| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 10.11.2005 19:09 Post subject: |
|
|
Jeg er ikke ''skikkelig'' tilhenger av Helstad, jeg mener han ga oss et ''friskt pust'' i angrep i år, men jeg vil rett og slett ikke ha Rush på grunn av alderen. Dog vil jeg ha Solskjær som er mye bedre enn Rush selv om han er gammel og i tilleg bør vi få inn en ung spiss till. Vi bør også selge en spiss for og ikke få overflod. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.11.2005 19:30 Post subject: |
|
|
btw, uorginal, har du skiftet navn? Er det du som er Krøvel Vellevold (Fra Velle i Valle i Volle)? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 10.11.2005 19:40 Post subject: |
|
|
| tbone wrote: | | thorarildv wrote: | | Så du mener Rosenborg har ressurser til å hente en spiller med Rushfeldts kvaliteter, og er under 30 år? |
Nei, det jeg mener er at det du omtaler som Rushfeldts kvaliteter, er å bruke hodet. Han er hjelpeløs på de fleste andre områder (tempo, ballbehandling med beina mm). Vi trenger absolutt ikke 2x Frode Johnsen! |
Rushfeldt er slett ikke hjelpeløs på andre områder enn å bruke hodet....
Videolinken over viser to må i samme kamp fra Rushfeldt, bra bevegelighet ( lukte målsjanse ) ved begge måla og kjappe presise avslutninger.
Mål 1 : Lukter løs ball på 16 -> volley i krysset med venstra.
Mål 2: Bra bevegelighet fra møteposisjon på vingen og inn i 16 -> En touch med venstre -> vending -> godt plassert skudd med høyra. _________________

Last edited by LitjEggen on 10.11.2005 19:58; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 10.11.2005 19:44 Post subject: |
|
|
La oss nå heller hente Solskjær når han blir frisk. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 10.11.2005 20:06 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | Rushfeldt er slett ikke hjelpeløs på andre områder enn å bruke hodet....
Videolinken over viser to må i samme kamp fra Rushfeldt, bra bevegelighet ( lukte målsjanse ) ved begge måla og kjappe presise avslutninger.
Mål 2: Bra bevegelighet fra møteposisjon på vingen og inn i 16 -> En touch med venstre -> vending -> godt plassert skudd med høyra. |
Alle kan plutselig få stjernetreff en gang. Mål nummer en er vakkert. Mål nummer to er ikke noe å skryte av.
Uansett, skal jeg leite fram videoer av alle gangene han roter det til når han får ballen i beina? Da kan vi holde på i dagevis.. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 10.11.2005 20:07 Post subject: |
|
|
| Rush er like "treig" som navnet tilsier. Vet ikke hvem det kom fra, men farten hans er ikke ublu. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.11.2005 20:18 Post subject: |
|
|
Venter stadig på din begrundelse Siggetheman. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 10.11.2005 20:23 Post subject: |
|
|
Det er ikke jeg som påstår at Rushfeldt er hjelpeløs på andre områder enn hodet...
Jeg vet at han ikke er det. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.11.2005 20:30 Post subject: |
|
|
Her i Tromsø var ikke Rush kjent for å være treg (støtter de siste innleggene ang saken). Han var et stort friidrettstalent i ungdommen og var heller kjent for å være bra rask. Likevel er det mer hans "okse"-ferdigheter i boksen som er hans force ved siden av at han er flink til å lukte mål. En meget god avslutter er han også. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.11.2005 20:37 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | | tbone wrote: | | thorarildv wrote: | | Så du mener Rosenborg har ressurser til å hente en spiller med Rushfeldts kvaliteter, og er under 30 år? |
Nei, det jeg mener er at det du omtaler som Rushfeldts kvaliteter, er å bruke hodet. Han er hjelpeløs på de fleste andre områder (tempo, ballbehandling med beina mm). Vi trenger absolutt ikke 2x Frode Johnsen! |
Rushfeldt er slett ikke hjelpeløs på andre områder enn å bruke hodet....
Mål 2: Bra bevegelighet fra møteposisjon på vingen og inn i 16 -> En touch med venstre -> vending -> godt plassert skudd med høyra. |
Hehe, Det der skulle være bra?? mål nr. 1 er pent, ikek noe mere!
mål r 2 er jo bare stå stille å putte..!
Han er bare en gammal target man. står stille å putter ballen pga gode servere..!
Å drit i om han ble foretrukket før da, helstad er en yngre og bedre spiller nå!! UANSETT, poenget er at det er feil vei å gå å satse på en så gammal spiller, med mindre spilleren er meget god (det er faen ikek rushfeldt!!!) |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 10.11.2005 21:06 Post subject: |
|
|
| så kom med noen grunner for at Rushfeldt ikke er god da.. Er tross alt blitt toppscorer i Østerrike i 2(?) sesonger og ble vel også kåret til "årets spiller" der nede. Tror han kan være et godt kortsiktig valg. Så kan RBK heller få litt lengre tid på seg til å skaffe en klassespiss mens Rushfeldt kan fikse seriegull 2006, det er han god nok til.. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.11.2005 21:14 Post subject: |
|
|
| oddrane wrote: | | så kom med noen grunner for at Rushfeldt ikke er god da.. Er tross alt blitt toppscorer i Østerrike i 2(?) sesonger og ble vel også kåret til "årets spiller" der nede. Tror han kan være et godt kortsiktig valg. Så kan RBK heller få litt lengre tid på seg til å skaffe en klassespiss mens Rushfeldt kan fikse seriegull 2006, det er han god nok til.. |
Ja vel. VIL IKEK HA EN 34 ÅR GAMMEL SPISS!!!!! vi tar mange steg bakover om vi begynner med å ta inn ganle middelmådige spillere.
sigurd er en targetmann. personlig har jeg ALDRI likt sånne type spillere! han er ok på hodet, å må ha ballen rett på seg 5 meter fra mål hver gang for å score, orker ikek skrive alt om igjen, har snakk om rushfldt de siste 3 sidene nå, les der så finenr du nok av begrunnelser. |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 10.11.2005 21:54 Post subject: |
|
|
| Erik W wrote: | Hehe, Det der skulle være bra?? mål nr. 1 er pent, ikek noe mere!
Han er bare en gammal target man. står stille å putter ballen pga gode servere..!
|
Du beviste nettopp at du ikke forstår noesomhelst. På mål nummer to påstår du at han står stille og putter pga gode servere...
Rushfeldt gjør 4 ting riktig her og er hele tiden i bevegelse :
1.Under angrepsoppbygingen møter han på flanke og bidrar til å strekke motstanderens forsvarsrekke.
2. Han beveger seg opp mot avslutnings-situasjon stort sett i ryggen på forsvars-spillerne han bidro til å strekke ut av posisjon.
3. Han gjør seg spillbar i rom på 16, og er rask til møte ballen når den slås.
4. Mottak, vending, skudd - ett touch med hvert bein og hardt og sikkert plassert.
Det er slikt som gjør at enkelte skorer masse mål. Smarthet i bevegelse, nese for målsjanser og kald og effektivt utført avslutning.
Rushfeldt er en spiller som skorer mye mål fordi han har ett stort reportoar av avlutningsteknikker og fordi han er dyktig og smart til å forutse hvor ballen havner.
I tippeligaen så holder det for Rosenborg, selv om jeg gjerne ønsker mer ekstreme ferdigheter hos en spiss.
RBK produserer alltid mye sjanser, men det må være noen der til å omsette til skoring også, og Rushfeldt er fremdeles på ett høyt nivå.
Rush er ikke mye dårligere nå enn da han ble verdsatt til 30 mill, og er mestskorende i Østerrike de siste sesongene, og har en markedsverdi rundt 2 mill euro idag.
Kan vi få han som bosmanspiller så er det en meget bra deal, og vil definitivt øke sjansen for at vi blir seriemester 2006.
At han er "gammel" er årsaken til at vi faktisk kan få han, hadde Rushfeldt vert 25 så hadde han kostet 20-30 mill.....
Muligens er Rushfeldt FOR GOD for tippeligaen og RBK og havner i en mer attraktiv klubb og serie der pengene er større, eller at Austria ikke vil la han gå dersom ikke noen byr markedspris for han. ( 16 mill ) _________________

Last edited by LitjEggen on 10.11.2005 22:00; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
KS Junior
|
Posted: 10.11.2005 21:55 Post subject: |
|
|
Rushfeldt er en grei midlertidig løsning for laget, han holder et par år til..
Skal laget ha en topp spiss må de nok ut med en del millioner. RBK har vel ikke vært kjent for å være heldig med spillerkjøpene de har gjort fra utlandet. En spiss som Årst, som etter min mening den eneste i Norge som kan tilføre RBK noe internasjonalt vil ikke koste mindre enn 25mill, hvis han i det hele tatt vil. Årst er vel heller ikke en spiller som vi kan ha glede av i en veldig lang periode, han har jo også passert 30. Men han er et bedre alternativ enn Rushfeldt. Synes heller pengene bør bli brukt på et defensivt rivjern på midtbanen. Det er jo gode nok spillere i klubben per dags dato. Hva med å bruke Braaten som spiss? Det er jo det han er. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 10.11.2005 22:16 Post subject: |
|
|
t-bone: det er meg! Forøvrig kan du jo sende pn  |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 10.11.2005 22:17 Post subject: |
|
|
Enig med Litjeggen. Rushfeldt holder høy tippeligastandard,og jeg er rimelig sikker på at han vil score like mange mål(eller flere) enn Torstein Helstad,samtidig som han har noen av de kvalitetene som gjør at Høgmo ser ut til å foretrekke Frode Johnsen, bla hodestyrke og evnen til å holde oppe ballen.
Jeg ser at mange bruker alderen som et argument mot Rushfeldt,det er jeg ikke enig i. Selvsagt kan man ønske seg en såkalt "superspiss" på samme nivå som Carew i 99/00,og det tror jeg også er Høgmos langsiktige mål. Problemet er at den type spiller ikke er tilgjengelig for oss på det markedet vi kan hente spillere fra. Det finnes ikke en slik spiss i den norske ligaen, og vi kan ikke regne med å hente en slik spiller fra en utenlandsk klubb når vi ikke kan tilby europacupspill kommende sesong. Rushfeldt er sannsynligvis helt i toppen ferdighetsmessig blant de spissene vi kan ha et realistisk håp om å hente inn, samtidig er han 33 år,noe som gjør ham til en meget billig investering som gir god sportslig avkastning på kort sikt. Den neste sesongen kan man bruke til å gjøre et grundig søk etter en såkalt "superspiss" som kan være på plass før 2007-sesongen. Etter min mening gjør dette Rushfeldt til et langt bedre alternativ enn å svi av 10-15 millioner på spisser som Rob Friend og Oliver Occean,som jeg tviler på at er bedre enn Rushfeldt. |
|
| Back to top |
|
 |
GoldFish Veteran
|
Posted: 10.11.2005 22:21 Post subject: |
|
|
Synes Rushfeldt er en klar forsterknig for laget. Han er helt klart god nok til å putte over 15 mål i Tippeligaen. Han holder i 2 år til, og vi kan bruke tiden på å finne en ny midtspiss. Vi kan kjøpe et ungt midtspiss talent i tillegg for en billig penge. Gjerne norsk, under 20 og som har stort portensiale.
| KS wrote: | | Hva med å bruke Braaten som spiss? Det er jo det han er. |
Men Braaten er ving nå, under Høgmo, det viste han mot Real, og han skal rendyrkes som det. |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 10.11.2005 22:55 Post subject: |
|
|
| Totto_Dahlum wrote: | Enig med Litjeggen. Rushfeldt holder høy tippeligastandard,og jeg er rimelig sikker på at han vil score like mange mål(eller flere) enn Torstein Helstad,samtidig som han har noen av de kvalitetene som gjør at Høgmo ser ut til å foretrekke Frode Johnsen, bla hodestyrke og evnen til å holde oppe ballen.
Jeg ser at mange bruker alderen som et argument mot Rushfeldt,det er jeg ikke enig i. Selvsagt kan man ønske seg en såkalt "superspiss" på samme nivå som Carew i 99/00,og det tror jeg også er Høgmos langsiktige mål. Problemet er at den type spiller ikke er tilgjengelig for oss på det markedet vi kan hente spillere fra. Det finnes ikke en slik spiss i den norske ligaen, og vi kan ikke regne med å hente en slik spiller fra en utenlandsk klubb når vi ikke kan tilby europacupspill kommende sesong. Rushfeldt er sannsynligvis helt i toppen ferdighetsmessig blant de spissene vi kan ha et realistisk håp om å hente inn, samtidig er han 33 år,noe som gjør ham til en meget billig investering som gir god sportslig avkastning på kort sikt. Den neste sesongen kan man bruke til å gjøre et grundig søk etter en såkalt "superspiss" som kan være på plass før 2007-sesongen. Etter min mening gjør dette Rushfeldt til et langt bedre alternativ enn å svi av 10-15 millioner på spisser som Rob Friend og Oliver Occean,som jeg tviler på at er bedre enn Rushfeldt. |
kunne ikke sagt det bedre selv  |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 10.11.2005 23:20 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Venter stadig på din begrundelse Siggetheman. |
Såklart er det mulig at vi kan få en toppspiller hit, men vi kan ikke se i ligaer som England og Spania, vi må kjøpe klassespillere i ''lavere'' rankede ligaer, som i Russland,Finland,Frankrike osv. Vi må ha ambisjoner, men styret må selfølgielig ta tak og se etter toppspillere før de blir snappet opp av andre klubber.. Det fins jo også klassespillere i skandinavia.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 10.11.2005 23:32 Post subject: |
|
|
| siggetheman wrote: | | Harald wrote: | | Venter stadig på din begrundelse Siggetheman. |
Såklart er det mulig at vi kan få en toppspiller hit, men vi kan ikke se i ligaer som England og Spania, vi må kjøpe klassespillere i ''lavere'' rankede ligaer, som i Russland,Finland,Frankrike osv. Vi må ha ambisjoner, men styret må selfølgielig ta tak og se etter toppspillere før de blir snappet opp av andre klubber.. Det fins jo også klassespillere i skandinavia.. |
Jeg ved ikke hvor mange internationale spillere der er i Finland men topsillere fra Frankrig og Rusland. Du drømmer. I Rusland bliver de bedste spillere opsnappet af klubber som har langt højere lønstag og økonomi end os. Det samme bliver spillerne i Frankrig. Hvorfor skal de tage til os når de kan spille for en topklub i deres hjemland? Og hvilke spillere og fra hvilke klubber i Rusland og Frankrig snakker du om? Spillere fra CSKA Moskva, SPartak Moskva, Lyon, Marseille og Auxerre kan du bare glemme. Og ja der findes klassespillere i skandinavien, men når prislappen er på 30millioner HAR udenlandske klubber allerede fattet interesse. De må opdages før det sker, og der er kun en måde og gøre det på. Scouting. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.11.2005 23:36 Post subject: |
|
|
| Quote: | | ''lavere'' rankede ligaer, som i Russland,Finland,Frankrike osv |
Ja, spillere i Frankrike drømmer om å få komme til Norge og spille i TL... |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 10.11.2005 23:47 Post subject: |
|
|
| Litjeggen wrote: | | Erik W wrote: | Hehe, Det der skulle være bra?? mål nr. 1 er pent, ikek noe mere!
|
Du beviste nettopp at du ikke forstår noesomhelst. På mål nummer to påstår du at han står stille og putter pga gode servere...
Rushfeldt gjør 4 ting riktig her og er hele tiden i bevegelse :
1.Under angrepsoppbygingen møter han på flanke og bidrar til å strekke motstanderens forsvarsrekke.
2. Han beveger seg opp mot avslutnings-situasjon stort sett i ryggen på forsvars-spillerne han bidro til å strekke ut av posisjon.
3. Han gjør seg spillbar i rom på 16, og er rask til møte ballen når den slås.
4. Mottak, vending, skudd - ett touch med hvert bein og hardt og sikkert plassert.
Det er slikt som gjør at enkelte skorer masse mål. Smarthet i bevegelse, nese for målsjanser og kald og effektivt utført avslutning.
Rushfeldt er en spiller som skorer mye mål fordi han har ett stort reportoar av avlutningsteknikker og fordi han er dyktig og smart til å forutse hvor ballen havner.
I tippeligaen så holder det for Rosenborg, selv om jeg gjerne ønsker mer ekstreme ferdigheter hos en spiss.
RBK produserer alltid mye sjanser, men det må være noen der til å omsette til skoring også, og Rushfeldt er fremdeles på ett høyt nivå.
Rush er ikke mye dårligere nå enn da han ble verdsatt til 30 mill, og er mestskorende i Østerrike de siste sesongene, og har en markedsverdi rundt 2 mill euro idag.
Kan vi få han som bosmanspiller så er det en meget bra deal, og vil definitivt øke sjansen for at vi blir seriemester 2006.
At han er "gammel" er årsaken til at vi faktisk kan få han, hadde Rushfeldt vert 25 så hadde han kostet 20-30 mill.....
Muligens er Rushfeldt FOR GOD for tippeligaen og RBK og havner i en mer attraktiv klubb og serie der pengene er større, eller at Austria ikke vil la han gå dersom ikke noen byr markedspris for han. ( 16 mill ) |
Herregud, nå fårru gi deg.
hvor lite forventur du deg av en spiss da?????? seriøst...! de 4 tinga du ramsa opp der er jo fanken meg den en spiss skal kunne da de spilelr på profesjonelt nivå! INGENTING spess med det målet..
markedsverdi på han på 16 mil.. Hehe, 34 år gammel gæbbe som er bosman til sommeren.. JADDA.
hele poengeet mitt går ut på at rbk kanke kjøpe spillere som bare har kvaltiter som går NEDOVER pga alder.. sakl vi satse å kjøpe gull, kan vi ikke kjøpe game spillere, da går vi som sagt feil vei. han holder sikker et år som GJENOMSNITSLIG TL spiller, men ikke lenger..
Du kan ta det helt med ro om han er for go.. ingen fare. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 10.11.2005 23:52 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Quote: | | ''lavere'' rankede ligaer, som i Russland,Finland,Frankrike osv |
Ja, spillere i Frankrike drømmer om å få komme til Norge og spille i TL... |
I de dårligere klubbene.. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 11.11.2005 00:47 Post subject: |
|
|
| Erik W wrote: |
Herregud, nå fårru gi deg.
hvor lite forventur du deg av en spiss da?????? seriøst...! de 4 tinga du ramsa opp der er jo fanken meg den en spiss skal kunne da de spilelr på profesjonelt nivå! INGENTING spess med det målet..
|
Du sier det selv : "det er det en spiss SKAL gjøre på PROFFESJONELLT nivå"
..og Rushfeld gjør det, uke etter uke, år etter år, i klubb etter klubb, og neste år ønsker jeg at han skal gjøre det for oss, og skore 20 ganger...
Det er ikke de spekulære måla en vinner tippeligaen på.
( Konteksten jeg posta videoen i var forøvrig påstanden om at Rushfeldt kun skora med hodet og var "klønete med beina"... ) _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 11.11.2005 01:07 Post subject: |
|
|
| Erik W wrote: | Herregud, nå fårru gi deg.
markedsverdi på han på 16 mil.. Hehe, 34 år gammel gæbbe som er bosman til sommeren.. JADDA.
hele poengeet mitt går ut på at rbk kanke kjøpe spillere som bare har kvaltiter som går NEDOVER pga alder.. sakl vi satse å kjøpe gull, kan vi ikke kjøpe game spillere, da går vi som sagt feil vei. han holder sikker et år som GJENOMSNITSLIG TL spiller, men ikke lenger..
Du kan ta det helt med ro om han er for go.. ingen fare. |
Her er jeg, som du vet, helt enig med deg Erik W.
Men vi har kanskje brukt nok spalteplass på Rushfeldt nå. La oss være enige om at vi er uenige..  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
|