English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Thorstein Helstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29, 30  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 00:41    Post subject: Reply with quote

Et lån av Helstad hadde ikke vært så dumt med bakgrunn i gårsdagens kamp mot AIK..... Spissene våre er ute av form og plages ofte med skader. Alle disse avbrekkene pga skadene er trolig årsaken til formsvikten. Helstad har de nødvendige kvalitetene og ikke minst stor rutine som er meget viktig å ha på E-cuptoktene, spesielt på bortebane. Bakenga og Sellin blir vel i år litt for lette i e-cupen.
Back to top
View user's profile Send private message
Roamer
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 01:51    Post subject: Reply with quote

Gitt at han ikke koster noe særlig i lønnsutgifter(mer enn 1 mill) eller overgang og han ikke er her mer enn 6 måneder er nok ikke Helstad det verste som kunne skje. Allikevel vitner det om en total mangel på ambisjoner og oversikt fra Hoftuns side.
2mas
Sjef

PostPosted: 29.07.2010 20:14    Post subject: Reply with quote

VG har visst uavhengige kilder på Helstad-interesen:

Saken kan leses gratis her: VG-sporten 29.07.10
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Maradona
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 23:53    Post subject: Reply with quote

Hvis Rosenborg leier eller kjøper Helstad så sier det alt om nivået på Norsk fotball. Btw det gjør europacupen og ViF's kamp mot Barcelona, hvor kun 3 A spillere spilte sammen av gangen, og resten var B- juniorer, for de beste er i U19-EM...
josinho
Veteran

PostPosted: 30.07.2010 23:30    Post subject: Reply with quote

Enig. Nivået er skralt og Marcus Pedersen, Singh mfl er dessuten hypet opp.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2010 00:01    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er noe rart med timingen på det her. Et lån av Helstad er kun aktuelt hvis Rosenborg slår AIK sammenlagt, dvs. at Rosenborg da vil være klare for minst gruppespill i Europa League, noe som betyr både fristende europacupkamper og penger mellom hendene.

At Rosenborg da, i en situasjon der de har alle tiders mulighet til å tiltrekke seg talentfulle klassespillere fra andre europeiske land, skulle velge å kaste bort penger på å låne en aldrende norsk spiss med en mislykket forhistorie i klubben istedet, det betrakter jeg som en ren fallitterklæring i forhold til våre evner og oversikt på spillermarkedet per dags dato.

Kommer vi i en posisjon igjen der vi kan love unge stortalenter E-liga eller CL-spill, da er vi nødt til å benytte den muligheten til å forsterke stallen med spillere fra nivået over norsk serie. Bare slik kan vi nærme oss et langsiktig mål om å hevde oss jevnlig i Europa igjen.

Enhver idiotklubb med litt penger mellom hendene kan jo låne Helstad.
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 00:23    Post subject: Reply with quote

Meget enig i vurderingen av Helstad. Et Helstad-lån er jo også en fiaskoerklæring av Moldskred-kjøpet.

Helt siden gullet i fjor har jeg vært bekymret over at klubbens ledelse har blitt for trygg på (angreps)kvaliteten i stallen.

Jeg mener at Prica/Moldskred/Iversen(/Olsen) ikke er gode nok som angripere i et Rosenborg med europeiske ambisjoner.

De er ikke innovative nok; de avslutter ikke ofte nok og de treffer for sjelden mål når de er i avslutningsposisjon. De har mange andre kvaliteter, men når vi sammenlikner oss med kvalifisert motstand er det ingen tvil om at det er angriperne som kommer dårligst ut.

Og det er veldig betryggende at Eggen ser dette, og ikke legger skjul på det.

Hoftun, vær så snill, benytt anledningen til å gjøre Rosenborg enda bedre. Det trenger vi, for vi er langt i fra gode nok til å hevde oss i Europa.

Vi har et forsvar og midtbane* tett opp i mot det beste Rbk noensinne har stilt med, men vi mangler flair, avslutningsferdigheter og energi på topp.

Selvsagt, hvis både Prica, litj-Ivers og Moldskred er i toppform samtidig så holder jo det i massevis mot skandinaviske motstandere og de enkleste trekningene i play-offen, men det faller nok gjennom på høyeste nivå.

*Da selvsagt en midtbane uten Winsnes og et forsvar med Demidov. Bredden er ikke god. Hva hadde vi gjort med skader på Skjelbred/Annan? for ikke å si: hva hadde vi gjort hvis ikke Henriksen hadde tatt sjumilssteg i vinter?
Back to top
Bianchi
Junior

PostPosted: 31.07.2010 00:40    Post subject: Reply with quote

Heller enn Helstad kunne man lete i øst-europa og se om vi finner en ny Sapara i Ruzomberok eller deromkring...
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 00:47    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
At Rosenborg da, i en situasjon der de har alle tiders mulighet til å tiltrekke seg talentfulle klassespillere fra andre europeiske land, skulle velge å kaste bort penger på å låne en aldrende norsk spiss med en mislykket forhistorie i klubben istedet, det betrakter jeg som en ren fallitterklæring i forhold til våre evner og oversikt på spillermarkedet per dags dato.

Det er ikke verre enn at, vi rett å slett ikke har pæng!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 00:49    Post subject: Reply with quote

Prica i fjolårsform håller tillräcklig klass. I år har han endast varit en skugga av sig själv på grund av skadorna.

En nerbantad Iversen med normal fettprocent och en attitydpropell i röven håller också bra klass.

När det gäller Moldskred så är hans avslutningsteknik så instabil att det endast är slumpen som avgör om han gör mål. Förhoppningsvis ramlar lottobollarna ner i skålen snart.

Olsen tog i så han höll på att drita på sig mot AIK. Han får ta det lugnt, spela enkelt och utnyttja sina godfötter spreng och spark mot mål.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 00:53    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
zaphod81 wrote:

Det er ikke verre enn at, vi rett å slett ikke har pæng!

Hvordan vet du dette?

Det har jo blitt hevdet i div medier at det finnes midler..
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2010 00:54    Post subject: Reply with quote

Jo, men det er jo nettopp poenget! Idet vi kommer inn i et gruppespill i Europa så har vi tjent opp en minstesum som skal være nok til å kjøpe spillere på det nivået vi ønsker fra ligaer på tippeliga pluss-nivå, og det eneste fornuftige er å investere i en spiller med åpenbart videresalgspotensiale. Tilsvarende når Annan til slutt blir solgt, det må investeres ordentlig i spillerstallen!

Det jeg altså er ute etter er en ny Sapara, men en spiss denne gang. Problemet er jo at Hoftuns kunnskaper om aktuelle spisser i Øst-Europa er begrenset til sin egen kontaktliste på telefonen samt det han kan finne ut på fmnorge.com (eller hva det er).

Kanskje på tide med en telefon til Stars and Friends? Hvis de skal kunne brukes noen gang, så må jo det være nå?
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 01:03    Post subject: Reply with quote

Det är inte bara guld som finns i Stars and Friends östeuropeiska kollektion. Jag säger bara Zahora.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 01:04    Post subject: Reply with quote

Selv med Europamidlene så har vi ikke pæng. For første gang i historien har vi iår budsjettert med Europacup, og tilskuerposten har gått til helvete for lengst.

Helstad vil kanskje koste oss 4 millioner totaltsett.
En kvalitetsspiller kan fort komme opp mot det dobbelte og vel så det..

Isåfall vil valget fra ledelsen være nokså enkel..

Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2010 01:07    Post subject: Reply with quote

Helstad = -4 millioner totalt sett

random stortalent = +0-20 millioner totalt sett

Man burde kunne tenke seg at sånne bankfolk også kunne tenke langsiktig. . .
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 01:11    Post subject: Reply with quote

Nå skal du først betale en kjøpesum* og lønn til dette "random stortalent" før du får solgt ham for 20 pluss..

* Noe RBK ikke kan, prissummen kan max være 8-10 mil..
Sapara-overganger er ikke dagligdagse.

Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2010 01:27    Post subject: Reply with quote

Man må først betale en kjøpesum og lønn til Random S., men akkurat det tror jeg faktisk Rosenborg, selv nå, klarer å grave fram midler til, så lenge inntektene som kommer inn dekker inn utlegget før året er omme.

Så lenge det dreier seg om en spiller som er kvalitetssikret på et visst nivå over tid, i den riktige alderen, så burde det være en smal sak å få igjen de pengene som brukes ved et salg, minst. Derfor "0-20 millioner".

For 10-15 millioner får man landslagsspillere på 21-25 år fra Øst-Europa, på nivået under de som hentes til toppklubber i de store ligaene. Der burde vi hente våre største stjerner.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 01:30    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Man må først betale en kjøpesum og lønn til Random S., men akkurat det tror jeg faktisk Rosenborg, selv nå, klarer å grave fram midler til, så lenge inntektene som kommer inn dekker inn utlegget før året er omme.

Det er dét det altså ikke gjør, derfor navn som Helstad..

Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 01:44    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Nå skal du først betale en kjøpesum* og lønn til dette "random stortalent" før du får solgt ham for 20 pluss..

* Noe RBK ikke kan, prissummen kan max være 8-10 mil..
Sapara-overganger er ikke dagligdagse.

Jeg blir stadig forundret over alt du vet.

Uansett så har jo ikke spillerinvesteringer så mye med budsjettet å gjøre(som du skrev i et annet innlegg, siterer bare dette). Det blir jo i praksis en overføring av verdier til spillerstallen.

Spørsmålet er om vi klarer å skrape sammen midlene, og det tror jeg vi gjør. Det er jo også ulike måter å finansiere en overgang på. Avdrag OSV.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 01:51    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Jeg blir stadig forundret over alt du vet.

Jeg vet ikke mer enn det som er allmennkjent så det er faktisk bare å følge med, abjoern..

Heldal blant annet mente at situasjonen ikke er så aller verst allikevel..

Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 02:08    Post subject: Reply with quote

På hvilken måte er det allment kjent at vi helt absolutt max kan bruke 8-10 millioner på nye spillere, eller at vi ikke kan dekke utgiftene ved nye spillere denne høsten på noen annen måte enn å leie inn eksempelvis Helstad? (sett bort i fra salg)

Jeg ser ikke helt relevansen ved Heldals innlegg. Jeg har ikke tvilt på at det stemmer at vi har budsjettert med E-cupinntekter. Jeg bare sier at når det gjelder overganger så er det avgjørende hvor vidt vi har omløpsmidler nok til å dekke selve pengene vi må betale for investeringen. Hvis vi kjøper en Sapara eller en Carew light(stort norsk talent) så kaster vi ikke penger ut av vinduet; vi gir fra oss en verdi og vi får en tilsvarende verdi(bokføringsmessig) tilbake. Slik sett gjør det ikke utslag på budsjettresultatet.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 02:20    Post subject: Reply with quote

Det er allmenn kjent at vi sliter med likviditet, resten er en konsekvens i så måte..

Hvis du tror at vi kan betale 15-20 millioner for spillere, så tror jeg du vil få deg en overraskelse..

Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 02:45    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg tror ikke vi kan betale 15-20 millioner.

Jeg tror vi er i stand til å betale opp i mot 15 millioner, hvis vi finner det nødvendig, men jeg tror ikke vi ønsker å gjøre det.

Poenget er uansett at ingen av oss kan vite dette, og det er ikke sikkert at det at vi har vist interesse for Helstad-lån betyr at vi ikke kan takle utgiftene ved kjøp.

La det være sagt, at jeg forutsetter playoff-spill i mine gjetninger, siden det betyr 30 millioner inn på konto, og jeg regner med at en del av disse millionene(ca 20) kommer ganske raskt(?).

Er det noen som vet når RBK får premiepengene fra E-cupspill?

Edit: Joda, i likhet med de aller fleste store bedrifter har vi slitt med likviditeten, spesielt i perioder på året der innteksstrømmen er lav, men så går det heldigvis an å ta opp lån her og der + andre grep.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 03:33    Post subject: Reply with quote

Nå går jeg bare på dårlig husk, men gjorde ikke Helstad det godt i Europa for oss? Det var vel motsatt i Europa enn det var i serien for han der, ettersom i CL så angriper de mer. Hvis det var slik er det kanskje ikke så dumt, men jeg håper inderlig på en mer langsiktig/yngre løsning.

EDIT: når det kommer til likviditeten så har jo RBK store verdier knyttet opp i eiendom. Var jo snakk om å selge, men ingen som har hørt noe nytt på den kanten?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.07.2010 17:32    Post subject: Reply with quote

Macha, prestasjonene til Helstad fra flere år tilbake bør da ikke ha noe som helst å si om nåtiden..

Han skåret kun 4 mål for Le Mans, i fjorårssesongen..

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29, 30  Next
Page 27 of 30

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb