View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.08.2010 14:06 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | Dette bør være gei skuring. AIK er så sinnsykt dårlige for tiden at de er langt, langt unna noe CL- nivå. Hvis man ser på hvor hjelpesløst de opptrådte på egen hjemmebane, er dette et lag i tydelig krise. Kan ikke tenke meg annet enn at denne Miller ganske så snart sparkes på hue og ræva ut av klubben. Ser at han i dag forsvarer at laget ikke skorer mål, med at de heller ikke skoret mange mål da de ble seriemestere... når man kommer i en slik posisjon at man ikke klarer å forsvare med noe annet enn noe slik er man tydelig presset. Han trodde vel kanskje dette skulle bli grei skuring å trene i svensk liga etter å ha kommet fra Liverpool... den gang ei... litt trist også, å se at et lag faller sammen så fundamentalt... |
Han kom ikke fra Liverpool ,men ifra et mislykket opphold i Japan. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.08.2010 14:17 Post subject: |
|
|
Nå er det ikke så spesielt i Norge heller at lag som gjør det bra en sesong ikke gjør det så bra den neste. For AIK som har mistet nesten hele laget fra i fjor så er det enda vanskeligere.
Så lenge AIK er relativt solide bakover så er det vel håp tross alt om at de karrer seg opp mot midten av tabellen til slutt, slik vi gjorde i 2005, slik Start og Vålerenga gjorde i 2006, slik Brann gjorde i 2008, mens Stabæk etter en meget skral start etter seriegullet faktisk tok bronse i 2009.
FFK rykket imidlertid rett ned etter sølvmedaljene sine, så intet er sikkert her i verden  |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.08.2010 14:49 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Han kom ikke fra Liverpool ,men ifra et mislykket opphold i Japan. |
Nei, han kom vel ikke direkte derfra, men jobbet der i 9 år, under Gerrard Houllier og Rafael Benitez, før han dro til japan i 2008. Nedturen har nok vært stor de siste årene... en god assistent trenger heller ikke å bli en god hovedtrener/manager. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.08.2010 15:22 Post subject: |
|
|
Skotten kan på presskonferenser absolut hävda att han är intelligent, jag tvivlar inte alls på att han är en tänkande person, men det han presterar i AIK är en ren parodi.
Det blev rena lakan mot Mjällby, en poäng och en liten bit på vägen mot ett nytt allsvenskt kontrakt, men hur kul är det att en svensk mästare året efter sitt guld är supernöjd med att få en poäng med sig mot en allsvensk nykomling?
Läs mera: Miller kan inte förändra AIK
Det blev inget mål för AIK på bortaplan den här gången heller. Av nio allsvenska bortamatcher har AIK bara gjort mål i två. Efter matchen mot Mjällby sågas de av Tobias Grahn.
– De tittade bara på klockan, de ville bara att matchen skulle ta slut, säger Mjällbys mittfältsstjärna.
Läs mera: – AIK var livrädda
I fjol glimmade det av guld i AIK. Nu är turbulensen större än någonsin i klubben och speciellt kring nye tränaren Alex Miller. Men en av hans assistenter, Andreas Alm, vägrar svara på vad han tycker om skotten.
– Det är inte min sak att recensera Miller, säger den förre Eskilstunatränaren.
(....)
Ni gjorde ändå en bra insats mot Nordens bästa lag?
– Vad grundar du det på? FC Köpenhamn är väl bäst i Norden i dag?
Läs mera: ”Inte min sak att recensera Miller”
AIK skakas av nya interna konflikter - bara dagar före Champions League-returen mot Rosenborg. Storstjärnan Dulee Johnson är förbannad över att tränaren Alex Miller petade honom mot Mjällby.
Läs mera: Nya bråk i AIK efter petningen av Dulee
AIK tar nu till alla medel för att klara av det täta matchandet. Till matcherna mot Mjällby och Rosenborg har svenska mästarna chartrat ett eget flygplan - allt för att kunna återhämta sig på bästa satt.
Läs mera: Schemat tvingar AIK att chartra eget plan |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 01.08.2010 16:56 Post subject: |
|
|
FK Qarabağ var ikke noe særlig offensive de heller, men bunnsolide defensive men altså vi burde ha slått dem. Dette skal vi klare mot AIK, spesielt nå som vi har et bortemål også.
Men at vi vinner 5-6 null, det tviler jeg på. I bortekampen så var det faktisk AIK som sto for de største sjansene. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.08.2010 17:46 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Men at vi vinner 5-6 null, det tviler jeg på. I bortekampen så var det faktisk AIK som sto for de største sjansene. |
Dette må ha sett fryktelig annerledes ut på tv enn live
De største sjansene på samme måte som at Quarabagh er et klasselag?  |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 01.08.2010 17:48 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | Keenoir wrote: | Han kom ikke fra Liverpool ,men ifra et mislykket opphold i Japan. |
Nei, han kom vel ikke direkte derfra, men jobbet der i 9 år, under Gerrard Houllier og Rafael Benitez, før han dro til japan i 2008. Nedturen har nok vært stor de siste årene... en god assistent trenger heller ikke å bli en god hovedtrener/manager. |
Han gikk da også for å være mindre kompetent, eller sagt på en annen måte, veldig britisk i tankemåten av folk i og rundt Liverpool. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 01.08.2010 17:48 Post subject: |
|
|
hehe det er ikke alle som er enige i den observasjonen.
Du må huske på at noen på forumet har vel skrevet at motstanderen hadde flest og størst sjanser etter omtrent alle kampene Eggen har ledet foreløpig... |
|
Back to top |
|
 |
axwell Junior
|
Posted: 01.08.2010 18:58 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: | Hvis de kun skårer ett mål på Lerkendal, vil Rosenborg enten gå videre etter full tid, etter ekstraomganger eller etter straffespark. |
Fattar inte? Om AIK gör ett bortamål, precs som RBK gjorde på råsunda, kan väll inte RBK gå vidare efter full tid? |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 01.08.2010 19:08 Post subject: |
|
|
Jo, men det betinger at Rosenborg også scorer.
Kanskje ikke så lett å forstå for deg. _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
Darius Proff

|
Posted: 01.08.2010 19:51 Post subject: |
|
|
Nå var det på ingen måte spesifisert i innlegget til abjoern, så spörsmålet var forståelig. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 01.08.2010 20:23 Post subject: |
|
|
Haha. Jeg håper for deres skyld at det er noe galt med internettforbindelsen i Sverige;-)
Altså, jeg gjentar meg selv, hvis AIK kun skårer ett mål så går Rosenborg enten videre etter full tid, etter ekstraomganger eller etter straffespark.
Hvilket av disse alternativene det blir avhenger selvfølgelig av på hvilket tidspunkt Rosenborg skårer. |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 01.08.2010 20:34 Post subject: |
|
|
Tihi. Det er så søtt med svensker.
Forøvrig er det gøy å se Steffen Iversen kvittere med 3 scoringer kampen etter at Nils Arne Eggen gikk ut i media og sa at Steffen Iversen og Rade Prica ikke er gode nok. Vi får regne med en scoring fra hver av dem på onsdag. _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.08.2010 20:43 Post subject: |
|
|
Darius wrote: | Nå var det på ingen måte spesifisert i innlegget til abjoern, så spörsmålet var forståelig. |
Tuller du? Det er da selvforklarende!
Om AIK scorer kun ett mål, vil vi vinne enten etter 90 min, 120 min eller straffekonk. Det er jo like enkelt som det er selvfølgelig. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.08.2010 20:51 Post subject: |
|
|
Det er da (nesten) like utenkelig at vi ikke skal få score etter enten full tid, e.e.o eller på straffekonk, som det er at de scorer kun et ved ordinær.
Da går det til slutt til myntkast eller loddtrekning eller noe sånt piss, som gjør at AIK kan vinne ved altså å kun score et mål på onsdag. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.08.2010 20:57 Post subject: |
|
|
Kødder du? Myntkast eller loddtrekning... Tror du det er Scandia Cup G12 det her eller?
Man holder selvsagt på med straffespark til noen har scoret. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 01.08.2010 21:00 Post subject: |
|
|
knækk wrote: | Det er da (nesten) like utenkelig at vi ikke skal få score etter enten full tid, e.e.o eller på straffekonk, som det er at de scorer kun et ved ordinær.
Da går det til slutt til myntkast eller loddtrekning eller noe sånt piss, som gjør at AIK kan vinne ved altså å kun score et mål på onsdag. |
Finnes det en grense for antall straffespark som kan tas?
Regelen er jo at det skal avgjøres på straffespark og ettersom det er på forhånd gitt at AIK kun skal skåre ett mål vil Rosenborg i teorien, før eller siden, skåre på straffespark. Det er faktisk matematisk uomtvistelig:-)
Straffesparkkonkurransen vil da avsluttes når Rosenborg har skåret et mål. Den eneste muligheten for at Rosenborg ikke skal vinne er at kampen fortsetter i uendelig tid med straffebommer. Sannsynligheten for at det skjer er 0. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.08.2010 21:02 Post subject: |
|
|
@jrgn
Hmm, sikker?
Trodde alltid man hadde noe sånt i bakhånd, hvis tilfellet skulle være der.
Men uansett er jeg enig i at spørsmålet til svensken var tåpelig. Man burde skjønt hva som ble ment i setningen til abjoern. Kveruelere må man likevel.
edit; neida, det er sikkert riktig. Men som nevnt over trodde jeg de alltid hadde noe form for sikring hvis det skulle gå i det uendelige. Boikott fra begge lag for eks. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 01.08.2010 21:11 Post subject: |
|
|
Det kan godt hende dommeren kan bryte inn. Jeg kjenner ikke til regelverket her.
Men det vil overraske meg dersom han har lov til det.
Uansett blir det neppe boikott på onsdag, og neppe straffekonk heller:-) |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.08.2010 21:14 Post subject: |
|
|
Synes jeg hadde sett for meg reaksjonene hvis vi hadde gått glipp av potensielt 100 mill fra CL ved å ha tapt en loddtrekning. Da kunne man bare lagt ned hele opplegget. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.08.2010 21:19 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: | Uansett blir det neppe boikott på onsdag |
Der er vi enig  |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 01.08.2010 21:23 Post subject: |
|
|
Skal bli spennende å se laget mot AIK nå, etter at Iversen lyktes i spissrollen mot Haugesund. Blir det Prica og Iversen sammen på topp tro? Det har vel vært en litt dårlig match senere, men en spiss i scoringsform er gull verdt. Samtidig er det vanskelig å sette ut Prica.
Jeg stemmer på dette laget:
Ørlund
Lustig Stadsgaard Demidov Dorsin
Strand Annan Henriksen
Skjelbred
Prica Iversen
Her er det vel sånn passe med såkalt komplementære ferdigheter vel. Blir litt for treigt i fremre ledd med Henriksen bak Iversen og Prica tror jeg, så jeg ønsker å se Skjelbred i den rollen. Samtidig er det vel tvilsomt om Eggen gjør så mange endringer fra den oppstillingen han har stilt mest med. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 01.08.2010 21:30 Post subject: |
|
|
Blir nok samme oppstilling som i bortekampen. Altså med Henriksen og Skjelbred som indreløpere og Iversen som hengende spiss bak Prica og Moldskred.
Med den formen Iversen framviste i dag så er han like god i den rollen også. |
|
Back to top |
|
 |
axwell Junior
|
Posted: 01.08.2010 21:42 Post subject: |
|
|
knækk wrote: | @jrgn
Hmm, sikker?
Trodde alltid man hadde noe sånt i bakhånd, hvis tilfellet skulle være der.
Men uansett er jeg enig i at spørsmålet til svensken var tåpelig. Man burde skjønt hva som ble ment i setningen til abjoern. Kveruelere må man likevel.
edit; neida, det er sikkert riktig. Men som nevnt over trodde jeg de alltid hadde noe form for sikring hvis det skulle gå i det uendelige. Boikott fra begge lag for eks. |
Ok, men såna fall kan man lika gärna formulera det så här: om AIK gör ett mål så vinner AIK enten efter extraomgångar eller straffekonk. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.08.2010 21:47 Post subject: |
|
|
axwell wrote: | Ok, men såna fall kan man lika gärna formulera det så här: om AIK gör ett mål så vinner AIK enten efter extraomgångar eller straffekonk. |
Eh, nei? Hvordan får du det scenario til å stemme? Hvis AIK kun gjør kun ett mål, kan de ikke gå videre! |
|
Back to top |
|
 |
|