English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
AIK - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende

PostPosted: 29.07.2010 20:55    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Nej, det var inte Winsnes. Jag vill inte nämna namn och sprida dumheten.
Tyvärr Senador så tillhör även du de svarta fåren. Du är ju den absolut mest negativa på forumet. Jag är väl inte den första som påstår det? Det borde vara ett tankekors för dig.

Nok en usaklighet. Om jeg er negativ på forumet har ingenting å gjøre med at du stadig er i krangel med alle på forumet. Kan du bare holde deg til hva saken angår, så er det greit. Men ikke kom med andre ting som ikke spiller en rolle.
Back to top
View user's profile Send private message
axwell
Junior

PostPosted: 29.07.2010 21:08    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Jeg har lagt merke til at det er mange i Sverige som går rundt og er forsmådd fordi vi nordmenn har lovt dem at TL er så bra. Hvis det er noen som snakker mye skit om ligaen sin så er det nordmenn.

Stråmennene lever på begge sider av grensen.

Axwell, det virker som du er stolt over at det må så mye polis til og at Stockholmspolisen må hjelpe oss i lille Norge. Det er uansett helt naturlig at Stockholmspolisen, som kjenner til AIK, hjelper oss.

Det viktigste i forbindelse med returkampen er hvorvidt det blir bråk eller ikke?

Vanligvis når vi møter lag fra andre land er det spådommer om kamputfall som eventuelt dras frem etter kampen, men her er det altså spådommer om at det ikke blir bråk.

Är du inte riktigt klok?

Återigen, förstår inte varför du blir så provocerad? Allt jag gjorde var att svara på ett påstende om att "detta kommer gå helt fint", bara för ni haft Man U på besök.

som sagt, ok för att de beter sig som de gör i sverige, inte mycket att göra åt, men när de håller på så i utlandet blir det pinligt.

Men jag kan sätta 1000 NOK på att de kommer bli bråk i trondheim, tyvärr. Men jag hoppas ni förstår att detta är inte det AIK som jag + 99% av supportrarna representerar.

Last edited by axwell on 29.07.2010 21:11; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.07.2010 21:11    Post subject: Reply with quote

Evt. bråk i Trondheim diskuteres her: Rosenborg - AIK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 29.07.2010 21:13    Post subject: Reply with quote

axwell wrote:
Men jag hoppas ni förstår att detta är inte det AIK som jag + 99% av supportrarna representerar.

Jeg tror deg, men sitter likevel med en følelse av at du er stolt over det de gutta holder på med. Det ligner mer på skryt enn noe annet. Det er i det hele tatt mye skryting blant svenskene om alt bråket de steller i stand. De som tar avstand fra bråket på aikforum.se blir sågad av resten av forumet. Utrolig spesielt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 29.07.2010 21:56    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
At Qarabagh skulle være dårligere enn både AIK og Linfield skjønner jeg bare ikke.

Qarabagh får vi se mot et polsk topplag i dag da, Wisla Krakow. Sikkert ikke så fryktelig mye dårligere enn Lech Poznan.

Qarabagh vant 1-0 på bortebane i dag, til info for Klevolainen og alle andre som mener de er så fryktelig dårlige. Wisla var tre poeng bak Lech Poznan i serien i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 22:33    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Qs spelare hade teknik långt över genomsnittlig tippeliganivå.

Jag vet inte om planen var så fantastisk i går. Kanske på pappret. Det som antagligen räddade segern var att spelarna gjorde "mytteri" i andra halvlek mot Eggen. Han stod och vevade som en vindmölle för att spelarna skulle springa framåt. Spelarna gick dock ner i en förnuftig Hamrén-modus för att trygga segern. Det var först de tio sista minuterna då vilsne Winsnes kom in som det blev fart framåt enligt PLANEN - och öppet bakåt, till följd att det var rena turen att inte AIK gjorde mål.

Ps, dine kommentarer er velkomne og ofte på et bra nivå i mine øyne. Men at spillerne gjorde mytteri er tull. Eggens viftende armer er små korreksjoner til enkeltspillere gjerne på feilvalg i avslutningdelen av spillet. Eggen har hele tiden hevdet at han vil bygge videre på Hamrens spill, men med et mer offensivt tilsnitt i deler av et kampbilde. Dette viser at Eggen fortsatt er adaptiv og har utviklet sin filosofi etter min mening.

Morsomt å lese at Kristobal også etterhvert har oppdaget dette.
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 29.07.2010 22:41    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Otroligt många osympatiska personer på det här forumet och du är en av dem. I dina inlägg riktad tilll mig kommer du i princip bara med djävelskap,

Dersom min post faller inn under din definisjon av jævelskap, må jeg si at du er av den litt tandre sorten. Håper du ikke mister nattesøvnen.

Faktum er at kvaliteten på dette forumet ble betraktelig dårligere fra omtrent det tidspunkt nicket ditt gjorde sin entre. Din debatt-teknikk med hyppige personkarakteristikker og offermentalitet har spredt seg til andre debattanter og endret dette forumet fra å være av svært høy kvalitet, både språklig, fotballfaglig og mtp alminnelig folkeskikk, til å bli søppel.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 22:45    Post subject: Reply with quote

Enig i at personkarakteristikker generelt drar ned kvaliteten i stor grad.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 22:47    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Men det var en solid forestilling, og uansett om det var Eggen eller spillerne som trakk i håndbrekket på 1-0 etter 60 minutter, så var nok det en god idé. Den planen ble alvorlig satt i fare av avgjørelsen om å sette inn Winsnes for Prica med 20 minutter igjen - enhver idiot kunne forutse at det ville slå negativt ut på banespillet - men AIK var ikke bedre enn at det holdt inn.

Eftersom jag satte mytteri inom anförselstecken så var uttrycket självklart satt på sin spets. Även en klok karl som Zaphod var inne på samma tankegång, vilket visar att jag inte var helt ute och simmade.

Frågan är, som Zaphod uttrycker det, vem trakk i håndbrekket - Eggen eller spelarna. Jag tror spelarna. Inbytet av Winsnes är en indikation på att Eggen inte var nöjd med tingenas tillstånd.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 22:50    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:
Dersom min post faller inn under din definisjon av jævelskap, må jeg si at du er av den litt tandre sorten. Håper du ikke mister nattesøvnen.

Faktum er at kvaliteten på dette forumet ble betraktelig dårligere fra omtrent det tidspunkt nicket ditt gjorde sin entre. Din debatt-teknikk med hyppige personkarakteristikker og offermentalitet har spredt seg til andre debattanter og endret dette forumet fra å være av svært høy kvalitet, både språklig, fotballfaglig og mtp alminnelig folkeskikk, til å bli søppel.

Min negativa påverkan på folk är tydligen väldigt stor. Mitt intryck av dig förstärktes med detta inlägg.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 22:56    Post subject: Reply with quote

Quote:
Eftersom jag satte mytteri inom anförselstecken så var uttrycket självklart satt på sin spets. Även en klok karl som Zaphod var inne på samma tankegång, vilket visar att jag inte var helt ute och simmade.

Frågan är, som Zaphod uttrycker det, vem trakk i håndbrekket - Eggen eller spelarna. Jag tror spelarna. Inbytet av Winsnes är en indikation på att Eggen inte var nöjd med tingenas tillstånd.

Hvis man legger ned som et premiss at det var en bevisst handling å "trekke i håndbrekket" så har man allerede bommet, mener jeg.

At Winsnes ble byttet inn var som forventet, hverken Prica eller Iversen har vært i matchform i det siste og Winsnes var det naturlige valget når en av disse ble tatt av. At det skulle være et signal fra Eggen om at laget ikke følger "planen", så er jeg ikke med på den heller.
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 29.07.2010 22:59    Post subject: Reply with quote

Må innrømme at akkurat det bekymrer meg lite, Peter.

Det som imidlertid bekymrer meg er at dette forumet, som pleide å være en fryd å lese, har blitt som VGD, hvor kvalitetsinnleggene og-nickene drukner i spam.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 23:06    Post subject: Reply with quote

Du kan kanske försöka att bättra nivået med några kvalitetsinlägg istället
för att dyka upp då och då främst för att sätta andra folk på plats. Det imponerar inte på mig i vartfall.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 23:26    Post subject: Reply with quote

Benoni Hartvich wrote:

Off-topic eller ikke, jeg vil bare si at jeg er 100 % enig i dette.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 23:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er faktisk enig med PS i at det antagelig ikke var Eggens ønske å sette på håndbrekket. Men jeg er ikke enig i at det skal ha vært et slags mytteri, snakk om å overdramatisere. Jeg tror ikke de bevisst gikk mot Eggens taktikk, jeg tror bare det er noen defensive mekanismer som ligger litt i ryggmargen på spillerene, og at det derfor ble sånn. Eggen er ikke typen som legger seg bakpå med en 1-0 ledelse.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 23:40    Post subject: Reply with quote

Ingen större överraskning att även du, Katalysator, dök upp. Mitt påstående att forumet vimlar av osympatiska personer får ny näring. Jag vet inte riktigt vad som har hänt i Norge sedan jag flyttade därifrån. Är det främlingsfientligheten - visad genom det skamliga stödet till Fremskrittspartiet - som visar sitt fula tryne med denna antipatin mot "svensken". Det är ju totalt löjeväckände att jag skulle ha skapat en masspsykos på forumet.

Last edited by Peter Storey on 29.07.2010 23:41; edited 1 time in total
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 23:40    Post subject: Reply with quote

Nå var Dorsin inne i 5-meteren to ganger og Skjelbred headet fra 7-8 meter i løpet av de siste minuttene så håndbrekket kan ikke ha vært så veldig hardt på...
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 23:43    Post subject: Reply with quote

Håndbrekket släpptes då Winsnes kom in ...
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 23:48    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Ingen större överraskning att även du, Katalysator, dök upp. Mitt påstående att forumet vimlar av osympatiska personer får ny näring. Jag vet inte riktigt vad som har hänt i Norge sedan jag flyttade därifrån. Är det främlingsfientligheten - visad genom det skamliga stödet till Fremskrittspartiet - som visar sitt fula tryne med denna antipatin mot "svensken". Det är ju totalt löjeväckände att jag skulle ha skapat en masspsykos på forumet.

Sutring og påfølgende uinteressante generaliseringer, alt er ved det gamle ser jeg. Jeg har ikke den nøyaktige tellingen, men det begynner å bli ganske mange som har uttrykt frustrasjon over din debatteknikk. Hva er egentlig mest sannsynlig: at du er utsatt for en heksejakt fra en haug slemme nordmenn eller at du faktisk har en problematisk måte å te deg på når du diskuterer?
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 23:53    Post subject: Reply with quote

Nei, det har ingenting med Winsnes å gjøre. Det har med at i fotball så er det sånn at intensitet og trykk svinger i løpet av de 90 minuttene kampen varer. Det har med spill/motspill å gjøre. AIK klarte å stoppe våre forsøk bedre i en periode, før vi igjen klarte å løse AIK defensiv bedre mot slutten. I tillegg så kjørte AIK laget mer opp i banen mot slutten slik at det åpnet seg for større overgansmuligheter.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 29.07.2010 23:58    Post subject: Reply with quote

Jag kunde på förhand ha sagt att du, Klevolainen och Hartvich skulle dyka upp när det till synes fanns en anledning till att kritisera mig. Ni är samma andas barn, surmagade besserwisser. Påståendet att jag har skapat en masspsykos på forumet är så häpnadsväckande att ni borde ta en funderare på vad ni säger.

Min hypotes är att en "svensk" med ickekorrekta meningar och som har en irriterande förmåga att nästan alltid få rätt är ytterst provocerande.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 30.07.2010 00:00    Post subject: Reply with quote

*gjesp*
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.07.2010 00:05    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Min hypotes är att en "svensk" med ickekorrekta meningar och som har en irriterande förmåga att nästan alltid få rätt är ytterst provocerande.

Man kan si mye rart om deg, men midt oppi all sorgen du opplever på forumet for tiden, så skal ingen ta ifra deg at du har bevart selvironien. Klapp på skuldra!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.07.2010 00:07    Post subject: Reply with quote

Enig snegle, jag väntar bara på att stürmtrupperna skall avsluta sina attacker. Det är kanske slut snart?
Back to top
Benoni Hartvich
Rutinert

PostPosted: 30.07.2010 00:13    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan ikke være noe annet som gjør at folk reagerer, Peter. Det MÅ være rasisme ovenfor en intellektuelt overlegen motdebattant. Eneste mulige årsak.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Next
Page 24 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb