken like arrogant som alltid |
|
|
Vesterbro wrote: | Badevekt wrote: |
Har FC Kobenhavn noen gang bevist at de skal være bedre enn RBK? |
Lad mig se:
UEFAs rangliste for klubhold: FCK nr. 50 og RBK nr. 89 [Jo, den er god nok. FCK er også her bedst]
UEFAs rangliste for nationale ligaer: DK nr. 12 og NO nr. 23 [Well I'll be... FCK er søreme også bedst her]
Jeg har meget svært ved at se hvilke objektive parametre, Rosenborg skulle være bedst på. Det skal da lige være historien, men der bør I nok snakke med vores venner i Brøndby - de er nemlig også ret glade for deres historie, og bruger også tit deres tidligere resultater til, at godtgøre hvorfor de skulle være så gode.
Faktum er, at de sidste fem år (som UEFAs rangliste arbejder med som tidshorisont), har FCK vundet fire mesterskaber og fået en bronzemedalje, mens Rosenborg har to mesterskaber, to 5. pladser og en 7. plads - og det er vel at mærke i en liga, der er rangeret dobbelt så langt nede ad ranglisten som den danske. |
Har du tatt med Royal League? I Norge går vi på ski på den tiden av året. Hvis du først skal ta med treningskamper kan du jo ta de to kampene FCK tapte i sommer mot norsk motstand. Den samme motstanden Rosenborg "aldri" taper mot.
I E-cup (altså - i tellende oppgjør) har vi møtt dere en gang. Dette var i Parken. Serien var avsluttet for flere måneder siden for vår del med en skuffende 5.plass. Likevel var det dere som berget ett poeng da dere fikk inn en sen utlikning.
For øvrig har vi alltid hatt et godt tak på nordisk motstand i E-cup.
Når det er sagt så stemmer det at Rosenborg har ligget nede med brukket rygg et par sesonger. Dette pga uerfarne trenere kombinert med diverse generasjonsskifter/svakheter i stallen. Nå er vi oppe igjen på et ønskelig nivå. Dessverre så har to sesonger uten Europa-spill de siste 5 årene selvfølgelig fått negative konsekvenser for koeffisienten vår.
Jeg har ingen problemer med å innrømme at FCK samlet sett har vært best og mest stabil de siste fem årene, men det er ingenting spektakulært ved FCK. Det er ikke noe som gjør at klubben skiller seg ut, annet enn pengeinnsprøytninger og utenomsportslig investeringer. Dere spiller ganske usjarmerende, dere har gode, innkjøpte spillere i nordisk målestokk og dere har vært det ledende laget i Norden de årene Rosenborg har vært nødt til å finne seg selv. Ellers er det ikke så fryktelig mye å skryte av.
Når det gjelder dette med historie: Alt er historie i fotball. Forrige omgang, forrige kamp, forrige tiår, forrige århundre. Jo fjernere historien er, jo mindre relevant blir den, men det betyr ikke at Rosenborgs CL-historie ikke har noen betydning for klubbens størrelse, tradisjoner, satsning og forventninger; for det har den.
Dessuten - Hvem av oss var i CL sist? RBK i 07. Da slo vi Valencia 2-0 hjemme og borte, og vi spilte 1-1 på Stamford Bridge. Ellers har vi 11 CL-deltakelser, flere avansement(kvartfinale, 2.gruppespill + diverse inntredener i UEFA-cupen) i tillegg til en ekstremt bitter 2.plass bak Real Madrid det året kun gruppevinneren gikk videre. Vi var for øvrig det eneste laget som slo Real Madrid det året. (OK, dette var skryteavsnittet)
Det virker som at man i Danmark er veldig opptatt av objektive parametere når det er til fordel for dansk fotball, men hvis ikke så er det noe galt med rangeringen. For eksempel FIFA-rankingen, som i disse tider knapt blir nevnt i danske medier. Det tar tid å bygge opp en god klubb- og nasjonskoeffisient og all honnør til dere for det. Dessverre skal det lite til for å ødelegge den, og det har vi klart i Rosenborg og Norge.
Mitt syn:
Rosenborg har vært det ledende laget i Norden de siste 20 årene, samlet sett.
Tronen har skfitet eier fram og tilbake etter Rosenborgs første fall i 2005. Siden har det vært ganske jevnt. Rosenborg har vist høyere toppnivå, men FCK har vært mer stabil.
Hvis det blir et dobbeltoppgjør, enten i Play-Off, Europaligaen eller Mesterligaen, så blir det Rosenborg som må gjenerobre tronen og dere som må forsvare den, etter mitt syn. Likevel er det et åpent oppgjør.
Til sist må jeg gjøre noe så sjeldent som å sitere Esten O. Sæther og si at jeg er glad for at jeg støtter en fotballklubb som har bygd sin suksess på kunnskap heller enn på kapital.
Last edited by abjoern on 05.08.2010 19:44; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 05.08.2010 19:34 Post subject: |
|
|
FCK: 1 deltagelse i CL
Rosenborg: 11 deltagelser i CL
Og selvom vi teller kun de siste 5 årene, så har vi deltatt i CL flere ganger enn dere.
Dessuten spiller dere kjedelig Ham-Kam fotball.
Har forøvrig en følelse av at Vesterbro er EvilDane, han tør garantert ikke vise seg her på forumet under det nicket, etter at han dreit seg ut ang FCK sin økonomi. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 05.08.2010 19:46 Post subject: |
|
|
Jeg vil helst unngpå FCK. Det verste som kan skjer er at Solbakken har muligheten til å vinne på Lerkendal. Vi snakker om et lag som alltid scorer på sin hjemmebane. Og vi vet at RBK sliter mot slike "alltid" statistikker.
Santin blir nok for sterk for forsvaret vårt og N`Daye er vel bedre enn Bangura, som Stadsgaard slet fælt med. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.08.2010 19:49 Post subject: |
|
|
Hvis man skal gå rundt å frykte andre lag i fotball, da er det bare å slutte. Det er bedre å hoppe ut i det og se hva som sker, taper man så taper man, da er RBK rett og slett ikke gode nok. Vinner RBK derimot.. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.08.2010 19:56 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Jeg vil helst unngpå FCK. Det verste som kan skjer er at Solbakken har muligheten til å vinne på Lerkendal. Vi snakker om et lag som alltid scorer på sin hjemmebane. Og vi vet at RBK sliter mot slike "alltid" statistikker.
Santin blir nok for sterk for forsvaret vårt og N`Daye er vel bedre enn Bangura, som Stadsgaard slet fælt med. |
Irriterende lesning, men helt greit at forumpessimisten(realisten?) balanserer litt:-)
Å frykte FCK er det ingen grunn til. Ikke når lag som Anderlecht, som må sies å være mye sterkere, også er et alternativ.
Å frykte å tape for FCK gjør vel de fleste. All-in. |
|
Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.08.2010 19:57 Post subject: |
|
|
Den ene gangen Bangura løpte forbi Stadsgaard og skjøt utenfor (den ene "sjansen" deres), så sto Stadsgaard på hælene, han var ikke på tærne. Så en feil der altså, ikke noe mer. Stadsgaard hadde ikke så store problemer med Bangura som mange vil ha det til tror jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.08.2010 20:40 Post subject: |
|
|
Problemer med Bangura? Han skapte jo ingenting. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.08.2010 21:04 Post subject: |
|
|
Oppfordrer ALLE til å ikke la seg lokke med i diskusjoner hvem er best av oss og bla.bla.bla.
Ref pressekonferansen og NAE:
Det går ikke an å snakke seg til seier.... _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2769 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 05.08.2010 21:13 Post subject: |
|
|
Molde gikk opp til 1-0 borte mot Stuttgart nå - ett mål til så er de videre. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
Back to top |
|
 |
|