English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nils Arne Eggen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 258, 259, 260  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harald
Forumsjef

PostPosted: 05.08.2010 12:21    Post subject: Reply with quote

Hvis 95% af alle norske fotballintereserede mener det samme som dig, burde du jo ikke have noget problem i at mobilisere kraftigt på årsmøtet. Det er bare og begynde at rekruttere, så får vi se hvor mange der deler din mening.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2010 12:21    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
larse65 wrote:
Aldri i verden! om Jønsson hadde klart det Eggen har klart nå-på to måneder. Aldri!

Hva er det Eggen har klart som er så fantastisk da?

Ja, resultatene er det ikke så mye å si på, men de er jo på ingen måte i særklasse ut fra hva han tok over. Han tok over et lag som aldri tapte, og det har laget fortsatt ikke gjort.

Andreomgangen i går var god, særlig etter at vi fikk det første målet. Og jeg er utrolig fornøyd med at vi er tilbake i gruppespill i Europa etter ett års fravær.

Men å være i himmelen fordi Eggen har ført laget til like gode resultater her hjemme og tatt seg forbi to hinder i Europa hvor laget var langt unna å imponere i 0-0-oppgjøret i Belfast, er vel å overdrive.

Det har vært noe mer underholdende kamper for et objektivt øye, først og fremst fordi kampene er åpnere med mer vekslende ballinnehav, brudd og overgangsmuligheter. Riktignok har publikumstilstrømningen slett ikke gått opp, noe som kan tyde på at folk flest ikke lar seg begeistre riktig så mye som deg.

Du var vel også på fisketur under en av kampene som ikke var all verden nå i fellesferien, noe som viser at selv ihuga Eggen-elskere ikke ofrer alt for å se laget i aksjon.

Han har tatt over et lag som er svekket siden i fjor og har gitt laget et bedre angrepspill, troen på at de kan klare Europa, og fått dem til Europa. Det er fantastisk deilig, og veldig positivt. Men det er ikke en fantastisk prestasjon enda. Fantastisk prestasjon er hvis han får oss til CL. Smile Kanskje du var opptatt med å spå noe og gikk glipp av at vi spillte oss til europa i går Smile
Back to top
View user's profile Send private message
larse65
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 12:23    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! RBK
Recon
Legende

PostPosted: 05.08.2010 12:24    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Brady wrote:
Hvilken kompetanse/egenskaper er det som gjør Terje Svendsen til en god styreleder for RBK, bortsett fra karbonadene? Jeg har til gode å lese noen gode argumenter for hvorfor akkurat han sitter som styreleder i RBK.

Terje Svendsen er en ypperlig diplomat. Han er løsningsorientert og dyktige til å finne gode kompromisser. Han er god til å identifisere andres styrker og svakheter, og bruker det når han leder eller jobber i en gruppe.

Videre har han stor arbeidskapasitet og er i praksis "arbeidende styreleder". Han fatter ikke bare vedtak, men er aktiv i administrasjonen.

Han er langt ifra den optimale styrelederen, men han har sine styrker og bruker dem godt. Særlig når han spilles god av andre kompentente styremedlemmer.

Bullseye: Ved å benytte hans (og hans kolleger i S&F's kompetanse), har vi all mulighet til å fortsatt kvalitetssikre kjøp. Men da til en lavere pris.
hehe, det er her jeg og Eru er litt uenige. Wink

Jeg ser en veik mann som bæres av resterende styre, fordi hva...han er den som har tid til å "være så mye på Brakka"?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 05.08.2010 12:34    Post subject: Reply with quote

Larse, det begynner å bli litt vel mye gjentagelse nå, tror de fleste har skjønt poenget ditt, og hvor du står.....
martibs
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 12:35    Post subject: Reply with quote

larse65 wrote:
Men det forandre jo ikke på galskapen i dette som hele Norge- bortsett fra RBK- ser. Ganske utrolig at man, nærmest i "tenåringstrass", velger bort den beste!

Haha, sliter du med ungdom som trakaserer oppgangen i blokka di, eller ramponerer blomsterbeddet i hagen din, eller?
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 05.08.2010 12:36    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:

Bullseye: Ved å benytte hans (og hans kolleger i S&F's kompetanse), har vi all mulighet til å fortsatt kvalitetssikre kjøp. Men da til en lavere pris.

Mulig de sparer noen kroner her, men det er noe med at har man sin egen speider så vet man hvor tilhørigheten er,
S&F har vel flere kunder med de problemstillingene det kan ha med seg.
media
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 12:41    Post subject: Reply with quote

det jeg ser, er hodeløse supportere av typen lars65 som gir styret og administrasjonen all skyld for enten det er dårlig økonomi, dårlige resultater, spillere som ikke blir så gode som de burde blitt, og så videre.

svendsen har vokst i rollen, og gjør i dag en utmerket figur. jeg har sjøl vært svært skeptisk, men må innrømme at jeg nå er godt fornøyd.

ja, jeg var også kritisk (i alle fall usikker) på hvordan hoftun ville takle sin jobb, det syns jeg han har gjort meget godt, og mitt inntrykk av skutle, hoftun og svendsen er at klubben nå styres på en særdeles fornuftig og god måte. ingen klubber her til lands (kanskje med unntak av stabæk) har en så god og klar ledelse som vi nå har.

og den opphaussinga av eggen som du bedriver lars65, den tjener mot sin hensikt. ja, vi ser alle at eggen har skapt et offensivt lag, og ja, vi ser at eggen som trener fortsatt er en meget dyktig person.

men vi ser også en aldrende mann som har, på tross av alle sine styrker, en del klare svakheter. disse har det vært pekt på før her. så hvis du lars65 kan klare å besinne deg litt, ha to tanker i hodet på en gang, og kanskje til og med innse at andre debattanter har verdifulle innspill, da blir det givende å debattere på et forum. akkurat nå bidrar du ikke med så veldig mye annet enn det vi har hørt veldig mange ganger før, og du gjentar det med like stor kraft like ofte som tidligere. please ta en bolle.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2010 12:45    Post subject: Reply with quote

Hvordan går det an å hevde at Hoftun har gjort jobben sin meget godt?

Så godt som samtlige av hans kjøp er flopper. Det er skandaløst dårlig.

Over halve stallen har kontrakter som går ut 1.1.2011 og 1.1.2012, det er skandaløst dårlig.

EDIT: Spilleroversikten på rbkweb viser at (med utlånsspillerne) vi har 24 spillere i a-stallen. Av disse så har 20 spillere kontrakter som går ut 31.12.2011 eller tidligere Surprised

Last edited by 1972 Miami Dolphins on 05.08.2010 12:49; edited 1 time in total
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 12:47    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
larse65 wrote:
Aldri i verden! om Jønsson hadde klart det Eggen har klart nå-på to måneder. Aldri!

Hva er det Eggen har klart som er så fantastisk da?

Ja, resultatene er det ikke så mye å si på, men de er jo på ingen måte i særklasse ut fra hva han tok over. Han tok over et lag som aldri tapte, og det har laget fortsatt ikke gjort.

Andreomgangen i går var god, særlig etter at vi fikk det første målet. Og jeg er utrolig fornøyd med at vi er tilbake i gruppespill i Europa etter ett års fravær.

Men å være i himmelen fordi Eggen har ført laget til like gode resultater her hjemme og tatt seg forbi to hinder i Europa hvor laget var langt unna å imponere i 0-0-oppgjøret i Belfast, er vel å overdrive.

Det har vært noe mer underholdende kamper for et objektivt øye, først og fremst fordi kampene er åpnere med mer vekslende ballinnehav, brudd og overgangsmuligheter. Riktignok har publikumstilstrømningen slett ikke gått opp, noe som kan tyde på at folk flest ikke lar seg begeistre riktig så mye som deg.

Håper jo alltid på fullt hus når RBK spiller, men synes det er merkelig at alt skal drøftes med "Hamrén-tida vs Eggen-tida" som inngang og utgang på diskusjonen. Det skinner litt for lett gjennom her at det er viktigere å ha spådd rett om publikumstall enn det er å forholde seg til fakta (i enkelte tilfeller, vel å merke).

Ser vi på publikumstall i Europa de siste sesongene, så var gårsdagens drøye 14.700 tilskuere bra, og jeg håper folk fortsetter å strømme til nå i høst og årene fremover - uansett hvem som er sjef.

Europublikum på Lerkendal i 2008:
Ekranas: 4.988
NAC Breda: 5.815
Djurgården: 7.475
Brøndby: 15.460
Club Brugge: 12.166
Valencia: 14.549

Europublikum på Lerkendal i 2009:
Runavik: 5.654
Qarabag: 6.759

Europublikum på Lerkendal i 2010:
Linfield: 6.645
AIK: 14.700 og noe

AIK trakk altså like mange publikummere i kvaliken i år som Valencia og Brugge gjorde i gruppespillet, noe som vitner om bra oppslutning til å være en kvalikkamp i tidlige runder, synes jeg. Samtidig iler jeg til med ikke å legge skylden på Hamrén for det dårlige oppmøtet i gruppespillet 2008, men derimot på en overprising av billettene som man nok mistet noen tusen tilskuere på.

Last edited by oxbailla on 05.08.2010 12:48; edited 1 time in total
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 12:48    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Jeg ser en veik mann som bæres av resterende styre, fordi hva...han er den som har tid til å "være så mye på Brakka"?

Det er vel noenlunde det samme inntrykket jeg har av Terje Svendsen. Han har sikkert et stort hjerte for RBK og engasjement for klubben, men jeg skulle heller sett en mer visjonær styreleder, gjerne med en litt annen utangsposisjon enn å ha sterke bånd til næringslivet i Trondheim og byen generelt.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 12:57    Post subject: Reply with quote

Media; der er vi nok veldig uenig. Jeg mener Hoftun har gort en slett jobb på spillerinnkjøp og ikke minst i trenerspørsmålet. Det finnes snart ingen utenom dette forumet og ledelsen som mener at klubben har valgt rett i trenerspørsmålet. Og om Eggen gjør det Eggen kan, vil det ikke være noen i verden utenom som er enige.
Recon
Legende

PostPosted: 05.08.2010 13:10    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du skyter på feil mann om du mener Hoftun er anti-Eggen. Men han har ikke stort valg når han får et annet valg ovenfra og ned.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 13:13    Post subject: Reply with quote

Det er der kritikken mot han ligger; han er for svak. Er han for Eggen, burde han ha sett dette og sagt klart i fra! En tøffel som sportslig leder går ikke. Han burde satt sin stilling inn på å få den beste.
Recon
Legende

PostPosted: 05.08.2010 13:21    Post subject: Reply with quote

Tøys, administrasjonen skal gjøre som styret beslutter. Å "sette stillingen på spill" framstår abre uprofesjonelt og whiny. Skal man gjøre noe slikt må det være noe større enn om gamlefar får 6 eller 24 mnd. Ellers operer man virkelig med for korte horisonter her.

Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 05.08.2010 13:25    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:
Håper jo alltid på fullt hus når RBK spiller, men synes det er merkelig at alt skal drøftes med "Hamrén-tida vs Eggen-tida" som inngang og utgang på diskusjonen. Det skinner litt for lett gjennom her at det er viktigere å ha spådd rett om publikumstall enn det er å forholde seg til fakta (i enkelte tilfeller, vel å merke).

Ser vi på publikumstall i Europa de siste sesongene, så var gårsdagens drøye 14.700 tilskuere bra, og jeg håper folk fortsetter å strømme til nå i høst og årene fremover - uansett hvem som er sjef.

Jeg håper jo alltid på fullt hus når RBK spiller jeg også, hvis ikke hadde jeg vel holdt meg hjemme. I publikumsdiskusjonen har det i hvert fall handlet lite om Eggen vs Hamrén. Mine første tanker her inne rundt interessen for norsk fotball ble postet 10. desember 2006, ganske lenge før Hamrén kom inn i bildet.

Diskusjonen fortsatte høsten 2008/vinteren 2009, lenge før et Eggen-comeback var aktuelt.

Når det har vært litt viktig å ha rett i publikumsdiskusjonen så har jo det vært fordi jeg i likhet med andre har sett hvordan budsjett og regnskap har vært røde de siste årene, og har prøvd å få fram at man ikke kan drive budsjettering slik man har gjort.

(Her har jeg i tillegg til innleggene her inne også kontaktet klubben direkte, men uten at det har endret så mye.)

Når jeg i tillegg har møtt veldig mange påstander om gjetting, fabling og synsing fra folk som har vært uenig i tankene her inne, så blir det naturligvis et lite poeng å få fram at klubben burde ha budsjettert atskillig lavere. Det er også en diskusjon som har vart såpass lenge at det er et poeng å få fram tendensene over tid, for å peke på de mest sannsynlige årsakene til nedgangen.

Jeg var uenig i at underholdningsverdien var en avgjørende årsak til nedgangen, slik en del hevdet da de endelig innså at tallene var nedadgående. Derfra havnet kanskje diskusjonen over i Eggen vs Hamrén, men det var altså fire år etter at de første tankene i debatten ble lansert.

I vinter da jeg nok en gang antydet (ikke håpet, fordi mitt håp neppe påvirker den slags uansett) at publikumstallene fortsatt ville synke, ble jeg sågar møtt med påstander om at vi aldri ville se under 15.000 på seriekamp i år, basert på fakta. Noe jeg stilte noe i tvil, og ble møtt med mer hurv.

Så kom Eggen inn i bildet, og da kom en ny diskusjon. Der var kanskje ikke min antydning om at trenerskiftet neppe ville ha varig publikumseffekt ut over den første kampen så omstridt. De fleste så vel at Aass sine 3-4 tusen flere på hver kamp var ville drømmer, selv om noen lot seg kjøpe av det også.

Publikumsdiskusjonen handler altså litt om å ha rett, fordi man har møtt så mye motstand for sine synspunkter, men fremfor alt om det beste for klubbøkonomien. Derav også mine henvendelser direkte til klubben istedet for forumsdiskusjon blant en begrenset krets her inne.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larse65
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 13:25    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det er tøys. Eggen hadde fort vist seg å bli en langsiktig løsning. Med suksess hadde nok blitt både tre og fire år. Og hadde ikke minst ledelsen uttrykt et ØNSKE om det, hadde dette vært i boks for lenge siden. I stedet virker det nærmest som om at de gjør han en tjeneste, og gir han et halvt år slik at det blir stilt!
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 05.08.2010 13:57    Post subject: Reply with quote

FY FLATE. Skjønner egentlig ikke at jeg gidder, men når noen ENNÅ ikke skjønner det... Styret må NATURLIGVIS ansette trener også mtp tidsperspektiv. Eggen har sagt ja for EN sesong til. EN!!!!! RBK velger så andrevalget for mange flere år. Hva som er det riktige andrevalget, er en ærlig og god disusjon. Men når førstevalget er disponibel for... jeg gjentar... EN sesong, da er det ei dårlig løsning.

At enkelte ønsker et RBK som velger å se ETT år frem av gangen, er... vel, hårreisende. Vi er ikke Brann!!!! Eggen er den beste treneren, men jeg er sjeleglad at styret tenker LANGSIKTIG, og ikke pisser i buksa.

For ordens skyld... noen sier Eggen kanskje hadde tatt flere år. Mener dere SERIØST at styret skal basere sitt valg på "HAN EGGEN SYNES SIKKERT DETTE BLIR SÅ GØYALT AT HAN TAR VEL ET PAR ÅR TIL."????? Er dere seriøse her???

Trøste og bære. Noen av dere hadde passa best som Brann-supportere, med tankegangen deres.
Back to top
davids
Junior

PostPosted: 05.08.2010 14:00    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
Eggen har sagt ja for EN sesong til. EN!!!!! (...) Men når førstevalget er disponibel for... jeg gjentar... EN sesong, da er det ei dårlig løsning.

Du har så rett og jeg er enig, men visse personer her er overbevist om at han kommer til å bli i 3-4 år uansett hvor mange ganger du sier EN.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 14:03    Post subject: Reply with quote

Fosningen wrote:
FY FLATE. Skjønner egentlig ikke at jeg gidder, men når noen ENNÅ ikke skjønner det... Styret må NATURLIGVIS ansette trener også mtp tidsperspektiv. Eggen har sagt ja for EN sesong til. EN!!!!! RBK velger så andrevalget for mange flere år. Hva som er det riktige andrevalget, er en ærlig og god disusjon. Men når førstevalget er disponibel for... jeg gjentar... EN sesong, da er det ei dårlig løsning.

At enkelte ønsker et RBK som velger å se ETT år frem av gangen, er... vel, hårreisende. Vi er ikke Brann!!!! Eggen er den beste treneren, men jeg er sjeleglad at styret tenker LANGSIKTIG, og ikke pisser i buksa.

For ordens skyld... noen sier Eggen kanskje hadde tatt flere år. Mener dere SERIØST at styret skal basere sitt valg på "HAN EGGEN SYNES SIKKERT DETTE BLIR SÅ GØYALT AT HAN TAR VEL ET PAR ÅR TIL."????? Er dere seriøse her???

Trøste og bære. Noen av dere hadde passa best som Brann-supportere, med tankegangen deres.

MÃ¥ du sannelig bremse litt her Wink

Eggen hadde helt sikkert tatt flere år om ledelsen hadde gitt sterkt uttrykk for han var mannen de ØNSKET! Det har de langt i fra gjort. Tvert i mot har de IKKE ønsket Eggen. Og det er her all min kritikk blir satt inn!
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 05.08.2010 14:11    Post subject: Reply with quote

Greit nok det. Hvorvidt Eggen hadde tatt flere år, blir uansett synsing. Jeg velger uansett å gå utifra det vi VET (det som er sagt utad), og ikke det vi TROR. Eggen til evig tid hadde vært det beste, men tror JJ blir ei god løsning likevel. Men det har vi vel også diskutert før Wink
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 14:23    Post subject: Reply with quote

Er det fortsatt noen som er i tvil om hva det er Larse65 mener?

Jeg blir så ford@#§ lei av denne gnålinga om det samme hele tida - "NAE hadde sikkert holdt ut 5 år til", "NAE hadde tatt oss til CL-finale", "NAE - ingen over, ingen ved siden"...

... dette har etter min mening forlengst gått over til å fremstå som tastaturonani, og jeg blir så lei. Jeg forsøker å unngå de trådene hvor ADHD-faktoren er høyest, men det er sannelig ikke lett, for enkelte har en egen evne til å gjennomsyre flere og flere tråder med det samme gnålet! Hadde det bare begrenset seg til NAE-tråden, men det er jaggu like ille i JJ-tråden, og det blir stadig flere...

Jeg gidder ikke mer! Crying or Very sad
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 14:33    Post subject: Reply with quote

Nrk wrote:
Rosenborgs mangeårige suksesstrener stilte seg før jul til disposisjon for sin gamle klubb, som han tilbød seg å trene i ett til to år.

http://nrk.no/nyheter/dis.../1.6946133

Eggen ble sikkert forespurt om mulighetene for å være vikar og ønsket da egentlig å lede klubben hele sesongen.
Hvorfor 2 sesonger? Kanskje det ukjente tredje alternativet hadde kontrakt ut 2011 og Eggen ønsket å stille seg til disp dersom denne personen ble førstevalg og ikke kunne kjøpes ut.

Jeg har aldri hørt/sett at Eggen har uttalt at han ville trene lengre enn 2011.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 14:40    Post subject: Reply with quote

Kontrakt ut 2011? Ã… huff, ikke si at 3. alternativet var Drillo :/
oxbailla
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 15:09    Post subject: Reply with quote

Kristobal: Enig i en god del av det du har skrevet om publikumsdiskusjonen generelt, om ikke absolutt alt Wink
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 52, 53, 54 ... 258, 259, 260  Next
Page 53 of 260

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb