English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hendrix
Veteran

PostPosted: 30.07.2010 13:32    Post subject: Reply with quote

Journalist wrote:

Tja, skal vi tenke så kortsiktig om det fører til at vi henter Helstad i stedet for Pedersen. E-cup blir det jo uansett nå, om vi ikke snubler mot AIK, og vi kan også tenke på å ha et best mulig mannskap i gruppespillet, enten det blir Champions League eller Euro League.

Jeg er selfølgelig enig i at vi bør ha best mulig mannskap i gruppespillet, men forskjellen på EL og CL er jo helt vanvittig mye penger. Det finnes flere bakromspisser en Helstad og Pedersen i verden.

Når jeg tenker meg om er Baye Djiby Faller utleid til Molde tom. 31.08 så han kan ikke være med i siste runde dessverre. Hoftun har jo vært å sett Linus Hallenius. Er han en gjennombruddspiller som har kvaliteter i hodespillet?
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.07.2010 13:40    Post subject: Reply with quote

Man kan jo dunke penger på bordet å håpe man får Denni Avdic, med sine 190 cm så er han vel tagbart god på hodet skulle jeg tro(men dette kan vel PS utfylle om).

Men så er det jo det at man ønsker en garantist for mål som man vet holder cl-standard og ikke faller gjennom. Det er jo vanskelig å si med Avdic, han er jo ikke mer enn 22 år vel.
Back to top
Agenten
Senior

PostPosted: 30.07.2010 14:22    Post subject: Reply with quote

Wanderson do Carmo som jeg hadde så stor forkjærlighet for har dratt til Al-Ahly som trenes av selveste Trond Sollied

http://www.svenskafans.co...?id=364322

Med andre ord.. med Trond sollied i Rosenborg så hadde den brilliante Wanderson i dag kansje hatt Rosenborg trøyen på seg Crying or Very sad

Kjenner ikke ligaen og lagene der nede men det begynner bli mange stjerner så drar til mindre attraktive ligaer (sett med norske og andres øyne) sikkert mye penger å hente.

I motsetning til major league soccer som henter aldrende stjerner.

Abdul Kader Keita ex Lyon en av mine mange favoritter dro vel også til en mindre ukjent klubb i sommer.

Angående nye spillere til Rosenborg så vet jeg bare ikke.Snakkes om ny spiss men de vi har er gode og vi trenger ikke flere.Det eneste jeg savner i dagens Rosenborg lag er en entertainer.En som kan gjøre det lille extra.Det trenger vi når vi møter tøffere motstand ute i europa.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 30.07.2010 14:26    Post subject: Reply with quote

Tja tror nok det er pengene som trekker Wanderson til klubben og ikke Sollied
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 30.07.2010 14:29    Post subject: Reply with quote

Mame Biram Diouf ryktes til det franske bunnlaget Sochaux på lån. Hadde passet perfekt. Er det fullstendig urealistisk?
Back to top
Agenten
Senior

PostPosted: 30.07.2010 14:47    Post subject: Reply with quote

hendrix wrote:
Mame Biram Diouf ryktes til det franske bunnlaget Sochaux på lån. Hadde passet perfekt. Er det fullstendig urealistisk?

Ja og nei men for Mames egen utvikling så bør han spille et annet sted en tippeligaen.
Back to top
larenim
Veteran

PostPosted: 30.07.2010 14:59    Post subject: Reply with quote

Ja, hos oss er han sikret fast plass på laget og kan spille masse i europacup.
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 31.07.2010 23:57    Post subject: Reply with quote

Har i grunn ganske lyst på Bentley fra Odd. Problemet er vel at hans beste posisjon er venstre angriper, og der har vi allerede Olsen, om vi skulle legge om til formasjon med bruk av kanter. Men Bentley er vel så vidt jeg vet veldig fleksibel, og tror fint han takler både rollen som midtspiss, og ikke minst rollen som høyrekant. Dermed vil vi også ha den siden bedre dekt ved behov. Jeg ser iallefall de kvalitetene som jeg mener vi mangler i laget, i Bentley, selv om det vel hadde vært å foretrekke om han var høyrefot. Men det vil vel være mulig å hente han for en ganske billig penge. Smile
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 01.08.2010 00:45    Post subject: Reply with quote

SteinarG wrote:
Har i grunn ganske lyst på Bentley fra Odd. Problemet er vel at hans beste posisjon er venstre angriper, og der har vi allerede Olsen, om vi skulle legge om til formasjon med bruk av kanter. Men Bentley er vel så vidt jeg vet veldig fleksibel, og tror fint han takler både rollen som midtspiss, og ikke minst rollen som høyrekant. Dermed vil vi også ha den siden bedre dekt ved behov. Jeg ser iallefall de kvalitetene som jeg mener vi mangler i laget, i Bentley, selv om det vel hadde vært å foretrekke om han var høyrefot. Men det vil vel være mulig å hente han for en ganske billig penge. Smile

Hadde vært spennende å sett hva Bentley kunne gjort i RBK, ja! Han er noe uvanlig som en driblesterk og rask ving... Lenge siden RBK har hatt en slik en.

Kanskje Odd kunne vært med på en byttehandel hadde vært noe? Olsen hadde jo passet perfekt inn i Fagermos spillesystem, og veit at Fagermo sikla etter Olsen da han var trener i Godset.
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 01.08.2010 01:30    Post subject: Reply with quote

tja, Bentley er jo enda ung, så er godt mulig Odd verdsetter han høyere enn Olsen. Så da må vi isåtilfelle ut med penger itillegg. Jeg har uansett sansen for Olsen også, så tror jeg foretrekker et rent kjøp.
Back to top
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 01.08.2010 01:46    Post subject: Reply with quote

Overvar SIL mot LFK idag. Erik Tønne driblet av 4 spillere fra 25 mtr. og inn for så å legge ballen til Malmo som knallet inn ledermålet. Slike spillere finnes det ikke for mange av i norske TL klubber. Gutten er nå på vei til "balløya" for prøvespill.Hvorfor ikke signe dette talentet som back-up for Dorsin ?
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 01.08.2010 02:22    Post subject: Reply with quote

Er han på vei til England? hvilken klubb? Visst en god prestasjon, men vet du om han har prestert godt nopk over tid. Hører jo ofte nok om enkeltspillere som blir hauset opp pga en episode.

Men om han er på vei til England så..

Uansett så syns jeg Olsen har fått ufortjent mye pes. Han er riktignok elendig teknisk, men han klarer jo "alltid" å komme seg på enten måltavla eller assist-tavla.
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 01.08.2010 02:25    Post subject: Reply with quote

Enig angående Olsen. Og til tross for dårlig teknikk, er han nesten den eneste i stallen som er i stand til å lure vekk/passere en motstander, og derfor verdifull for oss ennå... Smile
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.08.2010 02:26    Post subject: Reply with quote

Olsen i stand til å lure vekk en motstander? Give me a break.
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 01.08.2010 02:27    Post subject: Reply with quote

SteinarG wrote:
Enig angående Olsen. Og til tross for dårlig teknikk, er han nesten den eneste i stallen som er i stand til å lure vekk/passere en motstander, og derfor verdifull for oss ennå... Smile

Næææt.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.08.2010 02:29    Post subject: Reply with quote

Han passerte da flere AIK spillere sist onsdag om det ikke var så elegant som en del av dere liker. Jeg personlig foretrekker effektivt fremfor estetisk.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 01.08.2010 02:31    Post subject: Reply with quote

Dessuten tror jeg Olsen kommer til å bli gull-verdt i en evn. CL-deltakelse, ettersom det nok vil bli mere rom for gjennombrudd enn det lagene i TL gir oss, hvertfall på Lerkendal.

Jeg mener det var det samme med Helstad. Som gjorde ikke så godt i TL for oss, men var bedre i Europa.. eller hur?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.08.2010 02:55    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Dessuten tror jeg Olsen kommer til å bli gull-verdt i en evn. CL-deltakelse, ettersom det nok vil bli mere rom for gjennombrudd enn det lagene i TL gir oss, hvertfall på Lerkendal.

Jeg mener det var det samme med Helstad. Som gjorde ikke så godt i TL for oss, men var bedre i Europa.. eller hur?

Vi så jo at Olsen var steingod mot Real M. JEeg står for at offensive spillere som skal prestere internasjonalt må ha 2/3 av teknikk, hurtighet og spilleforståelse (eventuelt en helt EKSTREM egenskap).
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.08.2010 10:09    Post subject: Reply with quote

Real Madrid er ikke vår målestokk og 9/10 lag ser hjelpesløs ut mot Real Madrid.
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 01.08.2010 11:06    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Olsen i stand til å lure vekk en motstander? Give me a break.

Han er jo det. At han ikke bruker fantastisk nydelige finter er en helt annen ting. Enten springer han forbi dem, eller bruker en enkel skuddfinte eller liknende. Er ikke alltid det ser elegant ut nei, som Keenoir påpeker, men han får det gjort.
Back to top
hendrix
Veteran

PostPosted: 01.08.2010 11:23    Post subject: Reply with quote

Mulig vi har diskutert dette før, men er Bentley bosman?
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 01.08.2010 11:28    Post subject: Reply with quote

Nei. Bentley har kontrakt ut 2011 Sad Men håper likevel vi gjør et forsøk i å signere han, trenger en slik spillertype!

Tror desverre Odd priser han ganske høyt. Stabæk gjorde et forsøk før sesongen ifjor, men trakk seg da grunnet høy pris. Prisen er neppe gått ned siden da, så spørs bare hva som var for høy pris for Stabæk... Så lenge prisen ligger under 10 millioner, tror jeg faktisk det er en pris det er verdt å betale!Smile Bentley har utvilsomt potensiale!
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 01.08.2010 13:38    Post subject: Reply with quote

hendrix wrote:
Eggen ber visst om ny spiss:

Det skal være snakk om Frode Johnsen, Sigurd Rushfeldt eller Torstein Helstad.

hehe når vi er inne på eldre herremenn hva med gode gamle Bala Garba, han senket Ålgård egenhendig forleden:

http://fotball.adressa.no...175591.ece
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 01.08.2010 14:52    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Real Madrid er ikke vår målestokk og 9/10 lag ser hjelpesløs ut mot Real Madrid.

For enkelte så er de det. Noen mener at RBK er så mye bedre enn de egentlig er. Det er ikke RBK som er gode i ligaen, det er de andre som suger.

- Torgeir Børven
Back to top
Journalist
Junior

PostPosted: 01.08.2010 17:03    Post subject: Reply with quote

Angående Bentley: Jeg har også tenkt tanken, men er det riktig å signe en klassisk 4-3-3-spiller når vi får en 4-4-2-trener.

Og det er ikke helt sikkert at det er urealistisk med et lån av Mame Biram Diouf fram mot juletider. Han er vel pr. nå ikke mer enn maks et femtevalg på topp for United (bak Rooney, Berbatov, Hernandez og Macheda), så at han blir utlånt er sannsynlig. Slår RBK AIK får han jo viktig e-cup-erfaring.

Kanskje et lån av Nordtveit også kan være mulig, om Demidov funker. Han kan bekle både stopperplassen, høyrebacken og den defensive rollen på midten, og kan være en veldig nyttig spiller.

I utgangspunktet er jeg skeptisk til å låne spillere, da jeg heller vil utvikle egne, men det er kanskje det som må til for å gjøre en hederlig innsats i Europa?
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 123, 124, 125 ... 163, 164, 165  Next
Page 124 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb