| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 02.08.2010 09:37 Post subject: |
|
|
Poenget mitt var bare at de spillerne jeg nevner alle ble nevnt i overgangstråder her inne i fjor. Som sagt kan det hende at Bangura holder nivået, men det er også en fare for at man lar seg blende av noen rosende ord og noen gode kamper innimellom svake slik man åpenbart ble av de ovennevnte.
Sohna skulle man kanskje tro var hakket hvassere enn Bangura, men det er ikke sikkert. Men Sohna har vel levert prestasjoner på dette nivået noe lenger og man har et større grunnlag for å konkludere med hvilket nivå han innehar. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.08.2010 10:38 Post subject: |
|
|
| Sohna er en annen spiller jeg anser som et spennende prospekt som bør stå på blokka til Hoftun. En del av disse spillerene er gamblinger og er kun intressant hvis en får hentet dem til en rimelig pris. For første er dem så unge og rimelige at vi ikke kommer til å tape store penger på dem skulle dem ikke lykkes ,men lykkes dem er dem potensielt verdt flere 10 talls millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 02.08.2010 10:39 Post subject: |
|
|
Denni Avdic, Linus Hallenius og Walid Atta er spillere Hoftun bør sjekke ut nærmere.
Walid Attas kontrakt går ut 2010 og kan være en god erstatter for Demidov som går.
PS, hva tenker du om de 3 spillerne? Og hvis du skal gi en helt objektiv mening om både pris og hvorvidt det er mulig for oss å signere de? Gjerne andre svensker på forumet som har bedre oversikt over Sverige enn meg/oss  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.08.2010 10:42 Post subject: |
|
|
| Det er ihvertfall veldig klart at det finnes gode og tilgjengelige spillere på markedet slik at det å hente spillere som Moldskred og Winsnes bør være helt unødvendig i fremtiden. Helstad vil være en signering i den gaten. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 02.08.2010 12:19 Post subject: |
|
|
kansje vi ikke behøver å titte over landegrensen?
Kim Ojo da? jeg har alltid trodd han var eldre men han er jo kun 21!!
han har iallefall vært skitgod for Nybergsund i år (som i fjor). fantastisk mål i går!
om han da ikke prises ut ofc  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.08.2010 12:21 Post subject: |
|
|
| Kan godt hende Kim Ojo er bra. Men hva vet man om ham annet enn at han scorer bra med mål i 1. divisjon slik for eksempel John Pelu, Kenneth Kvalheim og Adem Güven også gjorde? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.08.2010 12:24 Post subject: |
|
|
Hva med Malick Mane, da? Når Sandefjord nå rykker ned, vil han neppe bli veldig dyr, men er han god nok for RBK? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 02.08.2010 12:30 Post subject: |
|
|
| Kan virkelig ikke skjønne hva vi skal med Malick Mane. 15 mål på 60 kamper er vel ikke akkurat den målgarantisten vi er ute etter... |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 02.08.2010 12:31 Post subject: |
|
|
Jeg tror Birkir Bjarnason kunne vært en indreløper i Eggens og Jönnsons ånd . Løpsvillig, hardtarbeidende, målfarlig. Hvordan er han på teknikk og pasningskvalitet? Mener å ha sett at han har en god innleggsfot også.
Ut med Winsnes og inn med Bjarnason? Borges tror jeg også kunne ha kledd alle fire rollene på midtbanen, men det virker som han har forsvunnet litt i første divisjon. Er han god nok for Rosenborg?
Jeg er ihvertfall ikke i tvil om at vi trenger en midtbanespiller til med kvalitet sånn som stallen ser ut nå. Problemet med å ha spillere som Winsnes i laget er at tror man har en ok(han er i stand til å gjøre mye bra som pasningslegger, men faller fort igjennom defensivt slik laget framstår nå) spiller som ikke blir bedre, i stedet for å kjøpe inn en spiller på 20 - 25 år som kan utvikle seg i laget og klubben.
En spiss som ikke bor i offside som kan trekke til siden og slå glimrende innlegg hadde jo også vært greit å ha. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 02.08.2010 12:34 Post subject: |
|
|
| Mane virker i hvert fall langt fra å være spesielt målfarlig. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 02.08.2010 12:38 Post subject: |
|
|
Birkir Bjarnason får vi nok ikke fra Viking uten å betale en brutal overpris.
Det samme gjelder nok for Borges, han er vel investoreid. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 02.08.2010 12:42 Post subject: |
|
|
lov å prøve seg 6-7-8 mil for Bjarnason mener jeg er en god pris. Det samme for Borges, kanskje opp til 10. Slike summer har vi vel bare råd til om vi kvalifiserer oss for mesterligaen. Men så var det med tilbud og etterspørsel i norsk fotball da. Jeg er sikker på at Torbjørnsen har noen gode navn på blokka, det meste han har disket oser det jo kvalitet av. Tar gjerne en ny Sapara, men jeg vet ikke om Hoftun foretrekker å titte på Ranheim-kamper i steden for. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 02.08.2010 13:02 Post subject: |
|
|
Apropos en ny Sapara..
Kamil Kopúnek (26) skal videre i sin karriere etter mange år (bl.a. som kaptein) i Trnava, og han er etter hva jeg skjønner svært nær en overgang til Wisla Krakow. Jeg nevnte denne spilleren for Hoftun senest i februar, og håper inderlig han har sjekket ham ut ordentlig. Han er "free agent" i følge Wikipedia, mens andre steder står det at han har ett år igjen av kontrakten. €300K er også nevnt. Innbiller meg også at han var svært nær ved å signere for en italiensk klubb like før VM, men mulig jeg blander han med noen andre siden jeg ikke finner noe om det på nettet. Scoret mot Italia i VM, og også i generalprøven før VM mot Kamerun.
Den perfekte Annan-erstatter kanskje?  |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 02.08.2010 13:07 Post subject: |
|
|
jeg ville ihvertfall ikke ha satt Sapara i Annan-rollen for å si det sånn  |
|
| Back to top |
|
 |
Anders Rutinert

|
Posted: 02.08.2010 13:56 Post subject: |
|
|
Hehe. Men en mer defensivt anlagt landsmann, som attpåtil scorer perlemål høres i alle fall litt forlokkende ut.  |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 02.08.2010 14:12 Post subject: |
|
|
| Håper JJ tar med seg et par Stabæk-spillere. Mitt første ønske er Vegar Eggen Hedenstad..har veldig sansen for han. Ung og veldig gode kvaliteter... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.08.2010 14:17 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Hva med Malick Mane, da? Når Sandefjord nå rykker ned, vil han neppe bli veldig dyr, men er han god nok for RBK? |
Nei, nei og atter nei!
Mange merkelige forslag i denne tråden. Det er bra sikkert. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 02.08.2010 14:18 Post subject: |
|
|
Hedenstad er helt klart en veldig talentfull spiller, men for det første vil han nok ikke komme hit uten å være et klart førstevalg (fortrinnsvis på høyreback), så det er vel først aktuelt hvis Lustig forsvinner. I tillegg skal nok Stabæk ha blodpenger for han, og Ingebrigt kommer til å blånekte og starte kronerulling på Bekkestua og Stabekk for å hindre at han går til Rosenborg. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 02.08.2010 15:07 Post subject: |
|
|
Er lov til å ønske..  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 02.08.2010 16:03 Post subject: |
|
|
Stabæk, Viking og Vålerenga spiller med lengre kontrakter kan vi bare glemme da dem neppe er til salgs og ihvertfall ikke oss med mindre vi gir styggmye penger for dem. Birkir Bjarnasson skulle vi vært ute etter rundt den tiden han var på lån i Bodø Glimt.
Malick Mane er drittdårlig og mangel på ordentlige angrepspillere er Sandefjord sitt største problem.
Angående Hedenstad er det jævlig synd at han i sin tid valgte Stabæk fremfor Rosenborg ,men han er den spilleren på Stabæk jeg mener vi kan strekke oss lengst for. Han er vel egentlig sentral midtbanespiller.... |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.08.2010 16:15 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Bakklandia wrote: | | Hva med Malick Mane, da? Når Sandefjord nå rykker ned, vil han neppe bli veldig dyr, men er han god nok for RBK? |
Nei, nei og atter nei!
Mange merkelige forslag i denne tråden. Det er bra sikkert. |
Jeg spurte fordi jeg ikke var sikker selv, det var ikke nødvendigvis ment som et veldig serisøst forslag. Men når det er sgat, han scoret 10 mål på 30 seriekamper i fjor, som 21 åring. Det er vel strent tatt ikke veldig mye dårlige enn f.eks. Marcus Pedersen. Det er vel naturlig at han har slitt mer i år ettersom hele laget sliter mer i år. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.08.2010 16:40 Post subject: |
|
|
Av det jeg har sett fra Mane, så er han omtrent på nivå med Niang.
Han var god i hjemmekampen mot Brann i fjor, da. Det skal han ha. |
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 02.08.2010 20:29 Post subject: |
|
|
| hadde RBK hatt baller som på nittitallet hadde de kjøpt Moa for prisforlangende. det gir garantert fortjeneste på sikt. Klassespiss. |
|
| Back to top |
|
 |
EinarH Junior
|
Posted: 02.08.2010 20:37 Post subject: |
|
|
| hobbus wrote: | | hadde RBK hatt baller som på nittitallet hadde de kjøpt Moa for prisforlangende. det gir garantert fortjeneste på sikt. Klassespiss. | Hva er prisen for ham da? |
|
| Back to top |
|
 |
Journalist Junior
|
Posted: 02.08.2010 20:45 Post subject: |
|
|
| Etter kampen i dag, sikkert 30 millioner. Jeg forstår ikke at ikke en utenlandsk klubb henter ham. |
|
| Back to top |
|
 |
|