English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 129, 130, 131 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2010 10:26    Post subject: Reply with quote

Hadde vi betalt 10 millioner+olsen og moldskred for Moa eller Huseklepp hadde det vært til å grine av.
Back to top
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 10:34    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Halvorsen87 wrote:
Er prinsippielt imot sånn derre "han var god mot oss, vi kjøper'n"-kjøp ala Savolainen. Vi burde ha bedre oversikt enn som så! (ikke at jeg sier at vi har det).

Helt fantastisk enig. Er så lei av at vi skal kjøpe alle spillere som imponerer mot oss. Når det er sagt så bør vi uansett ha koll på Atta, ettersom han er svært ettertraktet. Personlig er jeg usikker på hvor god han er.

Bangura har nettopp ankommet AIK fra svensk 2.divisjon. Tror vi skal glemme han, selv om han har spennende ferdigheter. Dog litt svakt at omtrent ingen av skuddene gikk på mål, verken i denne eller den forrige kampen.

Når dere skriver dette, høres det ut som dette er den eneste måten vi speider på spillere på. Hvilke andre spillere har kommet på denne måten til Rosenborg, jf "lei av å kjøpe alle spillere som imponerer mot oss"? (Husker det var snakk om noen Astana spillere på prøvespill, men jeg har ikke sett snurten av de).

Og ikke minst hva er problemet? Ser at Hoftun sier at de har sett han i flere kamper, da er det jo ikke bare denne kampen som er grunnlaget for en interesse.

Nei, da stoler jeg vesentlig mer på kompetansen her inne som baserer seg på FM, Youtube og Wikipedia.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 10:34    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hadde vi betalt 10 millioner+olsen og moldskred for Moa eller Huseklepp hadde det vært til å grine av.

Intetsigende innlegg, da det finnes tårer både for glede og sorg... Very Happy
moomoo
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 12:55    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
abjoern wrote:
Halvorsen87 wrote:
Er prinsippielt imot sånn derre "han var god mot oss, vi kjøper'n"-kjøp ala Savolainen. Vi burde ha bedre oversikt enn som så! (ikke at jeg sier at vi har det).

Helt fantastisk enig. Er så lei av at vi skal kjøpe alle spillere som imponerer mot oss. Når det er sagt så bør vi uansett ha koll på Atta, ettersom han er svært ettertraktet. Personlig er jeg usikker på hvor god han er.

Bangura har nettopp ankommet AIK fra svensk 2.divisjon. Tror vi skal glemme han, selv om han har spennende ferdigheter. Dog litt svakt at omtrent ingen av skuddene gikk på mål, verken i denne eller den forrige kampen.

Når dere skriver dette, høres det ut som dette er den eneste måten vi speider på spillere på. Hvilke andre spillere har kommet på denne måten til Rosenborg, jf "lei av å kjøpe alle spillere som imponerer mot oss"? (Husker det var snakk om noen Astana spillere på prøvespill, men jeg har ikke sett snurten av de).

Og ikke minst hva er problemet? Ser at Hoftun sier at de har sett han i flere kamper, da er det jo ikke bare denne kampen som er grunnlaget for en interesse.

Nei, da stoler jeg vesentlig mer på kompetansen her inne som baserer seg på FM, Youtube og Wikipedia.

kan ikke snakke så mye om andre eksempler i RBK, men verdens beste eksempel er vel C.Ronaldo... ble vell kun kjøpt fordi han imponerte alle United spillerne... så kan jo hende... men På AIK synes jeg den eneste aktuelle er W. Atta. Bangura var kjap og hadde spennende teknikk og hadde vi kjøpt han FØR så adde vi kunnet brukt ham, men nå har vi Moldskred OG Olsen så ikke akkurat stålbruk for ham siden han virker en smule allergisk mot mål
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Journalist
Junior

PostPosted: 05.08.2010 13:05    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:

Jeg kan kanskje moderere meg til å legge med en av dem i bytte. Men Moa eller Huseklepp skal vel ha like mye lønn som disse til sammen, så da må lønnsbudsjettet gå opp på en eller annen måte...

Jeg er i hvert fall overbevist om at dette er spillere som ville heve laget så mye at mitt modererte forslag hadde vært verdt det.

Jeg er like sikker på at de hadde blitt solgt videre om de hadde fått vist seg fram med RBK i Europa et par sesonger.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2010 13:16    Post subject: Reply with quote

31.12.2010

Roar Strand
Vadim Demidov
Abdou Traoré
Steffen Iversen
Jo Sondre Aas
Michael Jamtfall
Michael Karlsen

31.12.2011

Mikael Lustig
Mikael Dorsin
Kris Stadsgaard
Simen Wangberg
Alejandro Lago
Pål André Helland
Anthony Annan
Fredrik Winsnes
Per Ciljan Skjelbred
Markus Henriksen
Gjermund Ã…sen
Mushaga Bakenga
Kjell Rune Sellin

Ble sittende å tenke over dette med kontraktene så jeg satt opp en rask oversikt. Dette er jo mildt sagt en katastrofe. Hvordan kan det ha seg at nesten hele troppen har kontrakter som går ut innen 31.12.2011? 20 av 24 spillere.

Hoftun burde faktisk ikke ta seg tid til å sove eller spise en gang for å få tid til jobben han har droppet å gjøre det siste året.

Demidov, Strand, Traore, Iversen, Aas, Jamtfall, Karlsen, Helland, Winsnes, Sellin og Annan er alle spillere jeg anser (av forskjellige grunner) som som stor sjanse for å forsvinne før neste seriestart. Det er (worst case scenario) 11 av 24 spillere vi har i a-stallen i dag. De neste 9 av 20 på listen over er spillere vi må prøve å selge allerede seinest neste sommer for å få igjen småpenger for dem hvis de ikke signerer.

Hoftun har virkelig en massiv jobb foran seg, og jeg kan virkelig ikke skjønne hvorfor det ikke er gladmelding på propagandasiden rbk.no om kontraktsforlenging hver eneste dag.

Helt fram til nå har jeg egentlig vært veldig glad for at vi kom til EL og tenkt at det ikke gjør så veldig mye om vi bommer CL i år. Nå innser jeg at hvis vi bommer CL så kan vi sannsynligvis si ha de bra til nye seriegull framover, for opprydningen som må gjøres i denne stallen er veldig kostbar, Det burde i tillegg vært gjort av en mann med erfaring som er dyktig i denne jobben, ikke en gammel spillerhelt som i tilleg er trønder.

Jeg må stoppe å skrive i dette innlegget, for jeg kjenner hvordan jeg begynner å dele synet til Senador akkurat nå.

Edit: 2mas du får bare flytte innlegget der det passer inn.
Back to top
Journalist
Junior

PostPosted: 05.08.2010 13:29    Post subject: Reply with quote

Det ser ut til at pengene bør brukes til resigneringer i stedet for nye spillere ja. Men det er vel ikke alle disse vi bør beholde utover kontraktsperioden?

31.12.2010
Roar Strand - om han vil så gjerne for meg
Vadim Demidov - er på vei bort
Abdou Traoré - blir ikke satset på og jeg tviler på at han er interessert
Steffen Iversen - han jobbes det med og det er vel riktig
Jo Sondre Aas
Michael Jamtfall
Michael Karlsen - disse tre vet jeg for lite om, men tviler på dem alle

Mikael Lustig - resigner
Mikael Dorsin - resigner
Kris Stadsgaard - resigner
Simen Wangberg -resigner
Alejandro Lago - usikker
Pål André Helland - slipp
Anthony Annan - vil vel ikke ha ny kontrakt
Fredrik Winsnes - legger opp ved kontraktslutt
Per Ciljan Skjelbred - resigner
Markus Henriksen - resigner
Gjermund Ã…sen - resigner
Mushaga Bakenga - resigner
Kjell Rune Sellin - slipp
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.08.2010 13:34    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra Roar Strand så er jeg enig med Journalisten. Heller mot at vi kan la Lago gå også.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 05.08.2010 13:36    Post subject: Reply with quote

*grrr* Henning, pass deg nå!

Wink

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2010 13:36    Post subject: Reply with quote

Men da ser du også hvilke utfordringer vi står ovenfor journalist?

De som legger opp, de som ikke er gode nok, og de vi må/vil bli solgt er jo faktisk snakk om opp mot 10-15 spillere av 24...

Det er jo katastrofe. Særlig når man ser på historikken til Hoftun når det kommer til å erstatte spillere som drar. Erstatterne kommer fra 1 divisjon, trøndelag eller junioravdelingen vår... Lukter middelhavsfarer lang vei om ikke noe drastisk skjer.
Back to top
Journalist
Junior

PostPosted: 05.08.2010 13:51    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg ser absolutt at dette byr på store utfordringer. Nå har det vel vært slik at RBK hadde lagt alle kontraktsforhandlinger på is til etter AIK-kampen så vi får håpe det skjer noe.

Utfordringen er jo tredelt: Beholde de som er ønskelig og det er mulig å beholde. Ha god nok økonomi til å handle inn nye. Få opp nok spillere fra egen junioravdeling.

Med alle som er på vei bort ser det jo ut som vi er nødt til å handle 6-7 spillere i løpet av de neste årene, selv om vi får opp noen gode juniorer.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 14:05    Post subject: Reply with quote

Surprised
Quote:
Etter det HegnarOnline kjenner til skal det imidlertid allerede være skrevet en kontrakt mellom Moa og Vålerengen der førstnevnte kan forlate klubben dersom det kommer et bud på 10 millioner kroner eller mer.

Dermed er det lite trolig at hovedstadens såkalte stolthet kommer til å få så mye mer enn det for sin toppscorer, og at Moa selv har interesse av at Vålerengen krever så mye mer enn dette for hans tjenester.

Slipper de sin juvel for bare 10 millioner?
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 14:19    Post subject: Reply with quote

Da kan man vel trygt gi en kjøpsanbefaling, for å si det på hegnarsk. Moldskred er en selg, mens Olsen får hold inntil videre.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 15:39    Post subject: Reply with quote

Akkurat som Annan, hvorfor i all verden skulle han ønske seg opp hit?

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
abjoern
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 16:08    Post subject: Reply with quote

Annan kom jo? Til tross for at halve PL var interessert i følge TV2.

Nei, dette avhenger av hvor vidt det kommer utenlandske klubber på banen. Dersom det ikke kommer noen seriøse/ønskede alternativer, kan vi jo friste med seriegull, cup, Europaspill, litt høyere lønninger, bedre medspillere, flere mål, større sjanse for eksport til en større klubb med høyere lønninger etc etc,

MEN, det er dessverre veldig usannsynlig. Jeg trøster meg litt med at jeg har en mistanke om at Moa selv ikke hadde hatt lyst til å dra til RBK i vinter.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 16:17    Post subject: Reply with quote

Escudos wrote:
abjoern wrote:
Halvorsen87 wrote:

Tar selvkritikk på dårlig formulering. Det jeg er lei av er alt snakket som har oppstått de siste årene i kvalik hver gang vi har møtt på noen spillere som faktisk har noen ferdigheter. Jeg tenker ikke så mye på folk i Rosenborgsystemet som feks Stokke som mente at vi burde se nærmere på noen spillere fra Linfield.

Uansett så er jo Savolainen et eksempel på dette. Det var i tillegg snakk om prøvespill på noen fra Astana.

Poenget er at omtrent hver gang vi møter et lag vi ikke kjenner så godt til kommer en, to eller tre spillere til å gjøre det godt og kanskje imponere. Man må ha større grunnlag for å vurdere en spiller og det hele er litt irrasjonelt. Selvsagt finnes det unntak. Som feks Ronaldo, men, hehe, det blir en litt annen diskusjon. Hvis vi møter et lag med en for oss tilgjengelig spiller som fremstår som et verdenstalent skal vi selvfølgelig prøve oss. Jeg er ikke kategorisk.

Uansett så er jeg positiv til Atta, men det er altså helt uavhengig av at vi møtte han nå.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 18:22    Post subject: Reply with quote

Ikke helt uventet, nei... - Vrøvl om Moa
Back to top
Willoch
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 18:49    Post subject: Reply with quote

Bør hente Kristoffer Løkberg fra Strindheim asap. Spiller på g-18 landslaget, midtbanespiller.

Må jæ være litt stusselig for ham at hans gamle landslagskompis ( Henriksen ) har hatt en eventyrlig utvikling, mens han selv surrer i 2 div.
Macha
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 19:47    Post subject: Reply with quote

http://msn.tv2sporten.no/...60038.html
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 19:52    Post subject: Reply with quote

Rosenborg vil handle før mesterligakvaliken

- Vi har det travelt i forhold til playoffen. Spillerlisten må være inne ved midnatt mandag, sier sportslig leder, Erik Hoftun.

Det kom vel som lyn fra klar himmel på Hoftun at vi kunne kvalifisere oss til playoffen.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 05.08.2010 20:00    Post subject: Reply with quote

Veldig spennende å vite at vi kommer til å få inn ny(e) spiller(e) i løpet av helga! RBK
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 20:01    Post subject: Reply with quote

Tror det blir Helstad eller ingenting. Ser ikke hvem andre vi skulle prøve å hente før overgangsvinduet stenger.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 05.08.2010 20:05    Post subject: Reply with quote

Det er kun play-off-troppene som skal være klare på mandag? Altså vi kan hente spillere om 2 uker som kan være med i Champions League/Europa League-troppen?
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 05.08.2010 20:08    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er alle så pessimistiske til Hoftun? Riktignok har han vært for dårlig til å skrive nye kontrakter, men under hans tid på Lerkendal har vi jo hentet Annan, Demidov, Prica, Stadsgaard, Lustig, Daniel Ørlund og Trond Olsen (dårlig teknikk, men skaper alltid noe).
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 05.08.2010 20:23    Post subject: Reply with quote

Fordi det er ikke han som har funnet disse spillerne du nevner(de fleste). Så nå når Thorbjørnsen og Hamren som har æren for mye av disse er borte, så er det bare Hoftun igjen...

Da får man: Pelu, Miller, Nordberg, Savolainen, Moldskred, Winsnes for å nevne noen :S
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 129, 130, 131 ... 163, 164, 165  Next
Page 130 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb