View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
dags Veteran
|
Posted: 02.08.2010 14:09 Post subject: |
|
|
Dette kommer vi aldri til å bli enige om, Brady. Ikke at det nødvendigvis er et mål i seg sjøl, heller.
Både du og knerten_10 (som de to største Storflor-forkjemperne) drar fram enkeltkamper og enkeltprestasjoner når dere omtaler hvorfor Storflor er sterkt undervurdert for sin innstas i Rosenborg. Jeg tror jeg har sett bortimot alle kampene Storflor noengang har spilt for A-laget til Rosenborg, og jeg innrømmer at jeg husker de fleste av eksemplene dere nevner, men det veier ikke opp for alle de dårlige kampene han hadde. Jeg mener at dere i alt for stor grad overser han svakheter, og det er heller ikke noe godt argument at han ikke fikk nok sjanser til å vise seg fram.
Alle feilvalgene han tok, at han i alt for liten grad brukte farten og teknikken sin til å utfordre forsvarsspilleren utover på banen, skape bredde i spillet og komme rundt for å slå innlegg til løpene som kom inn i boksen. I stedet var det nesten uten unntak å vende opp og gå innover i banen, sinke spillet og miste ballen enten ved en feilpasning eller at han ble taklet av motspiller før han fikk spilt fra seg ballen. Og det er vel få spillere på Lerkendal som har fått publikum til å sukke mer i frustrasjon over at han trakk seg i taklinger og til og med løpsdueller som han lett burde han vunnet. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 02.08.2010 14:24 Post subject: |
|
|
Vi blir nok ikke enig, fordi jeg ikke kjenner igjen de karakteristikkene du drar opp om Storflor. Dessuten har jeg aldri skjønt det med at man må utfordre på utsiden hver gang.
Er også uenig i at det kun blir trukket frem enkeltprestasjoner. Jeg har iallfall vist til en veldig jevnt god innsats over flere år i Champions League, der han var vår kanskje aller beste spiller sett over tid. Jeg har også trukket frem høstsesongen 2003 og høstsesongen 2006. I 2003 hadde han et målsnitt som man må tilbake til Brattbakk og Rushfeldt på 90-tallet for å matche i RBK-sammenheng.
Mer enn andre har nok Storflor slitt med trenere som ikke har sett det store i ham og gitt ham den tilliten og sentrale rollen i laget som han ferdighetsmessig hadde gjort seg fortjent til.
Noe må han nok skylde seg selv, fordi han mentalt sikkert kunne vært noe sterkere, men når det først har gått som det har gått er det enda ikke for sent. Under Nils Arne Eggen ville han endelig kommet inn i et system der han ville fått vist seg frem på aller beste måte.
Løp og kjøp, Erik Hoftun, slik at vi kan få en meget minneverdig høst. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 02.08.2010 15:12 Post subject: |
|
|
Roamer wrote: | slår feilpasninger, gjør enkle tekniske feil og andre tusen små ting som gjør at han er en ulidelig fotballspiller å se på. |
Er det virkelig spilleren Mini beskrev som den beste teknikeren i hans tid i klubben du snakker om her? Er ikke noe vits å diskutere hvis du har en så usaklig mening om Storflor. Tydeligvis spilte Mini kun med elendige spillere i sin tid som RBK-spiller.
Dags: Poenget er forklaringen på disse dårlige kampene: manglende tillit over tid. Storflor ble ofret til fordel for dyrekjøpte flopper gang på gang fordi han gikk stille i dørene. Og når en mentalt svak spiller blir satt ut igjen og igjen, forsvinner sjøltilliten. Og jeg regner med du er enig i at han var stabilt meget god i CL? (Da fikk han tillit over tid).
Og mener dere det er tilfeldig at Storflors toppnivå var ekstremt høyt? Sier ikke toppnivået noe om hans potensiale?
Her er et klipp fra ei trening i 2008: http://webtv.tv2.no/webtv...gId=233754 - hvordan kan man la en spiller som briljerer sånn på trening, sitte på benken igjen og igjen? |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.08.2010 16:38 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Er det virkelig spilleren Mini beskrev som den beste teknikeren i hans tid i klubben du snakker om her? Er ikke noe vits å diskutere hvis du har en så usaklig mening om Storflor. Tydeligvis spilte Mini kun med elendige spillere i sin tid som RBK-spiller. |
Nei, men Mini spilte fotball før jura-tiden. Mulig han viste god teknikk på treningen, men det er jo uansett minst ti år siden. Fredrik Stoor beskrev Abdou Traore som den mest tekniske spilleren han hadde spillt sammen med etter et par treninger han også, men det er ikke mye som vitner om det i dag.
Men er enig i at det ikke er noen vits i å diskutere. Du trekker frem de samme sitatene fra noen enkelte personer hver bidige gang og motargumentene blir ditto ensformige. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.08.2010 21:08 Post subject: |
|
|
Dess flere ganger jeg ser Nordvik for VIF og at vi vet at Demidov forsvinner fremstår salget som mer og mer idiotisk. En helt skrekkelig dårlig vinter Hoftun & Co har hatt. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 02.08.2010 21:20 Post subject: |
|
|
Og Nordvik spiller ikke i sin beste posisjon engang, idag spilte han venstreback..
Ja, la oss hente enda flere 30 åringer! Og ikke minst den største middelmådigheten jeg noensinne har sett.
Det sykeste er et at Roamer faktisk kan ha rett angående Hoftun..
Roamer wrote: | Det verste er at nå som Hoftun kjører overgangsshowet så skal du ikke se bort i fra at du får viljen din, Knerten. |
_________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 02.08.2010 21:35 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: |
Mener du at han var vår desidert beste offensive spiller i CL-sesongene 03/04 og 05/06 - med over dobbelt så mange målpoeng som nestemann (2mål og 4 assist). Sier man at Storflor "hadde to gode kamper i CL" driter man seg bare ut. Han var stabilt meget god i to CL-sesonger, noe ingen andre på laget klarte. |
Dette med "dobbelt så mange" målpoeng er en så omstridt påstand som du får det. Du bruker utelukkende statistikk som fremhever Storflors fortreffelighet for å få dette til å stemme. Eksempelvis ved å utelukke CL-kvalik. Storflor er/var for ustabil og dårlig til å spille på RBK, end of story. All datamassasje i hele verden kan ikke forandre på det faktum.
Et lite apropos.
Storflor har pdd 6 målpoeng på 1350 min i TL.
Omstridte og høyt kritiserte Trond Olsen har 5 målpoeng på 707 min. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 03.08.2010 00:42 Post subject: |
|
|
Jo mer jeg ser Nordvik i blå drakt, jo sikrere blir jeg på at det var totalt riktig av Rosenborg å selge ham til Vålerenga. Han er fortsatt notorisk involvert i baklengsmål, som sist mot Barca junior B, han er like flink til å rote seg inn i vanskelige situasjoner med ball, og han selger seg like lett i forsvar. Han er også, fortsatt, like shabby i posisjoneringen. Og han er fortsatt en fysisk bra forsvarsspiller med god fart.
Nei, når vi skal ha faste midtstoppere, så skal de se mer ut som Stadsgaard enn som Nordvik. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 03.08.2010 05:26 Post subject: |
|
|
Annan var ikke allverden mot Real Madrid heller, det betyr ikke at han er en dårlig spiller..
Jeg har sluttet å følge vif kampene spesielt fordi jeg aldri får tid grunnet RBK og RIL kampene men også fordi at han blir brukt feil og spiller sjeldent stopper, noe som selvfølgelig er hans beste posisjon. Da blir det rett å slett noe uinteressant..
Angående Hoftun og om han ønsket å beholde ham, så tror jeg nok det. For det var nok heller Nordvik som ønsket fast spilletid noe en ikke kunne garantere i RBK. Så derfor gikk det som det gikk så hovedansvaret ligger nok hos Nordvik selv..
Frode Johnsen og Shimizu S-Pulse kjemper i toppen i Japan
Johnsen gjorde som Iversen og scoret et hat-trick. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 03.08.2010 08:52 Post subject: |
|
|
Erlendr wrote: |
Dette med "dobbelt så mange" målpoeng er en så omstridt påstand som du får det. Du bruker utelukkende statistikk som fremhever Storflors fortreffelighet for å få dette til å stemme. Eksempelvis ved å utelukke CL-kvalik. Storflor er/var for ustabil og dårlig til å spille på RBK, end of story. All datamassasje i hele verden kan ikke forandre på det faktum.
Et lite apropos.
Storflor har pdd 6 målpoeng på 1350 min i TL.
Omstridte og høyt kritiserte Trond Olsen har 5 målpoeng på 707 min. |
Hva som er galt med å utelukke CL-kvalik fra en CL-statistikk kan jeg ikke fatte og begripe. Man hører aldri noen snakke om antall mål i kvalifisering i forbindelse med et verdensmesterskap i fotball, og dra disse sammen.
Ja, Storflor har få målpoeng i år, og jeg har forklart hvorfor i en tidligere post for et par dager siden. Hadde han spilt i Olsen/Moldskred-rollen for RBK i år, hadde han garantert hatt mange flere målpoeng. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.08.2010 00:07 Post subject: |
|
|
Større, men intetsigende Hamrén-intervju i Byavisa:
Les mer: Jag sakner Trondheim! (s. 18-19)
Erik Hamréns uttalande inför AIK:s Champions League-kval mot Rosenborg blev också omtalat.
– Helt ärligt har jag starkare känslor för Rosenborg. Det tror jag alla har förståelse för, sa Hamrén.
Läs mera: Hamréns nya taktik: "Lärt mig vad man kan säga och inte" |
|
Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 07.08.2010 22:14 Post subject: |
|
|
L'Equipe melder at Daniel Braaten har scoret årets første mål for Toulouse. De leder 1-0 til pause mot Brest. Tettey, som har vært småskadet under sesongoppkjøringen, er ikke med i troppen til Rennes i deres seriepremiere mot Lille. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.08.2010 18:42 Post subject: |
|
|
Øyvind briljerer borte mot Stabæk nå. Fantastiske valg med ballen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 08.08.2010 23:01 Post subject: |
|
|
Jarstein med en ny tabbeinnvolvering idag. Glad vi (betalte odd for å) bli/ble kvitt han. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 10.08.2010 00:06 Post subject: |
|
|
Så denne reportasjen på 'Matchball Mandag' tidligere i kveld. Ble muligens vist under Fotball-xtra igår og.
For en komisk måte han blir fremstilt på. Hele greia minnet meg på noe av Echbo & Ødegaard i 2-nøttene. Samme stilen.
DJ2G! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2010 20:04 Post subject: |
|
|
Brattbakk på TV2 - akkurat nå!
– Jeg drømmer om å få fly Rosenborg-laget til bortekamp! Det hadde vært en veldig bra kombinasjon av de to "yrkene" mine. Og går alt som jeg håper og RBK kvalifiserer seg til Champions League, bør jo det være mulig, smiler Brattbakk. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 10.08.2010 20:35 Post subject: |
|
|
Jøss, var ikke klar over at han flydde passasjer fly allerede. Trodde han holdt på med småfly. Jeg hadde smilt godt om jeg hadde hørt styrmann Brattbakk ønsket velkommen ombord på denne flygningen med Norwegian. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2010 22:06 Post subject: |
|
|
Var et intervju med ham like før tiltredelsesdagen i vår, men kanskje det ikke ble linket til her i tråden? Regner med at han flyr en del Værnes - Gardermoen, så sjansen er nok relativt stor om du reiser en del med Norwegian. |
|
Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 15.08.2010 18:16 Post subject: |
|
|
Anders wrote: | L'Equipe melder at Daniel Braaten har scoret årets første mål for Toulouse. De leder 1-0 til pause mot Brest. |
Braaten putta det første målet i andre serierunde også, mot Bordeaux! |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 15.08.2010 20:24 Post subject: |
|
|
Målet til Braaten kan sees her for øvrig. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.08.2010 21:17 Post subject: |
|
|
Braaten er kanskje den spilleren jeg savner aller mest. Ifølge bold.dk fikk han beskjed om å finne seg ny klubb i sommer, men det ser nå ut som han har bra med tillit der fortsatt. |
|
Back to top |
|
 |
Anno Senior

|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.08.2010 12:55 Post subject: |
|
|
Når Per Mathias Høgmo kan få løpe inn på banen og framprovosere et rødt kort til motstanderlaget, og senere si at han ser tendenser til at RBK har store dommerfordeler - uten å bli straffet - så må jeg si Jarstein ikke bør ha mye å frykte.
Men PMH hører jo med i den gode krets i NFF, så det er mulig at gode kamerater ikke behandles helt likt med overengasjerte og frustrerte keepere. |
|
Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 21.08.2010 17:35 Post subject: |
|
|
Konan Ya markerer seg igjen.
I dagens kamp mot Eintracht Frankfurt på hjemmebane med 38000 tilskuere først målgivende til 1-0 før han 15 minutt før slutt avgjorde med en heading til 2-1. Det er gutten sin..
SÃ¥ langt ingen opplysninger om Moa sin innsats. |
|
Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 21.08.2010 17:41 Post subject: |
|
|
Han rakk visst å smelle et skudd i tverrliggeren også, seg selv lik. |
|